İki Zamanlı Motor Soğutma Sistemi
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Güzel gözüküyor başarılar.
-
Direk bloğu değiştirsen? 4 zamanlı 250cc ya da gs500 bloğu?
-
Bloğu derken sadece blok değişimi yapılabilir mi? Yapılabilirse MZ 301 bloğu takabilir miyim?
Motor değişimini düşündüm ancak o çok zahmetli bir iş. Üstünde ki dinamo hem şarj hem marş dinamosu. Şaftlı ve geri vitesli. Onlara tek tek parça uydurması dişli oranlarını ayarlaması filan çok uzun iş.
Birde iki zamanlıyı seviyorum. Herşeyini kendim halledebiliyorum ustaya ihtiyaç duymadan.
-
Alet çok güzel gözüküyor aklıme tek bişey geldi o fanın yerine daha iyi hava sirkülasyonu yapan fan uydurabilirseniz olurmu acaba
-
Son çare olarak onu düşünüyorum. Büyük makinalarda kullanılan fan sistemi var. Onda elektrik dinamosu yerine kayış ile motordan güç alabilirim. Onuda sacdan boru yaparak ek hava verebilirim.
Yada kendi pervanesi yerine plastik şahin doğan gibi bi aracın pervanesini takabilirim. tabi dışındaki sacı yeniden yapmak gerekecek.
Ancak bu durumda fazla soğutma olabilir. -soğutmayı hallettik fazlası kaldı - motora bir zararı olur mu acaba ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Bu tip toplamaların hikayelendirildiği bölüm var mı acaba forumda? Orda hikayesini paylaşmak isterim.
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Son çare olarak onu düşünüyorum. Büyük makinalarda kullanılan fan sistemi var. Onda elektrik dinamosu yerine kayış ile motordan güç alabilirim. Onuda sacdan boru yaparak ek hava verebilirim.
Yada kendi pervanesi yerine plastik şahin doğan gibi bi aracın pervanesini takabilirim. tabi dışındaki sacı yeniden yapmak gerekecek.
Ancak bu durumda fazla soğutma olabilir. -soğutmayı hallettik fazlası kaldı
- motora bir zararı olur mu acaba ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Bu tip toplamaların hikayelendirildiği bölüm var mı acaba forumda? Orda hikayesini paylaşmak isterim.
elektirik motorlu fanlardan bahsediyorsanız çok yüsek akım çekiyorlar elektriği karşılayacağını pek sanmıyorum
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
İki zamanlı motor şişmez hadi şişti diyelim merak etmeyin içindeki pistonda ona oranla şişer.Motorunuzun kompresörünü ölçüm 90 psi üzeri çıkmalı aşağısı yeni sekman piston veya rektifiye gerektirebilir.Rampada soğukken çalıştıktan ilk beş dakika sonrada stopediyorsa yeni sekman vs ister...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
Motorunuz eski ve sökülüp silindirin ölçülmesi gerekir basınç testi ve keçelerin kaçak kontrolü yapılması gerekir.En kolay yolu 12 voltluk mini vantilatörler var iki tanesini üzerine üfleyecek şekilde monteleyip test edin stop etmezse ne mutlu size.
-
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.
Mertcan39 evet o fan ama elektrik ile çalışmayacak. Onun dinamosunu söküp ortasından bi kasnak vasıtasıyla direk motora bağlamayı düşünüyorum. Kayış ile. Yani motorun kendi gücü ile çalışacak. Taksilerde olduğu gibi.
Bassturbin Kompresör ölçümü nasıl yapılabilir? Bu motordan anlayan usta bulamıyorum. Aksaray'da sadece bende var. Hatta bir çok şehirde yok bundan. O yüzden kime gitsem ben anlamam diyip geçti. Bende herşeyi ile kendim ilgileniyorum.
Şimdi sanayide kasacıda. Kasası yapılıyor sonra yeniden boyanacak. O yüzden çıkarıp test etme imkanım yok. Birkaç gün daha. Birde karbüratör sorunum var günlerdir onunla uğraşıyorum.
En son bizim evin yolunda bir rampayı çıkıyordum. Dördüncü viteste son gaz. Sonra birden stop etti. Kenara çektim tekrar çalıştırdım devam ettim. Fazla zorlamadan rampayı çıktım. Zaten 2-3 defa o rampadan o şekilde çıktım hepsinde de aynısı oldu. Başka bir sorun olabilir mi ?
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.
Mertcan39 evet o fan ama elektrik ile çalışmayacak. Onun dinamosunu söküp ortasından bi kasnak vasıtasıyla direk motora bağlamayı düşünüyorum. Kayış ile. Yani motorun kendi gücü ile çalışacak. Taksilerde olduğu gibi.
