Öyle o kötü bu kötü ıyy demekle olmuyor bu işler?
Kötüyse niye kötü? iyiyse niye iyi?Kaç tane lastik denedin ki motorunda mukayeseye girebiliyorsun?
Anlas ve Irc Farklı firmalardır bu genelde karıştırılıyor.
Irc ile zamanında bir kaç ortak seri yapılmış ama uzun yıllardır bağımsızlar.
Geldik Lastik Konusuna..
Motosikleti aldığımda 2014 metzeller tourance lastiği mevcuttu gayette memnunum.Halen yol tutuşu çok iyi.Km olarak rahat 20-30bini vardır hala aşınması yok.Fitil yok.
10bin km dir v-strom sahibiyim.Daha önce touranceyi f650 imdede kullanmıştım ondada memnundum.
Crostourerli bir kaç arkadaşım Capra-R aldıklarını ve pek memnun olduklarını söyledi
Yakın arkadaşlarımdanda bir kaçı anlastan çok memnun olduklarını söyledi özelliklede kış lastiklerinden.
Fuardada anlası gördüm hemen yanaştım bilgi almak için.
Genel olarak forumlarda lastiğiniz hakkında olumlu konular dönüyor diye belirttim.
En son Enduro desenli %70 asfalt %30 arazi desenlisinde karar kıldık.
Genel olarak bir sorunla karşılaşmadıklarını söylediler uzun uzun konuştuk tavsiye ettikleri 1-2 model arasında.
Fuara özel %10 indirim yapmışlar.liste fiyatı bugünlerde 950tl civarında.Nakit indirimi bekledim fark ettiremedik bi türlü fiyatta. Velhasıl 840tl den vade farksız 9 taksitle aldım.
Bayiler genelde liste fiyatından montaj dahil satarlar.Ciddi bir indirim yok.
Ama taksit yapmayı sevmezler.
Epeyde bir anlattıki beyfendi kendinden emin konuşan insanları dinlemeyi severim.
Mumları eriyip rodaj bitene kadar ilk 500 km dikkat etmemi özellikle söyledi.
Metzellere göre daha sessiz ve daha konforlu olduğunu belirtti.
Şunuda söyledi açık açık.”Örnek olarak söylüyorum sayıları metzeller 20bin civarında gidiyorsa bizim capra-r 18bin civarı gider.Daha iyi yol tutuşu getiriside daha erken yıpranma oluyor elbetteki ” diye belirtti..
Konuştuğum kişi istanbul bölge sorumlusuymuş naif bey.İnanılmaz yardımcı oldu.Benim hoşuma gidende bu oldu daha çok.
Bu da benim kartım “lastiği beğensende beğenmesende bilhassa telefonunu bekliyorum beni haberdar edersin” diyerek telefonlarını verdi.Ancak 500km yi doldur ondan sonra yorumla lastiği diye tekrar hatırlattı..
Alışveriş yaptıktan bir gün sonra elime ulaştı lastik
Alırken tarihleri taze olsun demeyi unutmuştum ki..
Ön lastik 2018 1.ay üretimi(Daha 1 aylık)
Arka lastikte 2017 50.haftası gibi bir şey.(3aylık)
Satıcı rafında beklemeyen fabrikadan sevkiyata hazır lastik olduğu için.
İlk kez bu kadar taze lastikle karşılaştım.michelin v.s aldığınızda türkiyede üretilmediği için zaten 1-2 ay gemide geçiyor sevkiyatı satılma süreleri falan derken ortalama 5-6 aylık lastikler alabildim şimdiye kadar..
https://atakandemirturk.files.wordpr...2/img_7437.jpg
Sökülmüşken arka göbek rulmanıda dağılmak üzereymiş onuda değiştirdik.O da iyi denk geldi açıkçası iyiki lastik almışım dedim içimden.
Sonuç olarak hiç sıkıntısız takıldı lastiğin balansı gayet iyi.
https://atakandemirturk.files.wordpr...3/img_7454.jpg
Tam performansınıda elde etmem için 300-400km geçmesi gerektiğini belirtmişti anlas yetkilisi bey.
Yinede takar takmaz 20-30 km sonrasında ben inceden denemelerime başladım.
Bayırlarda arka lastik tutunmaz abs çabuk açardı bende v-stromu ne biçim tasarlamışlar ön tarafta kalıyor tüm ağırlık diye kızardım.
Meğersem arka lastik tutunamıyormuş bayır frenajlarım oldukça rahatladı.
Gidon biraz daha rahatladı motorla daha rahat oynayabiliyorum ama rahatsız edici tehlikeli bir hafiflik söz konusu değil.
Virajlarda ilk kilometrelerde ön taraf yat abi yatta dön derken arka taraf hayır kalkalım der gibi hissettiriyordu.
Sanki iki kardeş kavga ediyormuşta ben arada kalmışım gibi.
Kayma veya yol tutmamaktan bahsetmiyorum onlar yine güzel..
Derken Biraz daha yol yaptım buda geçti ve dengelendi.
Demek rodaj süresiyle ilgiliymiş.
(Ortalama 100km sonrasında geçti bu başlarda ben alıştım sandım sonra araştırdım ki bir çok kullanıcıda yeniyken bu durum yaşanmış)
Metzellere göre daha hissedilir kıvraklık sundu.Bu arada metzeller lastiğimde 2013 tü ve ben 10 bin km dir v-strom sahibim.buradaki bir kıyaslama değil.2013 model anlas olsa belki metzellerin yarısı kadar bile tutmayabilir bunu 5 sene geçmeden bilemem.
Yinede genel olarak bana korkusuz bir yol tutuşu verdi.
Gerçe mal kendini belli ediyor metzeller gerçekten fabrika çıkışlı sert hamurlu bir lastik.
Anlas capra-r gayet yumuşak..
Son zamanlardada yatırabildiğim kadar yatırıyorum.Yağışta defalarca özellikle 0km ' den pati çekerek kalkmaya çalıştım daha pati çektiremedim.
Eski metzellerimle 3-5tur atıp kaldırabildiğim oluyordu.(kasti yapıyordum tabiki gaza yüklenerek)
An itibari ile lastiği takalı 750km oluyor.
Geçtiğimiz hafta sonu 2 motosiklet ormana mangal yapmaya gittik.
Bildiğiniz üzere v-strom bir arazi motosikleti değildir.Tam anlamıyla touring bir motosiklettir.
https://atakandemirturk.files.wordpr...3/img_8293.jpg
Taktığımız Capra-R lastik %30 arazi %70 yol desenli.
Enduro/touring ayarındaki motosikletede tam yol desenli lastikleri yakıştıramıyorum.
Normalde arazi için Capra x serisi var.Bu seriyi ağırlıklı asfaltta kullandığınızda ömrü kısa oluyor.
Ve güvenli hız endeksi 150-160 kilometrelerde.
Her ne kadar motosiklet el verse bile güvenlik açısından böyle bir endeks verilmiş.Arazi tipi lastiklerde Belirli hızlardan sonra lastik ciddi gezmeler yapıyor.
https://atakandemirturk.files.wordpr...37_resized.jpg
V-stroma capra x serisi takmak gerçekten gülünç geliyor..
Durum şöyle ki evet capra x serisi arazide capra r serisine göre kat kat daha iyi tutunuyor.
Ama bu lastik tutununca bizim 230kiloluk eşşek tüy gibi olmuyor ki.Eşek aynı eşek.Lastik iyi diye motosiklet uçup kaçmıyor.
Anlas Capra-X serisi Tam anlamıyla bir çamura denk gelirseniz her iki lastiktede oradan yardım almadan çıkmanız pek mümkün olmaz.
Değişen bir şey yok.
En niayetinde bizimki gibi motosikletlerde arazide mucizevi bir çözüm beklemeyin.Birde lastiğim var diye güvenip saçma sapan yerlere girerseniz kelinlikle kalırsınız.
Düzeltiyorum cümleyi benim gibi sizde kalırsınız.. :D
Evet Kaldım..
https://www.youtube.com/watch?v=kFKT7J8QEmE
Videodaki çamur tam anlamışyla dışkı kıvamındaki lastik arasına girince çıkmayan tür bir çamur.O yüzden burada lastiği suçlayamam..
1 hafta geçti üzerinden yağmur dahi yağdı hala yanaklarında çamurlar duruyor :D
Kafa karıştırmasın konuyu toplayalım..
https://atakandemirturk.files.wordpr...3/img_8301.jpg
Capra X serisinin asfalt ömrü çok kısa ve asfaltta konforsuz Islak zemin performansıda çokça düşük.
V-strom gibi konforuyla ön plana çıkan bir motosiklete bunu takmak tenere alacaktım kazayla bunu aldım demekten farksız.
Arazi performansı iyi ama motor ağırlıkları yüzünden ciddi bir değişiklik yok.
Kaldığınız yerde yine kalırsınız.
Capra-x ' i V-strom değil ama ktm adv serilerine tenere , afrika serilerine daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Unutmadan bide benim v-stromda abs var arazide oda başka bir dert.
Capra R serisine gelirsek Asfalt tutuşu iyi Konforlu ıslak zemin performansı gayet iyi.
Arazi yönü içinde şunu söylemek mümkün Kuru toprak zeminde tadından yenmez.Bir çok arazi koşulunda yeterince iş görür.
Mıcırdada konforlu olmasada yol lastiğine oranla daha çok iş görür.Ama iyiki bu lastiği takmışım yahu da demezsiniz.
Bu performans düz yol için tatminkar iken.
Bayır yukarı meyilli veya aşağı eğimli mıcırlı yerlerde yol tutuşuda az olacağı ve lastikler tutunamayacağı için yol lastiğiymiş gibi davranmak şart.
Sınırlarımızı bilmekte fayda var.
Yoksa böyle olursunuz;
Binicem üstüne çekicem gaz kolunu vurucam kırbacı.
Çamur ve balçıkta capra-r nin yol lastiğinden bir farkı kalmaz yani bir yere gidemez.
Ama hafif arazi koşullarında tadından yenmiyor.(özellikle kuru toprak)
Arazi yönlerini kenara atalım.Yukarıdada belirttiğim gibi asfaltta konforlu sessiz ve yağmur tutuşu gayet başarılı.
Lastiğin tüm ömrünü ele aldığımda %90 Asfatta sürüyorsam %10 arazide belki sürüyorum.Hatta arazi demek tamamen yanlış Kötü asfalt veya kötü köy yolları diyebiliriz.
Bu durumlar hesaplandığında Capra-R serisi kaçınılmaz oluyor.
Yazımı sonlandırırken şunu vurguluyorum.
"İşte bu dünyanın en iyi baklavasıdır "diyorsak eğer.Diğer tüm baklavaları tatmış olmamız gerekir.Neyle neyi karşılaştırarak bu yoruma ulaştık.
Ben kendi tecrübelerimden dilim döndüğümce yorumlamaya çalıştım.
Herkese keyifli Sürüşler dilerim.Atakan Demirtürk