Çift Silindir Çin Malı Motorsikletlere Dikkat !!!
Reklamlar
-
24 Haziran 2006, 20:52
#1
Arkadaslar çift silindirli çin mallı motorsikletler aslında tek silindir. Belki inanmıyacaksınız ama işin teknik kısmına girecek olursak gerçekten önemli bi konu. Avrupa motorsikletlerde çift silindir olan modellerde pistonlar birbirine zıt bi şekilde çalısır yani biri aşağıda iken diğeri yukarıdadır. Ama çin mallarında durum öle diğil arkadaslar. ' piston aynı anda inip aynı anda çıkmaktadır yani senkron çalısmaktadır. Aynen tek silindir gibi çalısmaktadır. Bilindiği gibi çift silindirin amacı 2 farklı açıdan kranga güç iletip çekişi artırmaktır. fakat çin mallarında bu durum maalesef yoktur , çünkü tek açıdan kranga 2 silindir aynı anda güç iletmektedir.
Reklamlar
-
24 Haziran 2006, 20:56
#2
elinde açıklayıcı çizim gibi bişi varmı ?
-
24 Haziran 2006, 21:00
#3
Elimde çizim yok ama gerek te yok aslında. Çift silindir dediğimiz zaman pistonun biri aşağıda ise diğeri yukarda olması gerekiyo ama bu olay çin mallarında olmamaktadır. 2 pistonda aynı anda hareket etmektedir 2 si birden iniyo 2 si birden çıkıyo .
-
24 Haziran 2006, 21:13
#4
-
24 Haziran 2006, 21:15
#5
Forumdan Uzaklaştırıldı
sesinden anladığım kadarıyla bendekinde asenkronize hareket mevcut
-
24 Haziran 2006, 21:21
#6
ttopchu dostum sende profilinde yazdığı kadarıyla sende suzuki var. Dediğim gibi Avrupa motorsikletlerde olması gerek biçim de çalısmaktadır pistonlar yani asenkron çalısmaktadır. Pistonları bu şekilde çalıstırmak aşırı maliyet gerektirdiğinden çin mallarında bundan kaçılmıs diye tahmin ediyorum.
Amacım motorsiklet alacak arkadasları bilgilendirmek. Çift silindir diye aldanmasınlar. Her türlü masraf !
-
24 Haziran 2006, 21:24
#7
zannımca kanuni de sonuçta çin malı ama ayna anda inip kalmıyorlar çünkü sübap ayRI yapmak için silindirlerin üstündeki kapağı kaldırınca ve silindirleri motordan hareket ettirince biri inip biri kalkıyor ben bizzat şahit oldum...
-
24 Haziran 2006, 21:25
#8
kesin doğrudur bu bilgi... adi çinliler....
bu arada bilgi için tesekkurler
[I][COLOR="Blue"]Sevgiyi sev, nefretten nefret et![/COLOR][/I]
-
24 Haziran 2006, 21:28
#9
Süper Moderatör (BBRR)
kırank milinde her iki piston kolunun bağlantı yerlerinde kod farkı vardır eğer çin mallarındaki krank milinde bağlantı yerleri aynı ise dediğin doğrudur..ama bana hiç mantıklı gelmedi ilk fırsatta araştıracam vibrasyonun sebebi budur ..hiç ama hiç bir mantığı yok Hasan bakalım ne diyecek buna
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
24 Haziran 2006, 21:33
#10
abi biyerde bi yanlış var.
-
24 Haziran 2006, 21:33
#11
BBRR adlı üyeden alıntı
kırank milinde her iki piston kolunun bağlantı yerlerinde kod farkı vardır eğer çin mallarındaki krank milinde bağlantı yerleri aynı ise dediğin doğrudur..ama bana hiç mantıklı gelmedi ilk fırsatta araştıracam vibrasyonun sebebi budur ..hiç ama hiç bir mantığı yok Hasan bakalım ne diyecek buna
neden tartışıorsunuz ki ben bizzat gözlerimle gördüm
-
24 Haziran 2006, 21:40
#12
volkanmet86 dostum ben bu olayı kanuni seyhan250 ve mondial 250 de gördüm. Bi kaç marka servisleriylede konustum maalesef durum böle. Bu arada amcam kanuni servisi. Böyle bi durumun olduğunu o göstermişti. Senin gördüğün sibopların hareketidir. Ben pistonların hareketinden bahsediyorum. Siboplar tabi ki biri aşağıda iken diğeri yukarda olacaktır. (Tek kafa için) Mesela seyhan 250 lerde 4 sübap var. Her kafa için 2 sübap. Bu durumda 2 emiş , 2 çıkıs oluyor. Bence bir kere daha izle emişler birbirleri ile senkron , çıkışlar ise kendi aralarında senkrondur. Dediğim olayı burdan anlayabilirsin ! Avrupa bi motorsiklette ise tam tersidir. 1. kafadaki emiş sibobu basılıyken 2. kafadaki emiş sibobu basılı değildir çünkü o esnada 2. kafada çıkış sibobu basılıdır. Yani pistonlar asenkron hareket etmektedir.
BBRR arkadasımızı dediği gibi belkide vibrasyonun sebebi de bu olabilir.
-
24 Haziran 2006, 21:49
#13
ben benim motorun krank milini gördüm.eğer dediğin gibiyse krank milinin eğimlerinin aynı yönde olması lazımdı.böylece ikisini de aynı yönde çevirecekti ama aynı arabalardaki gibi biri dışardayken diğeri içerdeydi bu demek oluyorr ki aynı yönde hareket etmiyorlar...
-
24 Haziran 2006, 21:51
#14
Heyecan yapmayın hemen;çinlilerin kimseyi kandırdıkları yok.Pistonların aynı yönde hareket etmesi gayet doğal bir şey ve daha birçok motorda pistonlar bu şekilde hareket ediyor.
-
24 Haziran 2006, 21:56
#15
Tek motor çift silindir örnek regal raptorlarda 70 lerin teknolojisi çift vurum yani iki piston aynı istiikamete hareket eder doğrudur.Ancak V tabir ettiğimiz çift silindir motorlarda durum bu şekilde değildir.
Bilginize...
[I][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Rüzgarınoğlu...[/SIZE][/COLOR][/B][/I]
-
24 Haziran 2006, 21:59
#16
ayrıca bunun en kolay anlayabileceğiniz yer egzostdur.. eğer kod arkadaşımın dediği gibiyse iki silindirde aynı anda çıkış vercekti.ama egzostların ikisininin önüne elinizi koyun ve rölantiyi iyice düşürün göreceksiniz ki sırayla hava verecektir.benim yaklaşık 3 ay pistonlarla ilgili problem yaşamıştım ordan biliyorum...
-
24 Haziran 2006, 21:59
#17
[IMG]F:\Documents and Settings\Okan\Desktop\krank.jpg[/IMG]
-
24 Haziran 2006, 22:01
#18
vlad1462 adlı üyeden alıntı
abi biyerde bi yanlış var.
dediğini şimdi anladım ve ortada yanlış yok.dediğin şekilde ikisi birden çalışıyo olabilir.(benim aklım v2 motorlara gitti ve bitürlü aklımda çalışma diyagramını kuramadım)
-
24 Haziran 2006, 22:03
#19
Arkadaslar resimde gözüküyor. Piston kollarının burçlarına dikkat edin !
-
24 Haziran 2006, 22:10
#20
KoD adlı üyeden alıntı
Arkadaslar resimde gözüküyor. Piston kollarının burçlarına dikkat edin !
resimde öyle görüküyor olabilir ama sayfa düzenine uydurmak için ikisini de yukarıda göstermiş olabilirler ki bunu bilemeyiz.birde sayfanın adresini verebilir misin ben bakayım?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler