Kış geldi, aküler bozulmasın
Reklamlar
-
125zn kullanıcıları sayfasına yazdığım mesajı aynen iletiyorum:
"Dün akşam komşumun tavsiyesi üzerine aküyü söktüm.
Bagajın arka kısmında akü kapağı var ama oradan aküyü çıkarabilmek mümkün olamadı. Akünün tutacağı biraz yamuk bir şekilde imal edilmiş
Ben de mecburen Bagaj küvetini söküp aküyü öyle çıkardım. Akünün her tarafı çamur olmuştu. Arka çamurluk kırıldıysa yenilemeyi ihmal etmeyin.
Akü bağlantılarının iyicene sıkı olduğundan emin olmanızı tavsiye ederim. Benimkiler gayet kolay bir şekilde çıktı. Titreşimden ötürü akü bağlantılarının kendi kendine gevşemesi veya çıkması oldukça mümkün. Benden önceki sahibi de böyle bir durumu tecrübe etmiş zaten.
Loktayt da denenebilir veya lastikli somun da olabilir.
Bir de akü bağlantısı gevşek olunca direnç artıyormuş, bu da soğuk havalardaki çalışmayı zorlaştırıyormuş. Akü bağlantıları paslı olunca da böyle olabiliyormuş.
Akü %100 şarj olduğu zaman 12.6 Volt oluyormuş, ucuz yollu bir voltmetre alıp ölçeceğim bakalım ne çıkacak.
Motorsikletin doğru dürüst şarj edip etmediğini anlamak içinse motor yaklaşık 3000 devirde çalışırken alınan ölçümün 13.8 14.5 civarı olması lazımmış.
Ben demiyorum akücü japonlar öyle diyor:
http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30"
Bir iki bilgi daha eklemek gerekirse:
*Akü durduğu yerde kendi kendine boşalıyor/deşarj oluyormuş.
*Uzun süre yarı dolu halde saklanırsa aküde sülfatlanma oluyormuş. Bu da akünün kapasitesini düşürüyor sonunda da hepten bozuyormuş.
*Yarı dolu aküler sıfırın hemen altında donma yapabiliyormuş, tam dolu aküler daha düşük sıcaklıklarda bile donmuyormuş.
bu yüzden akünün kışın bozulmaması için ya motordan söküp eve alıp şarj etmek veya en azından haftada bir motoru çıkarıp 10-15dk çalıştırmak gerekiyormuş.
Kurşun asit tipi akülerin her zaman %100 veya bu değere yakın bir değerde(%95, %97 vb) tutulması lazımmış.
Reklamlar
-
Akü'nün dolu haldeki voltajı 13V'un üzerindedir. 12V civarı bir gerilim görülüyorsa şarj edilmelidir. Motor çalışıyorken şarj voltajı 14V'a kadar çıkar.
Akünün kendi iç direncinden dolayı kullanılmasa dahi zamanla boşalır. Sadece aküler için teğil tüm piller için geçerlidir bu durum. Bazısı erken boşalır bazısı geç boşalır bu durum akünün yapıldığı materyale veya teknolojisine bağlıdır. Havalar soğuk olduğundan Benim motor 2 aydır yatıyor garajda. Aküyü korumak adına 3 haftada bir akü voltajını ölçüp aküyü sökmeden motor üzerinde 1 saat civarı şarj ediyorum. Sadece Aküyü şarj etmek için çalıştıracaksanız hiç çalıştırmayın daha iyi.
-
motomaxde 39tl ye sarj aletı var akunun degerı dusunce alet verıyor elktrıgı dolunca kesıyor
ben uc motor ıcın bunu kullanıyoru ayda bır hepsını sarj edıyorum
-
bir dip not düşeyim tam hakim değilim konuya ama bir arkadaşımdan duyduğum kadarıyla marş basılıp 10dk rolantide çalıştırdığımız zaman o aküye bir faydası olmuyormuş yani şarj olmadığını söyledi..dinamo tekerleğe bağlıymış ıvır zıvır dedi..
geçen sene horneti yatırdığım zaman 4 5 gibi bir süreçte bende hafta 1 2 defa inip marş bastım yeri geldi 2 hafta marş basmadım sıkıntı olmadı lak die ilk marşda aldı...yinede haftada 1 kere çalıştırmakta fayda var
-
aküyü sökmek, voltajla uğraşmak yerinde, haftada bir 10 dakika çalıştırmak yeterli olur bence.
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
aküyü sökmek, voltajla uğraşmak yerinde, haftada bir 10 dakika çalıştırmak yeterli olur bence.
haftada bir sadece rölantide çalıştırmkda aküden yer yanlız biraz yol yapmak lazımdır,3-5 km gezinti yapmak daha faydalı 10dk çalıştırmak yerine.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Akünün beklemekten bitmesi dünyanın sonu değil, şarj edip kullanırsınız. Akü biraz hasar görür elbet . Ne kadar iyi bakarsanız bakın ortalama 3 senede çöpe gidiyorlar.
