Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lastiğin orta amortisöre etkisi nedir???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Arkadaşlar lastikleri mi değiştirdim orijinal ebadında 70 yanak olan lastiklerimi 60 yanak ile değiştirdim fabrika verisinden 60 yanak da kullanabileceğimi belirtmiş yani kafadan atmasyon bir şey yapmadım.şimdi soru lastiklerim 70 yanak iken orta amartisor daha sert idi 60 ile değiştirdiğim zaman orta amortisörün daha yumuşak olduğunu farkettim bunu dönüşlere etkisi olacağını düşünüyorum Acaba lastiklerim yanak çapları düştüğü için için mi orta amortisörüm gevşedi daha yumuşak oldu veya lastik yapısındanmi?olabilecek öbür ihtimal ise lastik montajı sırasında. Sizin fikrimiz nedir?Ama yinede Orta amortisör ayarını yeniden yapmak istiyorum bunun için bir usta veya ben yaparsam nelere dikkat etmeliyim. Usta tavsiyesi için anadolu yakasındayım.şimdiden teşekürler cevaplariniz için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Orta amortisör?

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta amortisör?
    Motorun ortasında bulunan arka amortisör görevini yapan şaseye bağlı olan amortisör den bahsetmiştim.yani şunu demek istedim kullandığım motor skuter tarzı veya cup tarzı değil.Muhendislik okuyan biri olarak(sen) leb demekden leblebiyi anlaman gerekirken tren misali ancak bu soruya bu şekilde cevap vermen Türk mühendisliğin geldiği son nokta olsa gerek.sana hayatta başarılar

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Zsrvc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun ortasında bulunan arka amortisör görevini yapan şaseye bağlı olan amortisör den bahsetmiştim.yani şunu demek istedim kullandığım motor skuter tarzı veya cup tarzı değil.Muhendislik okuyan biri olarak(sen) leb demekden leblebiyi anlaman gerekirken tren misali ancak bu soruya bu şekilde cevap vermen Türk mühendisliğin geldiği son nokta olsa gerek.sana hayatta başarılar
    tespit efsane
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #5
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Hakikaten orta amortisör ne? bende mühendisim ama ??)&/+&!! birşeyin ortada olması için arkasında ve önündede aynısından olması gerekmiyor mu? Şaka bi yana arkadaşım anlaşılıyorda şimdiye kadar öyle bir tabir duymadığımız için garip geldi herhalde. algıyla bilinç altıyla ilgili bir problem herhalde kusura bakma sorun bizde. bir kaç gün önce bende 120-90/17 lastiğimi 130-80/17 ile değiştirdim. benimde herzaman geçtiğim bir köprü dilatasyonunda (birden rampa çıkarken inişe geçiyor) eskiden aynı hızda geçerken bir şey olmazken. şimdi lastiğimin yerden kesildiğini hissediyorum. ancak bence bunun lastiğin amortisöre etkisinden çok lastik yapısının (yere düşerkenki esneme hissi) ve lastik havaları ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Not eski lastiğim off-road lastiği iken yeni lastiğim yol lastiği

  6. #6
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Ön arka mı değişti lastik?

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön arka mı değişti lastik?
    Evet ikisinde değişti ön 110/70/17 iken 120/60/17

    Arka 140/70/17 iken 160/60/17 oldu

  8. #8
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    lastik ebatlarındaki yanak değerleri taban alanına oranıdır yazdığın değerlere göre ön yanağın 5 mm ,arka ise 2 azalmış arka amortisöre etkisi pek olacağını sanmam ,amortisör ayarı tamamen sürüş yapısıyla alakalıdır sürerken kendinizi nasıl rahat hissederseniz o ayarda olsun deneme yanılmayla istediğiniz ayara getirin
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  9. #9
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 ABS/Royal Enfield Hunter 350 ABS
    Lastik yanağı azaldığında tepkilerin daha sertleşmesi lazım . Sende tam tersi olmuş.
    Tabanı genişlettiğin için sürüş dinamikleri değişmiş. Sana yansıması daha yumuşak bir amortisör tepkisi şeklinde olmuş.
    Lastik hamuru yeni ve yumuşak olduğu için olmuştur.
    Ölçüleri değiştirmeden sadece lastiği yenilesen de büyük ihtimal aynı sonuç olacaktı .

  10. #10
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı Zsrvc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun ortasında bulunan arka amortisör görevini yapan şaseye bağlı olan amortisör den bahsetmiştim.yani şunu demek istedim kullandığım motor skuter tarzı veya cup tarzı değil.Muhendislik okuyan biri olarak(sen) leb demekden leblebiyi anlaman gerekirken tren misali ancak bu soruya bu şekilde cevap vermen Türk mühendisliğin geldiği son nokta olsa gerek.sana hayatta başarılar
    Vay anasını sayın seyirciler. Arka amortisöre orta amortisör denmesini garipsediğim için adam türk mühendisliğini bitirdi.
    emc2 bunu beğendi.

  11. #11
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    İnsan evladı element uydurmayı sever. :D

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay anasını sayın seyirciler. Arka amortisöre orta amortisör denmesini garipsediğim için adam türk mühendisliğini bitirdi.
    Orta varsa ön ve arka da olmalı diye düşünüyorum. Düşünüyorum öyleyse mühendisim.
    benellideki amortisörde yanılmıyorsam yalnızca ön yükleme ayarı var. Bir de neden motosikletin lastiklerini kalınlaştırıp, bütün dengesini bozup, lastiği verimli kullanamayıp, hissiz hissiz ziyan ediyorsunuz hem sürüşü hem lastiği... Yapmayalım beyler yazıktır.

  13. #13
    bkaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    DUCATI MONSTER 696
    Taktığınız lastik hamur kalitesi olarak daha kalitelidir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)