bende yamaha draggstar 650 var.. hem motoruna hemde.. şanzıman yağı deposuna hangi yağı koyacağımı bilmiyorum.. lütfen bildiğiniz kaliteli yağları söylermisiniz
teşekkürler....
bende yamaha draggstar 650 var.. hem motoruna hemde.. şanzıman yağı deposuna hangi yağı koyacağımı bilmiyorum.. lütfen bildiğiniz kaliteli yağları söylermisiniz
teşekkürler....
Japon motorsikletlerinin neredeyse tamamında şanzıman için ayrı bir yağlama sistemi yoktur, bu kısım motorun kalanıyla bileşik üretildiğinden motor yağlama sisteminden beslenir. Dragstar 650 için de bildiğim kadarıyla durum böyle, yani ayrıca şanzıman yağına ihtiyaç olmamalı. Bu konuda en iyi bilgiyi sana bir Yamaha servisi verebilir, çünkü her motorun yağ, filtre ve değişim ihtiyaçları biraz farklıdır. Yağ meselesine gelince, hangi yağı koyacağını değil ama hangisini koymaman gerektiğini söyleyebilirim. Kesinlikle "açık yağ" tabir edilen ucuz yağlardan uzak durmalısın. Ayrıca sırf motorsiklet için üretilmiş olan yağları kullanmalısın, çünkü otomobil motorları genellikle çok daha düşük devir çektiklerinden, bunlara göre hazırlanmış yağlar motorsiklet motoru içinde çabuck bozulurlar. Senin motorun hava sağutmalı olduğundan, seçeceğin yağa özellikle dikkat etmen ve mutlaka kaliteli bir yağ kullanman gerekli, çünkü bu tarz motorlarda yağ daha çok ısınır ve bu da üstündeki yükü artırır. Castrol, Mobil ve daha pek çok markanın motorsiklet için hazırlanmış tam ve yarı sentetik yağları mevcut. Büyük benzincilerin yağ vitrinlerine bir göz gezdirmek ve etiketleri okumak bir fikir verebilir.
15/40 yarı sentetik yağı boca et gitsin.miktarı bi zahmet ara bul internetten.
teşekkürler arkadaşlar
kullanıcı el kitabında ısı değerleri ile birlikte kullanılacak yağ verilmiştir.
türkiye şartlarında kullandığın motosiklet için muhtemelen tercih edeceğin yağ 20w50 olacaktır. kesinlikle kullanıcı el kitabına başvur. yoksa bana pm at elimde servis manueli mevcut kurcalar bakarım.
realbiker dostum senin 20w50 dediğin yağ harbi araba motoru yağı bilmem biliyormusun 15/40 mobil veya castrol ideal bir motor yağı
ozgurluk saclarında ruzgari hissetmektir
kardeş bu 444 motor koruyucu yağlar var stv de reklamı filan çıkıyor bunlar konusunda ne düşünüyorsun ben bundan koymayı düşünüyorum 4 zamanlı scooter ime. bunlar ince yağ. ben arabama motor up kullanmıştım gayet güzel sonuçlar elde etmiştim. tabi artık motor up yok . 444 atayımmı??Madd adlı üyeden alıntı
Abicim motor yağında bir numara castrol dür.Gerçi yamaha resmi olarak mobili kullanmamızı istiyor ...Neyse işin kısası ısı değerlerine göre değişir 15/40 falan filan kullanma klavuzunda var zaten.Birde şanzıman ve motor yağ haznesi bir yani ikisini birden aynı yağ yağlıyor bu nedenle katkı maddeleri kattığında şanzımanıda yağlayacağından dolayı pek tavsiye edilmiyor.Yani arkadaşım senin çözümün şu kullanma klavuzuna bak ama ben castrol tavsiye ederim dört zamanlı motorlar için özel bir yağı var GPS ti sanırım modelide....
Biri Beni Durdursun !!!!!
ben bi denemeyi düşünüyorum bu 444 ü . kullanma kavuzundakileri salla onlara kalsak 10 binde motoru atmak lazım yaw. hem 444 ün incelik kalınlık olarak onlardan farklı değil. yani bunuda motor up kullandım ordan biliyorum bide 4 zamanlı scooter yani benimkine şanzıman yağı ayrı giriyor galiba kitapcıkta öle bişeyler yazıyodu
Motorsikletinize "yağ katkı maddesi" koymanızı tavsiye etmem. Nedenine gelince, bu tür maddeler genellikle otomobile motorları için tasarlanırlar. Otomobillerde şanzıman ayrı bir sistemle yağlanır. Oysa günümüz motorlarında Harley-Davidson'ın Evo serisi hariç bildiğim kadarıyla şanzımanı ayrı birtasarım yok. Eğer 444 ya da benzeri teflonlu vs yağ katkılarını motorunuza koyarsanız, başta debriyaj olmak üzere pek çok parçayla sorun yaşamanız muhtemeldir. İyi biryağ kullanmak, doğru zamanda yağı ve filtreyi değiştirmek motorsikletinizin yağlama sistemini çalışır tutmaya yetecektir.
bir fikir olması açısından şu adrese bakabilirsiniz.http://www.liqui-moly.de/web/lmhomee...index_produkte
ecel666 adlı üyeden alıntı
bunu hemen yamaha ve suzuki ye bildirmeliyim. şaşkın japonlar el kitabına bile 20/50 yazmışlar. sağol, yoksa motorlarımın işi bitmişti. hele suzukim mucize eseri 1996 yılından bu yana yıldır 20/50 ile sorun çıkartmadan nasıl gitti şaşırdı şimdi
Dikkatli, öğrenmeye devam eden motosikletçi gerçek motosikletçidir. Kaza anında karşınızdaki haksız olabilir, siz ise HAKLI ama ÖLÜ!
10/40 yarı sentetik yağ kullanabilirsiniz. Arka dişli grubu içinde vites kutusu yağı kullanabilirsiniz. Marka olarak tavsiye istersen ben mobil kullanıyorum. Castrol'de iyi. Yağ olsunda bilinen, piyasada olan olsun yeter.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Beyler başlık çoook önceden kalma açılış tarihi;Tarih: 2005-03-22, 17:18:42 bilginize...
liqu moly, repsol yada italyan valvoline tawsiye ederim.
tabi bulabilirsen.
..:: KEEWAY ARN 125cc ::..
Weight:105KG-Single Cylinder,4Strokes,Air Cooling-Compression Ratio:9.5:1-Power:6.2 KW/7500R/MIN 8,4 hp-Ignition Mode : CDI-Clutch:Dry Shoe,Acentric-Front:Disk/ABS,Rear:Disc/Drum-Alarm, Foldable remote Control
aynen katılıyorumali1yilmaz adlı üyeden alıntı
Uzay H
A RH (+)
Honda SW 400
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)