Mondial Drift'e 15 Yerine 17'lik Ön Dişli Başarısızlığı - Hata Nerede?
Reklamlar
-
18 Haziran 2016, 00:04
#1
Bir tanıdığım Mondial Drift'ine 15'lik yerine 17'lik ön dişli taktırdı ancak motorun hem son sürati artmadı, hemde 7.00 deviri geçmedi. Acaba nerede hata yaptı? 17'lik dişli ile ön dişliyi büyütmek yerine, küçültmek mi gerekiyordu? Lütfen teknik bilgisi olan konuşsun, tecrübesi olan paylaşsın.
Reklamlar
-
18 Haziran 2016, 00:06
#2
Motoru da büyütmesi lazımdı 200cc olsa motor ön dişlinin 17 olmasını kaldırır
-
18 Haziran 2016, 00:06
#3
Modifiyede bi yere kadar demekki!
Bu durumda ilk hali en optimuma ayarlı imiş , hasılı kelam dokunmayın.
-
18 Haziran 2016, 00:26
#4
Driftin eti ne budu ne. 14 BG ama 129 kg. Bu nedenle ön dişliyi büyütünce, motor haliyle bu ağırlığı kaldıramadı. Örneğin Duke 200, Drift ile aynı ağırlığa sahip ancak motoru 24 BG. Veya Pulsar NS'e yapsan bunu kaldırır çünkü 151 kg ancak 24 BG. Yani Mondial mühendisleri doğruyu uygulamış, mühendisliğe soyunmamnın alemi yok.
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
18 Haziran 2016, 00:27
#5
Deviri sona getirebiliyor olman gerekir onun içide motorun güçlü(halk diliyle ciğerli) olması gerekir.Hız yapmak dişliyi değiştirmek kadar kolay olsaydı herkes yapardı.17 yerine 16 tak.
-
18 Haziran 2016, 00:52
#6
Demek ki neymiş motosikleti tasarlayan mühendisler bir şey biliyorlarmışki oraya 15 dişli takmışlar. Motorun son hızının artmamasının sebebi motorun ürettiği gücün o hızda hava sürtünmesini yenememesi. Bilindiği üzere dişli değiştirmek motorun gücünü değiştirmez yani araç son hızda 7000 deviri geçmiyorsa istediğin dişliyi tak o hızı 3-5 km/s farkettirirsin asla güçlü bir artış elde edemezsin.
Bende motosikletimde dişli değişikliği yaptım. Motosikletim 4 vites ve bundan dolayı 4. vitesin oranı biraz düşük kalıyor yüksek hızda fazla titreşim oluyor. Bajaj mühendisleri herhalde dişli oranlarını hindistana göre ayarlamışlar. Hızlanma ve yokuş performansı iyi ama 90 dan sonra inanılmaz titreşim var. Bunu önlemek için arka dişliyi 42 yerine 38 yaptım son hız yaklaşık 5 km/s arttı ve titreşim azaldı ve tabi artık otoyoldaki yokuşları 100km/s yerine 90 km/s ile çıkıyorum.
-
18 Haziran 2016, 02:41
#7
Ön diliyi bir diş büyültmüştüm tork öldü üst devirler yerlerde geziyo cc yükseltmeden o iş olmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)