www.kanuni.com.tr sayfada online işlemler bölümü var oradan öğrenebilirsin !
www.kanuni.com.tr sayfada online işlemler bölümü var oradan öğrenebilirsin !
arkadaşlar bana hiç mantıklı gelmedi bu söylenilenler... öle bi durum olsa motorun üstünde hop hop hoplarsınız... hadi dengeleyici takozlarla hallettiler diyelim ateşleme sistemi nasıl olacak nasıl izin verecek???bence daha iyi araştırılmalı sonuçta bu gibi bi durumda kranka binen yükü siz hesaplayın... sağlam bi krank için motorun 4te bir maliyetini ödemek zorunda kalırsınız o zaman
şimdi aşağıya indim ve motoru çalıştırdım daha önce bahsettiğim egzost kontrolünü yaptım.hadi onu geçelim motora sabit miktarda gaz verince egzostlardan çıkan sesin aynı olması gerekmezmi yani aynı çıkış ama biri susunca biri patlıyor o zaman bu nasıl oluyor....ayrıca yarın satış temsilcisini arayıp görüşeceğim...
Eğleniyor muyuz?
sen tek silindirli motorda hopluyormusun? ateşleme sistemi ise daha basit olcaktır bu durumda yani tek silindirli gibi 2 silindiri aynı anda ateşliyecektir..erkin_125mt adlı üyeden alıntı
kod benim motorda kanuni seyhan 250 c nin aynısı sadece getiren firma türkiyeye suzuki yi getiren firma
arkadaşlar bu motorların adı üzerinde sıralı motor bildiğim kadarıyla düz sıralı v olmak üzere 3 adety motor tipi var cruiserlarda kullanılan
V motorda ve sıralı motorda pistonlar asenkronize hareket ederken düz motorda (çoğunlukla tek silindir motorlardır) piston hareketi (eğer 2. silindir varsa) senkronizedir.
Dogrudur. Kanuniler dahil çift vurum yapar. Vibrasyon ondan dolayidir. V motorlarda bu durum ortadan kalkmaktad1r.Rüzgarınoğlu adlı üyeden alıntı
Küçücük bir MERHABA diyebilmek-işitmek çok güzel
Arkadaşlar eskiden tek silindirleri çift silindire dönüştürüyorduk,normalde pistonun birisi üst ölü noktadayken diğeri en altta olur ve öyle yapıyorduk bir gün denemk için ikisine aynı hareketi verdik yani aynı anda inip kalkıyordu hiç mantıklı değil ama denedik, sonuç sıfır hiç bir yararı yok dediğiniz gibiyse mantıksız. 2 silindir hiç koymasın ondan iyi onun yerine silindir hacmi büyük yapsınlar. bence görünüm açısından böyle yapmışlar ve çinliler masraftan kaçmış.
---TURKISH STUNT---
abi benim motorda yok öle bişey gerçi ramzey çin mi bilmem ama.Bende titreşimde yok seside tek silindirlilerden değişik...
[B]Atam Cumhuriyeti Sen kurdun, Onu biz koruyacağız!!! [/B]
Merhaba
Hayır yanlış biliyorsunuz. Krank dereceleri dediğimiz pistonların 1 krank devir turunda yaptığı hareketlerin ayarlandığı bir ölçü vardır. Krank açıları torka'a devre, çekiş gücüne etki eder. Aşağıda göreceğiniz Harley krankıdır. Bu kranktada 0 derece vardır ve pistonlar yaklaşık aynı anda aşağı iner ve geri çıkar. Yani sizin çin motorundaki iki pistonun aşağı inip çıkması Harley dahil, Honda, Yamaha, Suzuki gibi motosikletlerin Cruiser motorlarında kullanılan bir tekniktir. Sizin sıralı motorlarda bu tam 2 silindirin inip çıkması şeklindedir. Ancak çalışma mantığı aynıdır. Aşağıda da nasıl olduğunu anlatıyorum.
1. silindir aşağı inerken patlama yaparken 2. silindir o sırada emiş yapar. 1. silindir daha sonra egsoz yaparken 2. silindir sıkıştırma yapar. 1.silindir tekrar emme yaparken 2. silindirde patlama yapar. Yani asla ve asla ikisi aynı anda bir iş yapmaz.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine arkadaşımızın dediği doğru.Ben de görsel birşeyler eklemeye çalışıyordum ama video görüntüsünden resim almayı başaramadım.
Pistonlar aynı yönde hareket etmesine rağmen,zamanları farklıdır.Sıralı motorlarda da,V motorlarda da aynı sistem görülür.
Şimdi alabildim fotoğrafları...
En üstteki Triumph;alttakiler Harley
arkadaşlar makine ve turkishflier'a katılıyorum,pistonlar aynı anda haraket ediyor olabilir ama biri eksoz yaparken diğeri sıkştırma zamanındadır,bende teknikerim ordan biliyorum
fkat makinenin verdiği resim bizim konunun dışında çünkü o krank döndüğü zamanpistonların biri iner biri çıkar,v motor olduğu için krank milindeki muylu dönerken bir silindire yaklaşır diğerinden uzaklaşır
ya nasıl olur böyle bişey analmadım giittt ya pekiii okdar para sayılıyor no motorlara çift silindir diyeee yazıktır beeeeee
sevgili makine, harleyin krankıyla kanuninin krankı birmi. kanuninin krankının resmini arkadaş koymuş, resme dikkatli bakarsan pistonların aynı anda aynı işi yaptığını görürsün. harleyin krankı ise V formunda olduğu için pistonların biri sıkıştırma yaparken diğeri ekzos yapar.
zeronero
Krankda biyel en alta indiğinde sence ne oluyor? Pistonun biri yukardamı kalıyor? iyi incele. Sıralıda 2 piston hareket ederken sıralı olduğu için beraber inip çıkıyor tam eşit hizada. V 'de ise birbiriyle aynı anda hareket eden pistonlar var ama alt ölü nokta ile üst ölü nokta durumunda aynı hizaya geliyorlar. 2 pistonda aynı anda ve aynı yöne hareket ediyor. Fakat hareket ederken V olması sebebiyle 1 piston diğerine göre daha erken yukarı çıkıyor olabilir. Biraz gözünüzün önünde canlandırın anlarsınız. İkisininde çalışması aynı.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
silindirlerde aynı anda haraket sözkonusu olabilir biri egzost zamanını tamamlarken diğer silindir emme zamanında olabilir yalnız asıl sorun şuki örneğin Mondial MCT250 de silindirler arkadaşın söylediği gibi haraket etmekte konuya açıklık getirmek adına şöyle tarif edebilirim aynı zamanda ateşleme yapan iki farklı silindir var ve tüm zamanları aynı anda senkron bir şekilde tamamlıyorlar aslında mühendislik açısından çok küçük bir hatada motorun dengesiz çalışması sözkonusu yani bir mühendislik hatası bu durum ama bir diğer açıdan adamlar imkansızı başarmış ve bunu piyasaya sürmüşler aklım almıyor açıkcası o motosikletin normal bir şekilde çalışacağına )
www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri
Bakın kullandığım motor olan BMW nin boxer motorunda da silindirler aynı anda gövdeye geliyor aynı anda yukarı çıkıyor ama tek farkı aynı anda aynı işi yapmıyor. BMW boxer olduğu için krank açısı 180 derece. Yani sizin bahsettiğiniz durum benim bmw 'de de var.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Basit bir test:Lütfen bahsi geçen motorlardan kullanan bir arkadaş,motorunun bujilerini çıkarıp bujilerinin metal kısmı silindir kapağına temas edecek şekilde kablolarını takarak yerleştirsin.Daha sonra 2 adet pipet (meşrubat kamışı) alarak silindirin içine dikine soksunlar ve motor orta sehpada iken en büyük vitese 4-5 veya 6 alsın ve motorun kontağını açıp arka tekerleği yavaşça çevirerek::::::
1-Bujilerin ark zamanını
2-Pipetlerin aynı anda ve aynı doğrultuda haraket edip etmediğini
3-Ateşleme zamanı ile pipetlerin konumunu ayrıntılı bir şekilde gözlemleyerek bizlere bildirmesini rica ederim.
not : Pipet kullanmanın amacı silindiri çizmemek için ve birde pipetler içeri kaçmasın diye başı katlanıp bantla sarılırsa olası riskler önlenmiş olur.
İyi akşamlar.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
hocam, arkadaşın dediği motorda pistonlar aynı anda aynı işi yapıyor, nası oluyoda bu durum senin bmw de oluyor anlamıyorum. konuyu anlamadan açıklama yapıyosun. iyi niyetli olduğunu biliyorum tabi yanlış anlama. ama arkadaşın dediği konu bu zaten pistonların aynı anda aynı işi yapması. olması gereken ise birinin sıkıştırma yaparken diğerinin eksoz yapması. adamlar herşeyden çalmışlar işte bunu niye kabul etmiyosunuz.Makine adlı üyeden alıntı
sizce çift silindir bir motorda eş zamanlı çalışmamı yoksa farklı zamanda çalışmamı daha ucuza mal olur veya hangisinin yapımı daha kolaydır?
B*k atmak her zaman kolaydır.
2 silindir bir motorun eş zamanlı çalışmasının mantığı yoktur. Tek silindir gibi çalışan bir 2 silindirin ne mantığı var. Getirin Kanuni 250 veya jinlun gösterelim arkadaşlar.
Alın size bir 4 silindir motor örneği. Howstuffworks sitesinden bir gif animasyon. Dikkat ederseniz 2 dış silindir ve diğer 2 işte kalan aynı anda hareket ediyor. Ama asla aynı anda aynı işi yapmaz. sizin motorunuzda da bu böyle.
Arkadaş nasıl emin olmuş buna?zeronero adlı üyeden alıntı
Ben BMW'de aynı anda aynı işi yapıyor demedim. Krank çalışma mantığı aynı dedim. Öylede olmak zorunda zaten.
Benim BMW boxer motorlu olduğu için bu 4 silindir boxer motorun çalışma örneğini gösteriyorum. Anlamayan arkadaşlar iyi baksın. Burda da 2 silindir aynı hareketi yapıyor diğer iki silindirde aynı hareketi yapıyor. Benim motorum 2 silindir olduğu için 2 pistonda aynı anda inip aynı anda geri çıkıyor. İşte şekilde de görülüyor. Ama asla aynı anda aynı işi yapmıyor.
Alın ateşleme sistemide burda.
http://static.howstuffworks.com/flas...ion-system.swf
Harley konusunda laf atan arkadaşım. Aşağıda yazıyor nasıl çalıştığı. Okuyun anlayın.
@ttopchuIn a two-cylinder, horizontally opposed engine, the pistons are timed so that one fires on one revolution of the crankshaft and the other fires on the next revolution -- so one of the two pistons fires on every revolution of the crankshaft. This seems logical and gives the engine a balanced feeling. To create this type of engine, the crankshaft has two separate pins for the connecting rods from the pistons. The pins are 180 degrees apart from one another.
A Harley engine has two pistons. The difference in the Harley engine is that the crankshaft has only one pin, and both piston rods connect to it. This design, combined with the V arrangement of the cylinders, means that the pistons cannot fire at even intervals. Instead of one piston firing every 360 degrees, a Harley engine goes like this:
A piston fires.
The next piston fires at 315 degrees.
There is a 405-degree gap.
A piston fires.
The next piston fires at 315 degrees.
There is a 405-degree gap.
And the cycle continues.
Arkadaşım ben şimdiye kadar hiç öyle çalışan bir motor duymadım görmedim. Varsa örneği marka model vs söylesinler gidip bakacam.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)