Rölantide devir değişiyor ve stop ediyor
-
02 Ağustos 2016, 09:08
#1
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ayrıca yeni bir motosiklet kullanıcısıyım .Yeni bir kanuni seyhan 250c motor aldım ufak tefek arızaları var birde bir süre yattığından dolayı paslanmalar var. Başlıktada belirttiğim gibi motoru çalıştırıyorum eğer gaz vermezsem rölantide kendiliğinden istop ediyor direk etmesede bir süre bekliyor devir yükseliyor düşüyor falan sonra tekrar istop ediyor bunu yürürkende yapıyor örneğin 2.vitesdeyim yavaşlayıp 1 e alıcam debrijaya basıyorum belli bi derece yavaşlıktan sonra istop ediyor niye yapar bunu ne gibi bir sorunu vardır ? birde karbüratörle hava filtresi arasındaki borunun hava filtresine takılı kısmının üst yarısı yerinden çıkmış yani yarısı acık bi durumda bununla bi ilgisi varmıdır .yardımlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
02 Ağustos 2016, 16:01
#2
Buji tırnak aralığına bak
Yada yeni buji tak. Sorun çözülür
-
02 Ağustos 2016, 16:27
#3
bence hava ayarıyla ilgili olabilir. Karbüratör veya enjeksiyon bölümüne bir baktırın.
değilse rolanti düşüktür. Rolantinin 1,5 veya 1 devirde seyir etmesi gerekir.
-
02 Ağustos 2016, 16:32
#4
Heisenberg61 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ayrıca yeni bir motosiklet kullanıcısıyım .Yeni bir kanuni seyhan 250c motor aldım ufak tefek arızaları var birde bir süre yattığından dolayı paslanmalar var. Başlıktada belirttiğim gibi motoru çalıştırıyorum eğer gaz vermezsem rölantide kendiliğinden istop ediyor direk etmesede bir süre bekliyor devir yükseliyor düşüyor falan sonra tekrar istop ediyor bunu yürürkende yapıyor örneğin 2.vitesdeyim yavaşlayıp 1 e alıcam debrijaya basıyorum belli bi derece yavaşlıktan sonra istop ediyor niye yapar bunu ne gibi bir sorunu vardır ? birde
karbüratörle hava filtresi arasındaki borunun hava filtresine takılı kısmının üst yarısı yerinden çıkmış yani yarısı acık bi durumda bununla bi ilgisi varmıdır .yardımlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Ayrıntıda yazmışınız zaten , karbüratör hava filitresi manifoldda problem , orasının tamamen kapanık olması gerek.
Öneri ; iyi bir ustaya elden geçirtin motorunuzu, sıkıntı hava/gaz/rölanti üçlüsünde gibi.
-
04 Ağustos 2016, 10:10
#5
motoru bi ücret ödemeden yakın bir tanıdıgımdan aldım ben kullanmıyorum yaptır bin dedi ama sağlam bir ustaya muhakkak göster her ustaya güven olmuyor dedi bi yer bulduk akraba vasıtasıyla adama yaklaşık bin lira para verdim adam motoru yürür hale getirdi ve genel olarak temizlik ve bazı önemli şeyleri atlamış mesela o manifoldu nasıl takmazsın oraya yada bi karbüratörü falan temizle .adam yapmamış hiçbirini bende acemiyim ilk kez motor aldım ve binicem beklemiş motor hayır gelmez falan dediler bakıcaz işte bujileri ve hava filtresini değiştiriyorum sonrasında karbüratörü bi açıp temizleyeceğim bakalım ne olacak
-
04 Ağustos 2016, 12:04
#6
Yazdığınız gibi bujiyi,hava filtresini değiştirin,karbüratör malifoltunu yerine takın.Herhangi bir yırtık çatlak var mı kontrol edin.Hava filtresi dışında hiç bir yerden hava almaması gerekli.En son bir hava-benzin ayarı ve rolanti ayarı yaptırın.Bir de bahsettiğiniz usta 1000 TL ye neler yaptı çok merak ediyorum.
-
04 Ağustos 2016, 15:55
#7
1000 liralık birşey yapmadığından fazlasıyla eminim sinyal lambası stop lambası takmış,elektrik tesisatını yenilemiş,debirayj teli takmış vs bana bi liste vermişti fakat kaybettim heriflede kavga ettim zaten şimdi düzgün bir usta bulmam şart yardımlarınız için teşekkürler ayrıca
-
04 Ağustos 2016, 16:50
#8
akünü de ölçtür. Güçsüz aküde özellikle enjeksiyonlularda rolanti dalgalanması yaptırıyor. Seninki karbüratörlü ama bi baktır.
-
05 Ağustos 2016, 09:14
#9
Aküyü 0 alıp taktım bi sorun olcağını sanmıyorum ama onuda bi kontrol ettireceğim teşekkürler bu motoru gösterebileceğim motorun kimyasından ruhundan anlayan kazık atmayacak işinin ehli güvenilir bi usta bulmam gerekiyor
-
10 Ağustos 2016, 19:05
#10
Heisenberg61 adlı üyeden alıntı
Aküyü 0 alıp taktım bi sorun olcağını sanmıyorum ama onuda bi kontrol ettireceğim teşekkürler
bu motoru gösterebileceğim motorun kimyasından ruhundan anlayan kazık atmayacak işinin ehli güvenilir bi usta bulmam gerekiyor
ben de bir ay önce ilk motorumu aldım ama silindir piston sorunu yaşadım, senin gibi sanayi esnafıyla hoş olmayan tecrübelerim oldu. motor bir ay sanayide süründükten sonra bu forumdan yardım istedim. aynı gün içinde problemi çözdük. Eğer eskişehir e yakın bir yerdeysen Eray Düzceli ustayı tavsiye ederim. kendisi çok ilgili her konuda sorularıma sıkılmadan cevap verdi ve gerekli parçaları temin etti. kendisinin forumdaaki adı mterayes26 telefon numarası da 05072097747
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)