Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağ sızıntısı mı yoksa fazla yağı atma mı? Scooter içerir

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Aralık 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 200 ABS
    Selamlar Arkadaşlar,

    Su soğutmalı Suzuki Burgman 200 sahibiyim. Henüz 2000 KM'de. İlk bakımı 1000 KM'de yapıldı.

    Bugün toplu gezimiz vardı, bende boş bulduğumca motoru biraz sıkıştırdım ve hız yaptım.

    Ardından motoru park ettikten sonra aşağıda resmini eklediğim (motor yağı haznesi) bölümden yağ sızıntısı olduğunu farkettim çizmeye çalıştığım şekilde.



    Eğilip motorun altına baktım oranın da yağ ile kaplı olduğunu gördüm. Aşşağıdaki yağın bu sızıntıdan oluşmuş olabileceğini düşünüyorum ama emin değilim.



    Sonra sızıntının nerden olabileceğine bakmak için ışık uzattım ve 2. resimde yuvarlak içerisine aldığım yerden geldiğini farkettim tam emin olmamakla birlikte. Elimi resimdeki o tıpa gibi şeyin üzerinde götürdüğümde yağlı olduğunu farkettim. Acaba o fazla yağı atmak için midir? Bilgisi olan var mıdır?



    İlk resim yağın aktığı bölüm, üst yuvarlağa aldığım bölüm ise 2. resimde kesitini gösterdiğim yağ hazne bloğunun yağı sızdıran ya da boşaltan bölümü.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Nisan 2016
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    YMH Dragstar650 sport
    Fazla yağ dostum. Fazla yağı motoru sakin kullanırken pek farketmezsin fakat biraz sıkıştırınca basınçca en dayanmayacak yerden atar yağı. Tavsiyem bi hava filtreni söküp bak. Orada da yağ görebilirsin.

  3. #3
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    FAZLA YAĞ SERVİSE GÖTÜR KAFASINI TAŞLA EZ
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  4. #4

    Üyelik
    07 Aralık 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 200 ABS
    Çok teşekkürler arkadaşlar yorumlarınız için.

    Evet en zayıf bölüm orası galiba, zaten detaylı kontrol ettiğimde onun valf tarzı birşey değil normal civata olduğunu gördüm. En zayıf nokta orası olduğu için oradan atmış demek ki.

    Akşam ilk işim Hava Filtresini açıp bakmak. Eğer yağ olmuş ise orası da nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? Hava filtresini yenilemeli miyim?

  5. #5

    Üyelik
    22 Nisan 2016
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    YMH Dragstar650 sport
    Alıntı Deltaeagle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler arkadaşlar yorumlarınız için.

    Evet en zayıf bölüm orası galiba, zaten detaylı kontrol ettiğimde onun valf tarzı birşey değil normal civata olduğunu gördüm. En zayıf nokta orası olduğu için oradan atmış demek ki.

    Akşam ilk işim Hava Filtresini açıp bakmak. Eğer yağ olmuş ise orası da nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? Hava filtresini yenilemeli miyim?
    Yağ olmuş ise hava filtresini değiştirmen gerekir. Filtre kutusunun içerisini de iyice temizlemen gerek. Sorun teşkil edicek bişey değil filtreni değiştirdikten sonra. Katalogu kitapçığı servis manueli belli herşeyi belli emin değilim ama aldığı yağ miktarı tapada yada blokta bile yazan bir motora neden fazla yağ koyarlar anlamak mümkün değil.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yağ fazla bile olsa 200 cc motorda kapaktan atacak kadar yağ basıncı olması mümkün değil. Kaldı ki fazla yağ hava filitresindeki karter havalandırma borusundan taşar, yağ dolum kapağından değil. Kapağın kontasından kaçırıyordur ( 18 veya 20 numaralı parça) . Kapağı biraz daha sık. Yine kaçırırsa contayı değiştir yada bisiklet lastiğinden kendine yeni bir conta kes. Mahalledeki mobiletçi bile sana üçkuruşa bir conta keser.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    ben hd 200 ile dip gaz çanakkaleye gittim hiçbir sorun yaşamadım

  8. #8

    Üyelik
    07 Aralık 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 200 ABS
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ fazla bile olsa 200 cc motorda kapaktan atacak kadar yağ basıncı olması mümkün değil. Kaldı ki fazla yağ hava filitresindeki karter havalandırma borusundan taşar, yağ dolum kapağından değil. Kapağın kontasından kaçırıyordur ( 18 veya 20 numaralı parça) . Kapağı biraz daha sık. Yine kaçırırsa contayı değiştir yada bisiklet lastiğinden kendine yeni bir conta kes. Mahalledeki mobiletçi bile sana üçkuruşa bir conta keser.
    Anlamadığım şey,neden bir kaç tane tapası var yağ bölümünün. 21 numaralı ve 19 numaralı parçalar tapa. Aynı şekilde 17 numaralı parça yağ doldurma kapağı.

    Bu 19 numaralı vida (tapa) motorun tepesinde kaldığı için iç bagaj havuzunu sökmek lazım ona müdahalede bulunmak için.

  9. #9
    Seinfeld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    35
    Motosikleti
    Mondial 150 Mcx Roadracer
    Fazla yağ nasıl koyuyorlar yav. Bu nasıl servis

  10. #10

    Üyelik
    07 Aralık 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 200 ABS
    Biraz önce motorun hava emiş bölümünü açtım.

    Filtrelerde yağ görünüyordu. Ama özellikle mi yağlı anlayamadım. Özellikle iç filtre (sünger olmayan) sanki özellik olarak yağlıymış gibi geldi.

    Haznenin içerisinde sadece köşede yağ birikintisi gördüm.

    Sizce değiştirmelimiyim filtreleri?

    Yağ çubuğu seviyesinin resmini de ekledim. Başka kontrol etmem gereken şeyler var mıdır? Fazla yağ motora zarar verir mi veya bu gerçekten fazla yağdan mı yoksa başka birşeyden kaynaklı olabilir mi?

    Saygılar.

















    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    Otoyolda yol eğimliydi, tapa gaz açtım 10.500 RPM'e kadar çıktı motor. Hızım 150KM'yi geçmişti. Motorun Göstergedeki Max RPM 11 bin. Acaba orantısız mı zorladım? Kesiciye de girmedi. Sanırım kesici yok motorda.

  11. #11

    Üyelik
    22 Nisan 2016
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    YMH Dragstar650 sport
    Birazcık fazla kaçırmışlar yağı. Filtren temiz görünüyor. Kullanabilirsin değiştirmene gerek yok. Eşek kadar yazıyor ne kadar yağ alacağı hala hata yapmaları garip.Fazla yağ pek sıkıntı yaratmaz motor için zaten fazlalığı da atmış motosikletiniz. İçiniz rahat olsun. Yağ seviyesi normalse filtrenizi de takın rahat rahat binin.Biraz daha fazla koylasalarmış yağı filtre de gidecekmiş. Buna şükür.

  12. #12

    Üyelik
    07 Aralık 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 200 ABS
    Teşekkürler bilgilendirme için.

    En dış filtre bayağı siyah ve yağlı olmuştu resimde de göründüğü gibi. Bu sorun teşkil etmez mi? İç, beyaz, tırtıklı olan filtreye de parmağımı sürdüğümde parmaklarım parladı, pek aşırı gibi değildi sanki.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:05 ----------

    Aynı şekilde, dış sünger filtreyi yıkasam bir şey olur mu? Özelliğini kaybeder mi?

  13. #13
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Dış sünger filitreyi gazyağı veya mazotla iyice yıkayıp temizleyin, ılık su ve sabunla da yıkayabilirsiniz fakat su ile yıkarsanız iyice kurumasını bekleyin..Yıkarken de hasar vermemeye dikkat edin, bilhassa kenarları yırtılmasın.Sünger filitreler takmadan önce ince bir yağ ile hafif yağlanır ki havanın içindeki tozları daha iyi tutabilsin (burnumuzdaki sümük gibi). İçerdeki asıl filtre keçe gibi o yıkanmayan değiştirilen filitre, ancak gayet temiz, hafif yağlı olması normal.Ayrıca yağ seviye çubuğundan arada bir kontrol edin, asgari ve azami işaretlerinin arasında olması lazım. azıda çoğuda zarar..Kolay gelsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)