CBR 250R 2011 voltaj düşüklüğü ve çalışmama
Reklamlar
-
08 Ağustos 2016, 01:15
#1
üst edit : ilk konum, o yüzden konuyu yanlış yere açtıysam suçum affola ve doğru yere taşınmasını arz ederim.
şimdi diyeceksiniz ki bu konuda hiç yoksa 50 tane mesaj var. çoğuna baktım ama tatmin edici bir cevap bulamadığım için bir tane de ben açayım dedim
şimdi, sorunuma gelirsek: başlıkta da belirttiğim gibi voltaj sorunum var, sanırım , yani inşallah öyledir .
1)kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : düdük çalışmıyor, düdüğe bastığımda boşta olduğunu gösteren "N" ışığının ve farların parlaklığı azalıyor.
2) kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : sinyal verdiğimde 1'deki sorunların aynılarını yaşıyorum.
3) kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : marşa bastığımda boşta olduğunu gösteren "N" ışığının parlaklığı azalıyor ve marş motoru sorunsuz çalışıyor gözüküyor yani silindiri döndürüyor fakat ateşleme olmuyor
4) marşa bastığımda da 1 ve 2'deki sorunlarla karşı karşıya geliyorum yani parlaklık azalıyor.
5) 80-90, 120-130 ve 140-150 km/h hızlarda yani devirin 6, 7, 8, ve 9 bin civarlarında da sinyal verip düdüğe bastığımda sinyaller daha hızlı yanıp sönmeye başlıyor. bunun nedeni sigorta olabilir diye düşündüm fakat bütün sigortalar sıfır gibi sapa sağlam. test ettik.
6) motor rölantide çalışıyor ve düdüğe bastığımızda ötmüyor
7) yine yüksek devir, motor boşta, 45km/h hızla giderken ve "N" ışığı yanarken : sinyal verince, düdüğe basınca veya uzun kısa yapınca "N" ışığının parlaklığı azalıyor.
denediğim yöntemlere gelirsek :
1) akü, statör ve konjektörü kontrol ettik. akü ve statör sağlam olduğunu gördük. konjektörü değiştirdik ama olmadı
2) eski konjektörü taktık : 24v6a, 12v6a ve 12v20a sağlam akülerle denedik yine olmadı
3) aküye multi metre bağlayıp gaz açtık rölantide 12v'un az üstünde olan değer pek bir yere kıpırdamadı.
4) kontak açık, motor çalışmıyor, vites boşta, 12v6a akü var ve aküye multi metre bağlı iken : marşa bastık volt değeri aniden düştü (kaça düştüğünü hatırlamıyorum 8-9 civarı olsa gerek)
5) ateşlememesi marş kömürlerinden mi acaba diye açıp baktık onlar da sağlam.
&) yaklaşık 7 ay önce 10 Ocak hava 3-4 derece olsa gerek. motor kapalı garajda saat 07:00 de marşa bastım çalıştırıp 25 km mesafeye gittim gemiye bindim kontağı kapadım. 2,5 saat sonra gemiden inmek üzere kontak açtım akü bitene kadar marşa bastım marş motoru döndürüyor ama ateşleme yok. haliyle akü bitti motosiklet ustası çağırıp alıp gittik dükkana. 12v6a ve 24v6a bağladık çalışmadı. en sonunda bujiyi söküp hava aldırmamız lazım sanırım diyip söktü baktı "bu buji yeni mi" dedi. benden önceki sahibi değiştirdiyse buji en az 20 bin kilometrelik. geri taktı tek marşta aldı motor.
7) geçen gün bujiye tekrar baktık bir başka usta ile. yine aynı soru "bu buji yeni mi". buji oldu 27 bin kilometre. o da en az
aklıma gelen sorunları ve çözüm denemelirimi yazdım, kısacası bir arpa boyu gidemedim. unuttuklarım vardır. aklıma gelirse eklerim
motorum, canımın içi, birtanem, herşeyim Honda CBR 250 R 2011 ve 53 bin kilometreyi geçtik. şimdiye kadar yağını, suyunu, filtrelerini değiştirip gidiyordun. son zamanlarda neden böyle bir şey yaptın anlamadım. halbuki çok da üstüne titriyordum canım benim :(
ustaya her gidişimde bir sorun var mı diye soruyorum, genellikle 300 km'lik yoldan gelince gidiyorum ki ısınınca çıkardığı seslerden anlar belki diye. normal soğuk haliyle de gösterdim hep aynı cevap "Taş gibi motorun var, güle güle kullan, hiç bir sıkıntısı yok, onlar normal sesler..."
ustayla tek ortak yanımız aynı memlekette yaşıyor olmamız. normalde tanıdığımız tanımadığımız çoğu usta geçirmeye çalışır fiyatta.
ustaya her gidişimde zaten ne sorun olabilir ki diyip gaz vermek açısından "usta para mühim değil ne gerekiyorsa yap" diyorum. parça değişimi hariç kafasına göre bakım yapıyor yıkama yağlama ne gerekiyorsa en fazla 25-30 tl ödemişimdir
bayağı uzun oldu. kimi sever kimi sevmez böyle uzun konuları. buna da bir el atıverirseniz sevinirim.
hadi ben yatıyorum sabah dersim var. hepinize şimdiden teşekkürler
Kazasız, belasız, sorunsuz, sıhhatli sürüşler efenim
Reklamlar
-
08 Ağustos 2016, 01:23
#2
orta devirlerde akünün üzerinde 14 ila 14.5 volt görmelisiniz..8-9 yazmışsınız çok çok düşük bu değerlerle dinamo sarz yetistirmez..tellerde yanık yada bir noktada izolasyon kaplaması kopuktur, sargilari dikkatlice inceleyin.
