Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor ısınınca vites geçişlerinde zorlanma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Motor soğukken vitesler yağ gibi geçiyor hiçbir sorun olmuyor. 10-15 dk birazda agresif kullanarak gazlayarak gittiğimde motor özellikle düşük viteslerde ses çıkararak sarsılarak geçiyor. Işıklarda durup boşa attıktan sonra 1 e atmak istediğimde ilk hamlede geçmiyor tekrardan vites koluna basmak gerekiyor. Motorun yağını daha yeni castrol 15-50 ile değiştirdim aynı sorun devam ediyor

    Buna ek olarak motor çok fazla yakmaya başladı önceden 10tl lik benzinle 100km üstü yol giderken şimdi ancak 50 km gidebiliyorum. Önceden motorumla 120km hız yapabiliyordum şimdi 100km yi bile zor görüyorum.

    Şunu farkettim motorda gazlıyorum motor deli gibi bağırıyor ama ivmelenmesi eskisi gibi değil bariz bir sorun var ama ne bilemedim

    Motorum mondial 150kt


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Debriyaj balatasını bitirmişsin dostum.

  3. #3

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    kavramada sorun var, balata değişmeli gibi geldi.

  4. #4
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Arkadaşlar birde şöyle bişey var ben debriyaj manetini bir türlü erken kavrayacak şekilde ayarlıyamıyorum. Motorun üstünden ve manetin kendi üstünden denememe rağmen sürekli maneti salmaya yakın kavrama gerçekleşiyor. Buda balataların bitik oldugunu gösterir mi acaba ?

  5. #5
    serdar.0405 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/üsküdar
    Motosikleti
    GT250R
    Debriyaj başlatası sorunu gibi duruyor.

  6. #6
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    yıllardan beri castrol 15w50 kullanıyorum motor ısınınca vitesler sert geçiyor
    geçenlerde castrolün 15w50 nin yağ şişesinin değişmiş olduğunu gördüm o yağdan mı koydun acaba
    bence yağdan kaynaklı çünkü debriyaj balatasını değiştirdim motor ısınınca vitesler zor geçiyor yine
    eğer debriyaj balatasından şüpheleniyorsan motoru kullanırken 3. vitese al devir 4000 civarı olsun ve aniden gaz aç eğer motor biraz bekleyip gidiyorsa balata bitmeye başlamıştır
    ygt47 bunu beğendi.

  7. #7
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllardan beri castrol 15w50 kullanıyorum motor ısınınca vitesler sert geçiyor
    geçenlerde castrolün 15w50 nin yağ şişesinin değişmiş olduğunu gördüm o yağdan mı koydun acaba
    bence yağdan kaynaklı çünkü debriyaj balatasını değiştirdim motor ısınınca vitesler zor geçiyor yine
    eğer debriyaj balatasından şüpheleniyorsan motoru kullanırken 3. vitese al devir 4000 civarı olsun ve aniden gaz aç eğer motor biraz bekleyip gidiyorsa balata bitmeye başlamıştır
    Cevap için sağol dediğini deniyecem. Balatadan şüphelenmeye başladım burdaki arkadaşlarda öyle diyor zaten, ayrıca bu benim ilk motorum öğrenene kadar baya hırpaladım 7bin kmdeyim. Şanzımanı yemediysem iyidir. Yağ olarak daha önceden castrol 10-40 kullanıyordum yine ısınınca vitesler çat çat geçiyordu ama motorda titreme, fazla yakma , hızlanamama gibi sorunlar yoktu Şimdibu sorunalr ortaya çıktı.Debriyaj balatasını değiştireceğim yine sorun devam ederse şanzımanda sorun oldugu ortaya çıkacak herhalde ? O zaman işim zor ve masraflı olacak.

  8. #8
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    yağ değişimi geldiğinde çıkan yağı kontrol et. 150ml'den fazla eksilmişse, sorun biraz daha büyük olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Şanzumanda sıkıntı olduğunu nereden çıkardın.Debriyaj kavrama aralığını değiştir.Sıkıntı olsaydı ,soğukkende yapması gerekirdi, ısıdan genleşen parçalar birbirine fazla sürtüyor.Motosikletin kavrama ayarını iyi ayarlayın, debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı yerde 2 tane vida var, eğer çok geç kavrıyorsa sağa doğru sık, işde sağa sola sıkarak kavrama ayarını değiştir.Bende ayarı tutturamadığım zaman benm motorda aynısı oluyordu .Hatta bazen aragaz vermeden vites geçmiyordu.Debriyaj maneti çok bol olduğundan baskıyı ayıramıyor o yüzden vites çok zor geçiyordu.Ayrıca yakıt hava karışımın bozuk, eğer fazla benzin gidiyorsa ,hem fazla benzin yakacaksın hemde motor fazla ısınacaktır. Biraz havayı açman gerekli yakıt hava vidasını yarım tur sağa çevir ,sonra ince bir ayar çekmen gerekli.Havaların ısınmasından dolayı yakıt hava ayarı sıcak havalara göre ayarlanmalı, mesela kışın 2 tur yetiyorken yazın 2,5 oluyor 3 oluyor.

  10. #10
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ değişimi geldiğinde çıkan yağı kontrol et. 150ml'den fazla eksilmişse, sorun biraz daha büyük olabilir.
    Haydaa geçende tamirci yağın yarısı gitmiş dedi uzun süre yağını kontrol etmemiştim etsem bile kabaca camından bakarak ediyordum heralde motoru koydugum yer tam düz değildi ondan yağ var gözüküyordu orta sehpaya alarak bakıyordum demek çubuktanda kontrol etmek gerekiyormuş. Geçendede bujisi yerinden fırlammıştı onunla ilgili konuda açmıştım. Onu neyseki yaptırdım şimdi bu sorunlar geriye kaldı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------

    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzumanda sıkıntı olduğunu nereden çıkardın.Debriyaj kavrama aralığını değiştir.Sıkıntı olsaydı ,soğukkende yapması gerekirdi, ısıdan genleşen parçalar birbirine fazla sürtüyor.Motosikletin kavrama ayarını iyi ayarlayın, debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı yerde 2 tane vida var, eğer çok geç kavrıyorsa sağa doğru sık, işde sağa sola sıkarak kavrama ayarını değiştir.Bende ayarı tutturamadığım zaman benm motorda aynısı oluyordu .Hatta bazen aragaz vermeden vites geçmiyordu.Debriyaj maneti çok bol olduğundan baskıyı ayıramıyor o yüzden vites çok zor geçiyordu.Ayrıca yakıt hava karışımın bozuk, eğer fazla benzin gidiyorsa ,hem fazla benzin yakacaksın hemde motor fazla ısınacaktır. Biraz havayı açman gerekli yakıt hava vidasını yarım tur sağa çevir ,sonra ince bir ayar çekmen gerekli.Havaların ısınmasından dolayı yakıt hava ayarı sıcak havalara göre ayarlanmalı, mesela kışın 2 tur yetiyorken yazın 2,5 oluyor 3 oluyor.
    Hocam debriyaj ayarını daha 1 hafta önce ustaya yaptırmıştım sorun devam edince kendim ayarlamayı denedim dediğiniz şekilde ama aynı sorun devam ediyor. yarım saat - 45 dk sırf onunla uğraştım ama olmuyor. İnşalllah şanzımanda sorun yoktur dediğim gibi soğukken yağ gibi geçiyor vitesler en ufak ses bile gelmiyor ne oluyorsa 10-15 dk sürüşten sonra oluyor. Anlamadım gitti.

  11. #11

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Eğer debriyaj iyi ayarlıysa, motul yağ koy onuda bulamazsan shell advanced koy.Shell advanced 1 sene kullandım sarı gri mavi kutulu motor yağları var ,vites geçişleri hem güzel oluyor hemde motor geç ısınıyor 15- 50 ax5 motosiklet yağı iyiydi .

  12. #12
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Debriyaj balatası ısındığında genleştiği için ayırma yapamıyor. Nasıl çözülür dersen onu ben de bilmiyorum.

  13. #13
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Alıntı cyberdanger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası ısındığında genleştiği için ayırma yapamıyor. Nasıl çözülür dersen onu ben de bilmiyorum.
    Ben genelde tapa gaz sürüyorum belkide sorun bendedir bunu hiç düşünmemiştim yarım saat sakin sürüş yapacağım bakalım ne olacak. Gerçi ülkemizin trafiğinde sakin sürüş yapmayı nasıl be*****eğim onuda bilmiyorum sağ şeritte kendi halimde gidiyorum ya denyo taksicinin biri gelip sıkıştırıyor yada minibüsçü arkadan selektör yapıyor. Kaldırımdan mı sürelim napalım yav :D

  14. #14
    KURT-BOZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS APACHİ RTR 150 2014
    Babos aciklamani okumadim sadece başlığını okudum motor sicakken vitesler yağ gibi geçer şanzıman yağını bi konttol et derim

  15. #15
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Alıntı KURT-BOZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Babos aciklamani okumadim sadece başlığını okudum motor sicakken vitesler yağ gibi geçer şanzıman yağını bi konttol et derim
    Şanzıman yağı derken motor yağıyla birlikte yağlanmıyormu oda ? Daha 1 hafta oldu yağı değiştireli castrol 15- 50 koydum.

  16. #16

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Usta shell advanced 15-50 veya motul dene castrol ısınınca biraz vitesleri kemikleştirebilir.(debriyajın ayarı düzgün ise)

  17. #17
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    debriyaj eğer çok aşağıda kavrıyorsa tam ayırmadığı için vites geçişleri zorlaşabilir. kavramayı yukarıya alın, en azından orta ile üst arası kavrasın. aşağıda olduğu zaman debriyajı çekmene rağmen balata ayırmadığı için vitesler geçmez.

    eğer aşağıdan veya yukarıdan ayarı tutturamıyorsan tel kısa olabilir. aşağıdaki bağlantıdan mümkünse teli biraz daha ileriden tuttur. telin boyu yetmiyorsa yenisini takmak gerekir.

    bu tür durumlarda önce basit küçük şeylere bakmak lazım debriyaj balatana en son bakarsın.

  18. #18
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    aynı dert bendede var yağdan değil yukarıda arkadaş yapmış manetteki tel ayarını iyi yapmamız lazım yada paraya kıyıp debriyaj telimi değişmem lazım

  19. #19
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Karbüratör ayarı yaptım yakıt tüketimi düzeldi ayrıca uzun sürüşten sonra vites geçirirken gelen çatır çutur ses daha azaldı. Galiba fazla benzin gelince çabukısınmasına sebep oluyordu şimdi hava- rölanti ayarını yapınca ses azaldı ama 1. vitese takarken sert basınca vites geçmiyor boşta kalıyor tekrar basmak gerekiyor. Acaba vites koluna abanmanın bi zararı varmıdır yolda kendimi kaptırınca bazen sert teperek vites koluna basıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)