Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

redline'da vites değiştirmek her zaman maksimum hızlanma sağlamayabilir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Aşağıda yazdığım teknik makaleyi okumadan önce

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066 yada aynı sayfaya yeni link: http://www.motosiklet.net/forum/fayd...ciklamasi.html

    adresindeki "tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması" konulu topici okumanızı şiddetle tavsiye ederim.
    "tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması" yazımı okuduğunuzu varsayarak konuya giriyorum.
    Pek çok motosiklette motorun maksimum beygir gücünü verdiği devrin, motorun yapabildiği maksimum devirden daha düşük olduğunu görmüşsünüzdür. Motorun maksimum yapabildiği devirden itibarende "redline" tabir edilen kırmızı çizgi başlar. Bu kırmızı çizgide kullanmak motoru patlatabilir.
    Eğer amacımız belli bir hıza minimum sürede çıkmak ise, çoğu sürücü her viteste motoru redline'a kadar (maksimum devire kadar) çıkartıp öyle vites değiştirmektedir. Çoğunluk motor/şanzıman dizaynında bu en çabuk hızlanma sonucunu verir fakat kural değildir. Bazen erken vites değiştirmek daha çabuk hızlanma sağlayabilir. Yada bazı viteslerde EN UYGUN VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ farklı olabilir.
    Öncelikle şanzıman oranlarından başlamak istiyorum.
    Aktarmada kayıpları ihmal edersek, motorumuzun tek başına ürettiği tork çeşitli aktarma organlarından (şanzıman, zincir vs) geçerken katlanarak tekerleğe iletilir. Küçük viteslerde motor devri ile tekerlek devri arasında büyük oran farkı vardır. Tam o oran kadarda tork katlanır.
    Örnek olarak kendi motosikletimi vermek istiyorum:
    NOT: BU MAKALEDEKİ TÜM RAKAMLAR YAKLAŞIK DEĞERLERDİR.
    Birincil azalma : 1.763
    1 : 2.400
    2 : 1.550
    3 : 1.174
    4 : 0.960
    5 : 0.852
    İkincil azalma : 0.944
    Son azalma : 3.091
    Bu değerler dişli oranlarıdır. 1'den 5e kadar olan rakamlar vitesleri, diğerleride şaft, son dişli vs oranlarıdır. Birincil, ikincil ve son azalma rakamlarını birbirleri ile çarpıp sonra hangi vitesin oranı ile çarparsak o vitesteki net oran bulunur.
    Bu hesabı yaptığımızda:
    12.35
    7.97
    6.04
    4.94
    4.38
    oranları bulunur. Yani birinci viteste motor kaç devir dönüyorsa, tekerlek onun 12.35'te biri kadar devir döner.
    Motorun arka lastik ölçüsü 160/80 15 olduğu için tekerleğin dış çevresi tam 2 metre çıkar. 160/80 yanak genişliğidir, 160mm'nin %80i anlamına gelir oda 12.8cm yapar. Üstte ve altta iki yanak olduğu için 25,6cm yapar. Cantımızda 15 İNÇ (yani 38,1cm) olduğu için hepsini topladığımız lastik çapımız 63,7cm, yarıçapımızda 31,85cm yapar. Dairenin çevresi formülünden 2 x 3.14 x 31.85 ile dış çevreyi 200cm buluruz. Yani tekerlek bir devir yaptığında motosikletimiz 2 metre ilerlemektedir.
    Burdan motosikletimizin maksimum torkunun, maksimum beygir gücünün ve maksimum devrinin (kesicinin yada redline'ın) olduğu devirlerde her viteste kaç km ile gittiğini hesaplayabiliriz. (Benim motosikletimde devir göstergesi yok, diğerlerindede devir göstergesi elektronik olduğu için düzgün olup hız göstergesi mekanik olduğu için güvenilir olmayabilir)
    Bu hesapları yaptığımızda:

    1de
    3000 30km/h
    5500 55km/h
    7000 70km/h

    2de
    3000 45km/h
    5500 85km/h
    7000 110km/h

    3te
    3000 60km/h
    5500 110km/h
    7000 140km/h

    4te
    3000 75km/h
    5500 140km/h
    7000 175km/h

    5de
    3000 85km/h
    5500 155km/h
    7000 200km/h

    değerlerini buluruz. Hatırlatıyorum değerler yaklaşık, bir miktar hata olabilir. Ayrıca motor son viteslerde son devirlere ulaşamayabilir. (Zaten benim motosikletimde 200km/h yapmıyor)
    Bu değerlerden oranlama yaparak hangi devirde vites değiştirdiğimizde bir sonraki viteste hangi devirde olacağımızı bulabiliriz.

