Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Drift'e 15 Yerine 17'lik Ön Dişli Başarısızlığı - Hata Nerede?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Versys
    Bir tanıdığım Mondial Drift'ine 15'lik yerine 17'lik ön dişli taktırdı ancak motorun hem son sürati artmadı, hemde 7.00 deviri geçmedi. Acaba nerede hata yaptı? 17'lik dişli ile ön dişliyi büyütmek yerine, küçültmek mi gerekiyordu? Lütfen teknik bilgisi olan konuşsun, tecrübesi olan paylaşsın.
    metecel bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru da büyütmesi lazımdı 200cc olsa motor ön dişlinin 17 olmasını kaldırır
    hokasuya ve metecel bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Modifiyede bi yere kadar demekki!

    Bu durumda ilk hali en optimuma ayarlı imiş , hasılı kelam dokunmayın.
    hokasuya ve metecel bunu beğendiler.

  4. #4
    metecel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS
    Driftin eti ne budu ne. 14 BG ama 129 kg. Bu nedenle ön dişliyi büyütünce, motor haliyle bu ağırlığı kaldıramadı. Örneğin Duke 200, Drift ile aynı ağırlığa sahip ancak motoru 24 BG. Veya Pulsar NS'e yapsan bunu kaldırır çünkü 151 kg ancak 24 BG. Yani Mondial mühendisleri doğruyu uygulamış, mühendisliğe soyunmamnın alemi yok.
    “Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş

  5. #5
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Deviri sona getirebiliyor olman gerekir onun içide motorun güçlü(halk diliyle ciğerli) olması gerekir.Hız yapmak dişliyi değiştirmek kadar kolay olsaydı herkes yapardı.17 yerine 16 tak.
    enderbilgi bunu beğendi.

  6. #6
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Demek ki neymiş motosikleti tasarlayan mühendisler bir şey biliyorlarmışki oraya 15 dişli takmışlar. Motorun son hızının artmamasının sebebi motorun ürettiği gücün o hızda hava sürtünmesini yenememesi. Bilindiği üzere dişli değiştirmek motorun gücünü değiştirmez yani araç son hızda 7000 deviri geçmiyorsa istediğin dişliyi tak o hızı 3-5 km/s farkettirirsin asla güçlü bir artış elde edemezsin.

    Bende motosikletimde dişli değişikliği yaptım. Motosikletim 4 vites ve bundan dolayı 4. vitesin oranı biraz düşük kalıyor yüksek hızda fazla titreşim oluyor. Bajaj mühendisleri herhalde dişli oranlarını hindistana göre ayarlamışlar. Hızlanma ve yokuş performansı iyi ama 90 dan sonra inanılmaz titreşim var. Bunu önlemek için arka dişliyi 42 yerine 38 yaptım son hız yaklaşık 5 km/s arttı ve titreşim azaldı ve tabi artık otoyoldaki yokuşları 100km/s yerine 90 km/s ile çıkıyorum.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Ön diliyi bir diş büyültmüştüm tork öldü üst devirler yerlerde geziyo cc yükseltmeden o iş olmaz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)