CDI-CRDI-TDI yada (aa)mm'lik karbüratör gibi enjeksiyon sistemleri tam olarak ne işe yarar ve farkları nedir?
CDI-CRDI-TDI yada (aa)mm'lik karbüratör gibi enjeksiyon sistemleri tam olarak ne işe yarar ve farkları nedir?
Bu yazdığın sistemlerin hepsi, dizel araçlarla ilgili sistemler. Mesela TDI turbo dizel enjeksiyon anlamına geliyo. Ayrıca karbüratör demişsin. Enjeksiyon sisteminde karbüratör kullanılmaz, enjektörler vardır. Manifoldun üzerinde hava girişini dengeleyen bir gaz kelebek boğazı vardır, karbüratöre benzeyen.
Enjeksiyon sisteminin gelişmesindeki sebep yakıt sarfiyatını azaltmaktır. Karbüratörlü sistemde hava yakıt karışımı karbüratörde oluşup motora gönderiliyordu. Bu esnada buharlaşan yakıtlar cebimize ek bir masraf olarak yansıyordu. Fakat enjeksiyonda böyle bir olanak yok. Yakıt direkt olarak motorun içine yanma odasına püskürtüldüğünden, kayıp olmuyo. Yani yakıt tasarrufu sağlamış oluyo.
motorla ne alakası war?_?
CBR 600F Honda,
sebastian verdiğin bilgiler icin tesekkurler
honda'nın 2006 broşüründe
CG 125(titan) için
yakıt sistemi-22mm´lik piston sübap tip karbüratör,
Ateşleme- Kapasitör deşarjlı (CDI) yazıyor ve bu motor dizel benzin kullanmıyor CDI ve şarj terimleri ne demek oluyor?
ayrıca burada geçen şarj terimi turboşarj ve superşarj'dakiler ile aynı mı?
CDI = Capacitor discharge Ignition yada Capacitive Discharge Ignition
Açılımı bu şekilde. Bu sistem akımı ateşleme anına kadar biriktirir ve ateşleme anıda en verimli buji kıvılcımını oluşturacak gücü ve besleme süresini oluşturur. Faydalı bir sistemdir. En önemli faydası iyi buji kıvılcımı ile hava/yakıt karışımını iyi yakmasıdır. Şarj kelimesinin aşırı besleme sistemleriyle (turbo veya süperşarj) alakası yoktur. Sadece çeviriyi öyle yapmışlar.
22mm'lik dediği ise motor hacmine uygun hava debisini oluşturmak için gerekli olan karbüratör ağız genişliğinin ölçüsüdür. Hacim arttıkça bu değerde artar. Piston sübap tip dediği ise vakum diyaframına bağlı gaz pistonu sistemini anlatmakta.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
ya bn ramzey karaca bi motor aldım.üstünde cdı yazıyor sizce bu motorda enjeksiyon olabilir mi?
crdı :Common - rail-direct-injection; yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem"d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır -......sdı:standart direct injection.... TDI: turbo-drect- injection,her pistonun üzerinde bir pompa sistemi ....hdi: "high pressurized diesel injection" yani yüksek basınçlı dizel enjeksiyon. ayrıca common-railler verim ve güç olarak TDI lerden daha avantajlılar ancak common-railler TDI lere göre çok daha hassas sistemler http://forum.donanimhaber.com/m_13907844/tm.htm TDI : Turbocharged Direct Injection
CRDI : Common rail direct fuel injection
DTI : Semi-direct injection
CDTI : Common-rail Diesel Turbo Injection
JTD : uniJet Turbo Diesel
eski motor elektrik sistemleri platinliydi ama platin mekanik hareketle döndüğü için kıvılcımı yüksek devirlerde yatiştiremezdi taki cdı çıkana kadar,CDI nin görevi motorun tetikleyicisinden aldığı sinyal ile bobine giden elektriğin kontrolünü sağlamak,sinyali aldığı anda elektriği bujiye vermek,yani bi nevi elektronik platin böylelikle meme yaptı olayı bitti motorlar dahada devirlenmeye başladı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)