Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağmurdan sonra düzensiz rölanti yükselmesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Selamlar
    Gün içerisinde normal bir şekilde kullandığım motorum 2 saat yağmur altında kaldıktan sonra çalıştırdım ısınmasını bekledim ve yola koyuldum buraya kadar her şey normal. Daha sonra ışıklara geldiğimde rölanti 3 bin devirde sabit kaldı ve aşagı inmedi yarım saat bekleyip tekrar çalıştırdım ama düzelmedi. Motor rölantisi yüksek bir şekilde çalışıyor. Redline çizgisine kadar gaz verip bırakınca rölanti 3-4 saniye normal çizgisine düşüp sonra tekrar yükseliyor sebebi nedir fikri olan var mı ?

    Güncelleme: 2 gündür motoru bu şekilde kullanıyorum sorun düzelmedi hava filtresini ve bujileri kontrol ettim, tahliye hortumları kontrol edildi sıkıntı yok gibi. 3 bin devirde çalışmaya devam ediyor redline a kadar gaz verince normal rolantisinde 3-4 saniye çalışıp tekrar 3 bin devire yükseliyor lütfen yardımcı olun bana bulunduğum şehirde adam akıllı motosiklet ustası yok


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Elektrik aksamı ile ilgili olabilir.Akü ve bağlı ünitelere bir bakın.Kabloları sigortaları kontrol edin.

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Karbüratörlü mü bu motor?

  4. #4
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Gaz kolu konum sensörü veya selonoid(rölanti sensörü) olabilir
    Olduğu yerde gaz verip redlinea doğru giderken yavaş yavaş gaz açınca devir atlamadan düzgün ve yavaş yavaş mı artıyor?

  5. #5
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlü mü bu motor?
    evet karbüratörlü Hyosung GT 250 Comet

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kolu konum sensörü veya selonoid(rölanti sensörü) olabilir
    Olduğu yerde gaz verip redlinea doğru giderken yavaş yavaş gaz açınca devir atlamadan düzgün ve yavaş yavaş mı artıyor?
    evet normal bir şekilde artıyor

  6. #6
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    O halde rolanti vidasını bir tur sıkmayı denesen?

  7. #7
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O halde rolanti vidasını bir tur sıkmayı denesen?
    bende bunu düşündüm fakat redline a kadar gaz verince rölanti düşüyor yani normal ayarına dönüyor ben rölanti vidasını sıkarsam gaz verdiğimde stop edecek demektir.

    bir yerde sorun var onu bulmak istiyorum sadece

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı DamienRice adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende bunu düşündüm fakat redline a kadar gaz verince rölanti düşüyor yani normal ayarına dönüyor ben rölanti vidasını sıkarsam gaz verdiğimde stop edecek demektir.

    bir yerde sorun var onu bulmak istiyorum sadece
    Dostum sen önce bi rolantiyi istediğin seviyeye çekip denesende sonra konuşsak bu konuyu. Senin ölçü birimin motosikleti vites boştayken redline sokup sonra normale inip inmemesi değilki.

    Karbüratörlü motosikletlerde bu tip şeyler çok değişkendir. Hatta ve hatta havaya ve rakıma göre bile çalışmada farklılık gösterir. Sen önce bi rolantini ayarla ondan sonra bi bak bakalim. Durduk yere bozulmaz diye düşünme sakın.

  9. #9
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sen önce bi rolantiyi istediğin seviyeye çekip denesende sonra konuşsak bu konuyu. Senin ölçü birimin motosikleti vites boştayken redline sokup sonra normale inip inmemesi değilki.

    Karbüratörlü motosikletlerde bu tip şeyler çok değişkendir. Hatta ve hatta havaya ve rakıma göre bile çalışmada farklılık gösterir. Sen önce bi rolantini ayarla ondan sonra bi bak bakalim. Durduk yere bozulmaz diye düşünme sakın.
    peki ben rölantiyi istediğim seviyeye getirip boş da redline çizgisine kadar getirdikten sonra stop ederse ne yapacağım

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı DamienRice adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki ben rölantiyi istediğim seviyeye getirip boş da redline çizgisine kadar getirdikten sonra stop ederse ne yapacağım
    Kardeş şuanda şaka yaptığını düşünüyorum ? Şaka mı yapıyorsun? Sen motosikeltin 3.000 bin devirde çalışırken rolantini normale al. Motoru neden Redline'a sokuyorsun? Sen boş viteste mi sürüyorsun motosikletini?

  11. #11

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Levent hocanın dediğini yap duzelir

  12. #12
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş şuanda şaka yaptığını düşünüyorum ? Şaka mı yapıyorsun? Sen motosikeltin 3.000 bin devirde çalışırken rolantini normale al. Motoru neden Redline'a sokuyorsun? Sen boş viteste mi sürüyorsun motosikletini?
    Bu kadar terslenmenize gerek yok hocam zevkine redline a sokmuyorum zaten. eskiden stop etmeyen motor simdi stop ediyor demekki bir yerde sıkıntı var ve bunun sebebini merak ediyorum

  13. #13

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    tuhaf geçenlerde Enjeksiyonlu KLX'de benim başıma geldi, tabi fark FI lambasını yakıyordu.


  14. #14
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Alıntı MrJ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tuhaf geçenlerde Enjeksiyonlu KLX'de benim başıma geldi, tabi fark FI lambasını yakıyordu.

    https://www.youtube.com/watch?v=12PSt7XV9sQ
    çözebildiniz mi sorunu

  15. #15
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı DamienRice adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar terslenmenize gerek yok hocam zevkine redline a sokmuyorum zaten. eskiden stop etmeyen motor simdi stop ediyor demekki bir yerde sıkıntı var ve bunun sebebini merak ediyorum
    Kardeş ben seni terslemiyorum. Sen diyorsun ki rolanti vidasını gevşetirsem bu sefer stop edecek. Ben de diyorum ki, motosikletin 3.000 devir de çalışırken rolantini normalde olması gerektiği seviyeye getir, ve bu şekilde bir test et.


    Cünkü devirin yüksek çalışması motorun rolantisinin yükselmesi ile alakalı bir şey, bunun da sebebi rolanti ayarı olabilir, gaz kelebeğinin tam kapanmaması olabilir.

    Sence motosikletin kendi kendine gaz vermesi (deviri yükseltmesi) gaz kolu,gaz kelebeği,rolanti ayarı veya yanma ayarlarının bozulması ve jikle dışında nasıl gerçekleşebilir ? Bu konuda bir fikrin var mı?
    berkcigdem bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)