Yağ değişiminden sonra artan titreşim ve ses
Reklamlar
-
Merhaba,
1.000 KM bakımı için 7 Ekim Cuma günü Honda PCX 150'mi Esengül Motor'a götürdüm. Hızlı bir şekilde yağ değişimini ve fren ayarlarını yaptılar. Yağ olarak Ipone 10.4 (10W40) konmuş. Artık motorun sıcaklığından mı olacak nedir başlıkta bahsettiğim sorunları dönüş yolunda yaşamadım. Motoru hafta sonu kullanmadım. Bugün (10 Ekim) motoru çalıştırıp gazı yarım santim açmamla birlikte makinanın zorlandığını hissettim. PCX'in sessiz bir scooter olduğu söylenir, bugün adeta bir traktöre dönüştü. 2 gün önce yağ gibi kayan motorum üzerinde sanki 300 kilo taşıyormuş gibi davranmaya başladı. Gazı açarken eziyet çekiyordu adeta. Normal şartlarda ayaklarım dahi titremezken bugün masaj koltuğuna oturmuşum gibi oldum. Zaten gidonun kımıl kımıl olmasından söz etmiyorum bile. Rüzgar dediler, lodos dediler tamam da hiç rüzgar yememiş de değilim. Neticede bu makina rüzgarda pek keyifli hareket etmiyor. Ama traktör gibi de ses çıkartıp titreştirmiyor da. Eve gelir gelmez yağ değişiminden kaynaklı sıkıntıları araştırdım. Benim çektiğim acıyı çekenler olmuş da ben olayın sonuca bağlandığını okuyamadım diğer konularda. Makina 1.000 kilometrede, Ipone kötü bir yağ değil, Esengül hakkında iyi konuşulan bir servis... Canım sıkıldı, neresinden tutacağımı şaşırdım. İlk motorum olduğu için bu konularda deneyimim de yok bu yüzden sizin deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
Keyifli sürüşler.
Reklamlar
-
Gahgogov adlı üyeden alıntı
Merhaba,
1.000 KM bakımı için 7 Ekim Cuma günü Honda PCX 150'mi Esengül Motor'a götürdüm. Hızlı bir şekilde yağ değişimini ve fren ayarlarını yaptılar. Yağ olarak Ipone 10.4 (10W40) konmuş. Artık motorun sıcaklığından mı olacak nedir başlıkta bahsettiğim sorunları dönüş yolunda yaşamadım. Motoru hafta sonu kullanmadım. Bugün (10 Ekim) motoru çalıştırıp gazı yarım santim açmamla birlikte makinanın zorlandığını hissettim. PCX'in sessiz bir scooter olduğu söylenir, bugün adeta bir traktöre dönüştü. 2 gün önce yağ gibi kayan motorum üzerinde sanki 300 kilo taşıyormuş gibi davranmaya başladı. Gazı açarken eziyet çekiyordu adeta. Normal şartlarda ayaklarım dahi titremezken bugün masaj koltuğuna oturmuşum gibi oldum. Zaten gidonun kımıl kımıl olmasından söz etmiyorum bile. Rüzgar dediler, lodos dediler tamam da hiç rüzgar yememiş de değilim. Neticede bu makina rüzgarda pek keyifli hareket etmiyor. Ama traktör gibi de ses çıkartıp titreştirmiyor da. Eve gelir gelmez yağ değişiminden kaynaklı sıkıntıları araştırdım. Benim çektiğim acıyı çekenler olmuş da ben olayın sonuca bağlandığını okuyamadım diğer konularda. Makina 1.000 kilometrede, Ipone kötü bir yağ değil, Esengül hakkında iyi konuşulan bir servis... Canım sıkıldı, neresinden tutacağımı şaşırdım. İlk motorum olduğu için bu konularda deneyimim de yok bu yüzden sizin deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
Keyifli sürüşler.
1-Artık hondalar 10-40 değil..10-30 yağ kullanmaktadırlar dışarıdan bakılınca 10-40 daha sağlıklı gibi görünse de motoru stop ettikten sonra çalıştırınca yağ motorun ve yağ pompasının beklediği akışkanlık da olmayınca pompalamada sorun çıkabilir.Motorunuz saten yüksek hararetlere çıkan,fan açan bir motor değil.Bu yüzden kitapçığınızda da önerilen 10-30 yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.
2-Normal de yağı bide kendiniz değiştirin derdim ancak sorun bununla alakalı olmaya bilir bu yzüden motorunuz garanti kapsamın da olduğundan yağı başka bir servise tekrar değiştirin ve sorunu ayrıntılı bir şekil de izah edin.
3-Sorun belkide psikolojik de olabilir bu yüzden başka bir pcx sahibi bulun ve motorunuzu denetin.
