Ustanın iyisi fazla parça çıkarır derler, sizde debriyajı mı fazla buldunuz..ne diyim?
Ustanın iyisi fazla parça çıkarır derler, sizde debriyajı mı fazla buldunuz..ne diyim?
jackoben abime çok net katılıyommmmmm
jackoben adlı üyeden alıntı
bizde sürücünün iyisi olarak parça artırıyos.. yani hafiflik olsun motorda diye..
CBR 600F Honda,
Çok teknik bilgim yok bu konuda ancak bence debriyajı adamlar aksesuar olarak koymadılar.. Kullanmakta fayda olduğunu dusunuyorum. Zaten el alışınca debriyaj kolunu çekmenizle bırakmanız oyle otomatikleşiyor ki basmamakla arada cok bir zaman kaybı olmuyor..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
trabzondan bir geziden dönerken eski motorum (transalp) yolda debriyaj telini elime vererek tatlı bi sürpriz yapmıştı. yaklaşık 600km yolu debriyajsız gelmiştim. vites büyütürken çok sorun olmuyor devri tutturmak rahat oluyor ama vites küçültürken motor resmen can çekişiyordu. büyütürken devri 8000 lerde küçültürkende 4000in altında tutmak gerekiyor rahat geçmesi için.
fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
hocam 600 km diyoruz dimi?_600 km boyunca hiç durmadın mı?_ çünkü bu debriyajsız vtes olayı hareket halindeyken geçerli..
CBR 600F Honda,
bencede çok zararlı rahat rahat geçse bile
İnsanlara ne söylerseniz söyleyin karşı tarafın alabileceği kadarıyla sınırlıdır !
tabiki durdum defalarca hemde. asıl problem durmak değil geri kalkmak. duracağım zaman vitesi boşa alabiliyordum fakat debriyajsız kalkmak için o dev kütleye iki bacağınla azda olsa hız kazandırmam gerekiyordu. aksi taktirde motor stop ediyor.PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar debriyaj kullanın. Sırf 3sn'lik bir işlemi yapmayacam diye makineyi yıpratmanın bir anlamı yok. Siz yarışçıda değilsiniz. Durduğunuz yerde bile debriyaja basmadan 1.vitese geçirirsiniz motor ileri fırlama eğilimi gösterir ama geçer.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Arkadaşlar arabada da geçer motor dada ama çokk zararlı. Arkadaş arabada gırcc die ses geliyor demiş. o ses dişlilerden gelen ses. yani ayırma yapmadığınız için dişlilerin zarar gördüğü anlamına gelir. Motosiklette de mantık aynı. Param çok debriaj balatasını ben hep değiştiririm yeterki 2 sn kazanayım diyorsanız o ayrı tabi. ama ayırma yapmadan yaptırdığınız dişli hareketi ileride size çok masraf açabilir...
Everything goes the way it should...
İlk üretilen arabalarda vites kutularında senkromeç yokmuş. O yüzden sürücüleri vites değiştirmek için gerekli devri göseren kartlardan yararlanırlarmış.
Tabi sonradan senkromeç denilen pirinç kavraşma dişlileri kullanıma grince bu metod sadece mahallede arkadaşlara hava atma amaçlı kullanılır olmuş.
Eğer hangi devirde vites değiştireceğinizi öğrendiyseniz pek zorlanmadan debriyaja basmadan vites değiştirebilirsiniz. Ama tam devri yakalamak imkansız olduğu için vites dişlilerini yemeye başlarsınız. Sonunda bir gün "tırrt takk " sesiyle birlikte evliya olsanız vites değiştiremez hale gelirsiniz.
Not: debriyaja basmadan vites değiştirmenin baskı balatasına hiçbir zararı yoktur çünkü balata zaten ayırmadığı için herhangi bir aşınma durumu söz konusu olmaz, yani debriyajsız vites değiştiren birisi aynı baskı balatayı 20 yıl kullanabilir ama ayda bir şanzıman yaptımak zorunda kalır
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
vaRDIR tabi ozaman niye debrilaj kolsunlar
YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
HONDA FAN ..!
Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
, bunu öğrendiğim çokk iyi oldu Ertuğrul. Bilgi için teşekkürler. o zaman değiştiriyoruz, demekki şanzıman yaptırmak zorunda kalırmışız.....
Everything goes the way it should...
Dusuk devirde debraj kullanman lazim, cunku bu devirlerde vites degistermesini zamanliyamazsin ve disleri surtersin. Bunu surekli yaparsan bir sure sonra disleri kirip sanzimanin ardinda bir fatiha okursun.
Superspor motorlarda veya yuksek devir motorlarda debraj kullanman gerekmiyor. Zaten debraj kullanirsan sadece debraj disklerini yakarsin. Okadar yuksek devirde debraj vites zamanlamasi yapman zaten imkansiza yakin birsey ve disliler okadar hizli donuyorki hic surtunmeden yerine oturuyor.
HER TÜRK ASKER DOĞAR
ben arabada da motosiklettede değiştiriyorum gurç diye bir seste gelmiyor yani devri biraz yükselticeksin tam devrini buldurunca geçiyor.SAKAL adlı üyeden alıntı
Saykoshey, nasıl yani? Racing motorlarda debriyaj kullanmak gereksiz midir? Kaç cc üzeri racingler için geçerlidir bu ve hangi devirlerde böyle vites değiştirilebilir?
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
motorun devrı bıraz ustte olaacak yanı motorun son verırımını alırken yapacaksın
Yeni yine yeniden
kerim abi sana 20 sefer anlattım hatta cuma günü uygulamalı olarak gösterecem,gör bakalım nasıl tık tık geçiyor,ki zararı olsa öyle geçmezdi anlatıyorum sana gelmişsin birde buraya konu açmışsın burada üstadı var sorsana bana
YUNUS EMRE KARAN
www.facebook.com/yunusemrekaran
https://www.youtube.com/channel/UCPdXVxbgO4Pwi0IZqVxcUDw
Ertuğrul, neyse sonunda geldin de acıma son verdin !Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
Bir süredir bu başlıkta şu bilgiyi bir makina mühendisi veya makinacı versin diye bekliyordum.
Bugün artık yazılmadıysa, kesin yazacağım diyerek tıkladım başlığı...
Neyseki yetişmişsin
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
ne kadar güzel yorum yapıyoruz
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)