Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Transmisyon yağı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    newbiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250
    Arkadaşlar ,

    Yamaha Xmax 250 scooter sahibiyim.
    1000km bakımında transmisyon yağının değişmesi gerekir mi? Ne tip yağ konulmalıdır. Benimkini bakım sırasında önce değiştirmediler , kitapcığında değiştirin yazıyor. Ben de iki gün sonra gittim servise ve değiştirttim. Motora koydukları yağın aynısını (shell 15/50 w tam sentetik) transmisyon yağı olarak koydular. Bana pek doğru gibi gelmedi ama sesimi çıkarmadım. İşin kötüsü kitapçığında transmisyon yağı olarak ne kullanılması gerektiğine dair herhangi bir bilgi yok. (Transmisyonu şanziman gibi algılamamak lazım , bildiğiniz üzere scooterlarda CVT var ve bildiğimiz anlamda , dişlilerden oluşan bir şanzıman yok. Transmisyon denilen sistem kayışın hareketini direk tekere ileten iki yada üç dişliden oluşan bir parça.) Bilgi veren arkadaşlar sonsuz teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Öncelikle şunu söyleyeyim, transmisyonu şanzımanla karıştırabiliriz (ki zaten şanzıman demektir). Tamam scooterlarda CVT sistemi vardır kayışla aktarır ama zaten bu kayış açık havada kuru çalışmaktadır, yağla ilgisi yoktur. Yağın içinde olması gereken (arka tekerin sol tarafında genelde) belli dişli grupları vardır, buna kısaca şanzıman diyebiliriz (ki zaten birçok üretici kitaspçığında şanzıman olarak geçer)

    Şimdi yağ olayına gelelim, motosikletlerin bir çoğu (genelde büyük cc ler) ıslak tip debriyaj kullanırlar ve şanzuman ve motor yağı birdir. Bu yüzden şanzuman yağı olarak ayrı bir yağ kullanmazlar, sadece motor yağı değiştirilir (zaten değişecek başka yağ yoktur) Scooter larda durum farklıdır, şanzuman dediğimiz bölüm motordan çok ayrıdır ve arka teker üzerindedir (motor ile arasında varyetör kayışı güç iletir). Bu yüzden motor yağı haricinde şanzuman yağı kullanırlar. Kullanılması gereken yağ tipi ise genelde HD 50 olarak adlandırılan dişli yağıdır.

    Servisin yaptığına gelir isek şahsi yorumum şudur; Yamaha scooter'a yabancı bir marka değildir ve doğal olarak servisininde scooter konusunda hata yapmaması lazım. Yani bence yağı değişen usta "boşver bişey olmaz" mantığıyla şanzumana motor yağı koymuştur (gerekli olandan daha ince gelir bu yağ).

    Şimdi yapman gereken servise gidip bu yaptığının yanlış olduğunu, şanzuman yağını tekrar değiştirmek gerektiğini söylemektir. Ama bence muhatap olma ve 1 kilo yağ al değiştir yağını.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motor yağı dişli kutusuna konulmaz. Çok zor durumda yapabilirsiniz ama normal şartlarda büyük hata. 80-90 vites kutusu yağı işini görür. Dünyada en kaliteli geniş vizkoziteli yağı BMW motosikletlerinde kullanmak için üzeriyor. 75-140 ölçüsünde full sentetik bir yağdır. Koca firma motor yağı koymasınıda bilirdi. Servis ustan hiçbirşey bilmiyor.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler