Kontağı açınca motor çalışana kadar zaten FI yanık kalır,
BOŞ vites veya yan ayak switchinde sıkıntı olabilir.
Kontağı açınca motor çalışana kadar zaten FI yanık kalır,
BOŞ vites veya yan ayak switchinde sıkıntı olabilir.
FI Lambası yandığına göre ECU'nun diagnostik cihazına bağlanıp sorunun tespit edilmesi gerekmektedir. Ondan sonra sorunun çözümü ile ilgili servisiniz size gerekeni söyleyecektir. Böyle deneme yanılma yoluyla sorunu bulamazsınız. Ancak motor çalışmadan FI yanıyorsa bu normaldir. Çalıştığında söner bir sorun yoksa. Motor çalıştığında da FI sönmezse o zaman ECU'nun algılayabildiği bir problem var demektir. Ama sizinki hiç çalışmamış.
Çalışmamasındaki problem marş motoru veya rublesi kaynaklı olabilir. Çünkü daha önce de anahtarı sanki tanımıyor gibi bir yorumda bulunmuşsunuz. Motora elektrik geldiği için akünüzde veya elektrik sisteminizde bir sorun yok gibi. Servise götürdüğünüzde ilk önce marş elemanlarına bakmalarını söyleyiniz. Geçmiş olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
yan ayağı açınca FI sönüyor ama zaten motorda çalışmıyor boş vites ışık olarak çalışıyor gibi duruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
teşekkür ediyorum, güzel yorumlar, bazen kolaylık olsun diye yarım gaz ile direk çalıştırmada motoru başlatıp ısıtırdım, aslında enjeksiyonlu arabalarda yapılan bir şey değil, bu olay marş sistemine zarar vermiş olabilir mi? tek yaptığım ofsayt hareket bence bu yani
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Polo dediğimi denedin mi
Kontak açıkken mars ruble başlarını bir telle yada tornavida ile kısa devre yap
Motor direk mars basması lazım
Bir dene bisey kaybetmesin
Fi fuel enj demek ama diagnostik arızaları da verdiğinde bi çok motorda ya fi ya da motor lambası yanar. Bir çok modelde yanıp söner yanıp sönmesinden hangi arıza olduğunu kitapçıktan öğrenebilirsiniz. Benim tahminim akü yok.
Teşekkürler dediğin çok mantıklı ama göremedim marş otomatiğini desem fazla da dağıtmak istemiyorum, hep aynı usta bakıyor, artık 100-200 çıkacak gibi şimdiden 80i taşıyıcıya gitti, şu an mecidiyeköy prestij motorun önündeyim, ustayı bekliyorum, sonucu yazıcam, çekici adam son günlerde 3-4 tane aquila chopper çektim dedi, bende ağır masraf açarsa diye şimdiden sıfır gv250 için sahibinden de takas mesajları atıyordum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------
Akünün oralarda kablo çıkmış, usta yerine takmış, sorun yokmuş
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------
Senin dediğini yapabilseydim 130 tl cebimde kalmış olacaktı.
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Neyse buna şükür
Allahdan başka ağır masraflı arızası yokmuş
polo; rks ye laf yok.. ufak tefek sıkıntılılar her daim olur.. Hemen panik yapma.. cruiser isteğim depreşince hâla ara ara bakarım.. 250cc segmentinin en iyilerinden.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
zırt pırt içimdeki enduro aşkıyla mondial rx3'e bakıyorum, oradaki stop etme vs aklıma gelmişti, bunda da öyle FI enjeksiyon ecu vs tahtalıköy durumu olursa uğraşamazdım, benim motorun garantisi yok bir kere az kalsın hemen rks ile bağımı koparıyordum, yani aramızdaki kırmızı çizgi oksijen sensörlerinin, ecu'nün, enjektörlerin bozulmasıdır aslında motoru sabit tek usta kurcalıyor, o mesül bu kablo çıkması işinden elektrik sistemi ile aksesuar takacağız diye çok oynamıştık ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
keşke para olsada her modelden birer tane alabilsek.. şehir içinde pulsarımdan çok memnunum.. bazen çevre yolunda cruiserim olsada şöyle yayıla yayıla gitsem diyorum.. yol kenarında güzel bi manzara oluncada endurom olsada yoldan çıksam dediğimde çok oluyor.. Benimde kafam karışık yani.. rx3i ye bende baktım ama sonra vaz geçtim.. alırsam crf250L alırım..bu ara gözüm onlarda.. aslında param olsa direk kawa versys alıcamda. olmayınca olmuyor..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
[/COLOR]Akünün oralarda kablo çıkmış, usta yerine takmış, sorun yokmuş[COLOR="Silver"]
Senin dediğini yapabilseydim 130 tl cebimde kalmış olacaktı.[/QUOTE]
Üstad basit bir aksaklık olmasına çok sevindim. ben de maalesef senin gibiyim. Esasen ufak tefek arızayı anlayacak beceri olması gerek. Lakin bilmez bilmez bir hata yapmaktan korktuğum için dokunmamayı tercih ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------
Cruiser olayını ben de sık sık düşünüyorum. Hatta geçen hafta bir adet GV 650 denk geldi. Aynı şehirde yaşıyormuşuz ve küçük bir motosikletle değişirim diyordu. Motosiklet pırıl pırıl duruyordu. Çok güzel albenili bir şeydi. kilometresi uygundu, motoru da iyiymiş ve fiyat neredeyse kafa kafaya geliyordu. Ruhsatları değişip devam edecektik yani. Ancak bir iki soruşturduğumda yedek parça sıkıntısı falan dediler. Ben de korktum. Polo kardeşimin dediği gibi o yüzden ben de arada Gv 250 bakar iç çeker sonra da yerime geri otururum. Inazuma F den memnunum aslında. Ama bu motosiklete sırf keyif amaçlı bindiğim için midir nedir arada bir değiştirme aşkı depreşiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)