Acemiye bir yardım... Yamaha Virago 250, 20 yaşında 3 aydır yatan motoru alayım mı?
Reklamlar
-
Merhabalar, forumunuza yeni üye oldum. Uzun zamandır 2 teker kaşıntısı olan motor şevklisi bir acemi olarak sizlere danışmak istedim. Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
Uzun zamandır, tarz olarak cruiser- chopper şeklinde olup hem çok pahalı olmayıp hem de biraz da olsa gözümü doyuran bir motor arayışındaydım.İlk motorum olacak, bu yüzden de yüksek cc den çekiniyorum ilk planda. Bir miktar okudum araştırdım ama bir türlü karar veremiyorum. Bütçem 250 cc lik eski Japon - yeniye yakın Çinli seviyelerinde.
İlgilendiğim Virago 3 aydan biraz fazladır yatıyormuş, 95 model, 63000 km de, arızası yok, herhangi bir paslanma görünmüyor. 5000 tl gibi bir rakam telaffuz ediyorlar. Piyasasının altında gibi görünse de motoru aldığımda bana ne masraf çıkartır kestiremediğimden karar veremiyorum. Satan kişi de anlayan birisi değil aracı, bilgi veremiyor. Çok duydum yeni Çinli alacağına yaşlı Japon al diye ama... Durum budur, ne önerirsiniz, fiyat daha da düşse de bana astarı yüzünden pahalıya mı gelir? Daha kötüsü motordan soğur muyum işin başında...? Tecrübeli arkadaşlardan fikir rica ediyorum?
Reklamlar
-
Motoru görmeden pek birşey söylenemez,km normal görünüyor,ufak tefek elektrik akü zincir dişli gibi sıkıntıları olabilir ancak çok masraf açacak şeyler olduğunu düşünmüyorum..
Çift V silindire tek karbüratör vardır,yakıt tüketimi düşük,parçaları bisan roadstar 250,borelli ledow 250 ile aynıdır,uygun fiyata parça bulunabilir..
Kafanıza yatıyorsa alınabilir..
-
Bak arkadaşım, o dediğin motoru alırsan hapı yutarsın motoru bıraktığın gün olur, benim tavsiyem sıfır motor yada illa japon olacaksa en fazla 4-5yaşında olabilir, ben chopper kulübü üyesiyim, bizim arkadaşlarda 2004-2005 dragstar, shadow motorlar var, iki geziden sonra soluğu tamircide alıyorlar ve çok masraf açıyorlar, sana mondial sentor, bajaj avenger gibi motorları sıfır olarak öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
regal raptor 150cc de çok güzel motor bu arada 4000 tl ye az km li 1-2 yaşında bulursun
-
Crosser:
Motorun sesini anlayan bir arkadaşla önümüzdeki hafta duyalım diyoruz. Bakalım yürüyüşü nasıl. Yakıt tüketimi konusu cezbedici gerçekten ama oradan ettiğim kârı tamircide zaman öldürerek yiyecek miyim, onu anlamam lazım...
Felis Leo:
Korktuğum şeyler bunlar zaten, biraz daha fikir almaya çalışıyorum. Mondial ile ilgili olarak pek iyi şeyler duymadım, Bajaj da ise pulsar 200 NS eli yüzü düzgün, bir süre kullanmak için fena değil aslen. Ama chopper isteğim beni başka taraflara itiyor işte... Raptor 250 ler ise hedef kitlenin içinde olanlardan, bana hitap ediyor gerçekten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------
Malum chopperlar biraz daha ağır oluyor, 150 cc de performans sıkıntısı korkutuyor açıkçası.
-
V motordan çok haz alacağın kesin fakat bi o kadarda sıkıntı yaşayabilirsin.
Tekirdağ geziye gitsen motor bozulsa en az 200-300tl çekici parası vericeksin. Sürekli 50 100 200tl ufak tefek işler çıkartabilir. Servis bırak, parça bul... bunlar can sıkıcı.
3 ay yatmış lafı bana mantıklı gelmiyor sahibi kışın binip yazın binmiyor mu ? 3 yıl olabilir.
Yatmış motor alıyorsan çok ölü fiyata alman lazım. Misal 2.000TL 3.000TL gibi. Sonrasında iyi bir usta bulup komple elden geçirebilirsin.
-
Satan kişi motorcu değil kendisine emanet bırakılmış motor satış için. O yüzden tozlanmış motor durduğu yerde. 2000 - 3000 dese herhalde düşünmeden alır elden geçirir binerdim. Sıkı bi pazarlık beni bekliyor anlaşılan
-
-
01 Ağustos 2016, 11:33
#8
mterayes26, konu benim için netleştikten sonra buraya konum atarım, ilgine teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
Sevgili üyeler yardım ve önerileriniz başımın üzerinde olmaya devam etmektedir Ne yapmalı?
-
01 Ağustos 2016, 11:46
#9
yaşı bir kenara 250 cc ile yapılan 63.000 km; bu motorda bir çok şeyin değişmiş olduğunu ( hayaller)
ya da senin değiştirmen gerekeceğini gösterir (gerçekler)
her hafta sonunu sanayide geçirmek de motorun değeri kadar para harcamak en büyük kabusun olabilir, satın almadan önce en az iki yere göstermende fayda var
ben de az km li bir çinli almanın doğru olduğunu düşünüyorum
-
01 Ağustos 2016, 11:47
#10
Açıkçası bu durum biraz kumar oynamak gibi. Ufak tefek masraflar banko, zaten onları göze aldım diyorsunuz. Ama büyük masraf kısmı kısmet. Yani su an biseyi olmasa bile 20 yaşında olduğundan seneye de çıkarabilir. Aynı yoldan bende geçtim gidip superlight 200 aldım. 3 ay sonra kendimi tekrar virago bakarken buldum. Ama yok yani superlight tatmin etmiyor, virago güven vermiyor. Bu işin sonu her türlü paraya kıyıp dragstar, shadow, intruder, vulcan gibi motorlar almaktan geçiyor. Karar vermen gereken kısım şu; bu motorlardan birini alana kadar uğraştıran japonu mu yoksa tatmin etmeyen çinliyi mi tercih edeyim? Ben çinliyi tercih ettim. Çünkü o uğraşlar, zaman kayıpları beni yorardı. Bilmiyorum bi faydam oldu mu zira net bisey söyleyemedim. Ama durum böyle boktan biraz.
-
01 Ağustos 2016, 12:08
#11
-
01 Ağustos 2016, 12:25
#12
Geçen sene 97 modelini aldım asker arkadaşımdan 20bin km de. Uzun süre yatmış o almadan, biraz da onda yatmış. Aldığımda 90 km hızın üstüne çıkmıyordu, karbüratör ayarı yaptırdım iyi bir ustada. Onun dışında ciddi bir sorunu olmadı ama iyi bir ustaya göstermen lazım mutlaka.Fazil abinin viragosu kadar olmasa da benim motorda temizdir
Ve pişman olmadım aldığıma , çok memnunum..
-
01 Ağustos 2016, 12:45
#13
Tavsiyem motor çalışıyor ise işini bilen bir servise götürüp bi göstermek olur. 96 model vn15' i olan iki arkadaşım var, rutin bakımları dışında sadece bir kere kapak contası değiştirdiğini biliyorum. Onun dışında bizimle çok uzun yollara çıktılar hiç yolda kalmadık.
Ama iyi örnekler olduğu gibi kötü örneklerde olacaktır, geçmişini bilmiyorsanız sürpriz yapabilir.
-
01 Ağustos 2016, 13:05
#14
Bence iyi bir bütçe hesabı yapmalısınız, lastikler ne durumda ?, zincir -dişli seti değişecek mi?, manifolt lastiği değişecek mi? ister mi v.b, ama şunu unutmayın eski eskidir.Bu yaş gurubundaki tüm araçlar için geçerli bağzı şeyleri kendiniz yapabilmeniz olmazsa olmaz, en basiti yağını kendiniz değiştirebiliyor olmanız lazım, yoksa ne o tek karbüratörün ekonomikliği nede uygun rakamlı olması ortada kalmaz.
-
01 Ağustos 2016, 13:44
#15
bir servise, ustaya göstermen gerek eğer, motor yatıyordu, ufak arızası var şimdilik çalışmıyor 3e 5e yaptırırsın, yada ustaya götüremezsin falan diyorsa sahibi o iş hiç de denildiği gibi değildir, zaten ufak bir şey olsa adam yaptırır ona göre daha iyi paraya daha kolay satar
-
01 Ağustos 2016, 16:25
#16
OXUS:
Evet değişiklikler garanti ama ne kadarı onu anlayacağız. Bir de fiyatı 3000 lere düşürüp 1000 - 2000 tl gibi masrafla "kız gibi" yapma hayali var ki, ne denli gerçeğe dönüşebilir bunu kestirmek çok zor. Çinliye 1 puan daha yazdım.. Skor tutayım bari ya.
Öncekilerle beraber: Yenimsi Çinli (YS):3 - Eski Japon (EJ):3
Asir Mahfi:
Teşekkür ederim her halükarda benim önümdeki yoldan geçmiş olmanız bir artı benim için. Ama çinlilerde tercih olarak Hyosung GV250, Raptor DD250, Daelim Daystar 250 nin dışına da çıkmam bunlar en azından Çinlinin övülmüşü biraz daha..
YS:3,5 - EJ :3,5
Fazil:
Fena da kelime mi? Harika görünüyor Çok mutlu oldum, umut doldum gerçekten, teşekkürler!
YÇ:3,5 - EJ:4,5
Sam@:
Ne güzel, bu şansı bulabilmeyi umuyorum. Bu arada bunlarda son hız çok da konu değil ama meraktan soruyorum şimdi kaça çıkabiliyor?
YÇ:3,5 - EJ:5,5
RamuthRa:
İzmir'de yetenekli motor tamircisi öğrenme vaktim geldi galiba
YÇ:3,5 - EJ:6
Bazen25:
Elim biraz yatkındır, genel olarak arıza çıkaran parçaları öğrenmek mantıklı oldu, teşekkürler
YÇ:3,5 - EJ:6,5
Pisman:
Usta garanti tabi.
YÇ:3,5 - EJ:7
-
01 Ağustos 2016, 17:32
#17
bazen25'e katiliyorum, tamiratlari kendiniz yapmayi seviyorsaniz eski motor alinabilir. Son hiz olarak da 140km/saat yapar en fazla, orjinal dislileriyle. Yakit tuketimini de sehir icinde 3.5lt/100km sehir disinda 2.5lt/100km gibi dusunebilirsiniz. Ekonomik bir motordur, mesela yag haznesi de 1.5lt kadardir.
-
01 Ağustos 2016, 23:09
#18
Bazen25 çok haklı,bende eski sistem, kendim söker takarım nitetiyle aldım.
Benim lastikler 1 senelikti. Ön metzeller arka dunlop. Ama ilk 3 ay içinde;
DID zincir 230 tl
Akü yahusa 160 yanlış hatırlamıyorsam,
Arka balata yamaha kardeşlerden 40 tl,
En son regülatör gitti, fazıl abinin tavsiyesiyle 35-40 tl yerli bir ürün aldım.3 ay oldu sıkıntı yok..He unutmadan 300 tl verdim o sorunu çözmek için,nerdeyse 3 hafta usta da kaldı. Tabi o ustayı bulana kadar 200 kadar parçalanmıştım.
Zevk için gidon,ayna değişimi yaptım.geçmiş msjlarıma bakarsan foto görürsün.
Evet,140 ibre sonu ama eziyet o hızlar ve zaten hız motoru değil,gerek yok o hıza. Ben şanslı olduğum halde neredeyse 1000 tl harcadım ama uzun yıllar sorunsuz kullacağımı tahmin ediyorum. Bu arada motoru İzmirden getirtmiştim
Link/ foto atsan niyetlendiğin motorun yardımcı olmaya çalışırdık.
-
01 Ağustos 2016, 23:30
#19
-
02 Ağustos 2016, 00:01
#20
Tek renk borda var mıydı Virago da fazıl abi?
Dostum sağlam bir ustaya baktır, pazarlığını yap, ben olsam 5 vermezdim. Şase no'dan kazası var mı, ona da bak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler