Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Falcon Wonder 150 Motosikletim soğukken çalışmakta çok zorlanıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Merhaba arkadaşlar. Motosikletim Falcon Wonder 150. Henüz 1.200 km.de. Aldığımdan beri motor soğukken çalışmakta zorlanıyor. Yaz aylarında da sabah jikleyi açmadan çalışmıyordu. Ama ne çalışma. En az 10-15 kez marşa basmadan çalışmıyordu. Çalıştırıp, ısıtıp gideceğim yere gidiyor ve parkediyordum. Aradan 1-2 saat geçip tekrar çalıştırmak istediğimde de yine jikleyle ve çok zor çalışıyordu. Şimdi bu soğuklarda çalıştırması daha da zorlaştı. Çalıştırmak için en az 20-30 dakika uğraşıyorum. Jikleyi açsam da bu durum değişmiyor. Bir de motor çalıştığında rölantisi 1000 devirde çalışıyor. Jikleyi açsam da bu devir değişmiyor, yükselmiyor. Motor ısınınca da devir yine 1000 devirde oluyor. Jikle telini kontrol ettim. Jikleyi açarken teli aşağıda karbüratöre giden bir mekanizmayı hareketlendiriyor. Yani jikle bozuk değil ve çalışıyor. Jikle açık olmasına rağmen motor devri neden yükselmiyor bu durumu anlamış değilim. Eski tip elden jikleli arabalarda jikleyi çekince motor devri de yükseliyordu. Aynı durum motosiklet için geçerli değil mi? Motorum kapalı garajda durmakta. Yağmur çamur gördüğü yok. 3-5 günde bir akü bitmesin diye ya olduğu yerde 5-10 dakika çalıştırıyor ya da hava iyiyse yarım saat bir saat turluyor ve garaja koyuyorum. Ama bu sorun yüzünden motoru çalıştırmak çoğu zaman zoruma gidiyor. Bu sorunumun çözümü nedir arkadaşlar? İlgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    merhabalar, motorun güzel bir hava ayarına ihtiyacı var gibi gözüküyor.

  3. #3
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar, motorun güzel bir hava ayarına ihtiyacı var gibi gözüküyor.
    Sıfır kilometre aldım. Sekiz ay oldu.Servis her tarafını itina ile kurup teslim etti. 500 km de yağ deişti, kontrolleri yapıldı. O zaman yaz mevsimi idi. Sıkıntımı söyledim. Tecrübeli olmamama rağmen karbüratör de sorun olabilir mi dedim. Baktı kontrol etti ama bişey yok dedi. Bu motorlar jiklesiz çalışmaz dedi. Havalar soğuyunca çok daha fazla uğraştırır oldu. Sadece hava ayarı ile hallolur mu. Ben yapabilir miyim. Nasıl yapılır. Hava ayarı karbüratörden mi yapılıyor. Görüntü paylaşırsanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı bican33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır kilometre aldım. Sekiz ay oldu.Servis her tarafını itina ile kurup teslim etti. 500 km de yağ deişti, kontrolleri yapıldı. O zaman yaz mevsimi idi. Sıkıntımı söyledim. Tecrübeli olmamama rağmen karbüratör de sorun olabilir mi dedim. Baktı kontrol etti ama bişey yok dedi. Bu motorlar jiklesiz çalışmaz dedi. Havalar soğuyunca çok daha fazla uğraştırır oldu. Sadece hava ayarı ile hallolur mu. Ben yapabilir miyim. Nasıl yapılır. Hava ayarı karbüratörden mi yapılıyor. Görüntü paylaşırsanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
    soğukta çalışmamasının sebebi karbratör ve hava ayarı ile ilgilidir, hava ayarını siz yapamazsınız, bence başka bir ustaya gidin derdinizi söyleyin.
    bican33 bunu beğendi.

  5. #5
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    siz jigleyi acinca sabit gaz veriyormusunuz?otomobil gibi jigle acikken kendi gaz vermez.gazi siz verirsiniz 1 1/5 dakika eliniz gazda kalsin sonra kapatin.motor isindiktan sonra stop etmiyorsa sorun yoktur.rolantinizi 1500 1400 devire sabitleyin sicakken.
    bican33 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    04 Eylül 2015
    Şehir
    Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    YUKİ GOLD FOX-S
    yuki modeli bende var karbratör ayarını yaptır devir ısınınca 1200 1300 civarı oluyor su karda bıle jıkle ıle tek mars alıyor normalde havada jıkleyı kullanmıyorum bırde yagını ınce koy hava malum servıslerden hayır bekleme kendı ustana gıt ben oyle yaptım
    bican33 bunu beğendi.

