Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İki Zamanlı Motor Soğutma Sistemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Herkese merhabalar.

    Bende 1993 model Otoser marka bi araç var. Tripörtör denilince bilirsiniz sanırım. Tripörtör 3 tekerli oluyor. Bendeki 4 tekerli Kayseri üretimi.

    Çocukluk hayalimdi aldım topluyorum. Bittiğinde de uzun yolculuklar yapma niyetindeyim..

    Üzerinde 2 zamanlı 200 cc innocenti marka motor var. Forumda da biraz araştırma yaptım ancak tatmin edici şeyler bulamadım.

    Düz yolda sıkıntısız gidiyor. Ancak rampada zorlayınca stop ediyor. İki zamanlı motor şişiyor haliyle.

    Kendi üzerinde pervane var. Ve motora hava üfürüyor. Motor arkada kasanın altında. Oraya takılan bir parça ile gerektiğinde üfürülen hava kabin içine verilebiliyor. Kalorifer yani.

    Toplarken birçok parçayı başka araçlardan uydurdum. IVECO kamyon parçasını bile bi şekilde uydurdum. Hiç parça bulamadığımı da tornacıya kafamdaki şeyleri anlatıp yaptırdım. Ancak şimdi soğutma işinde biraz fikir almak istiyorum.

    Benim buna su soğutma yapmam lazım. Yada başka nasıl bir soğutma yoluna gidebilirim?

    Araç bu.



    Motoru da şu şekilde.





    Silindirin üstüne takılan bir parça var. Motorun önünden gelen havayı silindirin etrafından geçiriyor. Soğutma sağlıyor.



    Cevap verirseniz sevinirim.
    Mertcan39 ve gençmotorcuu bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gençmotorcuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    Kocaeli/İzmir
    Motosikleti
    X-Treme MAX
    Güzel gözüküyor başarılar.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Direk bloğu değiştirsen? 4 zamanlı 250cc ya da gs500 bloğu?
    Jemand bunu beğendi.

  4. #4
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bloğu derken sadece blok değişimi yapılabilir mi? Yapılabilirse MZ 301 bloğu takabilir miyim?

    Motor değişimini düşündüm ancak o çok zahmetli bir iş. Üstünde ki dinamo hem şarj hem marş dinamosu. Şaftlı ve geri vitesli. Onlara tek tek parça uydurması dişli oranlarını ayarlaması filan çok uzun iş.

    Birde iki zamanlıyı seviyorum. Herşeyini kendim halledebiliyorum ustaya ihtiyaç duymadan.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alet çok güzel gözüküyor aklıme tek bişey geldi o fanın yerine daha iyi hava sirkülasyonu yapan fan uydurabilirseniz olurmu acaba

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Son çare olarak onu düşünüyorum. Büyük makinalarda kullanılan fan sistemi var. Onda elektrik dinamosu yerine kayış ile motordan güç alabilirim. Onuda sacdan boru yaparak ek hava verebilirim.

    Yada kendi pervanesi yerine plastik şahin doğan gibi bi aracın pervanesini takabilirim. tabi dışındaki sacı yeniden yapmak gerekecek.

    Ancak bu durumda fazla soğutma olabilir. -soğutmayı hallettik fazlası kaldı - motora bir zararı olur mu acaba ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

    Bu tip toplamaların hikayelendirildiği bölüm var mı acaba forumda? Orda hikayesini paylaşmak isterim.

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son çare olarak onu düşünüyorum. Büyük makinalarda kullanılan fan sistemi var. Onda elektrik dinamosu yerine kayış ile motordan güç alabilirim. Onuda sacdan boru yaparak ek hava verebilirim.

    Yada kendi pervanesi yerine plastik şahin doğan gibi bi aracın pervanesini takabilirim. tabi dışındaki sacı yeniden yapmak gerekecek.

    Ancak bu durumda fazla soğutma olabilir. -soğutmayı hallettik fazlası kaldı - motora bir zararı olur mu acaba ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

    Bu tip toplamaların hikayelendirildiği bölüm var mı acaba forumda? Orda hikayesini paylaşmak isterim.
    elektirik motorlu fanlardan bahsediyorsanız çok yüsek akım çekiyorlar elektriği karşılayacağını pek sanmıyorum
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    İki zamanlı motor şişmez hadi şişti diyelim merak etmeyin içindeki pistonda ona oranla şişer.Motorunuzun kompresörünü ölçüm 90 psi üzeri çıkmalı aşağısı yeni sekman piston veya rektifiye gerektirebilir.Rampada soğukken çalıştıktan ilk beş dakika sonrada stopediyorsa yeni sekman vs ister...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    Motorunuz eski ve sökülüp silindirin ölçülmesi gerekir basınç testi ve keçelerin kaçak kontrolü yapılması gerekir.En kolay yolu 12 voltluk mini vantilatörler var iki tanesini üzerine üfleyecek şekilde monteleyip test edin stop etmezse ne mutlu size.

  9. #9
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Mertcan39 evet o fan ama elektrik ile çalışmayacak. Onun dinamosunu söküp ortasından bi kasnak vasıtasıyla direk motora bağlamayı düşünüyorum. Kayış ile. Yani motorun kendi gücü ile çalışacak. Taksilerde olduğu gibi.

    Bassturbin Kompresör ölçümü nasıl yapılabilir? Bu motordan anlayan usta bulamıyorum. Aksaray'da sadece bende var. Hatta bir çok şehirde yok bundan. O yüzden kime gitsem ben anlamam diyip geçti. Bende herşeyi ile kendim ilgileniyorum.

    Şimdi sanayide kasacıda. Kasası yapılıyor sonra yeniden boyanacak. O yüzden çıkarıp test etme imkanım yok. Birkaç gün daha. Birde karbüratör sorunum var günlerdir onunla uğraşıyorum.

    En son bizim evin yolunda bir rampayı çıkıyordum. Dördüncü viteste son gaz. Sonra birden stop etti. Kenara çektim tekrar çalıştırdım devam ettim. Fazla zorlamadan rampayı çıktım. Zaten 2-3 defa o rampadan o şekilde çıktım hepsinde de aynısı oldu. Başka bir sorun olabilir mi ?

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Mertcan39 evet o fan ama elektrik ile çalışmayacak. Onun dinamosunu söküp ortasından bi kasnak vasıtasıyla direk motora bağlamayı düşünüyorum. Kayış ile. Yani motorun kendi gücü ile çalışacak. Taksilerde olduğu gibi.

    Bassturbin Kompresör ölçümü nasıl yapılabilir? Bu motordan anlayan usta bulamıyorum. Aksaray'da sadece bende var. Hatta bir çok şehirde yok bundan. O yüzden kime gitsem ben anlamam diyip geçti. Bende herşeyi ile kendim ilgileniyorum.

    Şimdi sanayide kasacıda. Kasası yapılıyor sonra yeniden boyanacak. O yüzden çıkarıp test etme imkanım yok. Birkaç gün daha. Birde karbüratör sorunum var günlerdir onunla uğraşıyorum.

    En son bizim evin yolunda bir rampayı çıkıyordum. Dördüncü viteste son gaz. Sonra birden stop etti. Kenara çektim tekrar çalıştırdım devam ettim. Fazla zorlamadan rampayı çıktım. Zaten 2-3 defa o rampadan o şekilde çıktım hepsinde de aynısı oldu. Başka bir sorun olabilir mi ?
    bujiyi söküp basıncı ölçüyorlar motor tamircilerinde olması gerekir
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  11. #11

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Karbüratörde ne sorun var? Peugeot103lere yamaha rx135,cg200 karb. Uyduruluyorsa elbet buna da uydurulur bence. Tavsiyem 4zamanlı cg motoru alıp takmanız olacaktır faturalı bi şekilde sıfır. Faturasını da ruhsata işletirsiniz çok iyi olur. 2zamanlıdan devam edeyim bem derseniz motor rektefe gördü mü yeni?
    Dişli oranları ile oynayabilirsiniz mümkünse. Top speed iyice düşürülür mesela ama kalkış iyileştirilir. Orj. Markası ligier olmalı herhalde çok şeker bir taşıt

  12. #12
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ligier lisansı ile 1993-1996 yılları arasında Kayseri'de üretilmiş. Fabrikası Minisan adı altında elektrikli soba vs üretiyor halen faal. Bunu o zaman üreten usta ile tanıştım. Yedek parça ihtiyacını öncelikle oraya soruyorum ellerinde varsa alıyorum. Aynı İnnocenti motor Arçelik diye bilinen tripörtörlerde de kullanılmış.

    Karbüratör bazen takılı kalıyordu. Bazende kendi kendine gaz verip devri sona dayıyordu. Bende söktüm. Hava benzin ayar vidası kırıldı. O an bi sinirle değiştirmeye karar verdim. Gittim 4 zamanlı 200lük bi karbüratör aldım. Usta olur farketmez dedi. Onu araya bikaç parça yaptırıp tornacıda taktım. Ancak bu seferde gaz verince boğulmaya başladı. Bi türlü ayar tutmadı. Ustaya götürdüm oda işin içinden çıkamadı demek ki olmuyormuş dedi.

    Fabrikasına gittim ordan orjinal karbüratörünü aldım. (pahalı diye ilk başta almamıştım) Ancak yıllar önce üretilen parça da döküm kısımları bayağı çatlaktı. Aldığım adama söyledim en az çatlak olanı buldu. Ben bu işe yaramaz desem de al tak sıkıntı olunca getir dedi. Takmaya çalışırken daha ilk vidayı sıktım koptu geldi. Jikle yerini şöyle bi sıktım oda parçalandı. Şimdi geri onu paketledim. Kayseriye gidince iade edeceğim.

    Arabayı aldığım kişi Arçelik tripörtör ticareti yapıyor. Elinde yedek parça da var. Ondan çıkma karbüratör almıştım onunda şamandırası bozuk. Benzin akıtıyor. Onu geri verip başka bi karbüratör alacağım. İnşallah perşembe günü elimde olacak takıp deneyeceğim bakalım. Oda olmazsa Jawa 250 karbüratörü getirteceğim internetten.

    İki zamanlı seviyorum. Orjinal motorla devam etmeyi düşünüyorum. Aracı yeni aldığım için ne zaman rektefe oldu bilmiyorum.

    İlk fırsatta o basıncı ölçtüreyim o halde.

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Buji takılan yere buji dişleriyle aynı borulu basınç göstergeli alet takılıyor tam gaz açık tutulup marşa basılıyor çıkan psi değeri 90 nın üzerindeyse sekmanlar gerekli yalıtımı yapıyor demektir, ayrıca sizin karbüratör şamandıra seviyesiyle ilgili bir sıkıntı var gibi ya boğuluyor motor yada benzin gitmiyor.Motor kompresör ölçümü videosu:
    https://youtu.be/kxWjhdog_lE

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    Ayrıca rastgele karbüratörde olmaz ana jet değerleri ve boğaz çapı orjinalinle aynı olmalı.

  14. #14
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Videoyu izledim. Mecburen ustaya ölçtürülecek artık.

    Aracı aldığım adam benzini görmek için araya süzek takmış şeffaf. Taktığı süzek kamyonlarda bulunan webasto mazot süzeği. Webastolarda otomatik olur. Mazotu çeker. O yüzden o süzekten mazot geçebilir. Ancak bunda benzin depodaki benzinin basıncıyla aşağı iniyor. Benzin az kaldığında bile stop ediyordu. Benim aklıma ilk o geldi. O süzek yüzünden benzin yetişmiyor olabilir diye düşünüp söktüm. Ancak ondan sonra hiç rampada denemedim.

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ustaya goturunde her ustada olmaz o aletten pek pahal bisey degil dizel motorlar içinde kullanlir yani once sorun sonra goturun birde sizin sikinti karburatorde yakit gitmiyor gibi.

  16. #16
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Dostum aklın yolu bir, İki zamanlı motorlar artık tarihte kaldı. Şuan sana zevkli geliyor uğraşması fakat bir süre sonra emin ol bıkacaksın. Diğer arkadaşlar gibi bende CG motoru kullanman yönünde.

  17. #17
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Karbüratörü değiştirdikten sonra bakacağım artık duruma. İnşallah perşembe günü elimde olacak karbüratör.

    Şimdilik iki zamanlı ile idare edeceğim. Bir süre sonra zaten bunu komple değiştirme fikrim var. UTV tarzı birşey yapmayı düşünüyorum. Ancak ona da 5-6 bin lira gider. Güçlü motor vs derken. Şimdilik kamyon borcu ödüyorum onu yapamam.

  18. #18

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Ruhsat plaka var dimi? Utv tarzı olsa çok fena olur her türlü yola da fazlasıyla gelir şöyle 200cc olsa ve biraz daha kalın ve inç olarak çok fazla büyütmeden jant lastik kesinlikle hertürlü yola şarta gelir. Birde arka kasaya branda yapılır. İçine yastık örtü,yemeklik vs. Heryere gidilir

  19. #19

    Üyelik
    19 Ekim 2016
    iki zamanlıda hem emme manifoldunun uzunluğu ve şekli, hemde egzozun uzunluğu ve şekli çok çok çok önemlidir.
    O yüzden buna vakit harcama derim. 4 zamanlı bir motor + şanzımanla devam ...

  20. #20

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Günahı sevabını geçmezse iyi hocam...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)