Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CG 7.5 mm krank + 63.5 mm piston , 200lük krank 62.2mm + 67 mm piston

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Özellikle bu konuda Mengu16 ve cenkito nickli arkadaşlardan cevap bekliyorum.

    7.5 mm krankı 62.2+7.5 diye hesapladım doğru mudur yanlış mıdır bilemiyorum


    7.5 mm krank ve 63.5 mm piston ile 220 cc

    200 lük krank 62.2 mm ile 67 mm piston ile 219 cc yapıyor.


    Benim merak ettiğim ikisininde silindir hacimleri aynı sayılır.Aralarındaki tek fark birinin silindiri uzun ve yarıçapı kısa.Diğerinin ise silindiri kısa yarıçapı uzun.Ikisinin arasında ne gibi farklar var güç ,tork vs ? Bu konular hakkında meraklıyım öğrenmek istiyorum.Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle bu konuda Mengu16 ve cenkito nickli arkadaşlardan cevap bekliyorum.
    62.2+7.5 olacağını sanmam krank şanzımana sürtecektir. Bu strong dedikleri mevzunun metrik karşılığını anlamak mümkün değil. Ama 2 stronglu dedikleri 62'den başlar diye düşünüyorum o zaman da 7.5 stronglu 67.5mm olur.

    Strok uzadıkça tork artar ancak maksimum devir düşer. Amaç hız ise 67 silindir 62.2 krank daha iyi.

  3. #3
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Peki krank strokuna göre silindirin boyununda ona göre seçilmesi gerekiyor.Mesela orjinal 200 lük kranka hangi boy silindir almalıyım 4 mm stroklu kranka hangi boy silindir almalıyım ? önceden sorduğumda parçacılara söyleyin o istediğiniz gibi ayarlar demiştiniz fakat ben bu işin mantığını kavramak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki krank strokuna göre silindirin boyununda ona göre seçilmesi gerekiyor.Mesela orjinal 200 lük kranka hangi boy silindir almalıyım 4 mm stroklu kranka hangi boy silindir almalıyım ? önceden sorduğumda parçacılara söyleyin o istediğiniz gibi ayarlar demiştiniz fakat ben bu işin mantığını kavramak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
    Ben 76.4mm silindir almıştım orjinal kranka ancak Cg 200 silindir kapağının yanma küresi çapı sadece 59mm çıkınca sıkıştırma oranı aşırı yüksek geldi. Silindir kapağını taşladım, araya bi sürü conta attım anca düzene girdi. Sana en azından 79mm silindir tavsiye ederim Cg 200 orjinal krank için. 4mm stroklu için de 81mm silindir kullan.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler