Yağmurdan sonra düzensiz rölanti yükselmesi
Reklamlar
-
Selamlar
Gün içerisinde normal bir şekilde kullandığım motorum 2 saat yağmur altında kaldıktan sonra çalıştırdım ısınmasını bekledim ve yola koyuldum buraya kadar her şey normal. Daha sonra ışıklara geldiğimde rölanti 3 bin devirde sabit kaldı ve aşagı inmedi yarım saat bekleyip tekrar çalıştırdım ama düzelmedi. Motor rölantisi yüksek bir şekilde çalışıyor. Redline çizgisine kadar gaz verip bırakınca rölanti 3-4 saniye normal çizgisine düşüp sonra tekrar yükseliyor sebebi nedir fikri olan var mı ?
Güncelleme: 2 gündür motoru bu şekilde kullanıyorum sorun düzelmedi hava filtresini ve bujileri kontrol ettim, tahliye hortumları kontrol edildi sıkıntı yok gibi. 3 bin devirde çalışmaya devam ediyor redline a kadar gaz verince normal rolantisinde 3-4 saniye çalışıp tekrar 3 bin devire yükseliyor lütfen yardımcı olun bana bulunduğum şehirde adam akıllı motosiklet ustası yok
Reklamlar
-
Elektrik aksamı ile ilgili olabilir.Akü ve bağlı ünitelere bir bakın.Kabloları sigortaları kontrol edin.
-
Moderatör
Karbüratörlü mü bu motor?
-
Gaz kolu konum sensörü veya selonoid(rölanti sensörü) olabilir
Olduğu yerde gaz verip redlinea doğru giderken yavaş yavaş gaz açınca devir atlamadan düzgün ve yavaş yavaş mı artıyor?
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Karbüratörlü mü bu motor?
evet karbüratörlü Hyosung GT 250 Comet
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
UNdocab adlı üyeden alıntı
Gaz kolu konum sensörü veya selonoid(rölanti sensörü) olabilir
Olduğu yerde gaz verip redlinea doğru giderken yavaş yavaş gaz açınca devir atlamadan düzgün ve yavaş yavaş mı artıyor?
evet normal bir şekilde artıyor
-
Moderatör
O halde rolanti vidasını bir tur sıkmayı denesen?
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
O halde rolanti vidasını bir tur sıkmayı denesen?
bende bunu düşündüm fakat redline a kadar gaz verince rölanti düşüyor yani normal ayarına dönüyor ben rölanti vidasını sıkarsam gaz verdiğimde stop edecek demektir.
bir yerde sorun var onu bulmak istiyorum sadece
-
Moderatör
DamienRice adlı üyeden alıntı
bende bunu düşündüm fakat redline a kadar gaz verince rölanti düşüyor yani normal ayarına dönüyor ben rölanti vidasını sıkarsam gaz verdiğimde stop edecek demektir.
bir yerde sorun var onu bulmak istiyorum sadece
Dostum sen önce bi rolantiyi istediğin seviyeye çekip denesende sonra konuşsak bu konuyu. Senin ölçü birimin motosikleti vites boştayken redline sokup sonra normale inip inmemesi değilki.
Karbüratörlü motosikletlerde bu tip şeyler çok değişkendir. Hatta ve hatta havaya ve rakıma göre bile çalışmada farklılık gösterir. Sen önce bi rolantini ayarla ondan sonra bi bak bakalim. Durduk yere bozulmaz diye düşünme sakın.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Dostum sen önce bi rolantiyi istediğin seviyeye çekip denesende sonra konuşsak bu konuyu. Senin ölçü birimin motosikleti vites boştayken redline sokup sonra normale inip inmemesi değilki.
Karbüratörlü motosikletlerde bu tip şeyler çok değişkendir. Hatta ve hatta havaya ve rakıma göre bile çalışmada farklılık gösterir. Sen önce bi rolantini ayarla ondan sonra bi bak bakalim. Durduk yere bozulmaz diye düşünme sakın.
peki ben rölantiyi istediğim seviyeye getirip boş da redline çizgisine kadar getirdikten sonra stop ederse ne yapacağım
-
Moderatör
DamienRice adlı üyeden alıntı
peki ben rölantiyi istediğim seviyeye getirip boş da redline çizgisine kadar getirdikten sonra stop ederse ne yapacağım
Kardeş şuanda şaka yaptığını düşünüyorum ? Şaka mı yapıyorsun? Sen motosikeltin 3.000 bin devirde çalışırken rolantini normale al. Motoru neden Redline'a sokuyorsun? Sen boş viteste mi sürüyorsun motosikletini?
-
Levent hocanın dediğini yap duzelir
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Kardeş şuanda şaka yaptığını düşünüyorum ? Şaka mı yapıyorsun? Sen motosikeltin 3.000 bin devirde çalışırken rolantini normale al. Motoru neden Redline'a sokuyorsun? Sen boş viteste mi sürüyorsun motosikletini?
Bu kadar terslenmenize gerek yok hocam zevkine redline a sokmuyorum zaten. eskiden stop etmeyen motor simdi stop ediyor demekki bir yerde sıkıntı var ve bunun sebebini merak ediyorum
-
tuhaf geçenlerde Enjeksiyonlu KLX'de benim başıma geldi, tabi fark FI lambasını yakıyordu.
-
MrJ adlı üyeden alıntı
çözebildiniz mi sorunu
-
Moderatör
DamienRice adlı üyeden alıntı
Bu kadar terslenmenize gerek yok hocam zevkine redline a sokmuyorum zaten. eskiden stop etmeyen motor simdi stop ediyor demekki bir yerde sıkıntı var ve bunun sebebini merak ediyorum
Kardeş ben seni terslemiyorum. Sen diyorsun ki rolanti vidasını gevşetirsem bu sefer stop edecek. Ben de diyorum ki, motosikletin 3.000 devir de çalışırken rolantini normalde olması gerektiği seviyeye getir, ve bu şekilde bir test et.
Cünkü devirin yüksek çalışması motorun rolantisinin yükselmesi ile alakalı bir şey, bunun da sebebi rolanti ayarı olabilir, gaz kelebeğinin tam kapanmaması olabilir.
Sence motosikletin kendi kendine gaz vermesi (deviri yükseltmesi) gaz kolu,gaz kelebeği,rolanti ayarı veya yanma ayarlarının bozulması ve jikle dışında nasıl gerçekleşebilir ? Bu konuda bir fikrin var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)