Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

12volt 7 amper olan bir motorsiklete 12 volt 9 amper olan akü koyulursa ne olur

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    12volt 7 amper olan bir motorsiklete 12 volt 9 amper olan akü koyulursa ne olur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    iyi olur hiçbirşey olmaz. amperin yüksek olması birşey değiştirmez. ihtiyaç kadar amper çeker cihaz. 12volt olduktan sonra 10000 A olsa bile birşey fark etmez.
    ihsanergin ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    teşekkür ederim kardeş orgjinal 7 amper amaışıkları acınca korna zayıf calıyor birde marş basmada almıyor bir iki basmada akü bitiyor kacak varmı diye baktırdım oda yok yeni akü aldım oda anı oldu birde 9 amper alıyım bakalım ne olucak

  4. #4
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    o zaman 9 amper alın raha rahat çalışsın akünüz.
    Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU

  5. #5
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Yer müsait olduğu sürece sıkıntı yok ama amperi büyük akünün ölçüleri küçük olandan daha fazladır. Akü boşluğuna sığmayabilir.

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Capitao_3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi olur hiçbirşey olmaz. amperin yüksek olması birşey değiştirmez. ihtiyaç kadar amper çeker cihaz. 12volt olduktan sonra 10000 A olsa bile birşey fark etmez.
    Yanlış bilgi neden veriyorsunuz ? Alternatörün o aküyü nasıl dolduracağını hiç düşünmedinizmi acaba ? 7 amper yerine 9 amper sorun etmez ama daha yuksek amperler alternatoru yakar alternator uzun sure sarj ederken sargilar isinir ve gider

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------

    Alıntı ihsanergin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim kardeş orgjinal 7 amper amaışıkları acınca korna zayıf calıyor birde marş basmada almıyor bir iki basmada akü bitiyor kacak varmı diye baktırdım oda yok yeni akü aldım oda anı oldu birde 9 amper alıyım bakalım ne olucak
    motorunuzun sarjini olcturun iki basmada aku bitmez
    cenkyenmez bunu beğendi.

  7. #7
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi neden veriyorsunuz ? Alternatörün o aküyü nasıl dolduracağını hiç düşünmedinizmi acaba ? 7 amper yerine 9 amper sorun etmez ama daha yuksek amperler alternatoru yakar alternator uzun sure sarj ederken sargilar isinir ve gider

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------


    motorunuzun sarjini olcturun iki basmada aku bitmez
    Asil bu bilgi yanlis olmus. Akunun amperajinin yuksek olmasinin alternatore etkisi olmaz. Ancak yuksek amperli akuye guvenip sisteme cok amper ceken elemanlar eklersen aku bu elemanlari besler ama buna alternator ayak uyduramayabilir.

    Ikinci kisma katiliyorum, belli ki sorunun akuyle ilgisi yok.

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Ayak uyduramayan alternator sargilari isincak sonra kacinilmaz son

  9. #9

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Günlerden bir gün link'teki konuyu ile birden çok aküyü paralel bağlayarak daha yüksek amper değerine sahip bir güç kaynağı oluşturmayı sorduğum bir konu açmıştım.

    Çok değerli arkadaşların, çok değerli yorumlarıyla enine boyuna tartışıldı. Bunun olmayacağına, olursa da çok ince düşünülmüş bir anahtarlama sistemi ile olacağına karar verilmişti. (akülerin şarj seviyeleri eşit olmayacağı için birbirlerini şarj etmeye çalışarak ömürlerinden yiyeceği gerekçesi ile bu fikir elendi, ancak hem artı uçları hem eksi uçları kullanılmadıkları sürece birbirinden ayrılacak bir sistem yapılırsa belki amaca göre olabilir şeklinde kaldı fikrim ancak bu da fazlasıyla spesifik bir iş olacak olduğu için arıza ihtimali vs vs derken verimsiz buldum.)

    Yine de konuyu bir okursanız, ucundan kıyısından fikir edineceğiniz yorumlarla karşılaşabilirsiniz.

    Sonrasında konunun gidişatı, sizin sorduğunuz gibi daha yüksek amper değerine sahip tek aküye gelmişti. Bu durumda da motor gücünden elektrik üretip, bu elektrik ile aküyü şarj eden sistemin kapasitesi üretim esnasında mühendislik hesapları ile belirlendiği için, %10-%15'den daha fazla olacak artışlar karşısında deforme olacağına kanaat getirildi.

    Özetle 7 yerine 9 olabilir. (eğer ki fiziksel olarak uyarsa) Ancak fazlası şarj sistemindeki elemanları yoracak ve deforme edecektir.
    (teknik olarak 7 yerine 9 takılması da, 7'ye göre bir miktar daha yoracaktır ama motosikletlerimizin bu farkı tölere edebileceğini var sayarak olur diyorum.)
    dc50xmax bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Elektrik tesisatıyla ilgili hiç bişeye dokunmak içimden gelmiyor. Ne akü amperi değiştiririm,ne de ek bişeyler takarım motorlarıma.

  11. #11

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik tesisatıyla ilgili hiç bişeye dokunmak içimden gelmiyor. Ne akü amperi değiştiririm,ne de ek bişeyler takarım motorlarıma.
    Nedenini de paylaşır mısın hocam. Ben elektrikli bolca aksesuarımı hazırladım, monte etmek için fırsat kolluyorum. (zaman anlamında)

  12. #12

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Hep bi yerden sıkıntı çıkaracak gibime geliyor. Elektrik işi elimden de gelmiyor. Ustaların bişey olmaz mantığından dolayı başkasına yaptırmakta işime gelmiyor.Azıcık aşım belasız başım hesabı benimkisi. Cbf hayırlı olsun.
    cenkyenmez bunu beğendi.

  13. #13
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    cbf 150 ye takacaksanız akünün oturduğu plastik kutuyu sökmeniz gerekiyor. Yan yatma ya da aküden asit sızması durumları için havalandırma borusunu (yeni aküyle birlikte genelde çıkar) diğer tahliye borularının yanından aşagıya kadar indirmeniz gerekiyor. Ben takıp kullandım asitli tip bosch akü ve bu şekilde sorun yaşamadım. Bauhaus tan almıştım. Kuru geliyor kaptaki asiti sen ekliyorsun.

  14. #14

    Üyelik
    13 Mart 2017
    arkadaşlar, büyük amper akü takılır fakat bakacağınız şey şudur, motorun alternatörü kaç ampere kadar güç veriyor, 9 amper değilde 7 amperse olmaz, 9 amper aküyü doldurmaz zorlanır, aküde tam dolmadığından ölür, önce buna bakacaksınız, baktın alternatör 12 amper mesela o zaman sorun yok, tak geç 9 amperi...

  15. #15

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    tam benim konum. şimdi örnekle açıklayacağım.
    1-volt nedir:bir dere kenarında olduğunuzu düşünün derenin dar yerinde su hızlı akar dere genişleyince derenin akış hızı düşer yani kısaca akış hızı diye biliriz.yani hız artsada azalsada akan su miktarı aynıdır(saatte 12 metre küp mesela).
    2-amper nedir:bu derenin kaynağının bir baraj olduğunu düşünün veya depo işte bu barajın veya deponun hacmine amper diye biliriz 7 ton veya 9 ton mesela
    3-alternatör nedir: bu barajı veya depoyu dolduran musluk olarak tarif edebiliriz. baraj veya depo kaç tonluk olursa olsun veya bu barajdan veya depodan ne kadar su akarsa aksın musluğun akış hızı aynıdır. depodan akan su miktarı musluktan gelen sudan az ise bu depo veya baraj (akü) dolar yok musluktan gelen su akan sudan az ise bir müddet sonra depo veya baraj boşalır(akü).
    not:bu formdaki her arkadaşın elektrik bilgisi eşit olmadığı için basitçe örnekle açıklamak istedim yoksa iki nokta arasındaki potansiyel farkına volt denir desem bir çok arkadaş anlayamaya bilir.
    kısaca büyük amper akü almanız evinize daha büyük su deposu taktırmak gibi varsaya bilirsiniz.
    not: elektriğin tek farkı akü dolduktan sonra taşma yapmaz veya alternatör elektrik üretimini kesmez o motor devrine göre her şartta elektrik üretmeye devam eder. akü doldu keseyim demez. elektriği üretir ama akü dolduğu için depolayamaz.
    ahmetunuver bunu beğendi.

  16. #16
    MaryJane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 Rr Movistar
    benim 12 volt 6 amperlik akü aldım sizce sonuc ne olur

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benim eski motor 12 volt 10 amper akü kullanırdı. Bazı kullanıcılar bu akü yerine 12 volt 7 amper akü aldılar ve çoğunun yakıt pompası arıza verdi.

  18. #18
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı MaryJane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim 12 volt 6 amperlik akü aldım sizce sonuc ne olur
    bazı motorlarda marş sorunu oluyor. şarj etmeme sorunu oluyor.
    yakın bir zamanda 12 amp yerine 10 aldım ve sorun yaşadım. 12 aldım kusursuz

  19. #19
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı MaryJane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim 12 volt 6 amperlik akü aldım sizce sonuc ne olur
    Soğuk havada marş basmayabilir.

  20. #20

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı MaryJane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim 12 volt 6 amperlik akü aldım sizce sonuc ne olur
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı motorlarda marş sorunu oluyor. şarj etmeme sorunu oluyor.
    yakın bir zamanda 12 amp yerine 10 aldım ve sorun yaşadım. 12 aldım kusursuz
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğuk havada marş basmayabilir.

    Marş basma olayı daha çok akünün cca değerinin motorun istediği cca değerini karşılayıp karşılamadığı ile ilgilidir.
    Amperi düşük olan, ancak uygun cca değerine sahip akü ile de marş basarsınız ve motorunuz çalışır, ancak örneğin bir sorun anında 9A'lık bir aküde 5 defa motoru çalıştırabilecek marş basabilirken 6A'lık'ta 3 defa basabilirsiniz(değerleri sallıyorum).

    Aldığınız 6A'lık akü sizi dolaylı olarak şöyle etkileyecektir; o 6A'lık akü tahminime göre daha ucuz olduğu ve üretimi de 6A'lık makineler düşünülerek yapıldığından -özel bir ürün olmadığı sürece- geneli 9A'lık aküsü olan bir motorun istediği cca değerini sağlayamayacak ve sorun yaşamanıza (marş basamamanıza) neden olacaktır. Özellikle soğuk kış mevsiminde.

    (Dip Not: cca= Cold cranking amps)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)