    Şimdi gelelim torka.
    Öncelikle motorun teknik özelliklerini gerekli birimlerden bir çıkaralım.
    Motorumuz 5500 devirde 45,8 beygir PS biriminde. 3000 devirdede Nm cinsinden 64,2 tork üretmekte.
    "tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması" topicinde anlattığım formülden beygir gücü tork ilişkisi formülünü kullanarak eksik değerleri bulabiliriz. O topicte tork beygir gücü çevriminde sabit katsayıyı 5252 olarak yazmıştım fakat bizim bu makaledeki beygir gücü verimiz PS biriminden olduğu için doğru değer 5180 oluyor.
    5500 devirde 45.8 beygir üretebilmek için değerleri yerine koyduğumuzda torkumuzu 5500 devirde 58,4Nm olarak buluyoruz. Bahsettiğim formülde tork değerleri lbf-ft biriminden olduğu için Nm'ye dönüştürmeyi unutmuyoruz. (Örneğimizde 64.2 Nm 47.4 lbf-ft yapıyor)
    3000 devirde 64.2Nm tork üreten motor o devirde 27.5 PS beygir gücü üretir.
    Bu bulduğumuz 4 veriyi grafikte işaretleyip tahmini bir tork beygir gücü eğrisi çizebiliriz. (Pek güvenilir olmaz çünkü elimizde sadece 4 değer var. En doğrusu motoru dyno'ya bağlayarak alınır)
    Motorumun kesiciye girdiği hızları bildiğimden dolayı maksimum devrini 7000 olarak hesapladım. (Gerçeğinden biraz fazla çıkmış olabilir)
    Maksimum torkumuz 3000'den itibaren, maksimum beygir gücümüz ise 5500'den itibaren düşmeye başlayacaktır. Yani redline'a (bu örnekte 7000)ulaştığımızda hem tork hem maksimum beygir gücümüz oldukça azalmış olacaktır.
    BURADA MESELE ŞU:
    Tam redline'da iken şanzıman oranı düşünülerek tekerleğe iletilen tork bir üst viteste aynı hıza karşılık gelen devirde tekerleğe iletilen torkun daha büyükmü küçükmü olduğudur. Yani 5500 devirden sonra torkumuz ciddi anlamda düşmekte ama bir üst vitestede vites oranından kaybetmekteyiz. Sonuça net hangi değer büyükse o vites ve o devirde DAHA ÇABUK HIZLANIRSINIZ.
    BİR MOTOR KAÇ BEYGİR OLURSA OLSUN TAM O ANKİ BULUNDUĞU DEVİRDE TEKERLEĞE İLETTİĞİ TORK KADAR ÇABUK HIZLANIR. Yani aynı viteste iken benim motorum 3000 devirde 5500 devire göre daha çabuk hızlanıyor, daha iyi çekiyor. (Düşük devirde daha iyi çekmesi garibinize gitmiş olabilir ama aşağıdaki hesaplamalardan göreceğimiz gibi bir üst vitesin 3000 devirinin net tork değeri daha düşük çıktığı için yüksek devir önemlidir)
    Çoğu içten patlamalı motorlu düz vitesli taşıtlar genelde tam redline'da vites değiştirince yeni viteste aktarılan tork daha düşük olacak şekilde ayarlanmıştır (dizayn edilmiştir). Ama bazı taşıtlarda yada bazı viteslerde bunun tersinin olması muhtemeldir.
    Deneyerekte görebilirsiniz, yada yukarıda hesabı yapabilirseniz hesaplayabiliriniz.
    Yukarıda hesaplardan motorumuzun 7000 devirde 45Nm'den daha az bir torku olduğunu görebiliyoruz. Ama tam değeri bilemiyoruz. (redline'da maksimum gücünü verse idi ne kadar torku olurdu onu hesaplıyoruz, gerçek değer bundan düşük olacaktır)
    Örneğin birinci viteste vites oranımız 12.35
    3000 devirde torkumuz 64.2Nm olduğuna göre bunu 12.35'le çarpıyoruz yaklaşık 790Nm tork tekerleğimize aktarılıyor (kayıpları ihmal ediyoruz) 5500devirde 58,4 x 12,35'ten 720Nm tork tekerleğe aktarılmakta. 7000 devirde isen 550'den küçük bir değer aktarılmakta.
    İkinci vitese baktığımızda ise 3000, 5500, 7000 devirler için 510Nm, 465Nm ve 350Nm'den küçük değerlerini buluyoruz. Buradan görebileceğimiz gibi 1. vites 7000 devirde mesela 500Nm torkumuz varken vites değiştirdiğimizde 2. viteste yaklaşık 4500 devire denk geliriz buda yaklaşık 475Nm kadar yapar. 5500 devirde 720Nm iken vites büyüttüğümüzde ise ikinci viteste 3500devire denk gelip 450Nm kadar tork elde ederiz. Yani buradan anlıyoruzki örnek motorumuz olan Honda 750 Shadow'da redline'da vites değiştirmek en iyi hızlanmayı sağlıyor çünkü redline'da değilde daha düşük devirde vites büyütsek yinede daha az torkumuz oluyor.
    Honda Shadow bir cruiser olduğu için dar ama uzun pistonludur (oran olarak). Bu sebeple düşük devirde çok fazla tork verir bu torku yüksek devire kadar korur ama çok yüksek devirlere çıkamaz.
    Başka bir motorda geniş ama kısa bir piston kullanılıp torktan feragat edilip yüksek devir elde edilmiş olabilir. O motorun karakteristiği ise bambaşka olacaktır. Çok yüksek devirlerde torku çok fazla düşüyor olabilir. Hatta öyleki son devire gelmeden vites değiştirerek şanzıman oranından kaybetmenize rağmen üst vitesteki denk gelen devirde daha yüksek tork elde ediyor olabilirsiniz. Eğer sizin motorunuz böyle bir özelliğe sahipse, kırmızı devire gelmeden erkenden vites değiştirmek daha çabuk hızlanmanıza yarayabilir.
    Not: Shadowda redlineda değiştirmek maksimum hızlanma için iyidir sonucuna vardım ama bu tabiki motorun 7000 devir yaptığı ve o devirde benim tahminimdeki torku ürettiği varsayılarak yazılmıştır. Belkide 7000 devirde düşündüğümden çok daha düşük tork ürettiği için 5500-7000 arası (yani 7000e ulaşmadan) değiştirmek daha iyi olabilir. Elimizde dyno verileri (tork beygir gücü eğri grafiği) olmadan doğru yorum yapamayız.

