Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü problemi!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Bu sorunlar silsilesi nedir anlamadım.bi kac gün once benzin hava yaptıgı icin motor calısmadı neyse onu hallettik...Simdide sorun şu...(he bu arada unutmadan;onceki konu için ilgilenen arkadaslara tesekkür ederim)...motor calısıyo diye biraz dolasalım derken her stop edişimde motorun aküsünün biraz daha zayıfladıgını farkettim.Daha fazla dolasmak icime sinmedi ve zorda olsa motoru calıstırarak eve gitmeye karar verdim.Benim bildigim motorun aküsü olmasa bile motor calısır durumda iken stop etmemesi gerekir ve tabiki benim düsündügüm olmadı.Yolda normal seyirimde giderken motor stop etti.İşte yılın sorusu geliyoo...size gore bu motorun sorunu ne???Ufakta olsa cozum onerilerinizi bekliyorum.Servise goturmek dısında Simdiden tesekkürler!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sigortaları kontrol et.konjektör arızalı olabilir.Akü bozuk ve şarj tutmasa bile giderken alternatör desteğiyle çalışır.kablo ve soketleri kontrol et.Alternatörden aküye kadar ki hattı kontrol et.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #3
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    motorunu çalıştırdıktan sonra kapalı bir alana git ve farlarını yak (kısa) rolanti devrindeyken ışıklar sönük gaza bastığında ışıkların parlak yanıyorsa akün şarj oluyor demektir,motorun çalışırken stop ediyorsa ya motor soğuktur,ya motor ısındıktan sonra jikleyi açık bırakmışsındır motor boğuluyordur,ya da rolanti devrin çok düşük ayarlıdır..
    motorunun aküsü kullanmazsan 1 haftada kendi kendine bitecektir,gayet normal birşey,ama eğer her gün uzun yol yapıyorsan ve akü bitiyorsa ya şarj yapmıyordur ya da akünün suyu eksilmiştir veyahut akünde bir problem vardır.

  4. #4
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    Bahsettiğin sönme, bir tür kesiklik mi ?
    yani motor çalışırken herşey normal
    ama birden sönüyor...
    bu şekilde birşeymi ? ayrıntı verirsen daha iyi düşünebiliriz.

    kolay gelsin.

    tegin.

  5. #5
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    arkadaslar bugun takviyeyle calıstırdım ve su an normal.biraz ayrıntı vereyim...bendeki akü kuru akü ve bu tip akulerin bosaldıktan sonra kendilerini toparlamalarının biraz zaman aldıgını duymustum.cünkü aküyü gecen seferki arızada bitirmiştim ve akü 2 gün kaldı ole.inşallah sorun budur suan bi anormallik yok.Ama bi sorum daha olacak...hava filtresi nasıl temizlenir. en kolay yolla..mazur gorun gorusmek uzere

  6. #6
    KoD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    Gebze / Darıca
    Motosikleti
    Tiger 250
    maxx75 kardeş motorun scooter cinsimi ? Eğer scooter cinsi ise ben böle bi olayla karsılastım. Bende bi tane daha motor var mondial 15 rs. Benzini bitirdik tabi dolduktan sonra hava yapmıs. Benzin otomatiği var bu meretler. Motor çalısmadığı zaman karbüratöre benzin aktarmıyo. Eğer motor yolda giderken stop ediyosa büyük bi ihtimal benzin hortumunda hava var. Sinir olmustum Pendikten kadıköye gidene kadar yolda en az 5 defa stop etmişti. Ama biraz bekleyip çalıstırdıktan sonra normal fakat bi süre sonra yine stop ediyodu. Genelde yarım gazdan sonra stop eder.

  7. #7
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Evet KoD cok haklısın soylediklerine aynen katılıyorum.Sorun birebir aynı ama o cozuldu.Keske daha erken yetisseydin.Peki benzin otomatıgını degistirdin mi?degistirdiyden fiyatını ogrenebilirmiyim???

  8. #8
    Duncan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Sattım:(-
    75cc Scooterin bosh aküsünü su siyah'a döndüğü için değiştirdim yeni aldım.Gene 2 hafta çalıştırmadım.Akü boşalmıştı.Çünkü hem manuel olarak hemde marş (gidon kırmızı düğme) olarak çalışmadı.Bende şarj etmek için servise verdim.Ve geri getirip taktırdığımda kutup başlarını bağladığımda kutuplardan biri elektrik çarpıyor atıyor ters etki yapıyor sanki acaba yanlışmı bağladım baktım.Doğru.Bu sefer ikisini bağladım.İkisinide atıyor.Şimdide marş takıldı.Devamlı marş yapıyormuş gibi oluyor.Kontaktan kapama rağmen gene marş yapmaya çalışıyor mecburen kutup başlardan birini çıkarıp devre dışı kalıyor.Sorun ne arkadaşlar ...

  9. #9
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Duncan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    75cc Scooterin bosh aküsünü su siyah'a döndüğü için değiştirdim yeni aldım.Gene 2 hafta çalıştırmadım.Akü boşalmıştı.Çünkü hem manuel olarak hemde marş (gidon kırmızı düğme) olarak çalışmadı.Bende şarj etmek için servise verdim.Ve geri getirip taktırdığımda kutup başlarını bağladığımda kutuplardan biri elektrik çarpıyor atıyor ters etki yapıyor sanki acaba yanlışmı bağladım baktım.Doğru.Bu sefer ikisini bağladım.İkisinide atıyor.Şimdide marş takıldı.Devamlı marş yapıyormuş gibi oluyor.Kontaktan kapama rağmen gene marş yapmaya çalışıyor mecburen kutup başlardan birini çıkarıp devre dışı kalıyor.Sorun ne arkadaşlar ...
    Marş rölesi takılı kalmış.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  10. #10
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    motosiklete takılıyken akü şarj edilmiyorsa şarj ekipmanlarında bi sorun var demektir kontrol ettirmende fayda var daha başka şeyler çıkablir

  11. #11
    Duncan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Sattım:(-
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş rölesi takılı kalmış.
    Marş rölesi tam olarak nerde?Yada nasıl düzeltebilirim.Fikri olan?Servis giderdim de baya uzakta ve sürükleyerek götürmek zor geldi.Bide hava soğuk.

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Duncan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş rölesi tam olarak nerde?Yada nasıl düzeltebilirim.Fikri olan?Servis giderdim de baya uzakta ve sürükleyerek götürmek zor geldi.Bide hava soğuk.
    Marş rölesi,akünün + kutubundan çıkan en kalın kablonun devamında bağlı olan,çoğunlukla siyah renkli,yaklaşık iri bir yumurta büyüklüğünde,çıkışında aynı giren kablo kalınlığında bir kalın kablonun daha bağlı olduğu ve o kablonun motorun dişli kutusu (marş motorunun olduğu bölüm)yani alt gövdesine giren,Kısacası marş motoruna giden yüksek akıma anahtarlama görevi yapan,elekromanyetik devre kesicidir.

    Takılı kalan rölenin gövdesine plastik bir çekiç veya tornavida sapı ile vurmak suretiyle yapışmış röle kontaklarının bırakması sağlanabilir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    aynı sorun benım jawada var.akuyu sarj ettırıyorum.1 gun cok guzel kullanıyorum.2.gun bıtıo ortada sap gibi kalıyom.gidip sarj ettırıyom normal calısıyo.düşük sarj edıo yani.düşük sarj ettıgı ıcınde motor devamlı akuden yıyo ve akuyu bıtıro.bızım AS 900 SUPER in 200 amperlık akusu var ona baglıyom akuyu 15 dakıkada ateş gıbı oluyo.bence bız kamyon akusu kullanalım hec bıtmez 20 sene kullan


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler