Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

fren balatası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    dr_kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2004
    Motosikleti
    motorsiklet,su sporları ve h�z�n old
    gecenlerde sirkeci-bostancı araba vapurunda motorcu bır ıkı kısıyle tanıstık.laf fren balatasına geldi.bu bıten fren balatalarını caktırıyorlar dedi.ama fazla bıse anlamadım. dediğine göre en az yenısı kadar ıyı oluyormus. varmı bilgisi olan yada daha önce bu işlemi yaptıran? şimdiden yorumlarınız için tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    evt dostum balatalar deiştirldiğinde en az yenisi kadar olr.. burada yeni örnekleri mevcut.. http://www.ozenmotor.com/disk_balatalari.php
    CBR 600F Honda,

  3. #3
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    ben arka balatayı çakma yaptırdım ama ön için risk almam sanırım,orjinalden vazgeçmem

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Kendiniz de yapabilirsiniz
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Tambur tipi fren için çakma balata mantıklı ve kullanışlı bir yöntem (kesinlikle güvenli) ama disk fren balatası için bu yöntem pekde sağlıklı değildir. Tambur (kampana) fren balatasını çakarken puntalarlar ve orjinaliyle aynı sağlamlıkda olur, fakat disk fren balatalarında genelde bunu yapıştırmayla yaparlar ve sağlıklı değildir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #6
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Merhaba;

    Ben de bir şey eklemek istiyorum.Yapıştırıcının sağlam bir yöntem olmadığı kanısı kesinlikle yanlış.Her şeyden önce bu tür işlemlerde kullanılan yapıştırıcılar,marketlerde satılan derbi,bali tarzı şeyler değil.Epoksi denilen metal tozları ve reçine karışımından oluşan bir yapıştırıcı.Eğer DOĞRU yapıldığı zaman yapıştırma işlemi her zaman için çakmadan daha sağlamdır.Neden fazla kullanılmıyor derseniz;maliyetinin fazla olması yüzünden diyebilirim.

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı
    Tambur tipi fren için çakma balata mantıklı ve kullanışlı bir yöntem (kesinlikle güvenli) ama disk fren balatası için bu yöntem pekde sağlıklı değildir. Tambur (kampana) fren balatasını çakarken puntalarlar ve orjinaliyle aynı sağlamlıkda olur, fakat disk fren balatalarında genelde bunu yapıştırmayla yaparlar ve sağlıklı değildir.
    Ben senelerdir kendi balatamı (disk) hem yapıştırıp hemde balatanın kendisinden perçin yapıp kullanırım Çok tatlı olur.Hele yumuşak plaka alırsanız yağmurda ve kirli bile olsa harika tutar.Biraz ömrü kısa da olsa yumuşağı diski de aşındırmıyor.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    merttunax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara - İzmir - TR
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Araba balatalarında yapıldığını birçok kez duydum ve şahit oldum ama Babamın da arada tamircisi oluşu nedeni ile hiç sağlıklı olmadını duymuştum. Arada çok fazla bir fiyat oynamıyor ise Hiç böyle zahmetlere girmeyin derim. Yinede karar sizin arkadaşlar.
    Kaza Anında Sizi Korur...

  9. #9
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Arkadaşlar bu çakma işi hesaplı görünsede aslında hiçde öyle olmuyor. uygun olmayan balata sertliği hem frenaj da sorun yaratıp güvenliğinizi tehdir ederken diğer taraftanda fren aksamlarına zarar verebiliyor. Bu nedenle en doğrusu orjinal fren balataları kullanımıdır.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı zuhtupasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    Ist-Kadıkoy
    Motosikleti
    Burgman 400 K7
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Arkadaşlar bu çakma işi hesaplı görünsede aslında hiçde öyle olmuyor. uygun olmayan balata sertliği hem frenaj da sorun yaratıp güvenliğinizi tehdir ederken diğer taraftanda fren aksamlarına zarar verebiliyor. Bu nedenle en doğrusu orjinal fren balataları kullanımıdır.
    çok dogrusun üstad..buna benzer bir vakayı virago kullanan bir arkadasım yasadı ve az kalsın ölüyordu..(çakma balata faciası)
    S&S

  11. #11
    sogulcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    GT 250 R düşünüyor
    Ben orjinal balatamı servisten iki kere değiştirdim.Ama randıman alamadım.Sonra yumuşak balata çaktırdım ve harika oldu.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler