Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor ısındıktan sonra rölanti yükseliyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Herkese selamlar. Benim şöyle bir derdim var arkadaşlar. İlk soğukken motoru çalıştırıyorum 2000 devirler 20-30 saniye çalışıyor sonra 1100-1200 devirlere düşüyor. Otomatik jikleli motorum. Lakin motorla yol yaptıktan, yani iyice ısındıktan sonra durup boşta çalıştırdığımda devir 2000'lerde yine. Bu konuyla ilgili tespitlerinizi, önerileriniz, rica etsem? Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    1-Karbüratör ayarı yada kendisi arızalı 2- Silindirde aşınma çok :(

  3. #3
    Bartas3010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Activa, 98 zx6r
    Belki saçma gelecek ama silindire benzini fazla yollarsan motor daha iyi soğur. Sabahları jiglenin çekilme mantığı ise soğukta buharlaşma az olduğu için düz mantık fazla benzin yollayarak ortaya çıkan benzin buharını artırmaktır. Mesela motoru kış boyu yatırdın full depoyla o depondaki benzin artık telef oldu. Buharlaşan buharlaştı ondan depoyu boşaltman ve yeni benzin alman lazım. Motorun hararet yapıyor bence soğutma sistemini iyice gözden geçir. Büyük bi sıkıntı değil bana kalırsa. Ama sürüşünü etkiliyorsa o işe el atmak lazım. Bir de hangi motor olduğunu söyleseydin iyi olurdu. Tabi usta falan değilim belki de bu büyük bir sorundur bilemem.

  4. #4
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Motorunuz otomatik jikleli ve karbüratörlü diye anlıyorum. Öncelikle motor ısındıktan sonra rölanti ayarı yapıp, sonra motoru soğutup yeniden çalıştırmayı deneyin. Eğer bu şekilde düzelirse alttaki iki maddeyi yine de kontrol edin. Düzeldi diye kaçakla yola devam etmeyin.

    Manifold ve motor kapağı cıvatalarını kontrol edin. Sıkıymış gibi gözükseler bile doğru torklandığından emin olun

    Emiş borularında ya da hortumlarında kaçak kontrol edin. (Vakum kaçağı). duyabilirseniz motor çalışırken fısırdama yapıyor olabilirler.

    Yakıt katkısı alıp depoya dökün. O depoyu biraz devirli ve hatta manuel jikle de varsa hafif açık jikleyle bitirin. İŞe yaramasa bile en azından yakıt sistemine bakım yapmış olursunuz.

    Aküyü söküp 1 dakika bekleyip geri takın ve yeniden deneyin.

    Motorda nerede ne sensörü kullanıldı bilmiyorum ama birisi arızalı olabilir. Bağlantılarını kontrol edin. Fişleri çıkartıp WD-40'la vs. temizleyin. Sonraki aşamada sensörü çıkarıp temizleyin (Hassastır, emin değilseniz yapmayın)

    Ani ve kısa gaz verdiğinizde hemen arkasından devir biraz düşer gibi oluyor mu?

    Sıcakken kontağı kapatıp geri açtığınızda hangi devirde çalışıyor?

    Devir motor ısındıkça yavaşça mı artıyor yoksa birden 2000e mi çıkıyor?

    Yukarıdakileri hangisi kolay geliyorsa o sırayla yapabilirsiniz ama düzelmezse bana gelmeyin Kendi motoruma olsa yapacağım şeyleri söyledim.
    sarph35 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    12 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS Logik 150
    bende de benzer bi problem var otomatik jikleli ve karbüratörlü ,sabahları bi 3-4 dk gaz vermessen hayatta rölantide çalışmıyor ve sabit kalmıyor ama ısındıktan sonra hiç bi problem yok rölantiyi yükselttirdim 1200den 1500 e gene aynı

  6. #6

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Selamlar tekrar. Motor Moto Guzzi ve karbüratörlü değil. Devir dediğim ilk çalıştırmada 2000de 20 saniye sonra 1200e düşüyor ve sabit öyle kalıyor ama ısındırktan sonra ışıklarda durduğumda devir hep 2000de oluyor. Daha doğrusu 1900-2000-1900-200-1900-200 şeklinde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

    Alıntı cemalkd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz otomatik jikleli ve karbüratörlü diye anlıyorum. Öncelikle motor ısındıktan sonra rölanti ayarı yapıp, sonra motoru soğutup yeniden çalıştırmayı deneyin. Eğer bu şekilde düzelirse alttaki iki maddeyi yine de kontrol edin. Düzeldi diye kaçakla yola devam etmeyin.

    Manifold ve motor kapağı cıvatalarını kontrol edin. Sıkıymış gibi gözükseler bile doğru torklandığından emin olun

    Emiş borularında ya da hortumlarında kaçak kontrol edin. (Vakum kaçağı). duyabilirseniz motor çalışırken fısırdama yapıyor olabilirler.

    Yakıt katkısı alıp depoya dökün. O depoyu biraz devirli ve hatta manuel jikle de varsa hafif açık jikleyle bitirin. İŞe yaramasa bile en azından yakıt sistemine bakım yapmış olursunuz.

    Aküyü söküp 1 dakika bekleyip geri takın ve yeniden deneyin.

    Motorda nerede ne sensörü kullanıldı bilmiyorum ama birisi arızalı olabilir. Bağlantılarını kontrol edin. Fişleri çıkartıp WD-40'la vs. temizleyin. Sonraki aşamada sensörü çıkarıp temizleyin (Hassastır, emin değilseniz yapmayın)

    Ani ve kısa gaz verdiğinizde hemen arkasından devir biraz düşer gibi oluyor mu?

    Sıcakken kontağı kapatıp geri açtığınızda hangi devirde çalışıyor?

    Devir motor ısındıkça yavaşça mı artıyor yoksa birden 2000e mi çıkıyor?

    Yukarıdakileri hangisi kolay geliyorsa o sırayla yapabilirsiniz ama düzelmezse bana gelmeyin Kendi motoruma olsa yapacağım şeyleri söyledim.
    Selamlar tekrar. Motor Moto Guzzi ve karbüratörlü değil. Devir dediğim ilk çalıştırmada 2000de 20 saniye sonra 1200e düşüyor ve sabit öyle kalıyor ama ısındırktan sonra ışıklarda durduğumda devir hep 2000de oluyor. Daha doğrusu 1900-2000-1900-200-1900-2000 şeklinde.

    Motor hiç açılmadı yani dediğiniz gibi motor kapağını sıkmama gerek yok sanırım.

    Fısıldama duymuyorum ama daha dikkatli dinlerim.

    Yakıt katkısından kastınız nedir? Bi marka önerebilir misiniz?

    Bende ne sensörü var bilmiyorum ama bağlantılarını söküp takabileceğimi, en azından ortalarda olmadığını düşünüyorum bu bağlantıların

    Ani ve kısa gaz vermelerde bi kesilme hissetmiyorum. Ama ona da dikkat ederim.

    Sıcakken kapatıp açtığımda yine 2000devirlerde oluyor.

    Vallaha devir ışıklarda durduğumda ki motor ısınmış oluyor, 2000lerde kalıyor yavaş yavaş değil yani.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Haziran 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xv 250
    motor ısınınca kapanması gereken jikel kapanmıyor gibi

  8. #8

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Alıntı ozgurfs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ısınınca kapanması gereken jikel kapanmıyor gibi
    Dostum kapanıyor. 15 saniye falan sonra 1100-1200 devirlere düşüyor.

  9. #9
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Bartas3010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki saçma gelecek ama silindire benzini fazla yollarsan motor daha iyi soğur. Sabahları jiglenin çekilme mantığı ise soğukta buharlaşma az olduğu için düz mantık fazla benzin yollayarak ortaya çıkan benzin buharını artırmaktır. Mesela motoru kış boyu yatırdın full depoyla o depondaki benzin artık telef oldu. Buharlaşan buharlaştı ondan depoyu boşaltman ve yeni benzin alman lazım. Motorun hararet yapıyor bence soğutma sistemini iyice gözden geçir. Büyük bi sıkıntı değil bana kalırsa. Ama sürüşünü etkiliyorsa o işe el atmak lazım. Bir de hangi motor olduğunu söyleseydin iyi olurdu. Tabi usta falan değilim belki de bu büyük bir sorundur bilemem.
    Sıvıların buhar basıncı karakteristiktir ve sıvı miktarı ile değişmez. Yani buharlaştı buharlaşacağı kadr mantığı yanlıştır. Buharlaşır, benzin azalır. Sizin mantığa göre full depo motorun daha hızlı gitmesi gerekir.

  10. #10
    MuttFTS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Enjeksiyonlu ise rolanti sensörü ile ilgili olabilir

  11. #11
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Motorun açılmasına gerek yok, imalat hatası da olabilir. Kontrol etmenizi tavsiye ederim.

  12. #12

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Hava filtresi 2006 üretim ve sanırım fabrika çıkışındaki hava filtresiydi. Onu değiştirecem bugün. Onunla alakalı bir şey olabilir mi acaba?

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hava basıncını ölçen sensör problemli olabilir.
    Hava filtresinin geçirdiği hava miktarı ve o anlık hava basıncı sensörler aracılığı ile ölçülür ve bilgiler beyne iletilir.
    Beyin gelen bu bilgilere göre avans ayarını yapar.
    Basınç değiştikçe ayarlar değişir.
    Sensör arızalı ise yanlış ölçüm yapıp sürekli avans ayarı değişiyor olabilir.
    Tabi bu sadece bir tahmin.
    sarph35 bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Evet arkadaşlar sorunum çözüldü. Usta bi aparatla kelebek ayarlarına baktı.Düzensizlik vardı. Rölantinin arttığı noktada ayar yaparak sorunu düzeltti. Biraz kabaca anlattım ama teknik bilgi yok malesef

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Cevap vermeme gerek kalmamış.

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2020

    Motosıklet ısınınca rölanti yükseliyor

    Arkadaslar biraz hortladı ama sadece burda böle yorum var üye oldum yardımcıbokun çin malı sctoorden çin malı vitesliye gectım motorum yukı scram 170 cc kücük kasalı motoran 125 benzetmişler 2018 model moto sikletim ilk çalişmada sorun yok hemrn alıyor ama 20 dk sürüp ısınınca rolanti 1300 den 1800 1900 yukselıyor motoru aldıgım yer 2500 km kadar rodajı var motor acılsın 3000km de yapmıcak dedi dogrumu gittim karburatoru heryerini temızlettm hava ayarı sıbop ayarı yapmadgımız ayar kalmadı ???

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2020
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    125 Mondial Mg
    Aynı sorunu bujiyi değiştirerek çözdüm. Ama motorum otomatik jikleli değil.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler