Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Soğutma sisteminin havasının alınması

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Arkadaşlar, motorumun antifirizi değişti, değişim aşamasının tamamını izledim. Alttan borular sökülerek eski sıvı boşaltıldı, sonra radyatör ve yedek depo yıkandı, sonra hem radyatöre hem de yedek depoya taze sıvı (%50 saf su, %50 antifiriz) eklendi, sonra radyatör kapağı kapatıldı, yedek depo kapağı açık iken motor fan açana kadar çalıştırıldı.

    Bu işlemler esnasında motorumun soğutma sisteminin havası alınmış mıdır? Alınmadı ise ne yapabilirim? Aklımı kurcalıyor, servis manuelini de bulamadım internette bu pulsarın :S


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Temmuz 2016
    Motosikleti
    2015 Sym Joyride evo 200i
    Motor hararet yapmiyorsa sistemde hava yoktur , zaten kaynama yapmadan fan actiysa dolum sirasinda sistemde hava kalmamistir, genede gozunuz hararet gostergesinde olsun, hayirli gunler

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Zeybekltd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hararet yapmiyorsa sistemde hava yoktur , zaten kaynama yapmadan fan actiysa dolum sirasinda sistemde hava kalmamistir, genede gozunuz hararet gostergesinde olsun, hayirli gunler
    Hararet göstergesi yok ki pulsarda, sadece bir lamba var, kontağı açtığımda yanıyor sonra sönüyor, ısıyla alakalı tek şey o. Kaynama olmadan fan açtı, ama aklıma takılan nokta, bir ara yedek depodaki su seviyesi bir miktar düştü, sonra tekrar eski yerine geldi. Acaba dedim, hava mı var.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  4. #4

    Üyelik
    30 Temmuz 2016
    Motosikleti
    2015 Sym Joyride evo 200i
    Yedek depo genlesme kabi gorevi gorur, devir arttiginda antifiriz seviyesinin azalmasi sonra yerine gelmesi veya isindiginda seviyenin yukselmesi bir dereceye kadar normaldir.
    Gosterge veya isik gozunuz orda olsun, basiniza bir terslik gelmesin demek istedim

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Genleşme kabı olmayan , çift petekli sistemde hava alma şöyledir ;

    Yeni sıvılar eklendikten sonra , radyatör kapağı açık iken motor çalıştırılıp (sıcak ooduğunu var sayalım) deviri 3000 , 5000 aralığına yavaşça ve 1 ila 2 saniye gaz verip kesilir , motor stop edilip eksik gözlendi ise tamamlanır.

    Defalarca yaptım , ancak belirttiğim gibi genleşme kabı olmayan tip idi , bana kalırsa aynı mesajı kopyalayıp marka/model başlığınada yazın daha doğru bilgiler/modele münhasır püf noktalar olabilir.
    efendy06 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genleşme kabı olmayan , çift petekli sistemde hava alma şöyledir ;

    Yeni sıvılar eklendikten sonra , radyatör kapağı açık iken motor çalıştırılıp (sıcak ooduğunu var sayalım) deviri 3000 , 5000 aralığına yavaşça ve 1 ila 2 saniye gaz verip kesilir , motor stop edilip eksik gözlendi ise tamamlanır.

    Defalarca yaptım , ancak belirttiğim gibi genleşme kabı olmayan tip idi , bana kalırsa aynı mesajı kopyalayıp marka/model başlığınada yazın daha doğru bilgiler/modele münhasır püf noktalar olabilir.
    Aslında sorun varmış gibi görünmüyor. İşe geç kalınca baya sıkıştırarak 30 km yol geldim, sorun olmadı, hava olsaydı çoktan yolda kalırdım

    Ama yine de yöntemi bilmek iyidir. Antifirizi değiştiremeyen motorcu olmaz bana göre, o yüzden nasıl yapıldığını bilmeliyim. Sonuçta yolda giderken yerinden çıkacak bir hortum soğutma sıvısını tahliye edebilir, ve o durumda soğutma sıvısını koyması için usta bulamazsak iş başa düşecek. Yolda kalıp başlığa "Yolda kaldım, soğutma sıvısı ACİL!!!" yazmaktansa peşinen öğrenmekte fayda var
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında sorun varmış gibi görünmüyor. İşe geç kalınca baya sıkıştırarak 30 km yol geldim, sorun olmadı, hava olsaydı çoktan yolda kalırdım

    Ama yine de yöntemi bilmek iyidir. Antifirizi değiştiremeyen motorcu olmaz bana göre, o yüzden nasıl yapıldığını bilmeliyim. Sonuçta yolda giderken yerinden çıkacak bir hortum soğutma sıvısını tahliye edebilir, ve o durumda soğutma sıvısını koyması için usta bulamazsak iş başa düşecek. Yolda kalıp başlığa "Yolda kaldım, soğutma sıvısı ACİL!!!" yazmaktansa peşinen öğrenmekte fayda var
    Ankara sabah soğuklarında , bu durumu pek hiss edemezsiniz , iddialı gelsede soğukta sistem arıza ışığı harici yine hiss edilmeye bilinir , en önemli husus antifriz miktarı zira kar/don çökmeye yakın radyatörün sıhhati için iyi erkenden kontrol etmişsiniz, herşeye rağmen riske atmamak gerek.
    efendy06 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Şimdi şöyle, aslında antifiriz eksikti. Tamamlayacaklardı. Birden aklımda bir ışık yandı "ulan antifirizin kaçı kaç para da tamamlayacaz bunu? değiştirelim gitsin" dedim ve değişimini yaptırdım komple, hem de radyatör temizlenmiş oldu. Yine de ilk fırsatta kendi ustama gidip o antifirizi tekrar değiştireceğim. Şüphe en tehlikeli duygudur. Şüphe ile yaşayacağıma 3 kuruş daha harcarım, kafam rahat eder
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)