Merhaba arkadaşlar.
Bajaj discover 125 orjinali 5 amper olan motora 7 amper akü uyar mı?
Merhaba arkadaşlar.
Bajaj discover 125 orjinali 5 amper olan motora 7 amper akü uyar mı?
Önemli olan volt diye biliyorum ama emin değilim.
Ben orjinali 7 amperlik motora 5 amper akü taktım 3 senedir çalışıyo. Seninki tam tersi ama neden olmasın. İstersen 9 amper tak yine zararı olmaz.
Çin malı olunca ne oluyor lütfen yazmış olmak için yazmayın
Eğer yuvaya uyarsa 50 amper bile tak
Amper ne kadar yüksek olursa marş motorun o kadar az zorlanır ve akü daha uzun süre dayanır.7 amper oluyorsa takman iyi olur.Marş motorunda ki kömürlerde daha uzun süre gider.
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.
7 amper Çin malı akü taktım ve oldu. Şimdilik sorun yok. Yuvasına zor sığdı.
hiç birşey olmaz takılır benim cub 5a ben 9a taktım girmediği için kutusunu kesip büyüttüm
bırakın çorluda bir abimizin (veya dedemizin) scooterinde 50 a otomobil aküsü var koltuk altındaki kutuda o bile yıllardır çalışıyor
motosikletine ne kadar akım lazımsa okadar çeker kalanı aküde kalır voltajı yükseltirsen sıkıntı olur mesala 24 volt yaparsanız ampüller patlar ateşleme beyni bozulur yukarıda yazdım kendi motorum yıllardır böyle iyi tarafı marşa uzun süre basınca hiç bayılma olmuyor randımanı çok iyi
Sanirim bisey olmaz
ile
Yok bir sey olmaz
arasinda çok can ve cüzdan yakici farklar olabiliyor arkadaslar.
Bu nedenle teknik konularda yorum yazarken sanirim kelimesi aklinizdan geçiyorsa yorum yapmamak en iyisi.
Geçen ay arabamin aküsünü degistirdim.
Satici 4-5 amper yüksek olanini verdi.
Ben de bir zarari olup olmayacagini merak edip sordum.
Hatta biraz detayli bilgi aldim.
Basitçe söyledikleri sunlar.
Bu akünün sizin araciniza bir zarari olmaz.
Hatta bir kaç amper yükseltmenin hiç bir araca zarari olmaz.
Fakat yine de aracinizin elektrik tesisatinin (alternatör dahil) uygun olup olmadigini kontrol etmek gerekir.
Eger kablolar yüksek ampere dayanikli degilse,
alternatör yüksek amperli bir aküyü beslerken zorlanacaksa yani kapasitesi yetersizse sorun çikabilir.
Hiç sorun çikmasa bile akünün düzgün sarj olmamasi, sürekli sarj etme durumu, yakit sarfiyatinin artmasi gibi durumlar görülebilir.
Fakat bunlar abartili amper artislarinda söz konusudur.
Genellikle araçlarimizin tesisati bir kaç amperlik fazlaligi tasiyacak kapasitededir.
Ama 45 Amperlik bir aküyü 90 Ampere çikarirsaniz basiniz belaya girebilir.
Amper yükseldikçe akünün boyutlari degisiyor.
Bu nedenle çok yüksek amper degisikliklerini yapmak zaten mümkün olmuyor.
Heleki motosiklette bu hepten imkansiz.
Mesela benim motosikletin aküsü yuvasina resmen sürtünerek giriyor.
Spor motosikletler aküyü çabuk harcadigi için yillardir aldigim her motosiklete kolay sarj etmek için aparat takarim.
Böylece ikide bir seleyi söküp aküyü çikarmaktan kurtuluyorum.
Ayni cep telefonunu sarj eder gibi motosikleti sarj ediyorum.
Kaçinci motosikletim ve bu güne kadar bunun hiç bir zarrini görmedim.
Fakat geçen hafta fren plaketlerini degistirmek için gittigim bayi kablolari fark edince bu sekilde sarj etmenin zararli oldugunu söyledi.
Bu elektrik isi enteresan bir dalga.
Zaten asla görmedigin ama elleyince iliklerine kadar hissettigin bir nane bu elektrik denen mevzu.
Bu nedenle bir halt karistiracagimiz zaman bir bilene danismakta fayda var.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
hiçbişey olmaz hatta yaşadığın yer kışın soğuksa eskisinden randımanlı bile olur ilk çalıştırmada özellikle,zaten o motorun ve 100-150 cc genel commuter tarzı motorların hakkı 7 amperdir...
Çin motorlarını kötüleyenleri anlamıyorum.En baba arızası 200 TL masraf çıkarır.Senin japon hint motorunun tek jantı 500 TL çift jantı 1000 TL(TVS APACHE RTR 150).Çin motorunda taşşş çatlasa 150-200 TL ye buluyorsun.
Herhangi bir elektrikli cihaz üzerinde yazandan fazla akım çekemez. Dikkat ederseniz akülerin üzerinde Amper yerine AH yazmaktadır. Bu değerde akünün üzerinden çekilebilecek max akım miktarıdır. Yani sen istersen 1000 Amper akü tak senin marş motorun 5 Amper çekiyorsa yine 5 Amper çekecektir. Lütfen bilip bilmediğiniz konular üzerine yorum yaparak insanları yanıltmayın.
Voltaji ayni olduktan sonra ve yerine uyduktan sonra bisey olmaz. Biraz hizli mars alir o kadar. Ben 6 senedir orijinali 40 ah lik olan arabamda 72 ah lik aku ile dolasiyorum. Sorun yok.
şöyle açıklayayım motor çalışırken akü zaten devre dışıdır tüm elektrik alternatörden karşılanır.şöyle düşünün istop edip farı yaktığınızı düşünün 5 amper 3 saat yanıyorsa 10 amper 6 saat yanar budur.bi arkadaşın dediği gibi eğer amper dğeri 2 kat büyüğünü takar üzerrinede extra farlar vs. akım çeken çihazlar takarsanız alternatör tekbaşına yeterli olmıyacağından aküden şarz gider ve ensonunda alternatör akım çeken cihazlar kapatılmadıkça akünüzü şarj edemiyecektir. Normal şartlarda 5 yerine 7 amper takmakta alternatörü yormaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------
basitçe eski tarz bir pilli elfeneri ampulune 1,5 voltluk kalem pil takarsanız 1 saat yanar, 1,5 voltluk büyük boy pilden (fenere takılan tarz) takarsanız 3 saat yanar eğer ışık şiddetini arttırmak isityorsanız 2 kalem pili ard arda bağlar biz buna seri bağlama diyoruz (ampulun volt'u en az 3 volt olmalı)ışık şiddeti artar ama yine 1 saat yanar 2 kalempilin her ikisininde kablo yardımı ile (-)kutuplarından ampulun kıç kısmına yine her ikisinin(+) kutuplarından ampulun dişli kısmına bağlarsanız (parelel bağlama) ampul eskisi gibi yanar fakat (yanma süresi 2saate çıkar)biraz karışık oldu
NOT: örnekteki ZAMANLAR konu anlaşılsın diye RAKAMSAL İFADE KULLANILMIŞ OLUP GERÇEKTE KAÇ SAAT YANDIĞINI BİLİMİYORUM (KABULDÜR)
Dostum elektrik muhendisi olduguna emin misin bu yorumu yapan biri olamaz cunku. Olcayakgn dogru soyluyor mars motorunun gucu bellidir dolayisi ile direnci de bellidir degismez sen 100 bin ah lik aku de baglasan direnc sabit oldugundan max cekecegi akimda sabit olacaktir. P = i2 R dir. P sabittir R de sabit dolayisi ile i de sabit olacaktir .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)