-
Servisler 5 para etmez. cumartesi günü 2015 125 lik pcx i oarçaladım bakım için. Arkadaşın canına tak etmiş. yağ ve yağ filtresini değiştirdim tabi değiştirmeden önce motoru hafif ısıttık. 30 dk kadar yağın tamamen boşalmasını bekledim. Yağ filtresini de söktüm ki oradaki eski yağ da boşalsın. Filtreli hava kompresörüyle içine hava tuttum 2 fincan kadar daha yağ çıktı. Kendisi de ses ve motorun zor çalışmasından şikayetçiydi ve yakıt 3 lt yakıyordu. Hava filtresini de değiştirdim bu arada. Motul 10-30 v300 yağ koydum. 800 ml 900 ml kadar bi yağ yetti. sonra topladık. motor 11bindeydi. bujü bulsaydım bujiyi de değiştirecektim ama bulamadım. Son durum alet çiçek gibi olmuş
-
Ben motorumun bakımlarını kendim yaparım çünkü günümüz de otomobil ve motosiklet servisleri heleki honda da tamamıyla müşteriyi yolma üzerine kurulu..motorunuzun bakımlarını kendiniz yapın ancak suan ki durum farklı motorunuzda bir arıza varsa ve kendiniz tekrar bakıma sokarsanız suçu sizin üzerinize yıkmaya ve garanti dışı bırakmaya çalışa bilirler o yüzden başka bir servise 10-30W yağ ile tekrar bakıma sokun.
-
Benim pcx 125 53.000 km de, genelde kendim yaparım bakımını. Arada bir esengüle götürürüm genel olarak memnunum. İşini bilen 3 usta var onlar sağlam yapıyor ama genç elemanlar var onlar yapınca mındar ediyor.
8 ekim cumartesi günü genel bakım için bende gittim esengüle. Varyatör temizlik, buji, yağ değişimi yaptırdım.
Sizde olan sorun gibi traktör gibi çalışmaya başladı, normalden daha devirli ve sarsıntılı çalıştığını farkettim ayrıca hızlanma da biraz ağırlaştı. Her zamanda ipone kullanırım böyle bir sorunla karşılaşmamıştım. Yağla ilgili bir sorun olabilir.
Yarın kontrol edeyim aynısı sizede olunca kafama takıldı.
-
İpone yağ konunca titreşim olayını bende yaşadım, motul koyunca geçti.. Bence 1.000 km sonra motul ile değiştirin
-
Yağı değiştirin hocam muhtemelen yağ yaramadı makineye
-
Serk21 adlı üyeden alıntı
İpone yağ konunca titreşim olayını bende yaşadım, motul koyunca geçti.. Bence 1.000 km sonra motul ile değiştirin
ipone ile motul aynı diye biliyorum ben. Söyledikleriniz doğru olabilir. Geçen değişimde Motul bulamadım İpone aldım, 100 km önce yağ değiştirdim ve Motul 10w60 koydum, titreşim yok denecek kadar azaldı ilginç.
-
11 Ekim salı günü durmu belirtmek ve çözüm aramak için Esengül'e gittim. Usta 50 metre kadar motoru kullanarak durumun normal olduğunu, titreşim ve sesin daha da artacağını söyledi. İnanın içime su serpildi Düşünsenize makina Azer Bülbül gibi hem titreyip hem şakıyacak. Şaka bir yana 4.000 KM bakımında karbüratördü debriyajdı falandı filandı açılıp temizlenecek o zaman azalır ama yine yapacak bunları dedi. Servise girmeden önce zerre şikayetimin olmadığı makina şimdi canımı sıkan ve normal olduğu söylenen minicik sıkıntılara sahip. İçim rahat etsin istiyorsam randevu alıp şimdi de temizletebilirmişim. Çözüm yolu Esengül'de bu şekilde kapanmış oldu. Başka bir servise gidip zorlanan, ses ve titreşim yapan motorumu tekrar bir elden geçmesini isteyeceğim. Sonuçları paylaşıyor olacağım.
Bu arada @weirdo1 sizin gösterme şansınız oldu mu, ne diyorlar?
-
Pcx te karburator var mı ki temizleyecek?
-
Bende de rolanti dustu ne alaka anlamadim 4 silindir
-
-
Hocam, motorunuzun başından ayrılmayın. Servislere güvenmeyin. Parça çalıyorlar.
-
motul alıcan 10-40 5000 serisi çiçek
biz patates kızarmak içinde kullanıyoruz bazen
-
farklı yağ konulmuş olsa bile tarif ettiginiz şekilde bir titreşime veya kısa sürede performansın aşırı düşmesine sebep olmaz...aksi halde motor 10 km bile gidemeden yatak sarar veya piston şişer kitlenirdi...tahminimce varyatorun kuru kalması gereken kısımlarına yağ bulaştı veya grenaj parçalarından birini gevsek unuttular.
-
Ben anlamıyorum ki niye bunların adam gibi elemanı yok... Dünyanın parasını alıyorsun vatandaştan, bari kaliteli usta çalıştır. Konuyla alakasız ama, Ankara Efe Hondaya gitmiştik arkadaşın motora aksesuar bakıp bakım yaptıracaktık, bir taraftan da yüksek hacimli motor bakıyorduk. Yahu bir Allahın kulu gelip "ne istemiştiniz?" demez mi? Demediler. 30 dk bakındık etrafa mal gibi, bindik araçlara, çıktık servisten.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler