Yeni akü nasıl şarj edilmeli
-
Bugün CBTX7L-BS YTX7L-BS kodlu Varta marka bir akü sipariş ettim, gayet uygun bir fiyata ve 2015 üretimi olduğu bilgisi verildi. Fiyat 120 tl kargo dahil merak edenler için. Şimdi benim sorum, bu akünün ilk dolumu, yani şarjı nasıl olmalı, kaç saat şarj etmeli, elimde şuan bi adaptör var equalizer adaptörü çıkış olarak 12 ila 13.8 volt çıkışlı max 16 amper diyor. Bu adaptör ile şarj işlemini yapabilirmiyim. Bilgi için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
acelesi yoksa 1 ampere ayarla 12 saat şarzda kalsın..
bunu senede bir motor yatarsa veya şehir içi kısa mesafelerde kullanıyorsan tekrarla akünün ömrü uzar..
-
Akü akımının on(10)da biri akımla ve maksimum 14..14.2 volt ile şarj edilir. Adaptörle şarj yapılamaz. Akü şarjörleri sabit akım kaynağıdır. En iyisi bir oto elektrikçisinde şarj yaptırılmalıdır.
Bazı akülere ilk şarj gerekmeyebilir. Yanında verilen sıvılar eklendikten bir süre sonra kullanabilirsiniz. Kullanma kılavuzunu okursanız gerekli açıklamalar vardır. Kolay gelsin.
-
Yeni alınan akü şarj edilmez. O olaylar sulu bakım gerektiren aküler zamanında idi.
Takarsın kullanırsın.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Evet akü bakımsız akü, asitini döktükten sonra şarj edilmiyor mu bu şimdi eminmisiniz ?
-
Evet akü bakımsız akü, asitini döktükten sonra şarj edilmiyor mu bu şimdi eminmisiniz ?
Eger aku, sivisi icine konmamis sekilde satiliyorsa, bakimli da olsa bakimsiz da olsa, sivi ilk konduktan sonra sarj edilmelidir. Eger sarj etmezseniz, o aku hicbir zaman tam verimle calismiyor. Siviyi koyduktan sonra birkac saat bekleyin Sonra Ah/10 oraninda amper veren otomatik bir sarj aletiyle 8-10 saat kadar 8arj edin.
-
Asitler döküldükten sonra kapaklar açık şekilde 12 saat açık kalsın
Zaten bu şekilde akünün %80 i dolmuş olacak, bu kısım akü ömrü için çok önemli atlamayın,
Kapakları kapattıktan sonra 1 amperde 3-4 saat şarj yeterli zaten akü şarjı kısa sürede keser şarj olduğundan dolayı,
Bu şekilde yausa akümü tam 7 sene kullanım ve şu an motorumu alan kişi kullanmaya devam ediyor
-
aküyü aldiginizda herhangi bir bilgi verilmedi mi akü bos veya dolu diye???
genelde sifir alinan aküler dolu olyor ve hemen motora baglanabiliyor
-
Pilot90 adlı üyeden alıntı
aküyü aldiginizda herhangi bir bilgi verilmedi mi akü bos veya dolu diye???
genelde sifir alinan aküler dolu olyor ve hemen motora baglanabiliyor
motora şarz etmeden takarsanız çalışacaktır ama şarz ederek kullanmaya başlarsanız ömrü uzar..
yatan,şehir içinde kullanılan veya extra sis farı,ısıtıcısı olan motoru senede bir kez tampon şarza bağlarsanız akü için güzel bir şey yapmış olursunuz..
-
22 Temmuz 2016, 01:45
#10
Bugun mutlu aku golden diye bi aku aldim sarjs falan etmedi hic adam takti direk motora gerek yok dedi bunlarda motor sarj edio zaten kendi dedi bi sorun olusurmu sizce
-
22 Temmuz 2016, 01:57
#11
1 gün şarjda bırakılırsa iyi olur. senede birkaç kez kullanılmayan zamanlarda da öyle
-
22 Temmuz 2016, 02:52
#12
yukarıda zümer arkadışımız demiş ama ben nedenleriyle tekrar söyleyeyim. Arkadaş bu motosiklet işi aslında çok kolay çünkü bu motorla beraber bi kullanıcı el kitabı veriyorlar. Ha olaki şu veya bu sebepten eline geçmedi, çat online aratarak elde edebilirsin. Şimdi adam bilmem kaçıncı sayfada sana bu konuda neler yapmanı söylemiş, ola ki yapamadın git bi elektirikçiye akünün amperini ölçtür(olması gereken değerler kullanıcı el kitabında yazar). inan zor değil düşük çıkarsa adamda şarj ettir motoruna tak. Tekerin düz bassın.
-
Profesyonel değilim ama bizzat tecrübe ettiğim en faydalı yolu yazayım. Bunu özellikle belirttim çünkü piyasada ticari kaygılarla bilimselmiş gibi duran pek çok bilgi var ve en doğrusu kazanılan tecrübeler yani, pratik. Teorik bilgileri ürünleri çok çeşitli şartlarda kullanan kişilerin tecrübi bilgilerinden tahkik edilmek kaydıyla daha üstün bulmuyorum açıkçası. Nitekim internette bu site dahil olmak üzere yazılan tecrübelerden çokça istifade ederim, dolayısıyla tahminlerini değil tecrübelerini yazan arkadaşların yorumlarına hep minnetdar kalırım.
Tecrübe ettiğim hususları not ettiğim genel bakımlar defterimden ekliyorum, belki faydalı olur. Bosch 51913 (M4F45) ıslak akü Ağustos 2014'de takıldı. 22.09.2017 tarihinde akü hiç basmıyordu, bunun üzerine aynı akünün yenisini aldım (173 TL). Eski aküyü söktüğümde sıvı seviyesinin azaldığını gördüm. Plakaların bir santimetre üzerine kadar saf su ekledim ve motor dışında şarja bağladım. Aküyü taktım ve ilk seferde aldı. Bugün hala aynı aküyü hiç sorunsuz kullanıyorum. Buradan çıkarımım bosch vb. marka asit konulan akülerde her ne kadar tam bakımsız denilse de kontrol edilip eksilme varsa plakaların bir santim üzerine kadar saf su konularak bakım yapılırsa kesinlikle akünün ömrü uzuyor. Bu sebeple kapağı açılmayan akü almıyorum. Burada en önemli husus akünün fazla havasının çıktığı hortum tıkalı olmamalı. Aküm bitti sanarak aldığım sıfır akü ise içerisine asit koymadığım için sıfır olarak duracak diye var sayıyorum.
Ayrıca Black&Decker BDV090 akü şarj cihazı da devamlı takılı durduğunda bir şekilde akü suyunu eksiltiyor. Gözlemime göre akü suyu tam ise şarj kısa sürede oluyor ve yeşil ışık daimi yanıyor, akü suyu eksikse uzun süre sonra yeşil ışık yanmaya başlıyor. Bu durumda akü suyunu kontrol etmeli.
Bu sebeple yamaha xvs 650'si olan bir arkadaşıma da Yuasa YT12B-BS 12 v 10ah asit paketiyle gelen akü sipariş ettim. Bugün onun aküsünü takacağım ve tecrübe ettiğim yol akü sıvısını boşalt, aküyü 8-10 saat kapakları açık ama içerisine pislik kaçmayacak şekilde beklet, şarja tak, şarj dolu işareti aldığında (veya en az 3-4 saat, vakit varsa bir gece düşük amperle şarj et, akü şarj cihazlarının çoğu zaten akü dolduğunda şarjı keser) motora tak.
Motor bir hafta civarı yatınca akü basmıyorsa suyunu kontrol et veya genel bakımlarda (yılda iki kez yaparım) akü sıvısını ve plaka durumunu kontrol et. Tekrar belirteyim uzman değilim, tecrübe ettiğim bunlar. Kazasız sürüşler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)