Islak Debriyaj - Kuru Debriyaj Nedir?
Reklamlar
-
Merhabalar,
İstanbul'dan aranıza yeni katılıyorum. Yakın vakitte ilk motorumu alacağım fakat bir konuda kafam karıştı sizlere danışmak istedim.
Bu ıslak debriyaj, kuru debriyaj, kaydırmalı debriyaj, yağlı debriyaj vs. Bunların anlamı nedir?
Bildiğim kadarı ile kuru debriyajda vites küçültürken gaz vermek gerekiyor yoksa arka teker kilitleniyor fakat ıslak veya yağlı diye geçen debriyajlarda durum böyle midir?
Bu arada 3 model arasında kaldım.
Honda Cbr 250, KTM RC 250, Yamaha R 25.
KTM için "kaydırmalı debriyajı var arka teker kilitlenmez" diyorlar ama KTM 200 RC ile KTM 250 RC nin teknik bilgiler kısmına baktığımda ikisinde de "Yağ banyolu debriyaj / mekanik tahrikli" yazıyor kafa karışıklığı yaratıyorlar
Kafam karışık olduğundan yazımda karışık oldu ise kusuruma bakmayınız. Bir an önce aklımdaki soruları çözüp motora binmek istiyorum
Reklamlar
-
Benim bildiğim yağ banyolu yağın içinde çalışandır kuru ise yağsız olandır mekanik tahrik dediği ise maneti çektiğinde tel yardımı ile debriyajı çektiğin için mekanik diyor olabilir
-
Piyasadaki genel 125cc sınıfı ıslak debriyaj mı oluyor ozaman?
-
Kaydırmalı sistemde 150 ile giderken 6 dan 2 vitese düşerek şak diye debriyajı bırakabilirsiz.
Buna rağmen motor yığılma yaparak arka tekeri kilitlemez.
Bizim motorlarda sıkıysa yap
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Aklımda olan modeller içinde gönlüm en çok Cbr 250 den yana. Siyah-Sarı rengi, yere yakınlığı falan cezbediyor ama sağolsun Honda sitesinde 2016 modeli için kısıtlı teknik bilgi veriyor debriyaj tipini göremiyorum.
İnternette 1-2 sitede gördüm Cbr250 için kaydırmalı/atlatmalı debriyaj seti var.
Acaba diyorum böyle bir değişim yapılabilir mi?
-
dreams82 adlı üyeden alıntı
Aklımda olan modeller içinde gönlüm en çok Cbr 250 den yana. Siyah-Sarı rengi, yere yakınlığı falan cezbediyor ama sağolsun Honda sitesinde 2016 modeli için kısıtlı teknik bilgi veriyor debriyaj tipini göremiyorum.
İnternette 1-2 sitede gördüm Cbr250 için kaydırmalı/atlatmalı debriyaj seti var.
Acaba diyorum böyle bir değişim yapılabilir mi?
Yerinde olsam R25 alırımdım mat grisi efsane
4 Teker Bedeni, 2 Teker Ruhu Taşır.
-
Debriyajin kaydirmali olmasiyla islak / kuru olmasi arasinda iliski yok. Kuru debriyajlar da kaydirmali olabilir.
Kaydirmali debriyaj tabi ki guzel bir ozellik ama cok yuksek performansli suruslerde (yaris) agresif vites kucultmelerde kontrolu artirir ama yol sartlarinda 6nci vitesten 2nci vitese arka lastigi kilitleyecek sekilde zaten inmiyor olman gerekiyor.
Dedigim gibi guzel bir ozellik ama motor secerken goze aldigim kriterlerde ust sirada olmazdi.
Edit: CBR250'nin debriyaj tipini goremedim demissin. Ducati ve Moto Guzzi, ve bir kac BMW modeli disinda motorlarda, ozellikle de Japon motorlarinda islak debriyaj kullaniliyor.
-
jutedss adlı üyeden alıntı
Yerinde olsam R25 alırımdım
mat grisi efsane
Zaten çift silindir olması yüzünden aklımı kötü karıştırıyor bu model.
Ancak 500-550 lira gibi bir fark var KTM 250 RC ile arasında(sitelerindeki fiyata göre) ki 250 RC de kaydırmalı debriyaj varmış.
simurgg adlı üyeden alıntı
Debriyajin kaydirmali olmasiyla islak / kuru olmasi arasinda iliski yok. Kuru debriyajlar da kaydirmali olabilir.
Kaydirmali debriyaj tabi ki guzel bir ozellik ama cok yuksek performansli suruslerde (yaris) agresif vites kucultmelerde kontrolu artirir ama yol sartlarinda 6nci vitesten 2nci vitese arka lastigi kilitleyecek sekilde zaten inmiyor olman gerekiyor.
Dedigim gibi guzel bir ozellik ama motor secerken goze aldigim kriterlerde ust sirada olmazdi.
Edit: CBR250'nin debriyaj tipini goremedim demissin. Ducati ve Moto Guzzi, ve bir kac BMW modeli disinda motorlarda, ozellikle de Japon motorlarinda islak debriyaj kullaniliyor.
Çok teşekkür ederim gayet açılayıcı bir mesaj oldu benim için.
Arka tekerin kilitlenmesi durumu 6 dan 2 ye inince oluyor orası tamam. Peki 6 dan 5 e inince de kilitlenme olabilir mi?
-
dreams82 adlı üyeden alıntı
Peki 6 dan 5 e inince de kilitlenme olabilir mi?
Devir yüksekse her vites aralığında kitlenir. Ben zevkine kaydıra kaydıra gidiyorum yansın balatalar yansın lastikler uleennn topu kaç paraa
-
01 Temmuz 2016, 10:50
#10
Debriyaj motoru yıkarken ıslanırsa ıslak debriyaj olur, yazın sıcakta iyi olabilir balata daha uzun ömürlü olur, arada ıslatmak lazım, yada motorun altına bir kap su koyup susuz kalan debriyajların nemlenmesi sağlanabilir. Yağlı debriyaj kışın kullanılır, soğuktan debriyaj kuruyup çatlayabilir, Arko tarzı yağlı krem ile bolca yağlanarak çatlamanın önüne geçilebilir. Debriyajı sıkça yağlamakta iyi değildir sonra YALAMA oluyor, subaplardan kaçak yapmaya başlıyor.Debriyaj kurudugunda bir şise su dökersin bu işin çözümü budur en pratik yolsa, yada işeyebilirsin.
Bence hiç bu tarz motorlar ile uğraşma, biraz daha koy üstüne YBR al derim.
-
01 Temmuz 2016, 11:06
#11
kuru debriyaj geçmişte 2 zamanlı motorlar döneminde kalmış bi teknolojidir.Bazı italyan markaları 4 zamanlı motorlarında da devam ettirmeyi denedi ama olmadı.En kaba tabirle otomobillerdeki gibi debriyaj balatasının kokusunu duyarsınız kuru debiyajlı bir motorunuz var ise eğer.Bilmediğimiz ve tarihte kalmış sistemlere fazla kafa yormayalım bence.
-
01 Temmuz 2016, 11:12
#12
dreams82 adlı üyeden alıntı
Aklımda olan modeller içinde gönlüm en çok Cbr 250 den yana. Siyah-Sarı rengi, yere yakınlığı falan cezbediyor ama sağolsun Honda sitesinde 2016 modeli için kısıtlı teknik bilgi veriyor debriyaj tipini göremiyorum.
İnternette 1-2 sitede gördüm Cbr250 için kaydırmalı/atlatmalı debriyaj seti var.
Acaba diyorum böyle bir değişim yapılabilir mi?
Gönlün Cbr250'de ise onu al. Kaydırmalı debriyaj olmaması sorun değil. 1-2 aragaz çekip vites küçültmek zor değil, doğrusu da vites küçültürken gaz vermektir zaten.
-
01 Temmuz 2016, 11:13
#13
Islak debriyaj yüzeyleri temiz tutar ve daha yumuşak bir performans ve uzun ömür, soğutma ve yağlama sağlayan bir sıvıya batırılır. Islak kavramalar, ancak sıvıdan ötürü biraz enerji kaybederler. Yüzeyler ıslak kavrama kaygan olabilir (Motosiklet gibi bir debriyaj motor yağı), çoklu istifleme debriyaj diskleri kaymayı telafi etmek için daha düşük sürtünme katsayısı olan ve böylece kaymasını ortadan kaldırmak için güç tam olarak devreye girer.
Shaw debriyaj tamamen viskoz etkilerine dayanan ıslak debriyajdır sürtünmeden hiç faydalanmaz.
Kuru debriyaj adından da anlaşılacağı gibi, sıvı içinde kalmamış ve sürtünmeyi kavrama etmek için kullanır.
-
01 Temmuz 2016, 11:52
#14
Çok teşekkür ederim yardımlarınız için.
Peki sizce ıslak debriyaj kaydırmalı debriyaj ile değiştirilebilir mi?
Örnek olarak internette CBR 250 için kaydırmalı debriyaj gördüm ama doğru mu yanlış mı bilemiyorum.
Sizce böyle bir değişim yapılabilir mi?
-
01 Temmuz 2016, 12:00
#15
dreams82 adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim yardımlarınız için.
Peki sizce ıslak debriyaj kaydırmalı debriyaj ile değiştirilebilir mi?
Örnek olarak internette CBR 250 için kaydırmalı debriyaj gördüm ama doğru mu yanlış mı bilemiyorum.
Sizce böyle bir değişim yapılabilir mi?
Bu tarz sonradan modifikasyonlar tabi ki yapılabilir ancak astarı yüzünü geçer. Böyle şeylere gerek yok bence . İllede kaydırmalı debriyaj istiyorsanız rc250 alıp geçin. Yok ben cbr tipini seviyorum diyorsanız, gidin güzel bir kurumdan eğitim alın. Ve hatta ne motor alırsanız alın önce gidip bir eğitim alın ;)
-
02 Temmuz 2016, 15:19
#16
En önemsiz konu üzerinde takılıp kalmışsın. Bende kaydirmali debriyaj var ama aragaz vererek vites düşürüyorum. Rc250 nin tek eksisi tipi bence. Yoksa irc lastikmi diablo rosso 2 mi? Abs mi? Bunlara takılıp rc yi seç derim.
-
02 Temmuz 2016, 15:56
#17
Islak kuru debriyaj ile kaydırma sistemi farklıdır. Arkadaşlar güzel açıklama yapmış ıslak yağ içindeki kuru da arabalar gibi yağsız sistemdir. Kaydırma ise çok daha farklı bişeydir.
-
-
Görünce aklıma geldi bak forumun müdavimleriydi bir zamanlar. Nerelerde bu ZümeR, Mengü16
-
konu hakkında bilgilendirme yapamayacağım ama ducatinin kuru debriyaj yani dry clutch kullandığı modelleri var.
https://www.youtube.com/watch?v=CeF6vuksiNE&t=34s
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)