KONJEKTÖR BAĞLANTISI VE SAĞLAMLIK TESTİ [RESİMLİ]
Reklamlar
-
Reklamlar
-
5 fiş var hocam benim cupta yeni aldığım konjektörün renkleride farklı aynı tip ama renk farkı var bi yardımc olurmusun
-
ben tam anlamadım, şimdi konjektör testini nasıl yapıcaz? kabloları çıkartsak çalışmicak boşda test için bir kabloda yok
-
Dostum kırmızı ve yeşil kablo genelde standarttır diğerleri değişir yani 5 fişli olsa da motorun ürettiği elektrik akımı konjektör/regülatör tarafından düzeltilir ve kırmızı(+) yeşil(-) olmak üzere aküye ve elektrik tesisatına bağlanır. Regülatör değilde direk aküden de ölçüm yapabilirsiniz(ancak bu durumda regülatörden alternatöre giden kablolarda sorun olmadığından emin olmak gerekir). Eğer elinizde ölçü aleti varsa en doğrusu gerilimi ölçmektir, akü boş değilse akünün gerilimi motorun çalışma devriyle değişmekle birlikte 13.8-15 V aralığında olmalıdır. Bu değerlerde sorun yoksa motoru çalıştırıp motor çalışırken gaz vererek akünün sırasıyla + ve - kutuplarının bağlantısını kesin(gaz verin derken 5000 devire falan gelsin çok aşırı vermenize gerek yok, motor kendi elektriğini üretmesi için akü çıkarıldığında enerjisiz kalmaması için bunu yapıyoruz) ,eğer motosikletin elektrik tesisatı bu şartlarda sorunsuz çalışıyorsa yani akü çıkmasına rağmen gaz verdiğinizde ışıklar falan sorunsuz yanıyorsa(tüm ışıkları açın olabildiğince motorun elektrik çekmesini sağlayın, fren lambası sinyaller ne varsa açın) konjektörde sorun yoktur, tüm bu testlerde bir aksilik yoksa sorun yüksek ihtimalle aküdendir, şarj tutmuyordur bitmiştir.
Ölçü aleti olmayanlarda direk motor çalışırken akünün bağlantısını kesmeyi deneyebilir bu şekilde konjektör ve alternatör sargısının sorunu olup olmadığını anlayabilirsiniz.(Normalde ölçü aletiyle yapılması daha iyi ama bu şekilde de sonuca ulaşma ihtimaliniz çok yüksek). He bu arada aküyü sökerken aman dikkat edin + ve - kutupları bir yere değmesin özellikle + kutbunu şaseye vs kesinlik değdirmeyin mümkünse yalıtın herhangi bir şeyle poşet gazete ne bulursanız yeter ki elektriği iletmesin).
Normalde 150-250 cc motosikletler 5000 devirde yaklaşık 100-180 watt güç üretir, bu da motorun tüm elektrik tesisatını çalıştırmaya ve aynı zamanda aküyü şarj etmeye fazlasıyla yeter.
-
thepope adlı üyeden alıntı
Dostum kırmızı ve yeşil kablo genelde standarttır diğerleri değişir yani 5 fişli olsa da motorun ürettiği elektrik akımı konjektör/regülatör tarafından düzeltilir ve kırmızı(+) yeşil(-) olmak üzere aküye ve elektrik tesisatına bağlanır. Regülatör değilde direk aküden de ölçüm yapabilirsiniz(ancak bu durumda regülatörden alternatöre giden kablolarda sorun olmadığından emin olmak gerekir). Eğer elinizde ölçü aleti varsa en doğrusu gerilimi ölçmektir, akü boş değilse akünün gerilimi motorun çalışma devriyle değişmekle birlikte 13.8-15 V aralığında olmalıdır. Bu değerlerde sorun yoksa motoru çalıştırıp motor çalışırken gaz vererek akünün sırasıyla + ve - kutuplarının bağlantısını kesin(gaz verin derken 5000 devire falan gelsin çok aşırı vermenize gerek yok, motor kendi elektriğini üretmesi için akü çıkarıldığında enerjisiz kalmaması için bunu yapıyoruz) ,eğer motosikletin elektrik tesisatı bu şartlarda sorunsuz çalışıyorsa yani akü çıkmasına rağmen gaz verdiğinizde ışıklar falan sorunsuz yanıyorsa(tüm ışıkları açın olabildiğince motorun elektrik çekmesini sağlayın, fren lambası sinyaller ne varsa açın) konjektörde sorun yoktur, tüm bu testlerde bir aksilik yoksa sorun yüksek ihtimalle aküdendir, şarj tutmuyordur bitmiştir.
Ölçü aleti olmayanlarda direk motor çalışırken akünün bağlantısını kesmeyi deneyebilir bu şekilde konjektör ve alternatör sargısının sorunu olup olmadığını anlayabilirsiniz.(Normalde ölçü aletiyle yapılması daha iyi ama bu şekilde de sonuca ulaşma ihtimaliniz çok yüksek). He bu arada aküyü sökerken aman dikkat edin + ve - kutupları bir yere değmesin özellikle + kutbunu şaseye vs kesinlik değdirmeyin mümkünse yalıtın herhangi bir şeyle poşet gazete ne bulursanız yeter ki elektriği iletmesin).
Normalde 150-250 cc motosikletler 5000 devirde yaklaşık 100-180 watt güç üretir, bu da motorun tüm elektrik tesisatını çalıştırmaya ve aynı zamanda aküyü şarj etmeye fazlasıyla yeter.
merhaba konuya yardım eder misiniz;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/184656-kendim-motorumun-sarj-sistemini-tamir-edebilir-miyim.html
-
tesisatogr adlı üyeden alıntı
Konjektör bağlantısını kavramakta zorlanan arkadaşlar için faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgileri paylaşıyorum.
Temel olarak hepsinde aynı mantık var, bu resimlerde çift çıkışlı alternatörün konjektörü (CUB motorlar) var. 3 çıkışlı alternatörlerde de mantık aynı. Sarı kablo veya kablolar alternatörden geliyor. Kırmızı kablo lambalara (aküye) takviye çıkışı yapıyor. Yeşil kablo şase (akünün - ucu. Mavi, beyaz ya da yine sarı olabilen kablo da alternatörün diğer çıkışıdır. Basit bir multimetre ile konjektörün sağlamlık testini yapabilirsiniz.
http://imageshack.com/a/img924/8345/senoPR.gif
http://imageshack.com/a/img921/855/crS9cL.jpg
http://imageshack.com/a/img923/971/hZvgcg.jpg
peki neden 2-3 değişiyor neden tek değil
-
Mobiletime akü eklemek istiyorum. Bu şekilde bağlasam çalışır mı?
-
tesisatogr adlı üyeden alıntı
Basit bir multimetre ile konjektörün sağlamlık testini yapabilirsiniz.
Hocam, anlatimina saglik, ekledigin imajlar cok isime yaradi, ozellile 3. diyagram. Ayni renk kablolarimla test sonucunda konjektorun gidik oldugunu anlamis oldum, tesekkurler.
-
Arkadaşlar hayırlı günler kazasız belasız sürüşler konuyu hortlatıyorum ama, konjektörü değiştirdim ölçtüm 24 volt çıkış veriyor motosiklet Mondial 150kt yardımcı olur musunuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler