5 para etmeyen sert hamurlu uzun ömürlü bi lastik
Eger ölçü ler varsa pirelli michelin bak
5 para etmeyen sert hamurlu uzun ömürlü bi lastik
Eger ölçü ler varsa pirelli michelin bak
Hocam selamlar geçen sene kanlıca da park halindeki motorda görmüştüm s20 evo'yu kendi kendime içimden;
(alla alla ne biçim lastik bu desenleri de farklı hımm) derken sahibi motorla ilgilendiğimi görünce geldi konuştuk performans olarak pirelli rosso II ye yakın olduğunu yolu güzel tuttuğunu söyledi sadece tek bir şikayeti vardı; Abi istanbul yolunda çivi çer çöp ne varsa giriyor 3. yamayı yaptırdım demişti.. michelin pilot streete göre yumuşaktı elimle kontrol ettiğime.. maalesef sürüş deneyimim yok üzgünüm..
Ayrıca bu s20 evo yu battlax bt-45 yada bt-020 yada bt-90 ile çok karıştırıyorlar o modellere nazaran s20 evo yumuşaktır.. bi rosso II değil belki ama baya yakın benim önceki mesajlara bakarsan uzun bi kıyaslama yapmıştım ordanda bulabilirsin detayları..
+1
Kullanmadan ve kendi kıyaslamadan yorum yapan arkadaşları gerçekten anlamıyorum. Buraya resim vs ekleyerek şahsen söylediğim şeyleri haklı çıkarmaya çalışmak "bence" gereksiz. Ya da bu güne kadar kaç motosiklet kullandığımı vs yazmaya gerek yok... Çünkü herkes kendi zihniyetine göre yaşıyor hayatı, kendi anlayışına göre kararlar veriyor zira. Ben kendi tecrübemi paylaşıyorum, dileyen bundan fayladalanır dileyen fayladanmaz. Benim tecrübelerimi ispat etme gibi derdim ve zorunluluğum yok. Lakin tecrübe edinmeden görüş bildirenler bu görüşlerini savunmak için çok doğru ya da yanlış bir yığın bilgi ve envanter sunuyorlar. Bazı forumlarda bunu çok görüyorum, iş s..dik yarışına dönüyor adeta. Bu lastik hususunda değil, her konuda böyle. Bu başlık altındaki mesajlar için de yazmıyorum bu eleştirilerimi, yine yanlış anlaşılmasın.
İsteyen istediğine inansın, bence sorun yok.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
neye karar verdin hocam, aldın mı lastikleri?
S20evo bir çok arkadaşım kullaniyilor memnun olmayanini görmedim virajda hiçbir sorunu yok aslan gibi lastik ömrüde iyi
Temmuz 15 de Antalyaya gideceğim nasipse s20 evo takip döneceğim.
Arkadaşlar merhaba ve iyi bayramlar ,lastik imalatı ve üretimi hakkında birkaç bilgi paylaşmak isterim.Tecrübelerim, İki buçuk yıl kadar Pirelli lastik fabrikasında arge ve kalite kontrol müh olarak çalışmam, çalıştığım departmanda ise motor sporları için lastik üretilmesi, bu lastiklerin de ,wrc , Ferrari , Porsche cup ,gp3 ve şu anda formula 1 gibi performans yarışlarında kullanılması ile sınırlıdır .
Motosiklet lastiği imalatı konusunda hiç bir tecrübem olmadığınıda belirtmek isterim.
Lastik üretim sürecini ilk faz ve ikinci faz olarak, imalat sırasına göre ayıra biliriz.Her iki fazında imalatı ayrı makinalarda yapılmakta .Özel imalat yüksek hız lastikleri ise her iki fazında aynı makinada yapılabilindigi makinalarda üretilmekte burda amaç iki parçanın da en az sapma ile aynı eksen üzerinde olması (balans etkisinin azaltılması) ve iki proses arasında lastik üzerinde bir sonraki işleme kadar yabancı madde girmesini engellemek tir.tabiki otomasyon sayesinde üretim süreside ciddi oranda azalmakta .Lastiklerin sırtları yani bizim için yola değen kısımları dersek yol şartı ,pist in şekli (sağa veya sola virajlarin çok olmasına göre ) asimetrik olarak bile yapılabilinmekte.Konfeksiyon işlemi biten lastikler ise pişirilme sürecine kadar çok fazla bekletilmeden hemen yatay olarak sıraya konup üretime alınmaktadır .
Lastik pişirme süreci kullanılan meskole yapısı ve lastik kullanım amacına göre çok uzun olmayan sürelerde ,iç tarafı içine giren sıcak su torbası ,dış taraftan ise çoğunlukla alüminyum yapılmış ve dıştan yine buharla ısıtılmış kalıplar ile aynı anda pişirilerek yapılmakta .
Lastik pişirme süreci sadece bu işlem ile tamamlanmayıp yol daki kullanım ömrü sırasında oluşan ısı ile devam edebilmektedir.
Biraz uzun oldu ama lütfen arabanizada lastik alsaniz ,lastiğin dışı kadar içinede bakmanizi ,özellikle lastiğin topuk dediğimiz ve janta oturan kısmını her iki elinizle kontrol edip sağ ve sol taraf arasında bir fark olup olmadığı dikkat etmenizi tavsiye ederim .
Lastiğin en zayıf yanının yanak dediğimiz sırt ile topuk arasında olan ve çoğunlukla kaldırıma sürttüğümüz kısım olduğu,bu kısımda sırt ile temas noktası olduğu için lastik içinde oluşan ısının, lastiği yüksek hızda bu birleşim noktasından en çok zorladığını de belirtmek isterim.
Hız lastikleri genelde ilk fazda kumaş kuşak kullanılarak 2 katmanla ve üzerine konan sırt tan ibaret olmakta (toplam 3 katman) ,
(Burda kuşak demek istediğim malzeme kord bezi üzerine meskole sıvanarak yapılmış bir malzemedir)
daha çok toprak ve taş görebilecek lastikler ise bu katmanların sayısı 5 kadar çıkmakta ve kullanılan kuşaklarda iplik ve metal olanlar bulunabilmektedir.
Özetle hız lastikleri hafif olmasi için az kuşaklı , sürtünmeden oluşan ısının lastiğin omuz bölgesini yirtmaması içinde kuşaklarda metal tel yerine özel iplikler kullanılması tercih edilmektedir .Sırt dedigimiz kısımda mümkün olduğunca ince tutulmakta.Buraya kadar bahis etmek istediğim kısım en fazla 1 yarışlık ömrü olan lastikleri kapsamakta.Normal kullanım için tercih edilen lastiklerde ise kullanılan kuşak sayısı 3 + sırt malzemesi ile beraber 4 katmandan oluşmaktadır.Sirtta kullanılan malzemeler ise orta sert olarak tercih edilmekte .Burda amaç değişik yol koşullarında performans sağlamak ve uzun km ömrü dur.Leven arkadaşın önerdiği battlax serisi bu amaçla bana tercih edilebilinir gibi gelmekte , tabiki motor lastiği tercihi ve tavsiyesi kullanım tecrübesi benden çok daha fazla olan kişilerce daha doğru onerilebilinecegini tekrar belirtmek isterim.
Evet arkadaşlarım, sayın abilerim yarın Antalyada nasipse S20 evoları motosikletime takıp oradan eğirdir festivaline geçeceğim. Fotoları sizlerle paylaşacağım.
Bridgestone dan dolayı 2 masraflı vukuat geçirerek illallah demiş biri olarak hiçmi hiç tavsiye etmem.
Bulaşma derim..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Bayramda samsunda lastiğin telleri çıkınca samsun dostlar yamaha bayine gittim ve ellerine metzeller m3 ve bridgestone S20 vardı. Fiyat konusunda aralarında oldukça fark vardı. iyisi olsun dedim ve s20 taktım. Lastik hakkında bende bu konu sayesinde bilgi sahibi olmuş oldum.
Lastiği Taktığım günden bu yana 800km civarı yol yaptım. Lastik daha sıfır gibi duruyor. Levent Beyin yaptığı gibi 1000km de ve ilerki zamanlarda fotoğraflayıp aşınmayı analiz edeceğim.
Bu lastik için Gec ısınıp kolay bitmiyor diyorlar. Henüz öyle dibine kadar viraja yatıp lastiğin sınırlarını test edemedim ama şimdiye kadarda bir sıkıntı yaşamadım. Pazar günü belki lastiği test etmeye çıkabilirim. Benim yada MT için sert lastik olsa daha iyi olur. Çok da kötü bir seçim olmamış.
Fiyat konusunda eğer 650 TL ye ön arka alabiliyorsan sertliğine felan bakma al gitsin derim ben. O fiyata sadece arka lastik aldım ben. Biraz pahalıya aldım(Mecbur kaldım) Ama serviste lastik değiştirdik sonuçta. Balansını vs herşeyini yapıp anahtar teslim verdiler.
Ekleme: CBR250 için miş. O zaman sana 140 lastik lazım. Bende ne kadar pahalıya almışım diye hayıflanıyordum.
www.arectron.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)