    Eğer buraya kadar ısrarla okuduysanız teşekkür ediyorum, benim için bir zevkti.
    Lütfücüğüm, jemalizm ve Nathan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mondial110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Şehir
    u.s.a.
    Motosikleti
    HaSaRLı..!!
    çalşma mükemmel !! basarılar
    :bounce: 0546465246900

  3. #3
    hakanacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Motosikleti
    versys 650 abs 2015
    sağol dostum ii çalışma
    deliler ve akıllılar aynı derecede zararsız kişilerdir
    asıl tehlikeliler yarı deli ve yarı akıllılardır..

  4. #4
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Benim bildiğim hemen her motorun tork ve beygir gücü eğrileri kabaca 5,252 RPM’de çakışır ve eşitlenir. Formül sabittir. Burada önemli olan beygir gücünün (hp) motorun torku ve sürati ile ilişkilendirilmesidir. (hp=tork*RPM/5252, eğer RPM=5252 o zaman RPM/5252=1 ve böylece hp=tork).

    Şimdi motorları değerlendirmek için neden HP kullandığımızı merak ediyor olmalısınız. Süratteki değişiklik oranını tork ile ifade etmenin yararı nedir? Beygir gücü (HP) motorun yüksek RPM’de ne kadar iyi tork üretebileceğinin ölçüsüdür. Yüksek HP iki şey demek olabilir; birincisi: motor çok devirlidir, ve ikinicisi: motor yüksek RPM’de çok fazla tork yapar. Kendi başına bir şey olmasa da beygir gücünün (HP) neden kullanıldığını açıklamak için Honda CB750 racing’e karşı Yamaha V-Star 1100 örneğini kullanacağız:

    Honda CB750 (67.7 HP @ 8350 RPM ve 45.6 ft/Lbs @ 6800 RPM torkta) Yamaha V-Star 1100’e (53.5hp@5900 ve 57.8lbs@2500 torkta) karşı. Honda CB750’nin daha fazla beygir gücü üretmesinin nedeni tork eğrisinin yüksek rpm’e yönelmesi ve kırmızı çizginin daha yüksek olmasıdır. Caddelerde gezinirken Yamaha V-Star 1100 düşük RPM’de daha fazla tork ürettiğinden Honda CB750’den daha güçlü gözükecektir ve Honda CB750 arayı kapatmak için motoruna Yamaha V-Star 1100’den daha çok gaz vermek zorunda kalacaktır. Diğer taraftan, bu ikisi bir drag yarışında karşılaşsalar, Honda CB750 V-Star’a çok zor anlar yaşatır. Yamaha V-Star 1100 düşük RPM’deki torku sayesinde iyi bir başlangıç yapabilse de devir yükseldikçe daha uzun sürede hız kazanırken Honda CB750 daha çabuk süratlenecektir. Daha sonra Yamaha V-Star 1100 5900RPM’e ulaşacaktır ve sürücü ikinci vitese geçmek zorunda kalacaktır.

    Ama en iyi şey her ikisinin arasındaki mükemmel uzlaşmadır. Örneğin, sıralı dört silindirli motorun çok daha yüksek gücü olması yarışı kazanacak demek değildir: çok kısa bir yarışın en önemli kısmı ilk kalkıştır ve Yamaha V-Star 1100 torku sayesinde daha hızlı kalkacak ve aynı süre içinde Honda CB750’den daha çok mesafe kat edecektir. Honda CB750 son gücüne ulaştığında Yamaha V-Star 1100’ün gerisinde kalmış olacak ve geçebilmek için çok daha fazla çalışması gerekecektir. Çok kısa bir yarışta V-Star kazanacaktır, ancak uzun mesafelerde Honda CB750 avantajı eline geçirecektir.

    Günlük yaşamda insanlar için tork, beygirgücünden daha önemlidir çünkü genellikle 5500RPM altında kalırlar, Yamaha gibi bir çok üreticinin de güçten fedakarlık etmek pahasına düşük RPM’lerde daha fazla tork elde etmeyi seçmesinin nedeni budur.

    Yamaha V-Star 1100: 14.50 saniyede 90.3 mph çeyrek mildeki en iyi hızlanma.
    Honda CB750: 12.74 saniyede 103.14 mph çeyrek mildeki en iyi hızlanma.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #5
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı
    Benim bildiğim hemen her motorun tork ve beygir gücü eğrileri kabaca 5,252 RPM’de çakışır ve eşitlenir. Formül sabittir. .
    5252 değeri beygir gücünün hangi birime göre alındığına göre değişir. Hepsinde HP yazar ama DIN PS SAE gibi değişik normlarda olabilir. Benim örneğimde HP değeri PS cinsinden verildiği için değer 5252 yerine 5180 alınmıştır. İstiyorsanız 5252 alıp sonra PS çevrimini yapabilirsiniz. Birşey değişmez.
    Aslında 5252 değerinin kendisi şu şekilde çıkmıştır:
    1 Beygir gücü 550 footpounds/saniye dir. Motor hızı (RPM) ise 0.10472 radyan/saniyedir.
    550/0.10472 ise 5,252 yapar! Olay bu. 5180 meselesi sadece kolaylık için. Türkiye Honda sitesinde benim motorumun gücü PS olarak verilmiş. 5252 değerini 5180 olarak alırsanız PS direk olarak kullanılabilir.
    Ayrıca diğer yazdıklarınızda doğru olmakla beraber zaten "tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması" başlığında anlatmıştım. Biraz kalabalık yaptığını düşünüyorum. Bu tür başlıklarda makale yazma amacım en üstteki tek büyük yazının okunup anlaşılması aşağılarda kalabalık olmamasıdır. Yanlış anlaşılmamak üzere..

  6. #6
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    dostum merhaba...avatarındaki shadowu görünce birde yazılarındaki hakimiyet beni fena halde kıskandırdı...işi biliyorsun...bende aşağıdaki linkten alıntı yapmak istedim...yoksa anladığım konular değildir...sevgiler...forumlarda senin gibi arkadaşlara ihtiyacımız var gerçekten...

    http://www.runawayriders.com/modules...article&sid=11
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #7
    Sargonnas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir - KsK
    Olm ne bu be bu kadar anlatma herşeyi neyse lan güzel yazmışsın ama bende sana bişi vermek istiyorum sonunda oldu istediğin gibi euheuheueh hani bişeyler sallanıyo ya neyse insanların kafalarını fazla karıştırma...

    Hı ayrıca sayın modlar bu faydalı bilgilere tanışırsa daha dikkat çekici bi yazı olacaktır kanımca...

  8. #8
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    güzel çalışma. verdiğin bilgiler için saol

  9. #9
    ael320 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    klr650 1998
    SİZİ GİDİ bilği kurtları ellerinize sağlık

  10. #10
    mondial110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Şehir
    u.s.a.
    Motosikleti
    HaSaRLı..!!
    nerden bilion bu kadar seyi
    :bounce: 0546465246900

  11. #11
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Seni Allah aramıza göndermiş olmalı

  12. #12
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    hojam teknik bilgi için tşk ederiz tork u sayende öğrendik birde otomobillerde jant küçültüyolar torku artsın diye mesela scoterlar lastikleri sayesinde cok erken cıkıs yapabiliyorlar ama top speed azalıyor birde tekeri büyük olanlarda gec kalkıyolar ama top speed artıyor..(yanlışsam düzeltin)
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  13. #13
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı
    hojam teknik bilgi için tşk ederiz tork u sayende öğrendik birde otomobillerde jant küçültüyolar torku artsın diye mesela scoterlar lastikleri sayesinde cok erken cıkıs yapabiliyorlar ama top speed azalıyor birde tekeri büyük olanlarda gec kalkıyolar ama top speed artıyor..(yanlışsam düzeltin)
    Tekerlekte aslında şanzıman oranının bir parçası. Tekerleğide bir dişli olarak düşünün onun büyük veya küçük olmasıda yine sistemi etkileyecektir. Yazdıkların aynen doğru, sadece dikkat edilmesi gereken hız göstergesinin yanlış göstermediğinden emin olmak. Çünkü çoğu vasıtada hız göstergesi şanzıman çıkışından ölçüm yapar ve tekerleğin dış çevresinin uzunluğuna göre ayarlanmıştır. Tekerlek değiştimi, hızlanma/son hız değerleri değişir ama hız göstergeside yanlış gösterecektir.
    Hızlanma/son hız değerlerinin nasıl değiştiğini daha kolay anlamak istiyorsanız biraz ekstrem düşünün, mesela otomobile scooter lastiği taktığınızı yada boyunuzdan büyük dev lastik taktığınızı hayal edin.
    Ayrıca tekerlekler orijinal bile olsa tüm analog hız göstergeleri düşük (yaygın) hızlarda hassas göstermek için yüksek hızlarda fazla gösterir. Buda neredeyse herkesin çok yüksek son hız yaptığını sanmasını sağlar. GPS ile karşılaştırmak ancak sağlıklı bilgi verebilir. Dijital göstegelerdede fazla gösterme söz konusudur. Fabrika verisi neyse odur. Fabrika verisini ancak arkadan rüzgar almak, yokuş aşağı gitmek gibi koşullarda aşabilirsiniz. Bu sebeple ben şu otomobille 230 bastım diyen hatta cep telefonu ile fotoğrafı çeken arkadaşlar kendini kandırıyor. Örnekte o otomobilin son hızı 200 bile değil. 100e kadar doğru gibi olup son hızlarda minimum %10 fazla gösterdiğini düşünerek hayal edin, kendinizi kandırmayın.

  14. #14
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bu teknik bilgilerin sabitlenmesi site adına faydalıdır...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  15. #15

    Üyelik
    18 Temmuz 2007
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    YBR bir de 97 moskof var
    Hocam ısrarla okudum ve benim için zevkti

  16. #16
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Güzel bilgi

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Teşekkürler kardeşim.

    Vites değişimini gücün en fazla olduğu devir-vites bölgesinden çok az geçerek yükseltmek bize en iyi ivmelenmeyi sağlar.(Örneğin 3.vitesden 4.vitese geçiş için max. güç 100HP/12,000 d/d ise 13.000 d/d 'yı geçmeden)
    (4'den 5'e aralığı biraz küçülterek (motor yük ve dirençleri artacağından) 12,500d/d'da değişimi yapılırsa kayıplar en aza iner.

  18. #18
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    tebrikler devamını bekliyoruz...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  19. #19

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    çok güzel anlatmışsın teşekkürler

  20. #20

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    Çok güzel payşlaşım ama şunu merak ettim bende 2005 honda civic var max tork 4200devirde max güç 6300 devirde diyor.. zaten arabanın göstergesinde 6bin devirden 8.300 devire kadar redline olarak gösteriliyor.. yani benim max güc elde etmem için her halukarda redline yapmammı gerekiyor =)
    Tekbir R1 No1 Denizli. .


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler