Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Galiba fazla benzin geliyo...!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Evet arkadaslar bugunku sorunumuz motorun gereginden fazla benzin yakması hatta icmesi Motorun gitmeme sorunu vardı.Onunla ilgili biseyler olusmaya basladı kafamda Benim bildigim karburatorde gereginden fazla benzin olması motoru bogar ve dogal olarak performansta bi dusus olur,fazla benzin yakar..Yanlıs mıyım?Ben bugun bisey farkettim.Motorla bi sokaktan gecerken aniden cok gusel bi sekilde sanki hic sorun yokmus gibi hızlanmaya basladı.Bu bana arasıra denk geliyordu ama hep benzin bitme noktasına geldiginde...Ne zaman boyle hızlanmaya baslasa bil ki benzin bitiyo ve cok kısa bi zaman icinde stop edecekBenim tahminimce bu durumlarda karburatorde depolanmıs ufak miktarda benzin oldugu ve asırı bi benzin akımı olmadıgı icin motor bogulmadan duzgun bi sekilde bu benzini yakıyor buda performans artısına sebep oluyor.Bana katılıyorsanız veya baska dusunceleriniz varsa bi zahmet yazın.Cevapları aldıktan sonra tamirciye gotumeyi dusunuyorum zaten.He arkadaslar unutmadan...benim motorun egzost fiyatları ne kadardır bunuda paylasırsanız sevinirim (150cc-scooter)Simdiden tesekkurler!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    sorunun çözümünü tam olarak anlayamadım ama bujiyi deiştrmeninde etkisi olacağını düşünüyorum..
    CBR 600F Honda,

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Aynen tahmin ettiğiniz gibi.Çok zengin karışım performansı düşürür.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    bence mantıklı bir tez.servise gösterdin mi peki?
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  5. #5
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    motorda benzn musluğu warsa ve musluğu kısmayı dneyin.. hıza göre ayalarsınız.. karbüratörde sorun wardr büyük ihtimalle ama bir süre idare eder..
    CBR 600F Honda,

  6. #6
    semih20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2006
    evet güzel ve basit bir çözüm ..benzin musluğunu kıs..
    neber

  7. #7
    aBLaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    HenüZeYokH:)
    depoya tıpa koy arada bir çek :D
    cLEopaTra[SIZE="5"][COLOR="Black"][FONT="Courier New"][/FONT][/COLOR][/SIZE]

  8. #8
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    benzin musluğun arıza yapmış olabilir.
    ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:

  9. #9
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Karbüratörden ayar yapılması lazım. Benzin musluğunu kısarak bu sorunu çözemezsin. Bu sefer yüksek devirlerde yeterli benzin gelmez motora. Genellikle karbüratör üzerinde iki ayar vidası vardır. Birisi gelen benzin miktarını ayarlamaya yarar. Diğeride rölantideki hava miktarını ayarlamaya yarar. Benzin ayar vidasını sıkarak gelen benzin akışını azaltmalısın. Eğer karbüratörün ayarını kendi kendine yapamayacağını düşünüyosan tamirciye gitmeni öneririm. Oldukça kolay bir işlemdir ama bilmeyen birisi hepten bozabilir karbüratör ayarını.

  10. #10
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Zaten karburator uzerinde bi ayar vidası bulabilsem yapacam da sadece kapak var acaba baska yerlerindede var mıdır?Unutmayın bu bi scooter belki baska cesit motorlara benzemiyo olabilir.Aslında tamirciye gitcem ama hakkaten boyle basit sorunlar icin yuksek miktarda paralar alıyolar.Biraz inat yaptım galiba.Bide insan kendi yapınca kıymeti bi baska oluyo bee Dedigim gibi arkadaslar uzerinde bir veya daha fazla ayar vidası goremedim.Scooter karburatorleriyle ilgili ufakta olsa teknik acıklamalarınız varsa ve paylasırsanız sevinirim...Tesekkurler!!!

  11. #11
    techseen_honda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    ASYA T1
    maxx 75 arkadaşım motorun gereğinden fazla benzin alıyorsa karbüratör şamandırasına bir bak.Nasıl bakılır diyorsan öncelikle karbüratörü sökmen gerekir.Benim motor asya T1 olduğu için onunkiymiş gibi şöyle yapıcaksın.
    önce karbüratöre ulaşmak için motorun koltuğunun altındaki kapağı sökmelisin.ondan sonra adım adım.
    1)karbüratörün ne olduğunu sanırım biliyorsundur.üzerinde büyükçe iki hortum takılı bir kaç tane de küçük hortum takılı bir de basit bir fişi olan jigle takılı
    önce hava filtren tarafındaki kelepçeyi sök yıldız yada düz vida olabilir.dikkat nasıl söktüysen tersine öyle takacaksın.onu iyice gevşettikten sonra geriye doğru çekip çıkar.Daha sonra benzin hortumu ve emme hortumları yada hortumu olabilir işaretleyerek ucundaki segmanı bastırıp yerinden çıkar.benzin şu an hortumdan akıyor mu akmaması lazım.akıyorsa benzin otomatiğin arızalıdır.
    2)motor bloğuna giden taraftaki sert plastik siyah hortumu gene aynı şekilde kelepçelerini sökerek çıkar plastik borunun üzerinde birde küçük ince boru vardır ona dikkat et.sakın koparma.
    3)jigle dediğimiz ucunda elektrik alması için fiş olan bir aparat var orda genelde karbüratörün köşesinde sığıntı gibidir.ona çok dikkat ederek sakın açmadan sadece fişini sökerek karbüratörü yerinden çıkar.
    4)gaz telinin geçmemi nasıl olduğunu bilmiyorum en son o gelecek eline bir zaraı olmaz sana kolay sökebileceğine inanıyorsan sök ama tekrar yerine takacak ve ayar yapacaksın zordur ona göre.
    5)şimdi karbü. eline aldın.muhtemelen sen çıkartınca bir miktar benzin alttaki tahliye deliğinden dökülecektir.bu normal daha sonra karbür.ters çevirerek altındaki 4 yıldız vidayı dikkatlice sök.Alüminyum kapak ve contası çıkacak ve orada bir çeşit havuz görevi yapan gövdenin içinde şamanıra dediğimiz plastik büyücenek bişey göreceksin.ona dikkat et.üzerinde patlak çatlak herhangi bir deformelik olmasın.içinde hiçbir suretle benzin olmayacak.o plastik parçayı parmağınla yukarı aşağı oyna rahat çalışıyor mu?eğer rahat değilse şamandıran takılı kalacağı için motor fazla benzin alır ve gitmez.Eğer şamandıran rahat çalışıyorsa şamandıranın ucunda şamandıra aşağı yukarı hareket edipte benzini ayarlasın diye muhtemelen bir ucu metal diğer ucu lastik olan küçük bir pim göreceksin onu hiçbir şeyi eyip bükmeden rahat ve dikkatlice yerinden çıkarmayı dene.Önce istersen bir kontrol et şamandıra rahat çalışıyor ve görevini yapıyor mu diye bunun için benzin hortumunu çıkarttığın yerden şamandırayı tutarak üfle kuvvetlice üflerken şamadırayı aşağı yukarı oynat senin üflemeni kesip açması lazım yoksa bozuktur.bunu ayarını yapman için genelde şamandıra eksenine paralel olması gereki o iyneyi bastıran yerin eğer değilse zorlamadan dikkatlice bir mm kadar ayarlayabilirsin.ama gene dikkat et yoksa kırarsın.
    motorda benzin azken normal gidiyorsa muhtemelen bu iki husustan biridir.
    karbüratör.benzin otomatiği.kendine iyi çevrene çok iyi bak saygılarımla kolay gelsin.

    bir de eğer

  12. #12
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Alıntı techseen_honda adlı üyeden alıntı
    maxx 75 arkadaşım motorun gereğinden fazla benzin alıyorsa karbüratör şamandırasına bir bak.Nasıl bakılır diyorsan öncelikle karbüratörü sökmen gerekir.Benim motor asya T1 olduğu için onunkiymiş gibi şöyle yapıcaksın.
    önce karbüratöre ulaşmak için motorun koltuğunun altındaki kapağı sökmelisin.ondan sonra adım adım.
    1)karbüratörün ne olduğunu sanırım biliyorsundur.üzerinde büyükçe iki hortum takılı bir kaç tane de küçük hortum takılı bir de basit bir fişi olan jigle takılı
    önce hava filtren tarafındaki kelepçeyi sök yıldız yada düz vida olabilir.dikkat nasıl söktüysen tersine öyle takacaksın.onu iyice gevşettikten sonra geriye doğru çekip çıkar.Daha sonra benzin hortumu ve emme hortumları yada hortumu olabilir işaretleyerek ucundaki segmanı bastırıp yerinden çıkar.benzin şu an hortumdan akıyor mu akmaması lazım.akıyorsa benzin otomatiğin arızalıdır.
    2)motor bloğuna giden taraftaki sert plastik siyah hortumu gene aynı şekilde kelepçelerini sökerek çıkar plastik borunun üzerinde birde küçük ince boru vardır ona dikkat et.sakın koparma.
    3)jigle dediğimiz ucunda elektrik alması için fiş olan bir aparat var orda genelde karbüratörün köşesinde sığıntı gibidir.ona çok dikkat ederek sakın açmadan sadece fişini sökerek karbüratörü yerinden çıkar.
    4)gaz telinin geçmemi nasıl olduğunu bilmiyorum en son o gelecek eline bir zaraı olmaz sana kolay sökebileceğine inanıyorsan sök ama tekrar yerine takacak ve ayar yapacaksın zordur ona göre.
    5)şimdi karbü. eline aldın.muhtemelen sen çıkartınca bir miktar benzin alttaki tahliye deliğinden dökülecektir.bu normal daha sonra karbür.ters çevirerek altındaki 4 yıldız vidayı dikkatlice sök.Alüminyum kapak ve contası çıkacak ve orada bir çeşit havuz görevi yapan gövdenin içinde şamanıra dediğimiz plastik büyücenek bişey göreceksin.ona dikkat et.üzerinde patlak çatlak herhangi bir deformelik olmasın.içinde hiçbir suretle benzin olmayacak.o plastik parçayı parmağınla yukarı aşağı oyna rahat çalışıyor mu?eğer rahat değilse şamandıran takılı kalacağı için motor fazla benzin alır ve gitmez.Eğer şamandıran rahat çalışıyorsa şamandıranın ucunda şamandıra aşağı yukarı hareket edipte benzini ayarlasın diye muhtemelen bir ucu metal diğer ucu lastik olan küçük bir pim göreceksin onu hiçbir şeyi eyip bükmeden rahat ve dikkatlice yerinden çıkarmayı dene.Önce istersen bir kontrol et şamandıra rahat çalışıyor ve görevini yapıyor mu diye bunun için benzin hortumunu çıkarttığın yerden şamandırayı tutarak üfle kuvvetlice üflerken şamadırayı aşağı yukarı oynat senin üflemeni kesip açması lazım yoksa bozuktur.bunu ayarını yapman için genelde şamandıra eksenine paralel olması gereki o iyneyi bastıran yerin eğer değilse zorlamadan dikkatlice bir mm kadar ayarlayabilirsin.ama gene dikkat et yoksa kırarsın.
    motorda benzin azken normal gidiyorsa muhtemelen bu iki husustan biridir.
    karbüratör.benzin otomatiği.kendine iyi çevrene çok iyi bak saygılarımla kolay gelsin.

    bir de eğer
    Cok aydınlatıcı bilgiler vermisin eline emegine saglık bu dediklerini harfiyen uygulicam umarım yapabilirim.Cok ince bir iş.Demekki bunlarda ayar vidası falan yokk


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler