Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyajsız vites değiştirmenin zararı?_

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Ustanın iyisi fazla parça çıkarır derler, sizde debriyajı mı fazla buldunuz..ne diyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Nisan 2006
    jackoben abime çok net katılıyommmmmm

  3. #23
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı jackoben adlı üyeden alıntı
    Ustanın iyisi fazla parça çıkarır derler, sizde debriyajı mı fazla buldunuz..ne diyim?

    bizde sürücünün iyisi olarak parça artırıyos.. yani hafiflik olsun motorda diye..
    CBR 600F Honda,

  4. #24
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    Çok teknik bilgim yok bu konuda ancak bence debriyajı adamlar aksesuar olarak koymadılar.. Kullanmakta fayda olduğunu dusunuyorum. Zaten el alışınca debriyaj kolunu çekmenizle bırakmanız oyle otomatikleşiyor ki basmamakla arada cok bir zaman kaybı olmuyor..
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  5. #25
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    trabzondan bir geziden dönerken eski motorum (transalp) yolda debriyaj telini elime vererek tatlı bi sürpriz yapmıştı. yaklaşık 600km yolu debriyajsız gelmiştim. vites büyütürken çok sorun olmuyor devri tutturmak rahat oluyor ama vites küçültürken motor resmen can çekişiyordu. büyütürken devri 8000 lerde küçültürkende 4000in altında tutmak gerekiyor rahat geçmesi için.

  6. #26
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
    trabzondan bir geziden dönerken eski motorum (transalp) yolda debriyaj telini elime vererek tatlı bi sürpriz yapmıştı. yaklaşık 600km yolu debriyajsız gelmiştim. vites büyütürken çok sorun olmuyor devri tutturmak rahat oluyor ama vites küçültürken motor resmen can çekişiyordu. büyütürken devri 8000 lerde küçültürkende 4000in altında tutmak gerekiyor rahat geçmesi için.

    hocam 600 km diyoruz dimi?_600 km boyunca hiç durmadın mı?_ çünkü bu debriyajsız vtes olayı hareket halindeyken geçerli..
    CBR 600F Honda,

  7. #27
    ustaoglu4840 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    HATAY - ANTAKYA
    Motosikleti
    YbR 125 :)
    bencede çok zararlı rahat rahat geçse bile
    İnsanlara ne söylerseniz söyleyin karşı tarafın alabileceği kadarıyla sınırlıdır !

  8. #28
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    hocam 600 km diyoruz dimi?_600 km boyunca hiç durmadın mı?_ çünkü bu debriyajsız vtes olayı hareket halindeyken geçerli..
    tabiki durdum defalarca hemde. asıl problem durmak değil geri kalkmak. duracağım zaman vitesi boşa alabiliyordum fakat debriyajsız kalkmak için o dev kütleye iki bacağınla azda olsa hız kazandırmam gerekiyordu. aksi taktirde motor stop ediyor.

  9. #29
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Arkadaşlar debriyaj kullanın. Sırf 3sn'lik bir işlemi yapmayacam diye makineyi yıpratmanın bir anlamı yok. Siz yarışçıda değilsiniz. Durduğunuz yerde bile debriyaja basmadan 1.vitese geçirirsiniz motor ileri fırlama eğilimi gösterir ama geçer.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #30
    Erudite - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir/Bostanlı
    Motosikleti
    KAWASAKI ER-6N
    Arkadaşlar arabada da geçer motor dada ama çokk zararlı. Arkadaş arabada gırcc die ses geliyor demiş. o ses dişlilerden gelen ses. yani ayırma yapmadığınız için dişlilerin zarar gördüğü anlamına gelir. Motosiklette de mantık aynı. Param çok debriaj balatasını ben hep değiştiririm yeterki 2 sn kazanayım diyorsanız o ayrı tabi. ama ayırma yapmadan yaptırdığınız dişli hareketi ileride size çok masraf açabilir...
    Everything goes the way it should...

  11. #31
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    İlk üretilen arabalarda vites kutularında senkromeç yokmuş. O yüzden sürücüleri vites değiştirmek için gerekli devri göseren kartlardan yararlanırlarmış.

    Tabi sonradan senkromeç denilen pirinç kavraşma dişlileri kullanıma grince bu metod sadece mahallede arkadaşlara hava atma amaçlı kullanılır olmuş.


    Eğer hangi devirde vites değiştireceğinizi öğrendiyseniz pek zorlanmadan debriyaja basmadan vites değiştirebilirsiniz. Ama tam devri yakalamak imkansız olduğu için vites dişlilerini yemeye başlarsınız. Sonunda bir gün "tırrt takk " sesiyle birlikte evliya olsanız vites değiştiremez hale gelirsiniz.

    Not: debriyaja basmadan vites değiştirmenin baskı balatasına hiçbir zararı yoktur çünkü balata zaten ayırmadığı için herhangi bir aşınma durumu söz konusu olmaz, yani debriyajsız vites değiştiren birisi aynı baskı balatayı 20 yıl kullanabilir ama ayda bir şanzıman yaptımak zorunda kalır
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  12. #32
    N_O_S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    Gruop ETİLER
    vaRDIR tabi ozaman niye debrilaj kolsunlar
    YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
    HONDA FAN ..!

  13. #33
    Erudite - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir/Bostanlı
    Motosikleti
    KAWASAKI ER-6N
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    İlk üretilen arabalarda vites kutularında senkromeç yokmuş. O yüzden sürücüleri vites değiştirmek için gerekli devri göseren kartlardan yararlanırlarmış.

    Tabi sonradan senkromeç denilen pirinç kavraşma dişlileri kullanıma grince bu metod sadece mahallede arkadaşlara hava atma amaçlı kullanılır olmuş.


    Eğer hangi devirde vites değiştireceğinizi öğrendiyseniz pek zorlanmadan debriyaja basmadan vites değiştirebilirsiniz. Ama tam devri yakalamak imkansız olduğu için vites dişlilerini yemeye başlarsınız. Sonunda bir gün "tırrt takk " sesiyle birlikte evliya olsanız vites değiştiremez hale gelirsiniz.

    Not: debriyaja basmadan vites değiştirmenin baskı balatasına hiçbir zararı yoktur çünkü balata zaten ayırmadığı için herhangi bir aşınma durumu söz konusu olmaz, yani debriyajsız vites değiştiren birisi aynı baskı balatayı 20 yıl kullanabilir ama ayda bir şanzıman yaptımak zorunda kalır

    , bunu öğrendiğim çokk iyi oldu Ertuğrul. Bilgi için teşekkürler. o zaman değiştiriyoruz, demekki şanzıman yaptırmak zorunda kalırmışız.....
    Everything goes the way it should...

  14. #34
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Dusuk devirde debraj kullanman lazim, cunku bu devirlerde vites degistermesini zamanliyamazsin ve disleri surtersin. Bunu surekli yaparsan bir sure sonra disleri kirip sanzimanin ardinda bir fatiha okursun.

    Superspor motorlarda veya yuksek devir motorlarda debraj kullanman gerekmiyor. Zaten debraj kullanirsan sadece debraj disklerini yakarsin. Okadar yuksek devirde debraj vites zamanlamasi yapman zaten imkansiza yakin birsey ve disliler okadar hizli donuyorki hic surtunmeden yerine oturuyor.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    Alıntı SAKAL adlı üyeden alıntı
    geçmez abi arabada gurç diye bi ses geliyo demek ki bişeyler zarar görüyor ve geçmiyor ama araba çalışmazken değiştiriyorum ben
    ben arabada da motosiklettede değiştiriyorum gurç diye bir seste gelmiyor yani devri biraz yükselticeksin tam devrini buldurunca geçiyor.

  16. #36
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Saykoshey, nasıl yani? Racing motorlarda debriyaj kullanmak gereksiz midir? Kaç cc üzeri racingler için geçerlidir bu ve hangi devirlerde böyle vites değiştirilebilir?
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  17. #37
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    motorun devrı bıraz ustte olaacak yanı motorun son verırımını alırken yapacaksın
    Yeni yine yeniden

  18. #38
    moto_yunus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2006
    Şehir
    İSTANBUL/Avcılar
    Motosikleti
    ER-6N
    kerim abi sana 20 sefer anlattım hatta cuma günü uygulamalı olarak gösterecem,gör bakalım nasıl tık tık geçiyor,ki zararı olsa öyle geçmezdi anlatıyorum sana gelmişsin birde buraya konu açmışsın burada üstadı var sorsana bana
    YUNUS EMRE KARAN
    www.facebook.com/yunusemrekaran
    https://www.youtube.com/channel/UCPdXVxbgO4Pwi0IZqVxcUDw

  19. #39
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Not: debriyaja basmadan vites değiştirmenin baskı balatasına hiçbir zararı yoktur çünkü balata zaten ayırmadığı için herhangi bir aşınma durumu söz konusu olmaz, yani debriyajsız vites değiştiren birisi aynı baskı balatayı 20 yıl kullanabilir ama ayda bir şanzıman yaptımak zorunda kalır
    Ertuğrul, neyse sonunda geldin de acıma son verdin !

    Bir süredir bu başlıkta şu bilgiyi bir makina mühendisi veya makinacı versin diye bekliyordum.

    Bugün artık yazılmadıysa, kesin yazacağım diyerek tıkladım başlığı...

    Neyseki yetişmişsin
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  20. #40
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    ne kadar güzel yorum yapıyoruz
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler