1100 km sonra motor kitlendi
Reklamlar
-
Arkadaşlar scoter uzun yapılırmı bilmem ama çok rahat yaptım ama az kalmama rağmen motoru kitledi nasıl oldu bilmiyorum ama antalya dan Amasya doğru geliyordum . 3 saat sonra 1 saatlik mola vererek geliyordum corum geldim motor boğularak stop etmeye gelirken ben gaza yükledim stop etmeden devam ettim sonra bu olay 4 5 kere oldu sonra tekrar stop etti baktım ki duman çıktı sağ tarafta fanın olduğu yerde tekrar marsa bastım çalışmadı biraz ittim marsa bastım çalıştı az birşey gittim sonra stop etti bu sefer ne ayak marşı ne el marşı çalışmadı ayak marşı basmıyor zaten sizce ne kadar masraf çıkar dumanın sebebi ne olabilir yardımcı olabilirmisin iz
BİR İNSANIN ZAMANINI ÇALACAĞINA PARASINI ÇAL DAHA İYİDİR.
Reklamlar
-
Motoru bogmussun heralde hava sogutmaliysa sende tapagaz gitmissen ondan olmustur
-
Valla tam motor stop edecek gaz verdim devam etti 4 5 kere olduktan sonra zaten duman çıktı maliyetini düşünemiyorum bazıları 400 500 arası çıkar diyor
-
Aceleye getirmeyip dursaymissin keske ama neyse sartlar olunca bazen oyle olmuyor umarim fazla sıkıntılı olmaz bogulmus olmasi muhtemel
-
En fazla piston silindir değişir 60-70 lira bişey.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
En fazla piston silindir değişir 60-70 lira bişey.
Böyle deyince biraz da olsa sevindim ama tanımadığım bir motorcu ya bıraktım eminim fiyatını biraz yükseltecektir
-
Çorum İl Temsilcisi
-
Pistonun aşırı ısınarak, yağsız kalıp, genleşmesi sonucu gömlek içinde sıkışması durumu.
Ben BWS 100, arkadaşım mondial 150cc dağ yolunda tapa gaz rampalarda 200km gittik.
BWS köpek gibi tırmanırken, mondial i sürekli boğulma, sıkışma, ısınma, soğutma, orda bekle, burda bekle ÖÖÖğğğk...!! derdirtti bize..
Dönerken arkadaş 100 km ilerde felanca tesiste seni bekliyorum dedim ve fırladım ben.
Oraya varıp çay, istirahat molası verdim 30 dk. sonra ardımdan gelebildi.
Yoksa beni de sahibini de delirtiyor.
15 yaşındaki BWS yi, 1 yaşındaki hiçbir çinli ye değişmem..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
-
Moderatör
Canım kardeşim hiç mi okula gitmedin sen yahu?
-
Gidin arkadaşlar hep tapagaz gidin. Tapagaz giderken aslında kırmızı bölgede sürüş yapılıyor ama devir saati olmadığından görülmüyor. Kırmızı bölgede sürüşü sürekli yaparsanız motor yağsız kalır, daha doğrusu yağlama hızı yetersiz kalır. Yani herkesin zannettiği gibi motor sadece çalıştığı için sıcaktan şişmez, yağsız kaldığından ısınıp şişer ve sıcaktan şişmenin çözümü gibi görülen saat başı mola verme saçmalığı da bir işe yaramaz. Bu, motoru dinlendirme işi öyle bir saçmalık ki nasıl açıklasam bilemiyorum ? Kırmızı devir bölgesinde sürüş yapmazsanız ve soğutmada sorun yoksa uzun yolda motor şişmez zaten, şişecekse şehir içinde şişer. Motorda soğutma problemi varsa zaten 5 dakika sonra şişer kalır. Eğer devir saatiniz ve devir kesiciniz yoksa kilometre göstergesindeki kırmızı çizgiye uymak gerekir. Her şeye uyuyorsanız ve yine şişiyorsa muhtemelen yağ eksiktir veya çok kalitesiz yağ kullanılmıştır. O yüzden işte dandik rodaj yağlarıyla motoru zorlamamk gerekiyor.
BWS'de ise durum farklı. İki zamanlı olduğundan zaten yağlanma sıkıntısı yok ve devire göre değişken yağlanma performansı da yok. Soğutma da iyi olduğundan sürekli canavar gibi gidiyor.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Canım kardeşim hiç mi okula gitmedin sen yahu?
Niye öyle dedin şimdi
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Gidin arkadaşlar hep tapagaz gidin. Tapagaz giderken aslında kırmızı bölgede sürüş yapılıyor ama devir saati olmadığından görülmüyor. Kırmızı bölgede sürüşü sürekli yaparsanız motor yağsız kalır, daha doğrusu yağlama hızı yetersiz kalır. Yani herkesin zannettiği gibi motor sadece çalıştığı için sıcaktan şişmez, yağsız kaldığından ısınıp şişer ve sıcaktan şişmenin çözümü gibi görülen saat başı mola verme saçmalığı da bir işe yaramaz. Bu, motoru dinlendirme işi öyle bir saçmalık ki nasıl açıklasam bilemiyorum ? Kırmızı devir bölgesinde sürüş yapmazsanız ve soğutmada sorun yoksa uzun yolda motor şişmez zaten, şişecekse şehir içinde şişer. Motorda soğutma problemi varsa zaten 5 dakika sonra şişer kalır. Eğer devir saatiniz ve devir kesiciniz yoksa kilometre göstergesindeki kırmızı çizgiye uymak gerekir. Her şeye uyuyorsanız ve yine şişiyorsa muhtemelen yağ eksiktir veya çok kalitesiz yağ kullanılmıştır. O yüzden işte dandik rodaj yağlarıyla motoru zorlamamk gerekiyor.
BWS'de ise durum farklı. İki zamanlı olduğundan zaten yağlanma sıkıntısı yok ve devire göre değişken yağlanma performansı da yok. Soğutma da iyi olduğundan sürekli canavar gibi gidiyor.
Mondial 150 zat motorr
-
ben hd200 ile tapa gaz balıkesire gittim hiçbirşey olmadı :D
motor su sogutmalı değil ise tapagaz gitmeyin
-
Bugün mondial servisine verdim adam açmasana 250 TL istedi üstüne de parça fiyatı ekleyecek motor yağsız kalmış ondan kitlemis
-
asipatron adlı üyeden alıntı
Niye öyle dedin şimdi
Noktalama işareti filan hiçbir şey yok ya. Ondan demiştir.
-
Hiç birşey anlamadım ama neyse
-
levent bey uzun zamandır sizi görüyorum bende dahil olmak üzere herkesi bi ezme yok senin okuma yazman yokmu falan sınır etmeye basladın ha tamam cahilsekde bizim cahilliğimiz senin bi sıkıntın mı var ?
-
Tartışma olmasın kardeşim ya boşver
-
bu kadar yol getirdim artık kitlenip uykuya çekilebilirim demiş ucuz etin yahnisi köfte ekmek durumu..
-
Hata bende istesem o da olmazdı yağına bakmadım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)