-
BlackGhost adlı üyeden alıntı
haftada bir sadece rölantide çalıştırmkda aküden yer yanlız
biraz yol yapmak lazımdır,3-5 km gezinti yapmak daha faydalı 10dk çalıştırmak yerine.
motor çalışırken aküden neden yesin?
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
motor çalışırken aküden neden yesin?
Marşa bastığınızda aküden harcanan miktarı rölantide 10 dakika çalışan motorla yerine koyamazsınız da ondan. Motoru çalıştırmayın daha iyi.
-
30 Aralık 2015, 19:18
#10
o zaman aküyü söküp evde şarj etmek daha mantıklı
Not: arkadaşın dediği mantıklı, marş motoru özellikle de kışın zor çalışan motorda çok iyi akım çekiyormuş.
-
30 Aralık 2015, 19:23
#11
herkes aküsünü koltuk altına alıp evine çıksın
-
30 Aralık 2015, 19:35
#12
EmirhanCoskun adlı üyeden alıntı
bir dip not düşeyim tam hakim değilim konuya ama bir arkadaşımdan duyduğum kadarıyla marş basılıp 10dk rolantide çalıştırdığımız zaman o aküye bir faydası olmuyormuş yani şarj olmadığını söyledi..dinamo tekerleğe bağlıymış ıvır zıvır dedi..
geçen sene horneti yatırdığım zaman 4 5 gibi bir süreçte bende hafta 1 2 defa inip marş bastım yeri geldi 2 hafta marş basmadım sıkıntı olmadı lak die ilk marşda aldı...yinede haftada 1 kere çalıştırmakta fayda var
Alternatör yani motosikletin elektrik üreteci doğrudan kranka bağlı, yani motor çalıştığı zaman alternatör de çalışır aküyü şarj eder. Ha şu var daha yüksek devirde daha fazla elektrik üretilir aküyü şarjı daha kolay olur.
Bundan dolayı sürmek gerek denmiş olabilir. ama alternatör kranka bağlı.
-
30 Aralık 2015, 19:45
#13
kurubuz adlı üyeden alıntı
Akünün beklemekten bitmesi dünyanın sonu değil, şarj edip kullanırsınız. Akü biraz hasar görür elbet . Ne kadar iyi bakarsanız bakın ortalama 3 senede çöpe gidiyorlar.
2 sene 10 ay oldu voltaj normal çıkıyor motosiklet kanuni bretons 125
Akunun sıvısı azalınca şarj etmiyor aklınızda bulunsun ustaniza kontrol ettirin
Unuttum üzerinde orijinal akü var
-
30 Aralık 2015, 19:48
#14
Yuasa marka akümü tam 6 sene kullandım ve motorumu sattığımda hala çalışıyordu,
Akü için en önemli şey ilk kurulumdur,
Asla ve asla aküyü aldığınız yerde kurdutmayın çünkü ilgilenmezler,
Aküyü alın kapakları açıp asitleri dökün ve kapaklar açık bir şekilde 12 saat beklesin(en önemli yer,kesinlike atlamayın)
Sonra düşük amperli bir cihazla aküyü şarj edin fazla uzun sürmez çünkü kapaklar uzun süre açık kaldığından zaten akü şarj olmuş durumdadır,
Uzun ömürün ikici adımı;
Motoru sürekli yaz-kış kullanmak
Ve yine düşük amperde, senede bir kez kış aylarında aküyü full şarj yapmaktır,
Kış aylarında motor kullanılmayacaksa akü sökülmeli,oda sıcaklığında kuru bir yerde saklanmalı ve bir kez şarj edilmelidir,
Bir çok satıcı, size iki sene sonra tekrar akü satabilmek için ,
Kurulumu eksik yapar
Şarj etmez, akü kapaklarını ise en fazla yarım saat açık bırakır,
Paranızı ziyan etmeyin bu akülerin hepsi ithal maldır,
Ayrıca geçen ay yeni bir motor aldığımda,
Alım işlemlerimi yaptıktan sonra showroomda motorumun akü asitlerini kendim döküp ertesi güne kadar kapakların açık kalmasını istedim ve sabah kapakları kendim kapattım,
Yeni motor alındığında akünün kurulmamış olmasına dikkat edin,kurulu ise kabul etmeyip, yeni bir akü talep edin.
-
31 Aralık 2015, 00:53
#15
maktama adlı üyeden alıntı
Marşa bastığınızda aküden harcanan miktarı rölantide 10 dakika çalışan motorla yerine koyamazsınız da ondan. Motoru çalıştırmayın daha iyi.
toplam kaç marşa kadar dayanır tahmini 3, 5, 10, 50, 100?
-
31 Aralık 2015, 01:20
#16
Valla ben onu bilmem. Benim hornet 2009 model. 2010 Mayıs çıkışlı. Hâlâ üzerinde fabrika çıkışı aküsü var. Bazen 1 ay calistirmadigim oluyor. Otoparka aidat ödemeye gittiğimde açıyorum brandasini basiyorum tek Marşta çalışıyor. Neyse maşallah diyeyimde 3 haftadir gitmedim otoparka bu hafta gidip bi bakayım makinaya
-
31 Aralık 2015, 12:24
#17
astrofizik adlı üyeden alıntı
Yuasa marka akümü tam 6 sene kullandım ve motorumu sattığımda hala çalışıyordu,
Akü için en önemli şey ilk kurulumdur,
Asla ve asla aküyü aldığınız yerde kurdutmayın çünkü ilgilenmezler,
Aküyü alın kapakları açıp asitleri dökün ve kapaklar açık bir şekilde 12 saat beklesin(en önemli yer,kesinlike atlamayın)
Sonra düşük amperli bir cihazla aküyü şarj edin fazla uzun sürmez çünkü kapaklar uzun süre açık kaldığından zaten akü şarj olmuş durumdadır,
Uzun ömürün ikici adımı;
Motoru sürekli yaz-kış kullanmak
Ve yine düşük amperde, senede bir kez kış aylarında aküyü full şarj yapmaktır,
Kış aylarında motor kullanılmayacaksa akü sökülmeli,oda sıcaklığında kuru bir yerde saklanmalı ve bir kez şarj edilmelidir,
Bir çok satıcı, size iki sene sonra tekrar akü satabilmek için ,
Kurulumu eksik yapar
Şarj etmez, akü kapaklarını ise en fazla yarım saat açık bırakır,
Paranızı ziyan etmeyin bu akülerin hepsi ithal maldır,
Ayrıca geçen ay yeni bir motor aldığımda,
Alım işlemlerimi yaptıktan sonra showroomda motorumun akü asitlerini kendim döküp ertesi güne kadar kapakların açık kalmasını istedim ve sabah kapakları kendim kapattım,
Yeni motor alındığında akünün kurulmamış olmasına dikkat edin,kurulu ise kabul etmeyip, yeni bir akü talep edin.
yorumun için teşekkürler, ancak dediklerin eski tip bakımlı akülerde uygulanabilir. Şimdiki aküler kapalı (sealed/bakımsız) tip aküdür, kapağı açmak imkansız olmasa da oldukça zor.
Akünün içinde sülfürik asit ve kurşun plakalar mevcut. Biri aşırı derecede yakıcı, kör edici bir madde öbürü safi zehir. O yüzden kapağı açmak asidi dökmek... Bunlar kesinlikle yapılmamalı.
-
31 Aralık 2015, 12:29
#18
jel akünün bakımı nasıl yapılır arkadaşlar.Bunun konusunu da sabah açıp akümün fotografını yüklemiştim yardımcı olabilir misiniz.
-
31 Aralık 2015, 14:03
#19
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
toplam kaç marşa kadar dayanır tahmini 3, 5, 10, 50, 100?
10 marş bastığımı biliyorum bir kere , aküye zarar vermemek için daha da fazla basmamıştım(araçtan takviye de yapmıştım yine çalışmamıştı,vurdurarak çalıştırmıştım, sonra tekrarlamadı, sorun aküden değildi sanırım, keza 10 defa basamazdım marşa ),
engin_deniz adlı üyeden alıntı
Valla ben onu bilmem. Benim hornet 2009 model. 2010 Mayıs çıkışlı. Hâlâ üzerinde fabrika çıkışı aküsü var. Bazen 1 ay calistirmadigim oluyor. Otoparka aidat ödemeye gittiğimde açıyorum brandasini basiyorum tek Marşta çalışıyor. Neyse maşallah diyeyimde
3 haftadir gitmedim otoparka bu hafta gidip bi bakayım makinaya
Motorunuzu otoparkta değil de şu havalarda dışarıda branda ile 1-2 akşam bırakıp deneyin akünüzü. Benim motorum da işyerinin otoparkında dururken tık diye çalışıyor, ancak Ankara'nın soğunda dışarıda branda ile 3-4 gün durunca su koyverebiliyor artık.
Geçen kış böyle bir sorunum yoktu, bu kış olmaya başladı, ben de bir bakıma sokayım dedim:
-
31 Aralık 2015, 15:06
#20
maktama adlı üyeden alıntı
10 marş bastığımı biliyorum bir kere , aküye zarar vermemek için daha da fazla basmamıştım(araçtan takviye de yapmıştım yine çalışmamıştı,vurdurarak çalıştırmıştım, sonra tekrarlamadı, sorun aküden değildi sanırım, keza 10 defa basamazdım marşa
),
Motorunuzu otoparkta değil de şu havalarda dışarıda branda ile 1-2 akşam bırakıp deneyin akünüzü. Benim motorum da işyerinin otoparkında dururken tık diye çalışıyor, ancak Ankara'nın soğunda dışarıda branda ile 3-4 gün durunca su koyverebiliyor artık.
Geçen kış böyle bir sorunum yoktu, bu kış olmaya başladı, ben de bir bakıma sokayım dedim:
http://www.hizliresimyukle.com/image...231_130327.jpg
demek ki kolay kolay bitecek gibi değil.
o yüzden bence sıkıntı olmaz.
haftada bir 10 dakika rölantide çalıştırırım, zaten en fazla 2-3 hafta yatar motor,
bi haftasonu alır 1-2 saat gezer yine bırakırım garaja
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)