200 lük CG gaz kesiyor anlayanlar lütfen bakarsa
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Benim motor gibi olmuş aynı. Sıkıştırma çok geliyo. Silindir kapağının yarım küre çapını ölç 59 mm ise mini taşlama aleti ile dikkatlice taşlayıp 61mm'e genişlet. İçinden biraz malzeme kazıyacaksın yani, ama çok dikkat isteyen bir işlem. Silindir kapağının parlak yüzeyine kaçırma aleti. Sonra da CG200 ince demir contalardan al. Pistonun 63.5mm ise 3 tane, 65.5 ise 4 tane conta ekle. Üstüste takacaksın eski contan da en altta olsun silindirin üzerinde. Contaları da pistona göre al 63.5 veya 65.5. En son olarak da egzoz önemli. Egzoz boğazından hiç hava kaçmamalı ve egzoz aşırı açık olmamalı. Egzozda biraz basınç oluşursa motorun içindeki hava akışı daha düzgün oluyor. Senin gaz kesme olayında tak tak diye ses geliyosa bu vuruntudur ve ben bu şekilde çözüm buldum.
-
Benim motorum 65.5 200 silindir var 250 lik krank ve 250 lik kapak var üstünde egsoz da hep kullandığım yapılı ooh geniş kazan egsoz. Eski motorda dediğim gibi şu anki durumdan tek fark silindir daha kısa ve piston kubbeli idi tornada alınmıştı ben silindir uzun diye yeni olanı direk taktım. Ve eski silindirde 3 conta vardı ben buna 1 tane taktım üstündeki sıkıştırma alanı azalsın diye. Aklıma gelen eski silindir kısa piston tepede kalıyordu yani sıkıştırma daha çoktu bunda piston 1.5 mm aşşağıda kalınca acaba yeteri kadar sıkıştırma yapmıyor mu kapak büyük mü geliyor acaba diyorum. Pistonun üstü de düz ya aklıma bu geldi
-
1.5 mm aşağıda kalması normal zaten. Karbüratör düzgün çalışıyosa dediğim gibi vuruntu yapıyodur.
-
Karbüratörden de kaynaklanabilir. Eğer karbüratör 125'lik veya 150'lik ise yetersiz benzinden dolayı pistonu eritebiliyor. Benzer bir durum bir arkadaşın motorunda gerçekleşmişti.
-
walkman011 adlı üyeden alıntı
Benim motorum 65.5 200 silindir var 250 lik krank ve 250 lik kapak var üstünde egsoz da hep kullandığım yapılı ooh geniş kazan egsoz. Eski motorda dediğim gibi şu anki durumdan tek fark silindir daha kısa ve piston kubbeli idi tornada alınmıştı ben silindir uzun diye yeni olanı direk taktım. Ve eski silindirde 3 conta vardı ben buna 1 tane taktım üstündeki sıkıştırma alanı azalsın diye. Aklıma gelen eski silindir kısa piston tepede kalıyordu yani sıkıştırma daha çoktu bunda piston 1.5 mm aşşağıda kalınca acaba yeteri kadar sıkıştırma yapmıyor mu kapak büyük mü geliyor acaba diyorum. Pistonun üstü de düz ya aklıma bu geldi
200 luk silindir ve kartere 250 kapak takmak imkansız önce bunu bil
Sana bildiğin 200 seti üstü 250 diye satmışlar geçmiş olsun
Motora kalın silindir kapak contasi tak
Pz3o dan büyük karbüratör takma onuda standart ayaklarında tak
Hava iğne ayarı standart olsun
Ve orjinal egzozda sağlam bir subab ayRı yap
Mengunun dediği gibi
Farkı sonra gör. Suankine göre yani.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
200 luk silindir ve kartere 250 kapak takmak imkansız önce bunu bil
Sana bildiğin 200 seti üstü 250 diye satmışlar geçmiş olsun
Motora kalın silindir kapak contasi tak
Pz3o dan büyük karbüratör takma onuda standart ayaklarında tak
Hava iğne ayarı standart olsun
Ve orjinal egzozda sağlam bir subab ayRı yap
Mengunun dediği gibi
Farkı sonra gör. Suankine göre yani.
İmkansız deme ustam bura Ada'na :D adamlarda imkansız yok biliyorum kapağım 250 lik çünkü 200 lük subaplar olmuyor küçük geliyor krank da 250 lik sadece silindirim 200 oda uzun boy şimdi sıkıntım bu sıkıştırma oranı fazla mı ondan mı eski silindir kubbeliydi kubbe silindirden 0.5 mm dışarı çıkıyordu bunda 1.5 altta kalıyor yani 2 mm fark var buda fazla bi mesafe motor için
-
bence sıkıştırma az kapağında 250cc se mesafa fazla olduğu için sıkıştıramıyor silindirin tepesini torna ile aldır yada 3 veya 4 adet silindir daban contası al tak piston üst tepeye yaklaşır dene çalışıyorsa elleme
sökme takmayı seviyorsan sök torda aldır
birde marşa bastığında marş dinamoda zorlanma varmı ilk çevirdiğinde böyle takılıp sonra çevirme gibi
-
byinfaz.42 adlı üyeden alıntı
bence sıkıştırma az kapağında 250cc se mesafa fazla olduğu için sıkıştıramıyor silindirin tepesini torna ile aldır yada 3 veya 4 adet silindir daban contası al tak piston üst tepeye yaklaşır dene çalışıyorsa elleme
sökme takmayı seviyorsan sök torda aldır
birde marşa bastığında marş dinamoda zorlanma varmı ilk çevirdiğinde böyle takılıp sonra çevirme gibi
İlk bastığım an sanki marş krangı çeviremiyor gibi bi zorlanıyor sonra dönmeye başlıyor ben Krank yapılı diye öyle oluyor sanıyordum
-
https://www.youtube.com/watch?v=NdDAkeigd6Q videodaki motor benim 100cc den 150cc yükselttim piton silindir ile krang orjinal kapak 100 cc eğer böyle ses ve sıkışma varsa piton vuruyor demektir ozaman piston tepesini aldır yada dediğim gibi çift conta tak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler