değişik araçlar,farklı araçlar
Reklamlar
-
arkadaşlar forumda yeni üyeyim. motorları sevmeme rağmen bir kaç korkunç motor kazası gördüğüm için 2 tekerden uzak duruyorum.kafamdaki araç şöyle.genelde bayanların alışveriş falan kullandığı 3 tekerlekli bisikletler var.bunlardan alıp 150 cc bir motor takmayı düşünüyorum. bu yapılabilir mi, 150 cc motor nasıl bulurum ve nerede yaptırabilirim?(trafiğe çıkış için en fazla 50 cc ye izin var ama zaten ben trafiğe çıkmicam köyde kullanıcam) ,sirkecide sorduğum 3 tekerlekli bisiklet satan bayiler hiç düşünmeden olmaz dediler ama bana olabilir gibi geliyor . anlayan arkadaşlar beni aydınlatırsa çok sevinirim.
Reklamlar
-
yüksek süratlerde 3 teker herzaman 2 tekerden daha dengesizdir
-
çelik trifox...
forumda sayfası mevcut
-
3 tekerleğin 2 tekerlekten daha tehlikeli olduğu görüşünü çok da mantıklı bulmadım.bence tam tersi olması lazım. ama konunun uzmanı değiliz. fizikçiler bilir bunu. bir fizikçiye sormak lazım.
-
katılıyorum 2 teker, 3 tekere göre yüksek hızlarda çok daha güvenli olur
-
Süper Moderatör (BBRR)
bırakın 3 tekeri 4 tekerden bile güvenlidir motor inanmayan çıkar bi atv nin üstüne ne demek istediğimi anlar ....sepetli motorlar 3 tekerdir ..kullanan bilirki iki teker çok daha dengelidir... teker sayısı arttıkça denge artıyo gibi gelsede durum öle değil...özellikle virajlarda motor arabalardan bile daha rahat döner...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
teker arttıkça denge artıyorsa ben tek tekerlisini istiyom bunların
düz yolda 3 teker 2 tekerden daha dengelidir doğru ama 3 tekerli bir araçla sağa sola yatarak dönemezsiniz. ve eğer oturma yüksekliği motosiklet gibi olursa (yani ağırlık merkezi motor gibi yüksekte olursa) dönüşlerde momentum kuvveti aracı 2 tekeri (sabit nokta görevi görürler) üstünde döndürür (üçüncü teker havaya kalkar). bunu önlemenin tek yolu motosiklet gibi yatırmaktır ama 3 tekerliler yatamaz.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
aslında olay çok basit.durma pozisyonunda yada durma pozisyonuna giriş ve pozisyondan ayrılış durumunda iki teker daha dengesiz ancak hareket halinde ve hızlandıkça dört tekerden çok çok daha dengeli.
koskoca 18-20 tekerlekli tırlar denge konusunda otomobil ve motosikletten çok daha fazla zorlanırlar.Motosikletin dengesi bozulduğunda hafifçe yatar düzelirsin ama dört tekerin ikisi havaya kalktı mı Allah korusun.
-
-
04 Temmuz 2006, 02:05
#10
valla motorlar şeytan aleti değil ama bazen sürücüleri canavar elçisi olabiliyor. geçen gün bir motor gördüm, arabaların arasında çizdiği zikzaklar dikine gittiği yoldan daha uzundu. utandım valla motorcu olmaktan.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
04 Temmuz 2006, 05:01
#11
arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ediyorum. ancak şöyle bir ayrıntı var.sürat yapmıyorum yapamıyorum.wolkwagen passat 1.T bile kullandım ama hız keyfi falan yaşamadım.çünkü ne zaman biraz bassak .............ya viraj oluyor ya yokuş aşşa, ya yokuş yukarı oluyor,anında yol bitiyor. .türkiyede bırakın motoru ,otomobil için bile 120 den daha hızlı gidilecek yol olduğuna inanmıyorum . motorla 80 i bile aşmam çünkü bir almanya AUTOBAHN ı yok yanhi. belki bolu ankara arası filandır. o dediğm araçla 60-70 i geçeceğimi sanmam.
biriniz yazmışsınız 3 tekerli motorla 150 km hızla gidersen kurtulamazsın diye.yahu 150 km hızla gidip de bir yere çakarsan 2 tekerli olsa da ölürsün ,3 tekerli de de ölürsün, ford mondeo da kullansan büyük ihtimalle kurtulmazsın yani.o kadar hızın bi ealemi yok ki..git işte ağır ağır.
-
04 Temmuz 2006, 09:45
#12
raflar arkadaşım evet ben 3 tekerden bahsettim ama çarpınca ne olcagı degil önemli olan çarpmadan yapabileceklerin. motorla yapabilecegin manevrayı o 3 tekerliyle yapamazsın ama yine seçim senin.. ben tavsiye etmiyorum.
-
04 Temmuz 2006, 23:30
#13
yani ben de zaten seleyi ve gidonu alçaltmayı düşünüyorum.hıza karşıyım. türkiyede yollar çift taraflı ve çok dar.kamyon ve traktörler yüzünden yol yüzeyleri aşırı bozuk hasarlı. çukur ,tümsek çok,araç sürücüleri azrail gibi.yayalar AUTOBAHN da karşıdan karşıya aniden koşabilir. hiç anlamazsınız.orta refüjdeki çimlerde koyun sürüsü otlatılır anında sürüye dalıverirsiniz.(bir arkadaşımızın babasının başına geldi)yavaş giderim ben hep.hızlı gidecek yol yok türkiyede.
-
04 Temmuz 2006, 23:37
#14
ELINT adlı üyeden alıntı
raflar arkadaşım evet ben 3 tekerden bahsettim ama çarpınca ne olcagı degil önemli olan çarpmadan yapabileceklerin. motorla yapabilecegin manevrayı o 3 tekerliyle yapamazsın ama yine seçim senin.. ben tavsiye etmiyorum.
bencede +1000
Yeni yine yeniden
-
05 Temmuz 2006, 00:37
#15
Evet fizik dersi bittiğine göre,ben size istediğiniz gibi bir cevap vereyim.
Her türlü bisikleti kullandım.Dediğiniz üç teker bisikletle 150 cc motor fazla güçlü kaçar.Moped motoru taktıracaksınız.Ayrıca bisiklet kadrosu ağırlık için uygun değildir siz baştan döktüreceksiniz.Sakatlar bunlardan kullanıyor sağda solda.İyi kötü yokuş çıkar ama öyle eşekanırtan dedikleri tipte yokuşlarda hayalkırıklığına uğrarsınız benden söylemesi.Motor için biraz hurdalık ve tamirci gezmeniz gerek.Bana moped motorunu halkalıdan bulmuşlardı.Eğer maddi imkanınız varsa hiç uğraşmayın arkadaşımızın verdiği link teki motor iyi-o salak gereksiz etiketi dışında-.
-
05 Temmuz 2006, 00:50
#16
evet dediğim araç aynı sakatların kullandığı tip bişey. ama ben 3 tekerlekli bisiklete uygulatmayı düşünüyorum daha derli toplu olur yani.görüşünüz için teşekkür ediyorum.ben dediğim aracı evden bahçeye bahçeden eve giderken düşünüyorum.en fazla 70 ya yaparım ya yapmam.ve yolun çoğu asfalt.ama evet yokuş olayı can sıkıcı. 150 cc yi o yüzden düşündüm.bisiklet kadrosu için ağırlık uygun değil derken ne demek istediğinizi anlayamadım.
150 cc motör kullanırsam daha hızlı olur diye düşünüyorum ne bileyim yani. 2 kişi binersem daha rahat olur yokuşta zorlanmasın diye düşünmüştüm. biz 4 arkadaş motöre merak sardık. bir arkadaş mondial bi moped almış.memnun kalmamış. 4 kişi 150 şer milyon verip elinden alıcaz. bahçede binme çalışmaları yapıcaz. sonra herkes kendine motor alıcak ben de mondialin motorunu 3 tekerlekli bisiklete takarım diye düşündüm ama çok sorunlu bir marka heralde.hobi bile olsa haftada 1 kere bile binecek olsam dakka başı sanayiye götürmek istemem yani. çalışıyoruz tatilimiz kıymetli.
-
05 Temmuz 2006, 00:56
#17
abı basına dert acar ne urasacan sahsen ben urasmazdım alırım 2tekereımı mıs gıbı ohh
Yeni yine yeniden
-
05 Temmuz 2006, 00:59
#18
hımm hurdalık ve tamirci.evet çok mantıklı da,bu motorlarda motor no falan ruhsata işleniyor mu,,,, çalıntı bir mopedin motörünü takmaları halinde,,motor no falan kayda alınıyor mu, motorun çalıntı nerden buldun sen mi çaldın hesabı emniyette patates olmayalım sonra?
-
05 Temmuz 2006, 01:02
#19
motorun sase numarası olur ordan bılınır yanı bole bısı yapsan ruhsat vermezler halıyle bı polıs durdurdumu başın yanar
Yeni yine yeniden
-
05 Temmuz 2006, 01:04
#20
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Senin bahsettiğin şeyi zamanında çamaşır makinası motoru ve aküyle yapan bir amca vardı.
O kadar çok akü koyması gerekiyordu ki yokuşu çıkmak için inip destek oluyordu.
Bu iş göründüğünden daha karmaşıktır (go kart maceramdan biliyorum) diferansiyel meselesine bir çözüm getirmezsen ilk virajda bisiklet ve sen bir daha görüşmemek üzere ayrılırsınız.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler