bizi aydınlattığın için teşekkür ederim MAKİNE arkadaşım.bende kanuni firmasından bi yetkiliyle konuştum aynı senin dediğin gibi anlattı.
bizi aydınlattığın için teşekkür ederim MAKİNE arkadaşım.bende kanuni firmasından bi yetkiliyle konuştum aynı senin dediğin gibi anlattı.
Eğleniyor muyuz?
aydınlattığın için teşekkür ederim.
izmir dede bir araştırma yapacağım.
@volkanmet86
@kuvva
Birşey değil abi bilgi paylaşmak içindir. Bilgide internette yeterince var. Bulmasını bilmek gerek.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine, peki Kawasaki KLE 500 motor çalışma sistemi nedir. onda pisttonlar ters çalışıyor dye bir durumdan bahsediliyor ama anlamadım nedir ters çalışma. Sanırım EN 500'de de aynı motor kullanılıyor. Bu konuda bilgin var mı?
Sadobey
@sadobey
Ters çalışma dediğin anladığım kadarıyla 2 silindirin birbirinden farklı hareket etmesi yani bir silindir inerken diğeri çıkıyor. Bi fark yok gene çalışması aynı.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Eski triump lar ve bsa lar da öyle. Onu yapmalarının amacı torq u yükseltmek. Yani çekişi azaltmak deyil çekişi yükseltmek. Ama buna bağlı olarak da tabiki devir yarı yarıya düşüyor.KoD adlı üyeden alıntı
Kle silindirleri biri aşağıdayken diğeri yukardadır. Vibrasyonu daha düşüktür...Sadobey adlı üyeden alıntı
4 zamanlı motorla 2 zamanlı motoru karıştırmayalım arkadaşlar. Çift silindirli 4 zamanlı bir motorda ister V olsun İster sıralı olsun pistonlar aynı anda inip kalkması gerekir. Çünkü motorun 2 tur atmasıyla 4 zaman tamamlanmaktadır. 1. turda piston aşağı inene kadar emme yukarı çıkana kadarda sıkıştırma yapılır. 2. turda patlama ve ardından piston yukarı çıkana kadar egzost yapılır. 2 silindir olduğu zaman bunlar birbirine paralel bağlanır ve krank milinin her dönüşüne bir patlama isabet eder. Bu da sibopların ters çalışmasıyla sağlanır. Yani bir piston patlama yaparken öbür piston emme yapmaktadır ilk piston egzost yaparken 2. piston sıkıştırma yapmaktadır. Forumu açan arkadaşın söylediği gibi 2 piston tek piston vazifesi görmez. Mobyletteden bahseden arkadaş bu konuda hataya düşüyor çünkü mobylette 2 zamanlı bir motor ve krankın her turunda patlama oluyor bu nedenle 2 silindir yaparken pistonlar 180 derece fakla bağlanmalıdır. Eski 2 zamanlı çift silindir Jawalarda da bu böyledir. 2 zamaqnlı motorla 4 zamanlı motoru birbirine karıştırmamak lazım.
bujinin birinin ucunu söküpte denemek lazım çalışmasında dengesizlik oluyorsa sıra ile çalışıyordur. Çalışma dengesi bozulmazsa 2 silindir aynı anda çalışıyordur.
250'lik mondial çapır da bahsettiğiniz kategoriye giriyor mu?
Ben bir adet aldım ve eğer söylediğiniz doğruysa ithal eden firmaları mahkemeye vereceğim.
ewet giriyor ama konuyu baştan sona okumanı tavsiye ederim.olayın ne olduğunu anlarsın.paniğe gerek yok yaniabdullahhoca adlı üyeden alıntı
Eğleniyor muyuz?
arkadaşlar kanuni firmasının konu hakkındaki açıklaması :
Sn. METLİ;
Öncelikle ürünümüzü tercih ettiğiniz için teşekkür eder, uzun yıllar boyunca keyifli
Sürüşler dilerim.
Aracınızla ilgili olarak;
250 C model motorlarımızın çalışma prensibi, sizinde belirttiğiniz gibi senkron olarak tasarlandı.
Böylece iki piston aynı anda inip çıkıyor. Fakat 4 zamanlı motor çalışma prensibinde krankın iki
turunda bir iş yapılması, iki silindirin aynı anda ateşleme veya egzoz yapması engelleniyor.
Yani silindirin biri ateşleme (iş) yaparken, diğeri egzoz yapıyor.
Saygılarımı sunar, hayırlı günler dilerim.
Emir BALTA
Servisler ve Satış Sonrası
Hizmetler Temsilcisi
KANUNİ MOTOSİKLET TÜRKİYE
Tel:0216 528 80 80
emir_balta@kuralkan.com.tr
www.kuralkan.com.tr
Eğleniyor muyuz?
İlginç
Neden aynı maliyetle daha titreşimsiz olan asenkron konstrüksiyon motorlar yapmak varken bu metodu tercih etmişler merak ettim.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
kardeşim sorunu aynen ilettim hatta kopyala yapıştır yaptım bakalım ne diyecekler
Eğleniyor muyuz?
çalışma prensibi, sizinde belirttiğiniz gibi senkron olarak tasarlandı.
Böylece iki piston aynı anda inip çıkıyor. Fakat 4 zamanlı motor çalışma prensibinde krankın iki
turunda bir iş yapılması, iki silindirin aynı anda ateşleme veya egzoz yapması engelleniyor.
Yani silindirin biri ateşleme (iş) yaparken, diğeri egzoz yapıyor.
vallahi motor hastasıyım hiç motorum olmadı ama olsun be kim kahırda ölmüşkü
bir deli kuyuya tas atiyor sonra........., aslinda kimse kanit gostermeden bi sey yazmasa sorun olmicak ama boyle insanlari da nereye yonlenecegi belli olmayan durumlara sokmus olmayiz biraz daha duyarli yazsak olmaz mi?
Zannedersem asenkron yapmak için çift kam mili kullanmak lazım, maliyetten kısmak için senkron daha iyi.
nasıl yani şimdı 250 cc çift silinsir aslinda 125 cc tek silindir in uretıği gucu mu uretıyor?
gıcık
Hayır.kaybınız yok ,sadece üreticinin tercihi.hasan soner açıkgöz adlı üyeden alıntı
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)