Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni akü aldım o da bitti

    REKLAM ALANI
  1. #1
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Merhaba.

    Bende bir Honda CBR 250R var. Xenon fark takılı. Taktıktan 1-2 ay sonra yolda giderken motor istop etti. Çalıştırmaya çalıştığımda marş motoru dönemiyordu. Işıklar sönüktü. Şarj etmeye çalıştık ama akü zaten eskiydi ben de yeni aldım. Üstünde olan orijinal aküden aldım. Taktım ve sorunsuz çalıştı. Birkaç gün sürdüm bu şekilde. Sonra kar kış gelince tekrar garaja kapattım. 3 gün geçti bir çalıştırayım dedim garajda hemen çalıştı. 10-15 dakika o şekilde bıraktım. Garajda kapalı kalınca ısınmış ve fan açmış. Sonra kontağı kapattım ve tekrar çalıştırmayı denedim. Işıklar yine sönük oldu. Çalışmadı. Xenon'u söktüm yine çalışmadı. Sorun nedir sizce?

    Bu arada olayın Xenon ile ilgili olduğundan emin değilim.

    Burada sıcaklık -25'lere kadar düşüyor. Onun etkisi var mı bilmem. Ama aynı garajda başka motorlar da var. Onlarda akü sorunu yok.
    adm12 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    akü tam şarj oluyormu onu ölçtürün belkide rolantide fan açması akünüzü yemiş olabilir

  3. #3
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Yarın şarj alıp almadığını baktıracağım ama önce aküyü şarj etmeliyim. Akü beslemeli olduğu için de vurduramıyorum.

  4. #4
    macremmm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Yeni akü takıldığında her zaman bence kaçak olup olmadığı kontrol edilmelidir belkide sisteminizde bir kaçak vardır yada xenon montajı yapılırken usta bir kaçağa sebebiyet vermiş olabilir kontrol ettirmeniz de fayda var bence

  5. #5
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motorunu oldugu yerde calistirdigin icin akuden yemissin ustunede fan acmis ve durmasini bekleyip kapamissin motorunu orda zaten akun bitmistir die dusunuyorum normalde caliatirsiginda bi 10 dk surmen lazim motorun akusunun bitmemesi icin

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    büyük ihtimal dinamo sargısında yanık vardır...ölçümden sonra belli olacak eski akünü atma sağlamdır

  7. #7
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunu oldugu yerde calistirdigin icin akuden yemissin ustunede fan acmis ve durmasini bekleyip kapamissin motorunu orda zaten akun bitmistir die dusunuyorum normalde caliatirsiginda bi 10 dk surmen lazim motorun akusunun bitmemesi icin
    Umarım öyledir. Yarın şarj edip deneyeceğim. Sonucu buraya yazacağım. Teşekkürler cevap için.

  8. #8
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Herkese merhaba. Aküyü şarj ettirdim. Tam dolana kadar şarjda kaldı. Motora taktım çalıştı. Sorun yok şuan. Değerini ölçtürdüm, 11,9 çıktı. Yani olması gerekenin altında. Motosikletçime sorudum "xenon'un fişini çıkarırsanan biraz idare eder" dedi. Buradan 300 km yol gideceğim. O yol için fazlasıyla yeter dedi. Sanırım dinamonun tellerinde sorun varmış. Yardımlarınız için teşekkürler.

  9. #9
    cbr1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Motoran XF-250
    Hocam akuye ölçü aleti bağlayıp devri yükselttiğinizde voltaj da artıyor mu onu denemeniz gerek. Düşük devirde yeterli akımı üretemez alternator. Konjektorunuz de de problem olabilir.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı aritmik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba. Aküyü şarj ettirdim. Tam dolana kadar şarjda kaldı. Motora taktım çalıştı. Sorun yok şuan. Değerini ölçtürdüm, 11,9 çıktı. Yani olması gerekenin altında. Motosikletçime sorudum "xenon'un fişini çıkarırsanan biraz idare eder" dedi. Buradan 300 km yol gideceğim. O yol için fazlasıyla yeter dedi. Sanırım dinamonun tellerinde sorun varmış. Yardımlarınız için teşekkürler.


    yukarıda da yazmıştım,tel dediğiniz dinamo sargısı yanık..

    normalde 14,2 ve 14,5 volt arasında görmelisin o değeri 11,9 çok düşük..

    bu şekilde kullanırsan yeni aküyü de öldürürsün hatta konjektörün de gidebilir..

    elektronik konjektörler çok pahalıdır dikkat !!

  11. #11
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Eğer akün şarj almıyorsa regülatör(yada konjektör deniyor)ve regülatöre giden kabloyu kontrol ettir. Regülatör arzalıysa yada kabloda sıkıntı varsa akü şarj etmez. Bu sebepten yolda kalmışlığım var.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)