Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

scooter sarsıntılı kalkış ve yüksek titreşim sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)
    2003 model piaggio beverley 500 scooterda (yakın zamanda tamirciye gitmiş kayış ve debriyaj değişmiş)kalkışta ciddi bir sallama ve 40km civarı hız yada belli bir deviri geçmeden ciddi bir titreşim, yüksek hız veya yüksek devirde sorun yok. Scooter binicisi olmadığım için pek tahmin yürütemedim sorun neden olabilir acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)
    bu aralıkta kimse cevap yazmamış olsa da araştırmalarımdan anladığım piaggio'ların sarsıntılı bir motor olduğu ama anlamak istemediğim bu kadar sarsıntı gerçekten normal mi? kim bu kadar sarsıntıyı kabul edebilir ki?

  3. #3
    Fautzin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2016
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Mondial Argent 150
    Kayış kaçırıyor olabilir mi acaba ? Tekrar bir ustaya gösterin bence.

  4. #4

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Bende de ayni sorun vardı. Kayisi degistirmistim,halloldu hamdolsun.
    Kayisi degistirdigini belirtmissin hala devam ediyorsa yine bi ustaya gostermede fayda var.

  5. #5
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    sarsıntı varyatör bagalarından olmaz mı?

    bagalara baktırdınız mı acaba
    tr100a bunu beğendi.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    460cc bir motora kuru kavrama merkezkaçlı debriyaj sistemi zayıf kalıyor. Motoru kullanan da debriyajı yormamaya dikkat etmezse kısa sürede yıpranıyor ilk harekette yumuşak kalkış yapılamıyor. Düşük hızlarda sabit devirde titreşimi ise krank rulmanlarının eskimesi yapabilir. Sonuçta baya eski motor.

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bir parçanın balanslı dönmesi bu soruna yol açıyor. Eksik takılan bir parça olabilirmi mesela varyatör ile ilgili veya bagalar hatalı kayış başka bir usta kullanınca problem olup olmadığını anlar

  8. #8
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)
    Daha önce dediğim gibi scooter ile ilgili tecrüben olmadığından ustanın lafına kaldık tabikide
    tr100a arkadaşın dediği gibi balans yapan bir parça varsa anlayabilirim sanırım;
    Mengu16, krank rulmanını sanırım varyatör kapağını açtıktan sonra mili elle kontrol ederek anlayabilirm.
    IRau, bagaları gözle görmediğim için birşey diyemiyorum ama yakın zamanda değişmediği kesin gözle görünür bir yıpranma olmasa da yinede sorun olur mu değişmesi gerektiğini nasıl anlarım.
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Hafta sonu vakitli zamanımda söküp tekrar kontrol edeceğim, buradan bilgi veririm.

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı sabree adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce dediğim gibi scooter ile ilgili tecrüben olmadığından ustanın lafına kaldık tabikide
    tr100a arkadaşın dediği gibi balans yapan bir parça varsa anlayabilirim sanırım;
    Mengu16, krank rulmanını sanırım varyatör kapağını açtıktan sonra mili elle kontrol ederek anlayabilirm.
    IRau, bagaları gözle görmediğim için birşey diyemiyorum ama yakın zamanda değişmediği kesin gözle görünür bir yıpranma olmasa da yinede sorun olur mu değişmesi gerektiğini nasıl anlarım.
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Hafta sonu vakitli zamanımda söküp tekrar kontrol edeceğim, buradan bilgi veririm.
    Elle hissedilecek kadar boşluk olsa zaten motor takır tukur çalışır kırılacak sanırsınız. Ufak boşluklar bu tarz titreşimlere yol açar. Motor eskidiğinde olur böyle şeyler.

  10. #10
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)
    Aks keçesi yağ kaçırıyordu mile bağlı olan rulmanlar sorunluydu, milin sonunda olması gereken burç, ve somun da yoktu ve arka teker çok yalpa yapıyordu. İzmir'de bir firmadan temin ettim keçe, somun ve burcu. Rulmanları SKF marka ile yeniden değiştirdim usta değilim ama arka tekerde balans şuan bence yok. bu değişimden sonra belki biraz düzelme olur demiştim ama olmadı. Zaten yüksek devir/hızda giderken sorun yok kalkışta belli bir hıza gelene kadar sorun. zaman azlığından her gün de bakamıyorum açıkçası hafta sonu varyatör kapağını da sökünce, sizinle buradan paylaşır önerilerinizi alırım, ona göre hareket ederim.

  11. #11
    sabree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    Kdz.EREĞLİ
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L (2016)




    kapağı kontrol amaçlı açtım balatalar ve kayış iyi durumda görünüyor. ön varyatörü sökecek malzeme olmadığından sadece bakmakla yetindik
    ama debriyaj kapağında çizikler var değiştirmek mi ister yoksa bir şekilde taşlama/zımparalama ile kullanılabilir mi ?
    birde fotoğrafta elle tuttuğum mil serbest bir şekilde ileri geri oynuyor bu normal mi ?
    işin ilginç tarafı bakarken söyle bir üstün körü bir temizlik ile titreşim inanılmaz azaldı. Komple söküp iyice temizlesem faydası olur mu acaba ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)