  7. #7
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı motosero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz jigleyi acinca sabit gaz veriyormusunuz?otomobil gibi jigle acikken kendi gaz vermez.gazi siz verirsiniz 1 1/5 dakika eliniz gazda kalsin sonra kapatin.motor isindiktan sonra stop etmiyorsa sorun yoktur.rolantinizi 1500 1400 devire sabitleyin sicakken.
    İlk çalıştırırken gazı açmıyorum. Sadece jikleyi açıyorum. Usta öyle yapmamı söyledi. Çünkü ilk çalıştırmada motor yağı dibe çöktüğü için gaz verince henüz tam yağlama başlamadığı için gaz verince piston daha hızlı ve kuru hareketten dolayı motor aşınırmış. Ben bilmiyorum usta öyle dedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------

    Alıntı gokalpclskn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yuki modeli bende var karbratör ayarını yaptır devir ısınınca 1200 1300 civarı oluyor su karda bıle jıkle ıle tek mars alıyor normalde havada jıkleyı kullanmıyorum bırde yagını ınce koy hava malum servıslerden hayır bekleme kendı ustana gıt ben oyle yaptım
    Sizin motosiklet ile benimki tip olarak aynı. Fakat motor kapakları farklı zannedersem. Serviste Falcon marka 10-40 yağ koydular. Bu ölçüden daha mı farklı koydurayım. Birde yukarda yorum yapan arkadaş rölanti ayarını 1400 1500, siz 1200-1300 arası yapın diyorsunuz. Acaba hangisi daha doğru olur.

  8. #8
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    üstadım motorunu jigle ile çalıştırıp 2000 devirde 1-2 dakikada ısıt .gazi açderken 2000 civari elinle sabittut.gazi kökleme ustamız dogru söylüyor soguk motorda fazla gaz açılmaz.rolantinide 1000- 1500 arası ayarla.kulagınla dinle.sana kalmış gerisisıcakken stop etmeyecek devirde.10/40 yag kış günü fazlasıyla işini görecek.ben 15/50 koydum gene birsıkıntı yok.ama kışın 10/40 iyisi.
    bican33 bunu beğendi.

  9. #9
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı motosero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstadım motorunu jigle ile çalıştırıp 2000 devirde 1-2 dakikada ısıt .gazi açderken 2000 civari elinle sabittut.gazi kökleme ustamız dogru söylüyor soguk motorda fazla gaz açılmaz.rolantinide 1000- 1500 arası ayarla.kulagınla dinle.sana kalmış gerisisıcakken stop etmeyecek devirde.10/40 yag kış günü fazlasıyla işini görecek.ben 15/50 koydum gene birsıkıntı yok.ama kışın 10/40 iyisi.
    Teşekkür ederim üstad. Yani şimdi benim sorunumun kaynağı karbüratörle ilgili diyorsunuz. Çözüm ise rölanti ayarını yükseltmek. Olmadı hava ayarı yaptırmak. Br deneyip bakayım. Inşallah düzelir. Ilgilenen cevap verip yol gösteren tüm dostlara teşekkür ederim.

  10. #10
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Falconlarda bu sıkıntı var galiba
    Falcon crown 150 de de aynı sıkıntı var karbüratör ayarı yapman gerekli
    bican33 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    04 Eylül 2015
    Şehir
    Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    YUKİ GOLD FOX-S
    Alıntı bican33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk çalıştırırken gazı açmıyorum. Sadece jikleyi açıyorum. Usta öyle yapmamı söyledi. Çünkü ilk çalıştırmada motor yağı dibe çöktüğü için gaz verince henüz tam yağlama başlamadığı için gaz verince piston daha hızlı ve kuru hareketten dolayı motor aşınırmış. Ben bilmiyorum usta öyle dedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------



    Sizin motosiklet ile benimki tip olarak aynı. Fakat motor kapakları farklı zannedersem. Serviste Falcon marka 10-40 yağ koydular. Bu ölçüden daha mı farklı koydurayım. Birde yukarda yorum yapan arkadaş rölanti ayarını 1400 1500, siz 1200-1300 arası yapın diyorsunuz. Acaba hangisi daha doğru olur.

    bılındık marka yag kullan ben motul koyuyorum 10w40 memnunum castrolde kullanabılırsın zaten canı yağ motorun 5 tl fazla ver motul koydur.Aynı motor bıldıgım kadarıyla motorun calısma sesıne gore ayarlar usta benımkı o aralıkta normal sekılde calsııyor bırde egzozdan hava alabılıyor ateslemeyı de kontrol ettır. benımde aynı sorun vardı bu sekılde cozuldu
    bican33 bunu beğendi.

  12. #12
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı gokalpclskn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bılındık marka yag kullan ben motul koyuyorum 10w40 memnunum castrolde kullanabılırsın zaten canı yağ motorun 5 tl fazla ver motul koydur.Aynı motor bıldıgım kadarıyla motorun calısma sesıne gore ayarlar usta benımkı o aralıkta normal sekılde calsııyor bırde egzozdan hava alabılıyor ateslemeyı de kontrol ettır. benımde aynı sorun vardı bu sekılde cozuldu
    Serviste bahsettiğim yağ vardı. Başka yağ yoktu. Bu yağın fabrikada test edildiğini ve ve güzel bir yağ olduğunu söylediler. gün için tamam dedim. Fakat bir dahakine kendi yağımı getirip getiremeyeceğimi sorduğumda olur, bir sakınca yok, getirirsen onu koyarız dediler. Bir dahaki sefere dediğiniz markalardan alır götürürüm. Yanıtlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)