zincir ve dişlileri orjinalden çıkıp kafama göre alsam sorun olur mu?
Reklamlar
-
orjinali 16t 46t 520 zincir (520 ne demekse artık bakla sayısı olsa değil çok)
ama ben ona 17t 49t alsam bir tanede ucuzundan zincir taktırsam nasıl olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
güncell kafama göre alsam önü arkayı ve zinciri sorun olur mu?
Reklamlar
-
Mevcut durumdaki dişlilerinizle son aktarma oranı:0.3478
Belirttiğin dişlileri takarsan son aktarma oranı:0.3469
Yani neredeyse hiçbir fark hissetmeyeceksin. Dişli çapları arttığı için aynı torku iletmek için zincire çok az bir miktar daha az kuvvet binecek.
Bahsettiğin 17 ve 49 dişli daha ucuzsa al.Yoksa orjinalinden devam.
520 sanırım 250 cc lik motorlarda kullanılan zincirlerin kodu. 125-150 cc lerde genelde 428 kullanılıyor. Yine 520 seçmeni öneririm.
-
Farklı diş sayısına göre dişli takma sebebin ne? Ucuz zincir sorun demek.
-
520 zincir baklasının ebad/genişliğini ifade eder, kafadan/tavsiye ile 428 orjinal olan dişlilere 520 tip 525/530 vs takılmaz, , ve 520 gibi 428 gibi dişlilerdede aynı oranlar yazılıdır , zincir dişli set olarak değişimi tavsiye edilir, çarklı sistem gibi sistemdeki bir elemanın arıza vermesi tümünün hasar almasına daha can güvenliğine kast edebilir.
Değişimde uygun oranda, motorun manuelnde ön görülen bakla değerlerinde bakla eksiltmesi yapılır(arttırım daha risklidir) , motosiklet desteklemiyor ise artırma,eksiltme maşa üstündeki slider(zincir kaydırıcı) yıpranabilir/eriyebilir çekiş/performans beklenen düzeyde olmayabilir , slider eriri ise yük/devirli kullanımda motor şasisi eriyebilir, zincir kopabilir vsvsvsvsv..
Hasılı rastgele , kulaktan dolma, bilgiler ile dişliler/zincir ile modfiyeden kaçınılmalıdır.
-
çok teşekkür ederim yani bunlar standart oluyor değil mi? bir sorun çıkmaz yani istediğim markayı model taksam, birde kalite konusunda ne olur yani 30hp motor herhangi bir zincir sorun çıkartır mı?
arka dişliyi büyültüp stunt motoru gibi yapıcamda, hatta gerçekten stunt yapıcam yani çekicem bir araziye susturucuyu takıp çalışıcam abi motorda lazım oluyor özellikle dar yerlerde ön freni sıkıp arkayı falan kaydırtmak
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------
oguzhanlal adlı üyeden alıntı
Mevcut durumdaki dişlilerinizle son aktarma oranı:0.3478
Belirttiğin dişlileri takarsan son aktarma oranı:0.3469
Yani neredeyse hiçbir fark hissetmeyeceksin. Dişli çapları arttığı için aynı torku iletmek için zincire çok az bir miktar daha az kuvvet binecek.
Bahsettiğin 17 ve 49 dişli daha ucuzsa al.Yoksa orjinalinden devam.
520 sanırım 250 cc lik motorlarda kullanılan zincirlerin kodu. 125-150 cc lerde genelde 428 kullanılıyor. Yine 520 seçmeni öneririm.
yani oranlar aynı olsada yakıt artıcak mı?
-
Olmaz sorun ya neden olsun. Zaten bu motosiklet dediğin şey ikea mobilyaları gibi. Demonte alıp birlestiriyorsun. Hiç matematiği mühendisliği hesabı kitabı yok bunun.
-
Oran aynı kalırsa yakıta da motorun çekişine de son hıza da hiç bir etkisi olmaz.
Stunt yapıcam diyorsan ön dişliyi küçültmeli veya arka dişliyi büyültmelisin.
Stunt motorlarının çoğunda -benim gördüğüm kadarıyla- arka dişli inanılmaz büyültülmüş durumda.
Bizim gibi normal kullanıcılar dişlileri en fazla 2-3 diş büyültüp-küçülttükleri için çok büyük arka dişli bulmak seni biraz uğraştırabilir.
Zincir markalarına göre kaliteleri değişmekte. Kaliteli bir zincir istiyorum dersen örnek olarak DID markasına bakabilirsin. Bir de O-RING ve X-RING olayı var ki onu google da sen araştır.
-
oguzhanlal adlı üyeden alıntı
Oran aynı kalırsa yakıta da motorun çekişine de son hıza da hiç bir etkisi olmaz.
Stunt yapıcam diyorsan ön dişliyi küçültmeli veya arka dişliyi büyültmelisin.
Stunt motorlarının çoğunda -benim gördüğüm kadarıyla- arka dişli inanılmaz büyültülmüş durumda.
Bizim gibi normal kullanıcılar dişlileri en fazla 2-3 diş büyültüp-küçülttükleri için çok büyük arka dişli bulmak seni biraz uğraştırabilir.
Zincir markalarına göre kaliteleri değişmekte. Kaliteli bir zincir istiyorum dersen örnek olarak DID markasına bakabilirsin. Bir de O-RING ve X-RING olayı var ki onu google da sen araştır.
ama yukarda demişsinki torku iletmek için zincire daha fazla kuvvet binicek, yani şimdi dişlilerle ne kadar oynarsam oynayayım ama oran aynı kalırsa (yani 1. vitesdeki son hız aynı kalırsa) hiç bir sorun yok sadece arka dişlinin zincir korumasını geçmicek şekilde büyütebilirim en fazla, 56 lık bile buldum belki zincir korumayı bile çıkartır öyle takarım, ön dişliyide büyültürüm biraz fazla sıkıntı çekmiyeyim otobanda rahat gidim, aslında uzun yol yapıcak olursam sorun çıkar tam tersine son vitesdeki hızı yükseltip deviri düşük tutarak gitmek lazımda
valla şimdi kaldım öyle ne yapsam acaba uzun yolda yapıcam ara sıra 60-70 km falan
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------
MimTolga adlı üyeden alıntı
Olmaz sorun ya neden olsun. Zaten bu motosiklet dediğin şey ikea mobilyaları gibi. Demonte alıp birlestiriyorsun. Hiç matematiği mühendisliği hesabı kitabı yok bunun.
hocam motorcunun biriyle konuştum olmaz dedi farklı dişli takarsan bağlantı yerleri uymaz dedi
-
güncel bir konu )
-
güncelllllllll, bazı arkadaşlar uyar her türlü al istediğin boyutu dedide 3-5 tane kriter oluyormuş birincisi göbek farkı 2. si dişli 3. genişlik 428-520-525 falan ee az kullanılan motorumuz varsa ne yapıcaz ayvayı yedik o zaman ya da farklı diş takmak istiyorum ne yapıcaz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)