12volt 7 amper olan bir motorsiklete 12 volt 9 amper olan akü koyulursa ne olur
12volt 7 amper olan bir motorsiklete 12 volt 9 amper olan akü koyulursa ne olur
iyi olur hiçbirşey olmaz. amperin yüksek olması birşey değiştirmez. ihtiyaç kadar amper çeker cihaz. 12volt olduktan sonra 10000 A olsa bile birşey fark etmez.
teşekkür ederim kardeş orgjinal 7 amper amaışıkları acınca korna zayıf calıyor birde marş basmada almıyor bir iki basmada akü bitiyor kacak varmı diye baktırdım oda yok yeni akü aldım oda anı oldu birde 9 amper alıyım bakalım ne olucak
o zaman 9 amper alın raha rahat çalışsın akünüz.
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
Yer müsait olduğu sürece sıkıntı yok ama amperi büyük akünün ölçüleri küçük olandan daha fazladır. Akü boşluğuna sığmayabilir.
Yanlış bilgi neden veriyorsunuz ? Alternatörün o aküyü nasıl dolduracağını hiç düşünmedinizmi acaba ? 7 amper yerine 9 amper sorun etmez ama daha yuksek amperler alternatoru yakar alternator uzun sure sarj ederken sargilar isinir ve gider
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------
motorunuzun sarjini olcturun iki basmada aku bitmez
Asil bu bilgi yanlis olmus. Akunun amperajinin yuksek olmasinin alternatore etkisi olmaz. Ancak yuksek amperli akuye guvenip sisteme cok amper ceken elemanlar eklersen aku bu elemanlari besler ama buna alternator ayak uyduramayabilir.
Ikinci kisma katiliyorum, belli ki sorunun akuyle ilgisi yok.
Ayak uyduramayan alternator sargilari isincak sonra kacinilmaz son
Günlerden bir gün link'teki konuyu ile birden çok aküyü paralel bağlayarak daha yüksek amper değerine sahip bir güç kaynağı oluşturmayı sorduğum bir konu açmıştım.
Çok değerli arkadaşların, çok değerli yorumlarıyla enine boyuna tartışıldı. Bunun olmayacağına, olursa da çok ince düşünülmüş bir anahtarlama sistemi ile olacağına karar verilmişti. (akülerin şarj seviyeleri eşit olmayacağı için birbirlerini şarj etmeye çalışarak ömürlerinden yiyeceği gerekçesi ile bu fikir elendi, ancak hem artı uçları hem eksi uçları kullanılmadıkları sürece birbirinden ayrılacak bir sistem yapılırsa belki amaca göre olabilir şeklinde kaldı fikrim ancak bu da fazlasıyla spesifik bir iş olacak olduğu için arıza ihtimali vs vs derken verimsiz buldum.)
Yine de konuyu bir okursanız, ucundan kıyısından fikir edineceğiniz yorumlarla karşılaşabilirsiniz.
Sonrasında konunun gidişatı, sizin sorduğunuz gibi daha yüksek amper değerine sahip tek aküye gelmişti. Bu durumda da motor gücünden elektrik üretip, bu elektrik ile aküyü şarj eden sistemin kapasitesi üretim esnasında mühendislik hesapları ile belirlendiği için, %10-%15'den daha fazla olacak artışlar karşısında deforme olacağına kanaat getirildi.
Özetle 7 yerine 9 olabilir. (eğer ki fiziksel olarak uyarsa) Ancak fazlası şarj sistemindeki elemanları yoracak ve deforme edecektir.
(teknik olarak 7 yerine 9 takılması da, 7'ye göre bir miktar daha yoracaktır ama motosikletlerimizin bu farkı tölere edebileceğini var sayarak olur diyorum.)
Elektrik tesisatıyla ilgili hiç bişeye dokunmak içimden gelmiyor. Ne akü amperi değiştiririm,ne de ek bişeyler takarım motorlarıma.
Hep bi yerden sıkıntı çıkaracak gibime geliyor. Elektrik işi elimden de gelmiyor. Ustaların bişey olmaz mantığından dolayı başkasına yaptırmakta işime gelmiyor.Azıcık aşım belasız başım hesabı benimkisi. Cbf hayırlı olsun.
cbf 150 ye takacaksanız akünün oturduğu plastik kutuyu sökmeniz gerekiyor. Yan yatma ya da aküden asit sızması durumları için havalandırma borusunu (yeni aküyle birlikte genelde çıkar) diğer tahliye borularının yanından aşagıya kadar indirmeniz gerekiyor. Ben takıp kullandım asitli tip bosch akü ve bu şekilde sorun yaşamadım. Bauhaus tan almıştım. Kuru geliyor kaptaki asiti sen ekliyorsun.
arkadaşlar, büyük amper akü takılır fakat bakacağınız şey şudur, motorun alternatörü kaç ampere kadar güç veriyor, 9 amper değilde 7 amperse olmaz, 9 amper aküyü doldurmaz zorlanır, aküde tam dolmadığından ölür, önce buna bakacaksınız, baktın alternatör 12 amper mesela o zaman sorun yok, tak geç 9 amperi...
tam benim konum. şimdi örnekle açıklayacağım.
1-volt nedir:bir dere kenarında olduğunuzu düşünün derenin dar yerinde su hızlı akar dere genişleyince derenin akış hızı düşer yani kısaca akış hızı diye biliriz.yani hız artsada azalsada akan su miktarı aynıdır(saatte 12 metre küp mesela).
2-amper nedir:bu derenin kaynağının bir baraj olduğunu düşünün veya depo işte bu barajın veya deponun hacmine amper diye biliriz 7 ton veya 9 ton mesela
3-alternatör nedir: bu barajı veya depoyu dolduran musluk olarak tarif edebiliriz. baraj veya depo kaç tonluk olursa olsun veya bu barajdan veya depodan ne kadar su akarsa aksın musluğun akış hızı aynıdır. depodan akan su miktarı musluktan gelen sudan az ise bu depo veya baraj (akü) dolar yok musluktan gelen su akan sudan az ise bir müddet sonra depo veya baraj boşalır(akü).
not:bu formdaki her arkadaşın elektrik bilgisi eşit olmadığı için basitçe örnekle açıklamak istedim yoksa iki nokta arasındaki potansiyel farkına volt denir desem bir çok arkadaş anlayamaya bilir.
kısaca büyük amper akü almanız evinize daha büyük su deposu taktırmak gibi varsaya bilirsiniz.
not: elektriğin tek farkı akü dolduktan sonra taşma yapmaz veya alternatör elektrik üretimini kesmez o motor devrine göre her şartta elektrik üretmeye devam eder. akü doldu keseyim demez. elektriği üretir ama akü dolduğu için depolayamaz.
benim 12 volt 6 amperlik akü aldım sizce sonuc ne olur
Benim eski motor 12 volt 10 amper akü kullanırdı. Bazı kullanıcılar bu akü yerine 12 volt 7 amper akü aldılar ve çoğunun yakıt pompası arıza verdi.
Marş basma olayı daha çok akünün cca değerinin motorun istediği cca değerini karşılayıp karşılamadığı ile ilgilidir.
Amperi düşük olan, ancak uygun cca değerine sahip akü ile de marş basarsınız ve motorunuz çalışır, ancak örneğin bir sorun anında 9A'lık bir aküde 5 defa motoru çalıştırabilecek marş basabilirken 6A'lık'ta 3 defa basabilirsiniz(değerleri sallıyorum).
Aldığınız 6A'lık akü sizi dolaylı olarak şöyle etkileyecektir; o 6A'lık akü tahminime göre daha ucuz olduğu ve üretimi de 6A'lık makineler düşünülerek yapıldığından -özel bir ürün olmadığı sürece- geneli 9A'lık aküsü olan bir motorun istediği cca değerini sağlayamayacak ve sorun yaşamanıza (marş basamamanıza) neden olacaktır. Özellikle soğuk kış mevsiminde.
(Dip Not: cca= Cold cranking amps)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)