Orjinali 5 amper olan motora 7 amper akü takılır mı?
Reklamlar
-
Eğitim bu kadar mı öldü , şu yazışmaları okuyunca çok ciddi hüzünlendim. Her kez volt amper nedir bilmek zorunda değil ama bizim zamanımız için söylüyorum şöyle kalbur üstü orta bir'e giden mektep talebesi bu konuyu bilirdi lise demiyorum.. Şimdi böyle basit bir konuyu müh bilir mi bilmez mi o tartışılıyor, vay ülkemin eğitimine vah--vah, vah--vah, ölmüşte ağlıyanı yok eğtimin içine mıçmışlar..
Bu soruya verilen cevapları okuyunca gerçekten memleketin geleceği konusunda içimi bir sıkıntı aldı..
Soruna cevap verirsek ; Tesisatda başka bir değişiklik yapmayacak isen 5 amper yerine 7 amper kullan hiç bir şey olmaz , ...
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Vay be amma kavgalar olmuş
Tek bir dezavantajı olur teknik olarak, o da eğer aküyü tamamen bitirirsen yeniden dolum için şarj dinamosu ve konjektörü daha fazla çalışacak ve yorulacaktır.
Fakat pratikte bunun da bir zararı olmaz, her gün aküyü bitirip yeniden şarj etmeye çalışmayacağına göre!
-
Bu amper konusu bu kadar sıkıntılı birşey mi
Özellikle motorlar için orijinalinden yüksek olması daha iyi.Ruble sorunu olan motorlar için akü gücü çok önemli.Marş dinamosu ne kadar çok çalışırsa ömrü o kadar azalır.Akü amper gücü ne kadar fazla olursa marş motoru o kadar az çalışır.
Özellikle kişin motor akülerinin şakülü kayar.Amper ne kadar yüksek olursa bu sorun da o kadar azalır.Burada bahsedilen değerler herhangi bir sıkıntı için mümkün değil etken olamaz.Uzun vadede tecrübelerime dayanarak söylüyorum ne kadar yüksek amper olursa o kadar iyidir.
Firmalar öyle gerektiği için değil azami maliyet için en küçük aküyü kullanmak isterler, iyi olduğu için değil maliyeti düşürmek için.Lastikler nasıl naylon geliyor biz değiştiriyorsak aküleride orijinalinden büyük amper takmak daha faydalı olacaktır.
-
Mehmet_SIRLI adlı üyeden alıntı
Dostum elektrik muhendisi olduguna emin misin bu yorumu yapan biri olamaz cunku. Olcayakgn dogru soyluyor mars motorunun gucu bellidir dolayisi ile direnci de bellidir degismez sen 100 bin ah lik aku de baglasan direnc sabit oldugundan max cekecegi akimda sabit olacaktir. P = i2 R dir. P sabittir R de sabit dolayisi ile i de sabit olacaktir .
Koskoca sistem sadece marş motorundan mı oluşuyor. Bilip bilmeden saçmalıyorsunuz ya . Bir kere o motor bile değil dc alternatör biz içinden kaç salisiyede ne kadar akım ne kadar devir ve geçtiğini kayıp gücünü hesaplıyoruz sen ise direnci öylede böylede. Direnç değişmez ama direncinde bir renk kodu voltajı akımı var. Hatta biz onu sokakta sayamamki diye kodluyor hesaplıyoruz. Belli bir noktadan sonra direnç aynı olsada akım artarsa o direnci puff yapar. Yani direnci şu gücü şu ver bakalım 7 değilde 10amper bakalım senin o direncin gücün yerinde kalıyormu saçma sapan konuşma adamında canını sıkma .
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Bu amper konusu bu kadar sıkıntılı birşey mi
Özellikle motorlar için orijinalinden yüksek olması daha iyi.Ruble sorunu olan motorlar için akü gücü çok önemli.Marş dinamosu ne kadar çok çalışırsa ömrü o kadar azalır.Akü amper gücü ne kadar fazla olursa marş motoru o kadar az çalışır.
Özellikle kişin motor akülerinin şakülü kayar.Amper ne kadar yüksek olursa bu sorun da o kadar azalır.Burada bahsedilen değerler herhangi bir sıkıntı için mümkün değil etken olamaz.Uzun vadede tecrübelerime dayanarak söylüyorum ne kadar yüksek amper olursa o kadar iyidir.
Firmalar öyle gerektiği için değil azami maliyet için en küçük aküyü kullanmak isterler, iyi olduğu için değil maliyeti düşürmek için.Lastikler nasıl naylon geliyor biz değiştiriyorsak aküleride orijinalinden büyük amper takmak daha faydalı olacaktır.
şarz dinamosu olcaktı heralde bhsettiiniz
-
Marş dinamosu veya marş motoru ikiside aynı, bahsettiğim şey şarj dinamosu değil marş dinamosu.
Şarj dinamosu: Elektromatik bir cihaz olan alternatör diğer adı ile şarj dinamosu hareket enerjisi olarak tabir edilen mekanik enerjiyi alternatif akıma dönüştüren tasarımlardır.
Marş dinamosu: Marş motoru, akümülatörden aldığı elektrik enerjisiyle çalışan ve motordaki ilk hareketi sağlayan sistemdir. Kontağın çevrilmesiyle harekete geçirilen marş motoru krank miline bağlı olan volan dişlilerinin dönmesini, yakıt-hava karışımının motora dolmasını ve pistonların ilk hareketini yapmasını sağlar.
-
Öncelikle en basit tabiriyle akım yemek gibidir. Bir tabakta koysalar onune 1 tencerede, sen yiyebildigin kadarini yersin. Fazlasini yemedigin icinde kasigi parcalayamazsin. Ek olarak siz muhendisler amma boş artistlik peşinde adamlarsiniz ya işinizmi yok allasiz.
-
mobyby adlı üyeden alıntı
Koskoca sistem sadece marş motorundan mı oluşuyor. Bilip bilmeden saçmalıyorsunuz ya . Bir kere o motor bile değil dc alternatör biz içinden kaç salisiyede ne kadar akım ne kadar devir ve geçtiğini kayıp gücünü hesaplıyoruz sen ise direnci öylede böylede. Direnç değişmez ama direncinde bir renk kodu voltajı akımı var. Hatta biz onu sokakta sayamamki diye kodluyor hesaplıyoruz. Belli bir noktadan sonra direnç aynı olsada akım artarsa o direnci puff yapar. Yani direnci şu gücü şu ver bakalım 7 değilde 10amper bakalım senin o direncin gücün yerinde kalıyormu saçma sapan konuşma adamında canını sıkma .
O motor değil alternatör ise motorun yanındaki sargılar ne işe yarıyor? O koskoca sistem dediğin şeyin işinde en çok akım çeken marş motoru olduğu için bu kadar bahsi geçiyor olabilir mi? Sen hala olayı anlamamışsın dostum bence, oku ve öğrenmeye çalış bak bu kadar adam burada anlatmış formül bile vermiş..
-
mchi adlı üyeden alıntı
Öncelikle en basit tabiriyle akım yemek gibidir. Bir tabakta koysalar onune 1 tencerede, sen yiyebildigin kadarini yersin. Fazlasini yemedigin icinde kasigi parcalayamazsin. Ek olarak siz muhendisler amma boş artistlik peşinde adamlarsiniz ya işinizmi yok allasiz.
Akım yemek gibi felan değil saçma sapan yorumlar yazmayın suyla muslukla alakası yok bu işin. Akım bir kere atomun en küçük parçacıklarından biri olan elektronun yüklü hareketleri sonucu nötrün ptoron yüküyle dolmasıyla oluşur. Direnç ise akıma karşı verilen zorluktur. Bir insanın vücüdü yaklaşık olarak 2000 ohm yani 2 kilohm değerindedir. İnsan vücüdü 50v sonrasında zarar görmeye başlar. İnsan vücuduna zarar veren etkende akımdır çünkü herhangi bir elektrik noktasıyla temas ederseniz nötr ve faz aynı anda olmak koşuluyla sizin vucüt direnciniz düşük olduğu için kısa devre en kısa ve en güçsüz direnç üzerinden akmak ister o nedenle çarpılırsınız. Tek bir faz ile temasta diğer faza temas yoksa hiç birşey olmaz. Motosikletinde kendi şasesi DC enerjinin yanı doğru akımın ( Doğru akım demek zamana göre yönü ve şiddeti değişemeyen akımdır. ) Nötr diğer + kutbu ise pozitif ucudur. Bir sistemdeki toplam güç belirlenirken ayrıca fazla arasındaki açıda mutlaka göz önünde bulundurulur. Kısacası ben dahil tüm motosiklet fabrikalarında çalışan mühendisler aptal sizler akıllısınız. O zaman kendiniz sıfırdan bir motosiklet tasarlayın yok işte 3a yerine 10a takarsan marş dinamon zorlanmaz daha uzun gider diyenler yapsınlarda görelim Cidden çok komik zaten firma öyle bir durum söz konusu olsa kendide bilir 4a yerine 10a motosiklete akü olarak takmayı .
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
kackinen adlı üyeden alıntı
O motor değil alternatör ise motorun yanındaki sargılar ne işe yarıyor? O koskoca sistem dediğin şeyin işinde en çok akım çeken marş motoru olduğu için bu kadar bahsi geçiyor olabilir mi? Sen hala olayı anlamamışsın dostum bence, oku ve öğrenmeye çalış bak bu kadar adam burada anlatmış formül bile vermiş..
Onun adı alternatördür eminim sen onun ne olduğunu bilmediğinde ben onu Albert Einstein'in yaptığı makinede sarıp test ediyordum Motor ile dinamo farklı şeylerdir ayrıca. Motor Elektrik enerjisini mekanık enerjiye Dinamo ise mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir . Ah zavallım adamın verdiği formül basit güç formülü keşke sende bir okusaydın adam ne yazmışta böyle bol keseden sallamasaydın .
-
mobyby adlı üyeden alıntı
Motor ile dinamo farklı şeylerdir ayrıca. Motor Elektrik enerjisini mekanık enerjiye Dinamo ise mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir .
Bak bunu senden başka bilen yoktu sayende öğrenmiş olduk, Sen yazabiliyorsun ama okuma özürlüsün, yazık sana..
-
kackinen adlı üyeden alıntı
Bak bunu senden başka bilen yoktu sayende öğrenmiş olduk
, Sen yazabiliyorsun ama okuma özürlüsün, yazık sana..
kıvırmayı nerden ögrendin ? hahaha neyse ya coluk çocukla uğraşmıyım en iyisi haklısınız özür dilerim.
-
Marşa basınca gıv gıv gıv yapmak istemiyorsan ampere yüklen.
-
Bu kadar tartışma çıkmış ama biri konuyu hâla siyasete bağlamamış hayret. Ben çok daha masum bir soru sormuştum cevaplanmadı, çin malı olmayınca ne fark ediyo bir motorda ? Bu hintli motor çok kaliteli olduğu için mi aküsü 2-3 ayda bozuluyor.
-
Tvs Apache motorumun geçen kış aküsü bitti. Orjinali 9 amper olan motora ben geçen kış 5 amper fındık kadar bi akü taktım ve kar kış geçen kıştan beri kullanıyorum. Bu aküyü taktıktan sonra o kadar kar yağdı karın altında kaldı günlerce. Hiçbir sıkıntı yok şükürler olsun.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu kadar tartışma çıkmış ama biri konuyu hâla siyasete bağlamamış hayret. Ben çok daha masum bir soru sormuştum cevaplanmadı, çin malı olmayınca ne fark ediyo bir motorda ? Bu hintli motor çok kaliteli olduğu için mi aküsü 2-3 ayda bozuluyor.
Dostum o sorunun cevabını vereni dövüyorlar bu forumda öğrenemedin mi daha? (:
Ben sana vereyim cevabını. Türkiyedeki iki hint malını da kullandım. TVS cidden parasını hakeden bir motor. Titreşim dışında sorunsuz bir makina genelde. En azından benim altımdaki öyleydi. Ha bazı yedek parça fiyatları kol gibi olmakla beraber parçaları kaliteli. Bajaj konusunda ise durum farklı. Adamlar deney alanı olarak kullanıyor Türkiye'yi enjeksiyonlu makinalarında. Parça kalitesi rezalet olmakla beraber japonlara göre nispeten ucuz. Tahminimce Hintlilerle çinliler aynı test aşamalarından geçiriyorlar motorlarını. İki grup da test edilmemiş bir şekilde geliyor çünkü (: Bununla beraber adamlar çin mallarıyla aynı kalitedeki motoru japon malı parasına satıyorlar ama lafa gelince tunak tunak tun.
Gerçi bunların hepsinin sen farkındasın ama sorunun muhatablarından bir cevap alamıyacağın için boş kalmasın diye yazdım (:
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------
osmanico adlı üyeden alıntı
Tvs Apache motorumun geçen kış aküsü bitti. Orjinali 9 amper olan motora ben geçen kış 5 amper fındık kadar bi akü taktım ve kar kış geçen kıştan beri kullanıyorum. Bu aküyü taktıktan sonra o kadar kar yağdı karın altında kaldı günlerce. Hiçbir sıkıntı yok şükürler olsun.
Dostum TVS aküyü marş dışında kullanmıyor. Elektrik tesisatı aküye bağlı değil (:
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
-
mozgur adlı üyeden alıntı
Dostum o sorunun cevabını vereni dövüyorlar bu forumda öğrenemedin mi daha? (:
Ben sana vereyim cevabını. Türkiyedeki iki hint malını da kullandım. TVS cidden parasını hakeden bir motor. Titreşim dışında sorunsuz bir makina genelde. En azından benim altımdaki öyleydi. Ha bazı yedek parça fiyatları kol gibi olmakla beraber parçaları kaliteli. Bajaj konusunda ise durum farklı. Adamlar deney alanı olarak kullanıyor Türkiye'yi enjeksiyonlu makinalarında. Parça kalitesi rezalet olmakla beraber japonlara göre nispeten ucuz. Tahminimce Hintlilerle çinliler aynı test aşamalarından geçiriyorlar motorlarını. İki grup da test edilmemiş bir şekilde geliyor çünkü (: Bununla beraber adamlar çin mallarıyla aynı kalitedeki motoru japon malı parasına satıyorlar ama lafa gelince tunak tunak tun.
Gerçi bunların hepsinin sen farkındasın ama sorunun muhatablarından bir cevap alamıyacağın için boş kalmasın diye yazdım (:
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------
Dostum TVS aküyü marş dışında kullanmıyor. Elektrik tesisatı aküye bağlı değil (:
Xenon var benim motorda. Normalde motor çalışmadan farlar yanmıyordu xenonu bağlatınca artık yanıyor. Aküden bağladılar herhalde. Aslında eski akünün de xenon yüzünden bittiğini düşünmüştüm.
-
osmanico adlı üyeden alıntı
Xenon var benim motorda. Normalde motor çalışmadan farlar yanmıyordu xenonu bağlatınca artık yanıyor. Aküden bağladılar herhalde. Aslında eski akünün de xenon yüzünden bittiğini düşünmüştüm.
Muhtemelen.Xenonlar sıkıntılı genelde.Gerçi kickstart var nasılsa sorun olmuyor (:
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
-
Benzetmeden anlamaz. Sen boş artist değil eziksin dostum kusura bakma
-
akücüler toplanmış, araya sıkıştırayım, bakımsız akü dediklerini tavsiye eder misiniz? kışın verimsiz oluyor diye okudum.
-
solmyr adlı üyeden alıntı
akücüler toplanmış, araya sıkıştırayım, bakımsız akü dediklerini tavsiye eder misiniz? kışın verimsiz oluyor diye okudum.
vlm jel akü kullanıyorum orjinali 7 amper olan motora 9 amper taktım 2 senedir sıkıntım yok
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)