Motosiklette, bisiklet vitesi mantığı...
-
Arkdaşlar ben motorlarla tanışıp biraz da teknik bilgi sahibi olunca hep merak ettiğim bir şe olmuştu. Motosikletimizde bisiklet vites mantığı...
Biliyorsunuz eğer dişliniz büyük ise çekişte çok iyi verim alıyorsunuz fakat hız yapamıorsunuz dişli küçük olduğu zamanda iyi kalkamıyr ama iyi hız yapıyorsunuz.
İşte bu sebeten dolayı motosiklete bisikletteki sistemi aktarabirmiyiz.Aktarırsak nasıl aktarırız. Aktaramasak neden?
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Çok yüksek torklu bir sistemi bu tip bir sisteme uygulamak çok uzun ömürlü olmaz. Bisikletteki aktarıcı sistem daha çok düşük devirlidir. Zincir diğer dişliye atlarken dişlilere yük bindirir. Torklu bir makinede gaz verip giderken uygulanan güç yükün üzerine düştüğü zincir ve dişliyi kısa sürede tahrip eder. Bu nedenle vites kutusu araçlarda kullanılmaktadır. mm2 ye düşen yük hesaplanarak yapılan bir ton matematiksel işlemden sonra bu dişlilerin sertliği, ne kadar dayanacağı hesaplanır. Kısacası dediğiniz sistemin gündelik hayata uyarlanabilirliği yoktur. Olsaydı zaten büyük firmalar buna benzer sistemleri yapardı.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Bianchi Thomisus DS bisikletimi aşırı zorlanmadan
dolayı üç ayda iki defa arka dişli göbek rulmanı kilitlendi
Garantiden değişti ! Benim gücüme zor dayanan vites
Motosikletin en az 8-10 beygir gücüne nasıl dayansın !
Bisikletle düz yolda son hızım 50 , yokuş aşağı 70 !
99 YTLye aldığım 18 vites bisikletle yaptım bu hızları !
6 ayda 1400 KM yaptım !
Bisiklet vitesinde debriyajde yoktur ,
Vites değiştirirken pedala uyguladığınız kuvveti azaltırsınız ki
Zincir dişlilere takılmasın ! Dişliler yamulmasın !
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
6 ayda 1400 KM yaptım !
hobbaa.. helal walla hoja bisiklet için önmsenecek bir mesafe..
-
Tork konusunda bir hata yapıyorsunuz yalnız.İsterseniz bisiklet üstünde üretilen torku bir hesaplayın derim ben.Ortalama bir arabanın torkuna eşdeğerdir.
Bisiklet üstünde bu torkla uzun süre çalışabilecek sistemler var ama çok yüksek teknoloji ile üretiliyorlar ve çok pahalılar.Kaliteli bir bisikler dişlisini elinize alıp incelerseniz farkı görürsünüz zaten;üstünde zinciri diğer dişliye geçirebilmek için çeşitli açılar vs vs vardır.Aynı dişliler motorsiklete uyarlanıp üretilirse 200 ytl lik bir bisiklet dişlisi motor için bir kaç milyar civarı bir şeye mal olur.Bu torktan dolayı bisikletteki sistem de fazla dayanmıyor tabi.Ortalama 1500 km de zinciri;5000 km de dişli iflas ediyor.(profesyonel kullanımda)
Tabi devir konusu gibi bazı şeyler bu sistemi imkansız yapıyor.
Yani en büyük sorun zinciri diğer dişliye aktarma.Yüksek hızdan ve güçten dolayı bunu kusursuz bir şekilde gerçekleştirmek çok zor.
-
bahsettiğin olayı yıllar önce mobylette marka motosikletime ben uygulagım ama vitesi değiştirmek için durmak gerekiyor bilenler vardı mobylette ler için 2 farklı arka tekere monte edilen dişli var biri küçük biri büyük birbirinin aynımerkezinden monte edip bağlandığı yere 1 adet filibir taktım(bisikletteki sistem pedal cevirince cekişe geçip cevirmeyince boşa salıp çıt çıt sesi cıkaran dişli göbeğindeki mekanizma) 1adet zincir gergisi çünkü büyük dişliden cıkarınca bol bir zincir kalacak bunalar montaj ladım oldu cok da güzel oldu cok işimede yaradı tek problem değiştirecein zaman eller yağ oluyordu...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler