2015 model CBR250 kullanıyorum. Kilometre 10 bin dolaylarında.
Fark ettiğim kavrama kararsızlığı sorunu yüzünden servise gittiğimde servis bana debriyaj balatamın değişmesi gerektiğini söylemişti.
Debriyaj en üst noktadan kavrıyordu. Şöyle diyeyim, debriyajı bırakırken, motor hareketlendiğinde, debriyaj levyesi son noktaya oturmuş oluyordu, özellikle şehir içi trafikte kullanırken, elim debriyajın üstünde ise, kaçırıyordu. Servis debriyaj ayarı yapmıştı, ama istediğim gibi düzelmemişti.
Servis haricinde, kendi ustam var. İki kişi çalışıyorlar, biri eski Honda yetkili servis ustası. Motorun bakımlarını yaptırdığım yetkili serviste 15 yıl kadar servis ustası olarak çalışmış bir arkadaş. Bu gün ona uğradım, çay içerken anlattım durumu, kontrol etti, "debriyaj levyesinde bir, iki parmak boşluk olmalı kavradıktan sonra levyeyi bıraktığında 1-2 parmak kadar daha gidip öyle yerine oturmalı levye, yoksa neyi değiştirirsen değiştir, o sorunu yaşarsın" dedi. Sonra söylediği gibi ayarladı. Artık eskisinden iyi oldu debriyaj. Levyede ufak bir boşluk var, o boşluktan sonra kavrama noktası, mesela bırakırken, kavrama oluyor, sonra debriyaj levyesi biraz daha ileri gidiyor bırakınca.
Ancak o boşluk alındığında, yani debriyaj gerildiğinde, hafiften dokunmam ile, keskin bir şekilde ayrıyor balata, tekrar bıraktığımda, keskin şekilde kavrıyor.
Şimdi, ben anlamadım, yetkili servisin ayarı-teşhisi yanlış mı?