Statör nedir, alternatör arıza yapar mı?
-
motora akü dayanmıyor. üç günde bir akü bozuyor. daha önce bu sorunu yaşayan oldu mu? statör mü bozuk alternatör mü şarj etmiyor anlamadım?
yeni akü taktım 7 amper. üç gün (500 km) sonra akü öldü. orjinal aküsü (5 amper sulu) de 100 km de bitmişti. acaba şarj mı etmiyor yoksa çok fazla şarjdan mı bozuyor?
ölçümlerde aküyü şarj ettiği anlaşıldı
statör arızasından şüphe ediyorum. motor devirlenirken ateşlemeyi ara ara kesiyor. önce bir yığılma oluyor sonra açılıyor arap atı gibi. ne diye aldım bu lanet motoru mk.
Reklamlar
-
fazla şarj yapıyordur kardeşim,alternatör çıkışını ölçtür ve konjektör çıkışını da konjektör çıkışı ne değer veriyor alternatör ne dğer veriyor buraya yaz ona göre değerlendirelim,,ayrıca ölüyor dediğin aküler tam olarak ne tepki veriyor öldüğünü sandığında hiç ceryan olmuyormu yoksa zayıf bir ceryan oluyor.tekrar şarj edilince kendine geliyormu gelmiyormu kendine geliyorsa aü test cihazında limitlerini zorladığında dip limit ne diyor bunları öğren ve buraya yazarsan sana bişeyler söyleyebilirim
-
Konjektör bozulmuş olmasın. Statör zaten kontrolsüzce akım üretir, bunu dengeleyen ve aküyü de koruyacak olan Konjektördür. Forumda bu parçaya motorun soğutucusu diyenler de görülmüştür. Motorun soğutucusu veya diğer adıyla konjektörü bozulmuş bence.
-
ewet bizde şarj denilen şeyi alternatör konjektör akü üçlemesinde sorununu tam teşhis edebilmek ve olasılıkları elemek için MİKUNİ den sayısal değerleri istedim.genelde şarj konusunda ilk şüpheli konjektördür fakat arkadaşımız motorunun şarj ettiğinden bahsetmiş şarj ediyor ama giriş ve çıkış değerlerine göre yorum yapmak daha aydınlatıcı va sağlıklı olur diye düşünüyorum..
son olarak alternatör kontrolsüz akım üretmez motorun yaptığı devire ve spir sayısına bağlı (AC)dalgalı akım üretir konjektör ise sistemin ihtiyacına göre bunu (DC) akıma çevirir.
eğer motorun devrini sabitleyebilirseniz AC akım da belli bir değerde kalacaktır bu da bizim akü için fazla bir değer olacağı için akümüz sorunlar yaşar kaldıki motorumuz sabit bir değer verecek bişey değil enazından gazlayanı açısından
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------
bir motorsiklette konjektör motorun soğutucusu demek yada bu şekilde adlandırmak bilmemek yolunda verilmiş cevaplardan öteye gitmez olsun bilmemek ayıp değil buradan düzeltelim ohalde değerli motorsever kardeşim,konjektör içinde bulunan transistör ve diyot denilen yapılar mevcuttur gelen fazla enerjiyi absorbe ederken ortaya doğal olarak ısı açığa çıkar fazla akım bu şekilde sistemde eritilir kalanı aküye ve elektrik tesisatına yollanır,dikkat ettiyseniz konjektörler genelde alüminyum alaşımlı ve soğutucu tırtırlı plakalara sahiptirler bu konjektörün kendi içinde meydana gelen ısıyı atabilmesi adına olması gereken bişeydir eğer yapı bu şekilde tasarlanmamış olsaydı konjektörler soğumazlar kısa süre içerisinde yanarlardı ısınmanın motordaki ısınmayla alakası olmadığını artık biliyoruz..
-
erkanrdm adlı üyeden alıntı
bir motorsiklette konjektör motorun soğutucusu demek yada bu şekilde adlandırmak bilmemek yolunda verilmiş cevaplardan öteye gitmez olsun bilmemek ayıp değil buradan düzeltelim ohalde değerli motorsever kardeşim,konjektör içinde bulunan transistör ve diyot denilen yapılar mevcuttur gelen fazla enerjiyi absorbe ederken ortaya doğal olarak ısı açığa çıkar fazla akım bu şekilde sistemde eritilir kalanı aküye ve elektrik tesisatına yollanır,dikkat ettiyseniz konjektörler genelde alüminyum alaşımlı ve soğutucu tırtırlı plakalara sahiptirler bu konjektörün kendi içinde meydana gelen ısıyı atabilmesi adına olması gereken bişeydir eğer yapı bu şekilde tasarlanmamış olsaydı konjektörler soğumazlar kısa süre içerisinde yanarlardı ısınmanın motordaki ısınmayla alakası olmadığını artık biliyoruz..
Forumda konjektörü benzin deposunu 2 kere alttan delen biri vardı, o demişti motorun soğutucusu diye Yanlışınız düzelttik elbet ama komik bir anı olarak kaldı.
Arızaya gelirsek de yüzde 100 konjektör arızalı, bu durum şarj etmesine engel olmaz fakat gerektiği yerde şarjı kesmeyeceği için aküyü bozar.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Forumda konjektörü benzin deposunu 2 kere alttan delen biri vardı, o demişti motorun soğutucusu diye
Yanlışınız düzelttik elbet ama komik bir anı olarak kaldı.
Arızaya gelirsek de yüzde 100 konjektör arızalı, bu durum şarj etmesine engel olmaz fakat gerektiği yerde şarjı kesmeyeceği için aküyü bozar.
eywallah..öyle diyorsan öyle olsun seni mi kıralım şimdi))
-
Sayın Erkanrdm
Arkadaşın dediği doğru. Konjektör alternatörün ürettiği akımı düzenler. Nasıl olduğunu açıklayayım. Diyelim ki sizin akünüz tam şarjlı ve motorunuzda (otomobilde olabilir) hiçbir elektrikli ekipmanı kullanmıyorsunuz sadece buji ateşlemesi elektrik tüketiminiz devrinizde 8000 bin 10.000. İşte bu durumda alternatörünüzün deli gibi elektrik üretmesi lazım. Gideceği yer olmayınca da ne olacak belli değil. Ya da tersini düşünün akünüz çok zayıf ve birçok elektrikli ekipmanı kullanıyorsunuz. Bu durumda akünüz nasıl şarj olacak alternatörünüz zayıfsa.
İşte konjektör yukarda ki her iki durumda da voltajınızı az sapma da olsa 14V (bazı modeller 13.8-14.2 vb. farklı voltaj olabilir)ta tutacak şekilde ayarlar.
Bunu nasıl mı yapar? Alternatörde dikkat ederseniz sargılı bir parça olan rotor vardır hareketli. Konjektörden çıkan kömürler rotora sürterek elektrik akımı verir ve rotorun mıknatıslanmasını sağlar. Konjektör içerisinde bulunan çok küçük devreler alternatörün ürettiği voltaja (voltaj ise yük durumu ve hıza göre değişir) rotora verdiği akımı değiştirir. Dolayısıyla manyetik alan etkisi değişir. Manyetik alan değiştikçe de alternatörün voltaj kontrolü sağlanmış olur.
-
mustafasy adlı üyeden alıntı
(...)
Bunu nasıl mı yapar? Alternatörde dikkat ederseniz sargılı bir parça olan rotor vardır hareketli. Konjektörden çıkan kömürler rotora sürterek elektrik akımı verir ve rotorun mıknatıslanmasını sağlar. Konjektör içerisinde bulunan çok küçük devreler alternatörün ürettiği voltaja (voltaj ise yük durumu ve hıza göre değişir) rotora verdiği akımı değiştirir. Dolayısıyla manyetik alan etkisi değişir. Manyetik alan değiştikçe de alternatörün voltaj kontrolü sağlanmış olur.
Yukaridaki tarif elektik motorunun calisma sekli. Yukaroda bahsettiginiz rotora bagli kollektorden yada bileziklerden(yapiya gore degisir) elektrik alir. Alternatorde yada sarj dinamosuna elektrik verilmez, verilemez. Cunku ondan elektrik uretimi beklenir.
Teorik calisma prensipleri,
Motor: sabit manyetik alan icindeki iletkene elektrik verildiginde iletken doner.
Dinamo: sabit manyetik alan icindeki iletkene hareket verildiginde elektrik uretir.
Konuda bahsi gecen atesleme voltaji da enduksiyon bobini ile saglanir.
Sap ile saman ayri dursun)
-
,,,,,,,,,,,,,,
-
hayırlı olsun mustafasy kardeşim google dan okuduğun bilgi başka bir icadın açıklaması galiba
-
Sn Numangökçe fotografta ki KONJECTÖR. Bu konjektörden çıkan 2 tane kömürü görüyorsunuzdur.
Sizce bunlar nereye elektrik veriyor?
Sapa mı samana mı? Konjektör der aratırsanız birçok foto da görürsünüz aynı şekilde.
http://kemaliotoelektrik.com/detay.asp?id=719
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------
Sn Erkandmr NumanGökçe ye verdiğim cevapta sizinde cevabınız var. Saygılar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
Bu arada elektrik ROTOR dan değil STATOR dan alınır. Motosiklet için o kadar yüksek olmasa da hareketli bir parçadan otomobiller için 20-50A gibi bir akımı almak çok maliyetli olur. Ayrıca da çabuk yıpranır.
Bir 10 sene kadar önce otomobil konjektöründen akım ölçmüş ROTORA 3 Amper kadar akım verdiğini tespit etmiştim ancak ölçümü nasıl yaptığımı çok hatırlayamıyorum.
-
[/COLOR]Sn Erkandmr NumanGökçe ye verdiğim cevapta sizinde cevabınız var. Saygılar.
saygılı kardeşim benim....herşey gönlünce olsun.KONjecTÖR e (konjektör) selamlar kafayı fazla takma
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)