Bassturbin Kompresör ölçümü nasıl yapılabilir? Bu motordan anlayan usta bulamıyorum. Aksaray'da sadece bende var. Hatta bir çok şehirde yok bundan. O yüzden kime gitsem ben anlamam diyip geçti. Bende herşeyi ile kendim ilgileniyorum.
Şimdi sanayide kasacıda. Kasası yapılıyor sonra yeniden boyanacak. O yüzden çıkarıp test etme imkanım yok. Birkaç gün daha. Birde karbüratör sorunum var günlerdir onunla uğraşıyorum.
En son bizim evin yolunda bir rampayı çıkıyordum. Dördüncü viteste son gaz. Sonra birden stop etti. Kenara çektim tekrar çalıştırdım devam ettim. Fazla zorlamadan rampayı çıktım. Zaten 2-3 defa o rampadan o şekilde çıktım hepsinde de aynısı oldu. Başka bir sorun olabilir mi ?
bujiyi söküp basıncı ölçüyorlar motor tamircilerinde olması gerekir
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Karbüratörde ne sorun var? Peugeot103lere yamaha rx135,cg200 karb. Uyduruluyorsa elbet buna da uydurulur bence. Tavsiyem 4zamanlı cg motoru alıp takmanız olacaktır faturalı bi şekilde sıfır. Faturasını da ruhsata işletirsiniz çok iyi olur. 2zamanlıdan devam edeyim bem derseniz motor rektefe gördü mü yeni?
Dişli oranları ile oynayabilirsiniz mümkünse. Top speed iyice düşürülür mesela ama kalkış iyileştirilir. Orj. Markası ligier olmalı herhalde çok şeker bir taşıt
-
-
Buji takılan yere buji dişleriyle aynı borulu basınç göstergeli alet takılıyor tam gaz açık tutulup marşa basılıyor çıkan psi değeri 90 nın üzerindeyse sekmanlar gerekli yalıtımı yapıyor demektir, ayrıca sizin karbüratör şamandıra seviyesiyle ilgili bir sıkıntı var gibi ya boğuluyor motor yada benzin gitmiyor.Motor kompresör ölçümü videosu:
https://youtu.be/kxWjhdog_lE
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
Ayrıca rastgele karbüratörde olmaz ana jet değerleri ve boğaz çapı orjinalinle aynı olmalı.
-
Videoyu izledim. Mecburen ustaya ölçtürülecek artık.
Aracı aldığım adam benzini görmek için araya süzek takmış şeffaf. Taktığı süzek kamyonlarda bulunan webasto mazot süzeği. Webastolarda otomatik olur. Mazotu çeker. O yüzden o süzekten mazot geçebilir. Ancak bunda benzin depodaki benzinin basıncıyla aşağı iniyor. Benzin az kaldığında bile stop ediyordu. Benim aklıma ilk o geldi. O süzek yüzünden benzin yetişmiyor olabilir diye düşünüp söktüm. Ancak ondan sonra hiç rampada denemedim.
-
Ustaya goturunde her ustada olmaz o aletten pek pahal bisey degil dizel motorlar içinde kullanlir yani once sorun sonra goturun birde sizin sikinti karburatorde yakit gitmiyor gibi.
-
Dostum aklın yolu bir, İki zamanlı motorlar artık tarihte kaldı. Şuan sana zevkli geliyor uğraşması fakat bir süre sonra emin ol bıkacaksın. Diğer arkadaşlar gibi bende CG motoru kullanman yönünde.
-
Karbüratörü değiştirdikten sonra bakacağım artık duruma. İnşallah perşembe günü elimde olacak karbüratör.
Şimdilik iki zamanlı ile idare edeceğim. Bir süre sonra zaten bunu komple değiştirme fikrim var. UTV tarzı birşey yapmayı düşünüyorum. Ancak ona da 5-6 bin lira gider. Güçlü motor vs derken. Şimdilik kamyon borcu ödüyorum onu yapamam.
-
Ruhsat plaka var dimi? Utv tarzı olsa çok fena olur her türlü yola da fazlasıyla gelir şöyle 200cc olsa ve biraz daha kalın ve inç olarak çok fazla büyütmeden jant lastik kesinlikle hertürlü yola şarta gelir. Birde arka kasaya branda yapılır. İçine yastık örtü,yemeklik vs. Heryere gidilir
-
iki zamanlıda hem emme manifoldunun uzunluğu ve şekli, hemde egzozun uzunluğu ve şekli çok çok çok önemlidir.
O yüzden buna vakit harcama derim. 4 zamanlı bir motor + şanzımanla devam ...
-
Günahı sevabını geçmezse iyi hocam...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)