Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Çift Silindir Çin Malı Motorsikletlere Dikkat !!!

    REKLAM ALANI
  1. #41
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    bizi aydınlattığın için teşekkür ederim MAKİNE arkadaşım.bende kanuni firmasından bi yetkiliyle konuştum aynı senin dediğin gibi anlattı.
    Eğleniyor muyuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    kuvva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2005
    Şehir
    Karşıyaka/İZMİR
    aydınlattığın için teşekkür ederim.
    izmir dede bir araştırma yapacağım.

  3. #43
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @volkanmet86
    @kuvva
    Birşey değil abi bilgi paylaşmak içindir. Bilgide internette yeterince var. Bulmasını bilmek gerek.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #44
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    Makine, peki Kawasaki KLE 500 motor çalışma sistemi nedir. onda pisttonlar ters çalışıyor dye bir durumdan bahsediliyor ama anlamadım nedir ters çalışma. Sanırım EN 500'de de aynı motor kullanılıyor. Bu konuda bilgin var mı?
    Sadobey

  5. #45
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @sadobey

    Ters çalışma dediğin anladığım kadarıyla 2 silindirin birbirinden farklı hareket etmesi yani bir silindir inerken diğeri çıkıyor. Bi fark yok gene çalışması aynı.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  6. #46
    fly+fly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Alıntı KoD adlı üyeden alıntı
    Arkadaslar çift silindirli çin mallı motorsikletler aslında tek silindir. Belki inanmıyacaksınız ama işin teknik kısmına girecek olursak gerçekten önemli bi konu. Avrupa motorsikletlerde çift silindir olan modellerde pistonlar birbirine zıt bi şekilde çalısır yani biri aşağıda iken diğeri yukarıdadır. Ama çin mallarında durum öle diğil arkadaslar. ' piston aynı anda inip aynı anda çıkmaktadır yani senkron çalısmaktadır. Aynen tek silindir gibi çalısmaktadır. Bilindiği gibi çift silindirin amacı 2 farklı açıdan kranga güç iletip çekişi artırmaktır. fakat çin mallarında bu durum maalesef yoktur , çünkü tek açıdan kranga 2 silindir aynı anda güç iletmektedir.
    Eski triump lar ve bsa lar da öyle. Onu yapmalarının amacı torq u yükseltmek. Yani çekişi azaltmak deyil çekişi yükseltmek. Ama buna bağlı olarak da tabiki devir yarı yarıya düşüyor.

    Alıntı Sadobey adlı üyeden alıntı
    Makine, peki Kawasaki KLE 500 motor çalışma sistemi nedir. onda pisttonlar ters çalışıyor dye bir durumdan bahsediliyor ama anlamadım nedir ters çalışma. Sanırım EN 500'de de aynı motor kullanılıyor. Bu konuda bilgin var mı?
    Kle silindirleri biri aşağıdayken diğeri yukardadır. Vibrasyonu daha düşüktür...

  7. #47
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    4 zamanlı motorla 2 zamanlı motoru karıştırmayalım arkadaşlar. Çift silindirli 4 zamanlı bir motorda ister V olsun İster sıralı olsun pistonlar aynı anda inip kalkması gerekir. Çünkü motorun 2 tur atmasıyla 4 zaman tamamlanmaktadır. 1. turda piston aşağı inene kadar emme yukarı çıkana kadarda sıkıştırma yapılır. 2. turda patlama ve ardından piston yukarı çıkana kadar egzost yapılır. 2 silindir olduğu zaman bunlar birbirine paralel bağlanır ve krank milinin her dönüşüne bir patlama isabet eder. Bu da sibopların ters çalışmasıyla sağlanır. Yani bir piston patlama yaparken öbür piston emme yapmaktadır ilk piston egzost yaparken 2. piston sıkıştırma yapmaktadır. Forumu açan arkadaşın söylediği gibi 2 piston tek piston vazifesi görmez. Mobyletteden bahseden arkadaş bu konuda hataya düşüyor çünkü mobylette 2 zamanlı bir motor ve krankın her turunda patlama oluyor bu nedenle 2 silindir yaparken pistonlar 180 derece fakla bağlanmalıdır. Eski 2 zamanlı çift silindir Jawalarda da bu böyledir. 2 zamaqnlı motorla 4 zamanlı motoru birbirine karıştırmamak lazım.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    bujinin birinin ucunu söküpte denemek lazım çalışmasında dengesizlik oluyorsa sıra ile çalışıyordur. Çalışma dengesi bozulmazsa 2 silindir aynı anda çalışıyordur.

  9. #49

    Üyelik
    14 Haziran 2006
    250'lik mondial çapır da bahsettiğiniz kategoriye giriyor mu?
    Ben bir adet aldım ve eğer söylediğiniz doğruysa ithal eden firmaları mahkemeye vereceğim.

  10. #50
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı abdullahhoca adlı üyeden alıntı
    250'lik mondial çapır da bahsettiğiniz kategoriye giriyor mu?
    Ben bir adet aldım ve eğer söylediğiniz doğruysa ithal eden firmaları mahkemeye vereceğim.
    ewet giriyor ama konuyu baştan sona okumanı tavsiye ederim.olayın ne olduğunu anlarsın.paniğe gerek yok yani
    Eğleniyor muyuz?

  11. #51
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    arkadaşlar kanuni firmasının konu hakkındaki açıklaması :

    Sn. METLİ;



    Öncelikle ürünümüzü tercih ettiğiniz için teşekkür eder, uzun yıllar boyunca keyifli

    Sürüşler dilerim.

    Aracınızla ilgili olarak;



    250 C model motorlarımızın çalışma prensibi, sizinde belirttiğiniz gibi senkron olarak tasarlandı.

    Böylece iki piston aynı anda inip çıkıyor. Fakat 4 zamanlı motor çalışma prensibinde krankın iki

    turunda bir iş yapılması, iki silindirin aynı anda ateşleme veya egzoz yapması engelleniyor.

    Yani silindirin biri ateşleme (iş) yaparken, diğeri egzoz yapıyor.



    Saygılarımı sunar, hayırlı günler dilerim.





    Emir BALTA

    Servisler ve Satış Sonrası

    Hizmetler Temsilcisi

    KANUNİ MOTOSİKLET TÜRKİYE

    Tel:0216 528 80 80

    emir_balta@kuralkan.com.tr

    www.kuralkan.com.tr
    Eğleniyor muyuz?

  12. #52
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    İlginç

    Neden aynı maliyetle daha titreşimsiz olan asenkron konstrüksiyon motorlar yapmak varken bu metodu tercih etmişler merak ettim.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  13. #53
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    İlginç

    Neden aynı maliyetle daha titreşimsiz olan akenkron konstrüksiyon motorlar yapmak varken bu metodu tercih etmişler merak ettim.

    kardeşim sorunu aynen ilettim hatta kopyala yapıştır yaptım bakalım ne diyecekler
    Eğleniyor muyuz?

  14. #54

    Üyelik
    20 Haziran 2006
    çalışma prensibi, sizinde belirttiğiniz gibi senkron olarak tasarlandı.

    Böylece iki piston aynı anda inip çıkıyor. Fakat 4 zamanlı motor çalışma prensibinde krankın iki

    turunda bir iş yapılması, iki silindirin aynı anda ateşleme veya egzoz yapması engelleniyor.

    Yani silindirin biri ateşleme (iş) yaparken, diğeri egzoz yapıyor.

  15. #55

    Üyelik
    28 Haziran 2006
    vallahi motor hastasıyım hiç motorum olmadı ama olsun be kim kahırda ölmüşkü

  16. #56
    MALZEMECI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KLR 600
    bir deli kuyuya tas atiyor sonra........., aslinda kimse kanit gostermeden bi sey yazmasa sorun olmicak ama boyle insanlari da nereye yonlenecegi belli olmayan durumlara sokmus olmayiz biraz daha duyarli yazsak olmaz mi?

  17. #57
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Zannedersem asenkron yapmak için çift kam mili kullanmak lazım, maliyetten kısmak için senkron daha iyi.

  18. #58
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    GS 500 krank şeması

    Bu da EN 500
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #59

    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    milas-güllük
    Motosikleti
    mondial 125kt
    nasıl yani şimdı 250 cc çift silinsir aslinda 125 cc tek silindir in uretıği gucu mu uretıyor?
    gıcık

  20. #60
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı hasan soner açıkgöz adlı üyeden alıntı
    nasıl yani şimdı 250 cc çift silinsir aslinda 125 cc tek silindir in uretıği gucu mu uretıyor?
    Hayır.kaybınız yok ,sadece üreticinin tercihi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler