DOT3 vs DOT4 karşılaştırması
-
Merhaba arkadaşlar şuan motorum servis de balataları değişiyor.Yarın fren hidroliği satın alıp gideceğim fakat bir sorum var sizlere. DOT3 veya DOT4 yazıyor hidrolik doldurduğum kapak üzerin de.Biraz araştırdım DOT4 kaynama oranı daha yüksek daha yeni bir teknoloji olduğu için daha çok tercih ediliyor.Motorum SYM GTS250 sizce hangi yağı kullanmam gerekiyor ayrıyetten marka önerisinde de bulunursanız çok sevinirim.
Reklamlar
-
Cok fark edicegini sanmiyorum ama dot4 daha iyi gibi sanki
-
kullanım klavuzunda dot 3 yerine sakın dot 4 koymayın diyorlar kaynama sıcaklıkları vs farklı
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
kullanım klavuzunda dot 3 yerine sakın dot 4 koymayın diyorlar kaynama sıcaklıkları vs farklı
Bu SYM GTS-250 Modelinin kullanım klavuzun da mı yazıyor peki ?.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
AhmetCan1903 adlı üyeden alıntı
Cok fark edicegini sanmiyorum ama dot4 daha iyi gibi sanki
Ben de öğle düşünüyorum çevremdeki arkadaşlarım da DOT4 kullanıyor ve ağır frenleme şartları altın da daha verimli olduğunu söylediler zaten DOT3 OR DOT4 yazıyor hidrolik kapağı üzerin de eşşek kadar yoksa sadece DOT3 yazardı
-
Dot4 daha üst bnce marka olarak ucuz yollu shell var daha üst dersen ipone motul unda var sanırım
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Dot4 daha üst bnce marka olarak ucuz yollu shell var daha üst dersen ipone motul unda var sanırım
Aynen bende öyle yaptım dün gece motor olmayınca mecbur arabaya benzin attık uzun aradan sonra Shell den aldım DOT4
-
Süper Moderatör
Kimseye sormana gerek yok zaten gerekli uyarıyı fabrika yazmış
Kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam aracın sistemi DOT3'e uygun üretildi ise DOT4 kullanılabilir, fakat DOT4'e uygun üretildi ise DOT3 kullanılamaz.
Yani yeni yağ eski araçta kullanılabilir, eski yağ yeni araçta kullanılamaz. Bilgiyi teyit etmek lazım ama yanlış hatırlıyor olabilirm.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Kimseye sormana gerek yok zaten gerekli uyarıyı fabrika yazmış
Kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam aracın sistemi DOT3'e uygun üretildi ise DOT4 kullanılabilir, fakat DOT4'e uygun üretildi ise DOT3 kullanılamaz.
Yani yeni yağ eski araçta kullanılabilir, eski yağ yeni araçta kullanılamaz. Bilgiyi teyit etmek lazım ama yanlış hatırlıyor olabilirm.
Doğru hatırlıyorsunuz ve bu gün DOT4 HUDSON motorun servisin de konuldu.Şuan fren yok denecek kadar az tutuyor neredeyse,buda zamanla oturur balatalar yeni ve 20-30km sonra gel tekrar havasını kontrol edelim dendi.Bilmiyorum ama şuan ön manet (fren kolu) elciğe deyene kadar sıkmama rağmen motor hala gidiyor bana çok normal gelmedi.Bunun üzerine de fatura aldım orada yapılan işlemler teknik servis ve tarafımca imza altında bir sorun olursa zaten servis faturam var.Sizce normal midir okadar elciğe kadar sıkmama rağmen gitmesi ?
-
Zaten başka DOT'ta hidrolik yağı yokki
-
11 Aralık 2015, 18:42
#10
bassturbin adlı üyeden alıntı
Zaten başka DOT'ta hidrolik yağı yokki
DOT 5.1 var
-
12 Aralık 2015, 11:28
#11
Süper Moderatör
Thermosifon adlı üyeden alıntı
Doğru hatırlıyorsunuz ve bu gün DOT4 HUDSON motorun servisin de konuldu.Şuan fren yok denecek kadar az tutuyor neredeyse,buda zamanla oturur balatalar yeni ve 20-30km sonra gel tekrar havasını kontrol edelim dendi.Bilmiyorum ama şuan ön manet (fren kolu) elciğe deyene kadar sıkmama rağmen motor hala gidiyor bana çok normal gelmedi.Bunun üzerine de fatura aldım orada yapılan işlemler teknik servis ve tarafımca imza altında bir sorun olursa zaten servis faturam var.Sizce normal midir okadar elciğe kadar sıkmama rağmen gitmesi ?
balatalar değişti ise normal, üzerindeki koruyucu tabaka gidene kadar az tutar.
fakat tehlikeli bir durum bu, yeni balata takılmadan önce üzeri zımparalanıp koruyucu madde silinmeli, böylece balatayı motora takar takmaz fren tam performans tutar.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
12 Aralık 2015, 12:07
#12
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
balatalar değişti ise normal, üzerindeki koruyucu tabaka gidene kadar az tutar.
fakat tehlikeli bir durum bu, yeni balata takılmadan önce üzeri zımparalanıp koruyucu madde silinmeli, böylece balatayı motora takar takmaz fren tam performans tutar.
Her zamanki standart usta sorunu demekki.Birde bu adam honda dan yamaha dan gelme hey allahım :/
-
12 Aralık 2015, 14:11
#13
Motosiklet Eğitmeni
Fren gerçekten tutmuyor mu yoksa fren maneti yumuşadığı için psikolojik olarak mı öyle hissediyorsun?
Çünkü daha önce kullandığın sıvıdan daha kolay sıkıştırılan versiyona geçmişsin.doğal olarak fren argümanları eskiye nazaran daha yumuşak oluyor.
Bu da alışana kadar insanın psikolojisini bozuyor.
-
12 Aralık 2015, 14:17
#14
-
14 Aralık 2015, 02:56
#15
Thermosifon adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar şuan motorum servis de balataları değişiyor.Yarın fren hidroliği satın alıp gideceğim fakat bir sorum var sizlere. DOT3 veya DOT4 yazıyor hidrolik doldurduğum kapak üzerin de.Biraz araştırdım DOT4 kaynama oranı daha yüksek daha yeni bir teknoloji olduğu için daha çok tercih ediliyor.Motorum SYM GTS250 sizce hangi yağı kullanmam gerekiyor ayrıyetten marka önerisinde de bulunursanız çok sevinirim.
Dot 4 yağını kullanacaksan mevcut dot 3 hidroliğini komple boşaltıp dot4 koymalısın hiçbir sıkıntı çıkmaz kaliteli hidrolik istiyosan ATE marka hidrolik kullan hepsinden daha kalitelidir dot3 beş para etmez ilerleyen zamanlarda tortu ve kirlenmeye başlar üst ve alt merkezleri bozar fakat ATE marka hidrolik tortu ve kirlenme yapmaz fren merkezlerin ilk günkü gibi tertemiz çalışır hiçbir sıkıntı çıkarmaz ATE hirolik yağı Dot4 ten daha üstün bir hidrolik yağdır bunu çoğu ustalar bilmez bunu oto parçacılarından bulabilirsin ama mutlaka eski hidrolik yağını boşaltman gerekir koşay gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)