Motorunuz otomatik jikleli ve karbüratörlü diye anlıyorum. Öncelikle motor ısındıktan sonra rölanti ayarı yapıp, sonra motoru soğutup yeniden çalıştırmayı deneyin. Eğer bu şekilde düzelirse alttaki iki maddeyi yine de kontrol edin. Düzeldi diye kaçakla yola devam etmeyin.
Manifold ve motor kapağı cıvatalarını kontrol edin. Sıkıymış gibi gözükseler bile doğru torklandığından emin olun
Emiş borularında ya da hortumlarında kaçak kontrol edin. (Vakum kaçağı). duyabilirseniz motor çalışırken fısırdama yapıyor olabilirler.
Yakıt katkısı alıp depoya dökün. O depoyu biraz devirli ve hatta manuel jikle de varsa hafif açık jikleyle bitirin. İŞe yaramasa bile en azından yakıt sistemine bakım yapmış olursunuz.
Aküyü söküp 1 dakika bekleyip geri takın ve yeniden deneyin.
Motorda nerede ne sensörü kullanıldı bilmiyorum ama birisi arızalı olabilir. Bağlantılarını kontrol edin. Fişleri çıkartıp WD-40'la vs. temizleyin. Sonraki aşamada sensörü çıkarıp temizleyin (Hassastır, emin değilseniz yapmayın)
Ani ve kısa gaz verdiğinizde hemen arkasından devir biraz düşer gibi oluyor mu?
Sıcakken kontağı kapatıp geri açtığınızda hangi devirde çalışıyor?
Devir motor ısındıkça yavaşça mı artıyor yoksa birden 2000e mi çıkıyor?
Yukarıdakileri hangisi kolay geliyorsa o sırayla yapabilirsiniz ama düzelmezse bana gelmeyin
Kendi motoruma olsa yapacağım şeyleri söyledim.