-
08 Ağustos 2016, 01:28
#3
1- akü kablosu ince olabilir değiştiyse
2- akü siyah kablo şase bağlantısı oksit yapmış olabilir
3- jak bağlantıları oksit yapmıştır açıp tek tek bakmalısın yeşilimsi pas var ise wd40 vs pas sökücü ile bi güzel zımpara tornavide ile temizle
4- muhtemelen akü zayıf kalıyor veya korna ve sinyal jakında temas var az da olsa şasi ile.
-
08 Ağustos 2016, 02:35
#4
Herşey normal
Multimetreyi ac V olan konuma getir ölç sargıdan 15 veya 25 V gelmeli bu şekilde şarj etmiyorsa konjektörü arızalı rölantide 12.50 13 gaz verince 14 v gelmeli Dc konumunda
Marş basıyorsun çalışmıyorsa ya buji arızalı yada sübapların
-
08 Ağustos 2016, 15:33
#5
-
08 Ağustos 2016, 15:39
#6
eğer ki sigorta atmadan eridi ise daha küçük amperli tak. sigorta sürekli atyor ise kesinlikle yüksek amper takma. motosikletinin tesisatını incelettir veya sigorta ile bağlantısı olan o hatta yüksek amper çeken bozulmuş bir eleman vardır onun tespitini yaptırıp değiştir. iyi forumlar dilerim..
-
08 Ağustos 2016, 15:42
#7
MoRFy adlı üyeden alıntı
eğer ki sigorta atmadan eridi ise daha küçük amperli tak. sigorta sürekli atyor ise kesinlikle yüksek amper takma. motosikletinin tesisatını incelettir veya sigorta ile bağlantısı olan o hatta yüksek amper çeken bozulmuş bir eleman vardır onun tespitini yaptırıp değiştir. iyi forumlar dilerim..
teşekkürler. bende öyle düşünüyorum. memlekete gideyim baktıracağım inşallah da kısa devre olmadığını var sayıp yüksek akım çeken bozulmuş olabilecek parçalar nelerdir
-
11 Ağustos 2016, 00:16
#8
sigortayı değiştirdim sorun çözüldü gibi. ama yinede elektrik tesisatını bir gözden geçirmek gerek sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
Evet arkadaşlar. Kaç kişi okudu ve kaç kişi meraklı bu konu hakkında bilmiyorum ama. Durumu kısaca özetlersek kendi kendime çözdüm sanırım olayı
Resimlerde gözüken ana sigorta 30A olmalı, benimkinde 20A takılıymış, 20A'den yüksek akım geçince atamamış yanmış ve 1.5 yıldan fazla öyle kullanmışım sanırım.
Bugün ana sigortayı, görebildiğim ve kullanma kılavuzunda yazan bütün sigortaları elden geçirdim. Kullanma kılavuzunda ana sigorta 30A diğer hepsi 10A olmalı yazıyor. Sigorta kutusunu incelediğimde 10A olması gerekenlerin yerinde; kimisinde 10A, kimisinde 40A, kimisinde 20A takılı olduğunu gördüm. Hepsini değiştirdim ve yaklaşık 1.5 yıldır çalışmayan, arada gidip gelen göstergenin mavi ışığı geri geldi, sinyaller normalden hızlı çalışıyordu normale döndü, marşa her bastığımda yanan sarı ikaz ışığı yanmaz oldu. Yalnız şunu fark ettim ; ya psikolojik ya da gerçekten öyle egzoz borusu motordan çıktığı boğaz kısmından hava kaçırıyor gibi kompresör yapıyor. Gazı açıp salıyorum pır pır ediyor, sanki viteste yokuş aşağı iniyor gibi. Yolda 7 bin devirden sonra fazla titremeye başladı.
Çözümüm ve gözlemlerim bunlar. Umarım başkalarına da yararım dokunmuştur, bundan sonra da dokunur. Hadi bakalım hayırlısı. Ne olacak göreceğiz
Yardım eden, etmeyen, okuyan herkese teşekkürler
-
ÖNCELİKLEMERHABA RESİMDE GÖRÜNEN SİGORTA YERİ YANMIŞ VE BENİM BU SOKETİ DEĞİŞTİRMEM GEREKİYOR BUNU NERDEN BULABİLİRİZ.. YADA SÖKETİN İSMİ NEDİR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler