inazuma f akü-start sorunu
Reklamlar
-
motorsikletim 16000km de şuana kadar bakımını aksatmadım. cuma günü işten geldim motoru kitledim. sanırım park modunda koymuşum ki bu sabah kontağı çevirdiğimde göstergeler gelmedi. motorda elektrik namına tık yok. akü bitti herhalde dedim, yokuşun tepesine kadar ittim. saldım aşağı vurdurarak çalıştırdım. devir düşünce tekrar stop ediyor yine start gelmiyor.S . birkaçkere vurdurarak çalıştırdım. toplamda 1 saat kadar -istemeden ara ara stop ettirerek- yüksek devirde 2. viteste yol aldım. durunca yine tık yok.
vitesi boşa aldım 5000-6000 devir gaz verirken ekrandaki göstergelerde zor farkedilecek seviyede göz kırpmalar oluyor.
eklemek gerekirse: 7000-9000 devirde seyrederken nadiren devir saati 3-4bin oynayacak şekilde aşagı git-gel yaptı sanki rölantinin altında kalmış gibi tekledi, egsozdan da düşük seste öksürük sesi geliyor dikkatli dinleyince.
bu arada motorumun 15000 bakımını kendim yaptım yağ-yağ filtresini değiştirdim yağını 2400ml yerine 2600ml civarı koymuşum. (bu dediğim bakım 3 hafta önceydi)
not:bujiler 10000 bakımında serviste yenilenmişti
konu ile ilgili önerisi olan varsa minnettar olurum. şimdiden teşekkürler. tekeriniz düz bassın...
Reklamlar
-
akün bitmiş yeni nesil makinalarda beyin aküden güç gelmediğini onaylarsa vurdursan bile stop eder. eski nesillerde bu geçerli değil. bu yüzden akünü şarj ettirmende fayda var. önemli bir sorunun yok.
-
bana sorunun alternatörden kaynaklanıyor gibi geldi. motor çalışınca elektirik gelmiyor sanki öncelikle alternatörden çıkan kabloda ve soketlerinde temassızlık paslanma oksitlenme varmı diye bakın bi
-
gw 250 de aynı sorunu yaşadım. vurdurarak çalıştırdım. yeterince yol kat ettim. ertesi gün tekrarladı. yeni akü aldım.
-
akü şarj aleti olan bi arkadaşıma aküyü verdim. yarın şarj edip getirecek bakalım bekliyorum
-
Pili bitmiş o makinanın..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Aküyü şarj et, Enjeksiyonlu olduğu için motor stop eder çünkü elektrik olmadan enjeksiyonlar düzgün çalışmaz, bu şekilde binme motora, şarj edince aküyü herşey düzelir..
-
akü şarj almıyormuş. yeni akü sipariş ettim bosch ytx9-bs. paket içinde gelen sıvıyı aküye doldurup kapagını takıp motora takacağım. bilmem gereken bi ayrıntı var mı öncesinde ?
-
elektroliti aküye doldurduktan sonra 0.9 amperle 5-10 saat ilk şarjını yapman lazım uzun ömürlü olması için.İlk şarj önemli benim akü de bugün geldi elektroliti doldurduktan sonra sabaha kadar şarj edip yarın yapacağım akü montajını
-
Eğer yağ seviyesiz f çizgisinin üstündeyse bu motora zarar verir çontaları filen patlatirsiniz.
-
hayaletfilo adlı üyeden alıntı
Eğer yağ seviyesiz f çizgisinin üstündeyse bu motora zarar verir çontaları filen patlatirsiniz.
yağ seviyesi değişimden 1-2 saat sonra normale geldi. nasıl oldu anlamadım ama rolantide 1-2 saat çalıştırdım motoru renksiz kokusuz bi sıvı attı yarım çay bardağı kadar. (egsozdan tükürdü)
-
adem2727 adlı üyeden alıntı
akü şarj almıyormuş. yeni akü sipariş ettim bosch ytx9-bs. paket içinde gelen sıvıyı aküye doldurup kapagını takıp motora takacağım. bilmem gereken bi ayrıntı var mı öncesinde ?
Sn.Adem2727!
Yeni akü sorununuzu çözdü mü acaba?
Gelişmelerden bizleri de haberdar ederseniz memnun oluruz.
Selamlar, saygılar...
İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN
-
fazla yağ sıkıntı yapmaz tahliyeden atar.Senin arızanın benzeri arabamda olmuştu sorun beyin çıktı gerçi benimkisi vurdurarakta çalışmıyordu Ben olsam motor çok uzun süre yatmadıysa aküyü şarz ettirip tekrar denerdim bide marş basmadığı halde kontağı çevirince korna ve lambaların yanıp yanmadığına bakın,lambalar yanıyorsa arıza BEYİNDEDİR.normalde aküyü söksenizde vurdurarak çalışır ve istopta etmez çalışırken tüm elektrik ihtiyacı şarz dinamosundan karşılanır ama beyin arızalıysa üretilen elektriği ateşleme sistemine göndermemesiyle motor istop edebilir.gelişmeleri yazarsanız faydalı olur.geçmiş olsun!
-
Herkese merhaba arkadaşlar,
2014/İnazumamın marşına bastığımda zayıflamış aküden dolayı motosikletim çalışmadı.
Vurdurarak çalıştırdım ancak kısa bir süre sonra motor teklemeye başladı, teklemeye devam ederek az sonra stop etti.
Akümü tam şarj edip tekrar taktım, ancak marş basmadığı gibi göstergenin sol üst kısmındaki yeşil "FI" lambası yandı.
Ustalara sorunca, zayıf/ölmüş aküden dolayı bu durumun meydana geldiği, yeni bir akünün sorunu çözeceği belirtildi.
Aldığım yeni aküyü bu sabah taktım, kontağı açınca "FI" lambası kısa süreliğine yandı ve hemen sonra söndü.
Marşa bastım, İnazuma kükremeye;) başladı
Tüm forumdaşlarımıza kazasız sürüşler diliyorum.
Saygılar...
İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN
-
şuan motorda sıkıntı yok yeni akü gelince sorun falan kalmadı. FI Göstergesi; kontak açınca 3-5 sn kadar yanıyor sonra sönüyor
-
Enjeksiyonlu makinaları o şekilde çalıştırmak çok sağlıklı değil çok mecbur değilseniz yapmayınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)