Ön varyatör dağıldı. Yedek parça uyumluluğu ?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, bi hevesle aldığım vitello life 80 kelimenin tam anlamıyla daha 100km süremeden elimde kaldı. Kendisini 6700km.de almıştım şuan 6780de. Bayır aşağı gazı dipledikten sonra hava filtresinin aşağı kısmından feci bir parçalanma sesi geldi. Sonrasında motor düzgün çalışmaya devam etti ama tekerlere devir aktaramadı. Normal istop edip eve kadar ittirdim. Varyatör kapağını sökünce kayıştan geride sadece kauçuk parçaların kaldığını gördüm. Bide bu var tabi;
Şimdi sormak istediğim şu. Bu motorun ön varyatörünü bir türlü bulamadım. Bu 125ZN'lerin ön varyatörünün yıldız kapağını ve ağırlık millerini taksam takabilir miyim ? Uyumlu olur mu ? Hava filtresinin kapağında Znen 50QT diyor. Sanırım bunun tüm parçaları 50cc çin motorlarınınkiyle aynı. Nasıl yapıcam bilmiyorum.
Reklamlar
-
kayışı sıkıştırıp seni düşürmemesi daha önemli, bu parça kayışı kitleyip seni düşürebilirdi bile
-
Şurdan yardımcı olabilecek bir kişinin çıkmadığına gerçekten şaşırdım. Neyse ben yaptıklarımı yazayımda belki bizim bir faydamız dokunur. Vitelloda öyle bi motor ki internette hakkında bilgi edinmek acayip zor. Kayış boyutunu bile uzun uğraşlar sonucunda bulabildim çünkü kayıştan geriye hiçbirşey kalmamıştı.
Bu yıldız kapağı tek satan bulamadım. Haliyle 50cc ön varyatör seti sipariş ettim. 669-18-30 ebatında kayış kullandım. Kayışla birlikte 58tl ödedim. Başta taktım çalışmadı. Hava filtresinide montajlamak gerekiyormuş. Onuda montajlayınca çalıştı. Kayış yerine oturana kdr ses felan çıkartıyor ama şuan kusursuz oldu. Birde Ön Varyatör diskini sağlam sıkmak gerekiyor yoksa yüksek torkta disk duruyor somun dönmeye başlıyor.
-
Merhaba arkadaşlar, yine ben. 50KM kadar motorumu kullandıktan sonra dün yine bayırda kaldım. İstop etti. Sanki motor 5vitesde 5.vitesde takıldı kaldı gibi. Neyse bu sabah tekrar söktüm varyatörü.
Yine dağılmış başımın belaları. Erimişler yerlerinde ters dönmüşler felan. Yatağada zarar vermişler. 50KM'de bir bu bilyeler eriyor dağılıyor kafayı yiyecem :/
-
Dosdum baştan söyliyim scooter dan anlamam ama mantık yürütelim bu dediğin parçalar nasıl zorlanıp eriyor onu senin bize söylemen lazım. Anormal durumu bize anlat ki bizde alternatif çözümler bulabilelim. Varyatör kısmına yağ var değil mi
-
zaten o scooterı bayır aşşağı dip gaz kullanıyorsan ki öyl yazmış o kadar dayandığına dua et yokuş aşşağı zaten gazlamadan inmen lazım o tarz scooterda çıkarken de çok zorlamadan gitmen lazım altında scooter öle canavar bir şey değil bagaların erimiş çok da pahalı değil onlar erimesinin sebebide ön varyatörün vidasını elinle değil havalı tabancayla sıktırtman lazım yoksa istediğin kadar uğraş motor gaz verdikce o vida döner gevşer sonrada olmamaı gereken bu tip saçmalıklar olur
-
Hocam büyük geçmiş olsun.
Keşke önceden göreseydim, neyse. Çinli, tayvanlı, japon, italyan, fransız sukuterlerin birçok parçası birbirine birebir uyar.
Bu 80cc'lik sukuterin varyatörünün 50cc'lik olanlarla aynı olduğunu tahmin ediyorum. Zaten hepi topu 3 tip varyatör mevcut. Sendekinin 139qmb motor tipine uygun olanından olması lazım. Bagaları/bilyaları 8gram civarı.
125znu'nun motor tipi 152qmi, varyatörü 125-150cc'lik olanlar için. Bagaları 18mmx14mm ağırlıkları 12gram-14gram arası.
İkinci kez varyatörün sorun vermesi muhtemelen havalı sıktırma ile sıkmamandan kaynaklanmıştır. Daha kaliteli baga nereden bulurum dersen japon malı Bando marka bagaar için motobakkal'a bir bakabilirsin. Bagaların ölçüsünü kumpasla ölçersen web sitelerinden bulabilirsin. Örneğin 18x14mm baga:
https://www.motobakkal.com/kymco-peu...o-roller-10185
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)