ÖĞRENCİ BUTCESİ İLE CAFE RACER YAPIM AŞAMALARI
Reklamlar
-
16 Ağustos 2016, 12:25
#1
Oncelıkle herkese iyi forumlar,lafı fazla uzatmadan yapım aşamalarının fotograflar ile anlatıyorum.
Motorumun orjinal hali bu şekildedir.Tam 1 sene kadar ehliyetim olmaması nedeniyle garajda yattı.
--
2.el 400km de iken aldım 1 hafta kadar sürdüm sürmedim benzin şamandırası erimiş vb fabrika hataları nedeniyle.Bununla uğraşmak yerine 125 drift almayı düşündüm ilk başta.Sonra cafe racer tarzına cevırırmıyım acaba diye bi kurt düştü içime.Aynı günün ertesi hemen gidon ayna elcik siparişlerini verdim.Bu vesileyle şamandırayıda yaptırmıs oldum.
--
1Hafta kadar bekledikten sonra motorumu almaya gittim.Eski haline göre büyülenmiştim resmen.O gidon o aynalar farklı bi motosiklet olu verdi bi anda gözümde.
--
Eee tabi kolları sıvama vakti gelmişti,artık her görenden bir yorum bir fikir duymaktanda sıkılmıstım. Kendı zevkıme ne hitap ederse onu yapmaya karar verdim.Tabi bazı custom boxerlardanda cok esinlendim. İlk işim yapıskanları ve gereksiz metalik parçaları sökmek oldu.
--
Sonra dedımkı neden camurlugu sokmuyorum? Havalarda cok iyi ayrıca o kırmızı rengi hiç uymamıştı önüne, e tabiki o fardaki carpı olmazsa olmazz
--
Şu zamana kadar tek sıkıntım motor altımdayken kucuk gozukmesiydi,1.80 1.85 arasında bi boyum,yapılı bi vucudum var.
---
E tabi malın özü çinli olunca sorunlarda cıkartıp duruyodu. Bana en pahalıya patlıyan on takımın dagılmasıydı, 1 sene garajda durunca on takımdakı vıdalar paslanmıs ilk cukurda dağılmışlar 200 tl vermek zorunda kaldım.Titreşim azer bülbül derecesinde oldugu için vidaları sıkmak zorundaydım 2 gunde bır en azından. Artık nasıl titriyosa bu kornayı tutan demir direk yerinden kırılmış,cok guclu bi yapıstırıcıyla onuda hallettım fakat can sıktı tabikide.
---------
Vee tabikide filmin koptugu nokta;kuzenım misafir olarak geldi kendisi 90kilo sırt cantasındada baya yük vardı bi 30kg civarıda o. Arkama oturunca tabi motorun seyri değişti,sele yamuldu camurluk gibi oval şekil aldı benım oldugum kısım havada kaldı,ya komple demiri değiştiricektik yada yeni sele yaptırıcaktım.Her şeyin el emeği olmasını istedigim için kendım yapmayı tercıh ettım,kartonla olcu ayarladım marangoza bu sekılde tahta kesmesını ıstedım bayada kalın kırılma felanda olmaması için.
Ortaya boyle bır sekıl cıktı, tabıkıda bazı eksikleri var.Ardıdan eski selenin altındaki bağlama aparatlarını sanayide söktürüp bu tahtaya monte ettirdim. Artık son aşama deri kaplama kalmıştı.
Onun ıcınde bir yer ile anlaştım,istedigim modeli gösterdim sagolsunlar ellerinden geldikleri kadar yaptılar.Ama boyle bır sey yapacak olan arkadaslar mutlaka motosiklet icin ozel sele yapan mekanlara gitsin,dedıgım gıbı benımkısı orta hallı ogrencı işi
---
Artık biraz para harcamnın vakti gelmişti,yuvarlak sinyal,yuvarlak stop lambası,mat siyah sprey boya,vernik sipariş verdim.Sinyaller bekledigimden baya baya büyük geldi.Ama daha fazla ugrasmak istemedigim için değiştirmedim sonucta istedigim tarz aynı sadece biraz büyükler.
--
Ardından 1 gün boyunca motora boya attım baya alengirli oldu,tabi oldugu kadar.Boyalar kurur kurumaz sinyalleri taktım.
---
Ve tabikide sinyalleri nikelaj kısmınıda boyadım.Sonucunda ortaya böyle bir görüntü cıktı.Stop lambasını takmak ıcın bı yer uyduramadım camurluga delık acmamız gerek bunun ıcın motorcuya götürmem gerekli.Ayrıca havalar sogumaya başladı ve yagmur yagdı 1-2 kez ön camurluk olmadan kaskıma kadar camur geliyordu bende camurluguda boyayıp tekrar takmaya karar verdim.
----
Motorun biraz ekmegini yemek istedim yaklaşık 1000 kilometre yaptım ve kilometre teli koptu,artık hız ve kilometre sayacı çalışmıyor.Ön fren telide muhtelemene değişmesi gerek gıcırtılı sesler cıkartmaya basladı.On takımı yapan motorcu 1-2hafta ıcınde ses gelırse on takımdan getır demıstı acayıp bı sesde gelıyor amartisorden onuda gosterıcem en yakın zamanda. EE bunlar çinlinin derdi ne kadar sogutsada yapıcak bir şey yok
---
Bu motosikletim geçiş motosikleti ve bunu satana kadar hiç bir zaman bitmicek projem,elbet değiştirilcek bir şey bulunur
Artık bana cafe racer ruhunu yaşatmak ve en azından bi 10.000 kilometrelik tecrube yapmak kaldı.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2016, 12:30
#2
400-1000 arasi 600kmde yaşadığın sorunlara bakarsak 10bin km zor gözüküyor ama hayırlısı tabi. Emeğine sağlık
-
16 Ağustos 2016, 12:32
#3
Helal olsun, insan motorun zevkini boyle cikartir
-
16 Ağustos 2016, 12:32
#4
Tesekkur ederım, Oldugu kadar artık ya birde 1 sene bakımsız yatmasının bu sorunlarda cok payı oldugunu dusunuyorum.
-
16 Ağustos 2016, 12:37
#5
Helal olsun. Tornavidayı eline almaya korkanlara inat sana kamyon yüküyle helal olsun motorunu küçük dokunuşlar ile güzelleştirdiğin için
-
16 Ağustos 2016, 12:47
#6
Kısa sürede çıkardığı arızalara bakacak olursak motosikletin motoru hariç bütün parçalarını en kalitesizlerinden seçmişler gibi görünüyo. Motora da dikkat etmek gerekli tabi, şanzıman dişlileri zayıf olabilir.
-
16 Ağustos 2016, 12:54
#7
Öyle tabikide, motorun sıfırı zaten 2.5 felan maksimum yani. Ülkemize gelişi ordan burdan şurdan vergi dersek 1.000 lira en az vergi desek yani motor taş çatlasın 1.500 liraya çinde üretilmiş pek bir şey beklemiyorum performans acısından. 1 sene idare edicem trafiğe hakimiyetim artınca ilk işim 200 cc ye kadar bi cruiser tarzı alıp kesip bıcmek olucak,inşallah.
-
16 Ağustos 2016, 15:45
#8
tebrikler,
bu motorda böyle olduysa bundan sonraki projelerinizde altyapısı daha iyi bir motor üzerinde yaparsanız çok daha başarılı olucaktır.
-
17 Ağustos 2016, 10:27
#9
2012 model Kuba cg 100 dik sport motosikletim halen bende ayda bir elimle gevşeyen vida vs. var mı diye etrafında bir kere dönerim bu kadar. şimdiye kadar bir vida düşürmüşlüğü yok. çin malı ama sorun yok yani. kolay gelsin...
-
17 Ağustos 2016, 10:42
#10
Bu tarz calismalar beni hep heyecanlandirmistir.. Tebrik ediyorum
-
17 Ağustos 2016, 10:49
#11
Elinize sağlık. Önemli olan hırs ve o sizde var. Bir gün gelecek istediğiniz motora istediğiniz custom çalışmaları yapabileceksiniz. Hatta bişey diyim mi içime doğdu, bence siz halkın tabiriyle "büyük yerlere" geleceksiniz.
-
17 Ağustos 2016, 13:09
#12
Herkesin iyi dilekleri,görüşleri için teşekkür ediyorum.
Şimdilik son olarak stop lambasını monte ettim,tam istedigim gibi oldu
-
17 Ağustos 2016, 13:54
#13
vidaları kontrol et sık sık bende 5-6 tane kayıp var :D
eline sağlık bu arada
-
22 Ağustos 2016, 18:54
#14
Kerem kardeşim, silindir takımını karteli bi boyacıda komple mat siyaha boyatsan çok güzel bi görüntüsü olur diye düşünüyorum. Eline, hırsına sağlık
-
22 Ağustos 2016, 19:57
#15
kardeş helal olsun. seve seve hayırlı bir şekilde binersin inşallah
-
22 Ağustos 2016, 21:59
#16
Eline sağlık, inanan, amacını bilen meyvesini de yer
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)