İki Zamanlı Motorda Rodaj
-
Merhabalar.
Bende Otoser marka bi araç var. Tripörtör denilen. İki zamanlı motor var üstünde. Rektefe yaptırdım.
İki zamanlı motorun rodaj süresinde nelere dikkat edilmeli? Nasıl bir yol izlemeliyim?
Forumu araştırdım iki zamanlı hakkında fazla bilgi bulamadım. Bulduklarım ise kafa karışırıcı. Yanlış birşey yapmak istemiyorum. Bilenlere bir sorayım dedim.
Reklamlar
-
Sonuçta pistonların alışma süresi yine olacak. 2 veya 4 zamanlı fark etmez. İçten yanmalı tüm motorların rodajı aynıdır. Ağır yük bindirmekten, yüksek devirlere çıkmaktan kaçının. Sonra kademeli olarak deviri artırabilirsiniz.
-
ilk çalıştırmada sihirli bişeylerden bahsediliyo
American Hotrod gibi biyerdede izlemiştim
motorlu testerelerde ilk çalıştırmada, bir depo bitirmeden durdurmamak gerekir gibi ...
-
Sağolun cevaplar için.
Ojo bende okudum onları forumda. Birkaç kişi yazmış. Biri puch motorda yapmış. Aşırı hızlı gidiyormuş Jawada yapmış 600lük motorları geçiyordum demiş. Bayağıda iddialı bir yazıydı.
Bir depo normalden biraz fazla yağlı benzin koyup sabaha kadar rölantiden biraz yüksek devirde çalıştırın demiş. Motorlu testere ustasıda senin dediğini yazmış. Bunun zararı olur mu yararı olurmu asıl aradığım cevap bu aslında.
-
rodaj modaj yok bam bam bam1!!!!111bir!1
şaka şaka iki zamanlı konusunda bir tecrubem yok ama mekanik olarak düşünücek olursak iki zamanlıda yağlama sadece yüksek devirde yapılır, rodajdada düşük devirde gitmek gerekir. ee burda ortalık karışıyor.
bence çok zorlamayın yeterli..
-
BİR DEPO BENZİNİ ROLANTİDE HARCAMA TESTERELERDE OLUYOR MOTORU BİLEMEM AMA MOTORLARI BENZER OLDUĞU İCİN OLABİLİR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------
BENDE DE İKİ ZAMANLI MOTOR VAR RODAJ SÜRESİNDE YÜKSEK DEVİRLERE CIKMA VE YAĞINI AZ ATMA PİSTON SARABILİR.
-
Ne güzel sallayan sallaya rodaj konusunda bilip bilmeden...Siz motorlu testereyemi bineceksiniz iki zamanlı motosikletemi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------
İlk depoda veya normalde rolantide uzun süre çalıştırmamanız gerekir sadece her zaman olduğu gibi normal iki üç dk ısıtmak yeterlidir.Sadece piston sekman değiştiyse ortalama 300 km fazla gaz açmadan yüksek devire çıkmadan kullanılması gerekir.Veya daha profesyonelce 20 veya 30 dk dakika motor çeyrek gazı geçmeden kullanılır sonra tam soğuyana kadar motor dinlendirilir ortalama 8 10 defa böyle yapılır sona her seferinde devşr yükseltilir, daha sonra bitincede tam gazda sürekli gidikmez bir kaç saniye her viteste gaz açılır, çoğu kimsenin göremediği bir detay vardır rodajın kendisi parça alışması haricinde PARÇALARIN ISINIP GENLEŞİP SONRA TEKRAR SOĞUYUP DARALMASI da olduğunu unutmamalıdır.Hatta iki zamanlılarda ki 4 zaman içinde geçerlidir motor ısınmadan yüksek devire çıkmamalı ve boşta gazı tam gaz gibi vermemek gerekir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
İki zamanlı motorun hareket iniş çıkışı ve gaz tepkisi 4 zamanlıya oranla 2 mislidir bu yüzden biraz dikkatli kullanmak veya ısıtmak getekir uzun ömür ve performans için kaliteli tam sentetik yağ kullanılmalı.
-
motorlu testerelerde fan var soğutmak için oduğu yerde çalıştırmayın yukarıda zaten gerekli bilgi verilmiştir
-
iki zamanlıya tam sentetik yağ olmaz iki zamanlının yağı ayrı olur. motorcularda vardır yoksada madeni yağ konur çünkü motorun yağlama işi bittikten sonra o yağ yakılarak dışarı atılır sentetik yağ yanmaz bununla ilgili bir yazı okumuştum mazda rx8 bakıyorum motoru wankel olduğundan (bu motor yüksek devire cıkınca sistem bir miktar yağ enjekte ediyormuş içeri)sentetik yağ konmuyor kendi ürettikleri yağı koyuyorlar yarı sentetik yanabilen bir çeşit özel üretim yağ veya madeni yağ demişler uzatmadan yazdım konumuz bu değil
sıkıştırmadan çok yüksek devir yaptırmadan bunlar sıkışınca hararet yapıp şişer 2000 km gibi motor rahatlayınca rodajı bitmiş olur
-
-
Yani bu forumda ve Türkiyede benim kadar iki zamanlı hastası ve aşığı insan varmıdır bilmiyorum.Kullanma klavuzları pist yarış mekanikçileri
yurt dışı araştırmalar yazışmalar vs. ve tecrübelerimle yazdım bunları.Övünmek için kesinlikle yazmıyorum Allaha sığınırım bundan...
Arkadaş wankel rotary üçgen döner pistonlu rx8 veya uçak motorundan bahsetmiyoruz.Deliliniz varsa buyrun ortaya koyun, iki zamanlılara tam sentetik yağ koymazsanız ömrüne çok etki eder ki pistonun egzost portu kısmından erimesi bile kötü ve kalitesiz yağ kullanımından olma ihtimali olduğuda bir gerçektir.Durduk yere 1 litresi 8 tl olan normal 2t yağ ile 1 litresi 30 40 tl olan yağ fiyat farkı konmaz.Sonra motor şişti piston eridi sekman kırıldı bişeyler bişeyler.Dileyen dilediği yağı kullanır durum böyle.
-
-
Üç değil dört teker Otoser.
Basturbin petrollerde satılan 2T yazan yağı kullanıyorum onlar olmaz mı yani?
-
Ben olmaz demedim tam sentetik olur dedim yani olursa daha verimli ve sağlıklı ve motor ömrüne etkisi olur.Ayrıca ısınınca motor normal mineralli gibi duman atmaz görünür görünmez bir duman atar.Tam sentetik yağ daha çok koruyucu film tabakası oluşturur pistonla gömlek arasında.Yüksek devirli ve daha performanslı motorlar için daha çok tavsiye edilir.Normal 2 t yağ konmaz değil kullanılabilir normal makine için.Tam sentetikler 2t için daha yanıcıdır tam olarak ya dığındanda duman az olur.İvmelenmesi daha yüksektir egzost sübabı ve diğer aksamlarda daha az tortu bırakır.
-
Nerde bulabilirim peki onu?
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Teşekkürler cevaplar için.
Ustayla konuştum şişirme sıkıştırma bi süre yük atma dedi. Biraz gittikten sonra kapat biraz soğusun dedi. Oda bişeyler dedi bakalım. Herkesten fikir alıyorum. Rodaj kısmı önemli malum.
93'de bu arabayı üreten usta ile konuşmuştum. Bu arabayı nasıl alıştırırsan öyle gider dedi rodajdan sonra. Yani hız için alışırsa 80-90ı görür dedi. Yük için alıştırırsan yükü iyi çeker dedi. Ama bu kadar dedi nasıl alıştıracağımı o gün sormamıştım rodaj yaptırmak aklımda olmadığından.
tr100a abi icat çıkarma ne yapacaksın wankel motoru?
Çalışma sistemi olarak herşeyden farklı. Bende bi ara çok bakmıştım. Doğu Alman yada Sovyet malı bi araç vardı adı aklıma gelmedi. Trabant olabilir. Onlarda da wankel motor vardı. Çok ilgimi çekmişti ama ona ne usta bulunur nede parça.
Demek ki bu araç antremanla istedğin gibi geliştirilebiliyor . Yahu şu ustalarda daha ne saçmalıklar duyacağız bakalım ? Nasıl bir kafa varsa artık bunlarda ?
Sen ustayı falan boşver, düzgün 2 zamanlı yağ koy (Ipone, Motul vs) motoru fazla zorlamadan sürerek rodajı yap. Zorlama demek gaza az bas demektir. Sen az bas,o kadar gazla artık motor kaç yaparsa...
-
Ben bunun saçmalık olduğunu düşünmüyorum. Konuştuğum adam bu konuda kendini aşmış biri. Zamanında bu arabayı üretmiş usta. Normal motor tamircisi değil. Bu arabayı üreten firmanın patronu ve bu adam tabiri caizse kanka.
Kendi motorlarınıda üretmişler. Yüzde yüz yerli motor. Hatta bununla ilgili patentlerde var. Ancak ne yazık ki ülkemizde destek yok. Köstek var.
Şu zamanda da o fabrikada ayrı bi yer varmış dışardan kimsenin giremediği. Biraz ustayla konuştum orda iha için motor çalışması yapıyorlarmış. Casus uçaklar için. Yaptıklarını deniyorlar falan filan. Yani öyle boş konuşacak bi adam değil.
Ben bu alıştırma meselesini sorayım sonra. Kesin bi bildiği vardır.
-
20 Haziran 2019, 13:54
#18
2 zamanlı motorların rodajı biraz daha farklıdır.En önemli fark yakıt'a karıştırılan yağ miktarıdır.
Servis kitapçıklarında ufak farklılık göstermekle beraber ekseriyetle ilk 10 saat(1000km) 1:25'dir.Yağ konusuna değinilmiş zaten.Bence de şanzıman yağına göre ucuz'a kaçılmamalı.Birde yeni nesil iki zamanlıları saymazsak eskilerin yüksek oktanlı yakıtlara alerjisi var Hararet sorunu oluyor, O sorunu rektefiyeci çözebilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)