akü 9 amper olunca marş motoruna 9 amper gidecek diye bir kaide yok, her alet edevat ne kadara ihtiyacı var ise o kadar güç çekecektir.
9a akü takıp sağa sola led vs takılırsa konjektör aküyü şarjlamada zorlanacak ve uzun vadede akım dalgalanması yaratmaya başlayacak ve bozulacaktır. Ama 7a ile 9 a arasında dünya kadar fark yok nasıl olsa.
Bu arada, çin malı olmayan bajaj neden 3 ayda akü değişimine ihtiyaç duymuş acaba ?
50 liraya 9 amper akü aldım, çinin başkentinden geliyo, 2 yıldır karın kışın ortasında tek marş
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
inşaat mühendisleri alet edevat isimleri üzerine eğitim almazlar. Tecrübesi ile bilirse bir artıdır, kimse kaç çeşit alçı beton vs var bilmek zorunda değildir.
Binadaki tüm mimari detayları çıkar, geri kalan kolon, kiriş, tabliye, perde vs gibi structural detaylar üzerine eğitim alırlar.
Sen serum takan yada iğne yapan doktor gördün mü ? İşine gelirse takar ama işi o değildir. O malzemelerin adını şanını şöhretini de bir zahmet foreman'ler teknikerler bilsin.
Tıpkı doktorların minoset yada parol oalrak değil parasetomol'un ağrı geçirdiğini bilmesi gibi. şuram ağrıyor diyen hastaya parasetamol lazım olduğunu bilir, sözlüğü açar bakar ve parasetamol ihtiva eden bir ilacı reçeteye yazar. Tecrübesi daha sonraki yaşantısında ona yol gösterecektir tabiki.
inşaat mühendisleri alet edevat isimleri üzerine eğitim almazlar. Tecrübesi ile bilirse bir artıdır, kimse kaç çeşit alçı beton vs var bilmek zorunda değildir.
Binadaki tüm mimari detayları çıkar, geri kalan kolon, kiriş, tabliye, perde vs gibi structural detaylar üzerine eğitim alırlar.
Sen serum takan yada iğne yapan doktor gördün mü ? İşine gelirse takar ama işi o değildir. O malzemelerin adını şanını şöhretini de bir zahmet foreman'ler teknikerler bilsin.
Tıpkı doktorların minoset yada parol oalrak değil parasetomol'un ağrı geçirdiğini bilmesi gibi. şuram ağrıyor diyen hastaya parasetamol lazım olduğunu bilir, sözlüğü açar bakar ve parasetamol ihtiva eden bir ilacı reçeteye yazar. Tecrübesi daha sonraki yaşantısında ona yol gösterecektir tabiki.[/QUOTE]
mühendislerin ne tür dersler aldığını bildiğinizi düşünmüyorum.bilginiz yoksada yorum yapmayın.tıp ile alakanız varsa ona yorum yapın malzeme bilgisi dersi alırlar + metraj dediğimiz şey binanın maliyetini hesaplamak için kullanılacak tüm malzemelerin proje üzerinden veya mevcut bina üzerinden. metretül,metrekare ve metreküp cinsinden hesaplanarak birim fiyatlarla çarpılmasıyla maliyet hesaplanır (şu türkiyedeki mühendis eli cebinde inşaatı izler kafasını bırakın artık)çalıştığım şirkete kurulacak bir makina için almanyadan gelen 3 makina mühendisiyle beraber çalıştım adamlar tulumu giyip anahtar ellerinde cihazı 3haftada tek tek her somonunu kendileri sıktı (tekniker yada formen çağırmadılar).
bahsettiğimiz şeyler alet,edevat deil yapıyı oluşturan unsurlardır.(tuğla,sıva,beton,karo,fayans,tavan kaplaması,boya,kapı kasası,vs,vs, eğer dediğiniz gibi olsaydı milyar dolarlık yol,köprü projelerinin ihale için maliyet hesaplarını kim yapacaktı formenmi? mühendis ne işe yarar o zaman konu hakkında bilgi sahibi olunuz lütfen teşekkürler.
Arkadaşlar motora 60 amperlik araba aküsü bağlasanız yine hiç bişey olmaz. Onemli olan voltajdır. O da bütün akülerde nominal 12v zaten. Buradaki 60a akünün içinde tuttuğu enerjidir yani 60amp x 12v = 720watt, motorun kendi aküsü 8,6amp x 12v = 103watt yapar. Büyük akü de taksanız kablolara binecek yük değişmez. Çünkü önemli olan motorun kaç amper akım çektiğidir. Örneğin marş basarken 30amp anlık akım çekiyorssa hangi aküyü takarsanız takım 30a anlık akım çekerek motoru çalıştırır. Ancak büyük akü takmanın tek avantajı farları açık bırakınca akü daha uzun süre dayanır.
Herhangi bir problem olmaz. 5Ah veya 7Ah sadece kapasitesini belirtir, çalışma prensibinde bir değişiklik yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------
Temel olarak doğru, katılıyorum.
Birimlerde ufak düzeltme;
Kapasite birimi: Ampersaat -> Ah
Enerji birimi (bu da bir kapasite): Wattsaat -> Wh
Genelde söylenmesi kolay diye Ampersaat yerine Amper deniyor ülkemizde, herkes anlıyor problem yok. Doğrusunu bilmekte zarar da yok
Kısacası akü yuvasına uyuyorsa büyük Amperli bir akü takmanın motoruna hiçbir zararı olmaz.
adam kendisini elektrik mühendisi ilan etmiş
5Ah yerine 7Ah akü takmanın hiç bir zararı olmaz,
arkadaşların belirttiği gibi motosikletteki her elektrikli ekipmanın çekeceği güç bellidir,
Yüksek amerli akü takmanın avantajları,
-Motor çalışmıyorken daha uzun süre dayanma gücü(Yukarıda el feneri örnedğinde olduğu gibi)
-Akünün zayıflaması daha geç olur zira 5Ah satın aldığınız akü ilk günkü gibi çalışmaz zamanla 4Ah ve 3Ah iner 7 lik olanda 5 e ve daha aşağılara
Dezavantajı ise,
-Ağırlık doğru orantıdan dolayı daha yüksek amperli aküler daha ağır olur 5Ah olan yaklaşık 1.5kg ise 7Ah 2kg olması gibi,
-Birde kısıtlı yerden dolayı yerine sığma sorunu olabilir,
Kısaca böyledir,
mühendislerin ne tür dersler aldığını bildiğinizi düşünmüyorum.bilginiz yoksada yorum yapmayın.tıp ile alakanız varsa ona yorum yapın malzeme bilgisi dersi alırlar + metraj dediğimiz şey binanın maliyetini hesaplamak için kullanılacak tüm malzemelerin proje üzerinden veya mevcut bina üzerinden. metretül,metrekare ve metreküp cinsinden hesaplanarak birim fiyatlarla çarpılmasıyla maliyet hesaplanır (şu türkiyedeki mühendis eli cebinde inşaatı izler kafasını bırakın artık)çalıştığım şirkete kurulacak bir makina için almanyadan gelen 3 makina mühendisiyle beraber çalıştım adamlar tulumu giyip anahtar ellerinde cihazı 3haftada tek tek her somonunu kendileri sıktı (tekniker yada formen çağırmadılar).
bahsettiğimiz şeyler alet,edevat deil yapıyı oluşturan unsurlardır.(tuğla,sıva,beton,karo,fayans,tavan kaplaması,boya,kapı kasası,vs,vs, eğer dediğiniz gibi olsaydı milyar dolarlık yol,köprü projelerinin ihale için maliyet hesaplarını kim yapacaktı formenmi? mühendis ne işe yarar o zaman konu hakkında bilgi sahibi olunuz lütfen teşekkürler.[/QUOTE]
Maalesef bizim sektörün en büyük yarası bu.
2 tane alçı tipi bilen, 2 torba çimentoya kaç litre su ekleneceğini bilen her usta başı veya tekniker kendini mühendisten üstün görüyor, mühendisin hiç bir şey yapmadığını, en çok işi kendilerinin yaptığını düşünüyor.
Yukarıda verdiğim örneği anlayamamışsın. Mühendis ehliyet sahibi insandır, seni denetlemek üzere oradadır. Metrajı da tekniker çıkarsın, hesabı da tekniker yapsın, gerekli her türlü çizim ve dizaynı da tekniker modellesin. Ben onu kontrol ederim, işin yönetmeliklere göre yapıldığını beyan ederek imzamı atarım. Kolonun enini, boyunu ve yüksekliiğini çarpmakla mühendis olunmaz, ancak tekniker olunur. Adını veya ne olduğunu hiç bilmediğim parametrik objelerin metrajlarını çıkarırım. Bakınız: http://www.autodesk.com/solutions/bu...eling/overview
Ne çok mühendis düşmanı varmış. Buram buram eziklik kokuyor memleketim. (:
Dostum yanıldığın nokta şurası. Olay aslında söylediğin kadar basit. Sadece tersten düşünüyorsun.
Dediğin gibi olay basit. ΔV = ΔI * ΔR
ΔV Akünün iki ucu arasındaki potansiyel enerji farkı. Bu sabit değişmez. ΔR motordaki elektronik devrenin toplam direnci. Bu da sabit değişmez.
Dolayısıyla iki sabitli bu denklemde sen akünün voltajını değiştirmedikçe veya devredeki(motordaki) elemanları değiştirmedikçe o devre üzerinden geçen akım sabit kalacaktır akün kaç amperlik olursa olsun.
Gözünden kaçan nokta ise devre üzerindeki yükü , akünün sağlayabileceği max yük ile karıştırman. Akünün üzerinde yazan ampersaat akünün üzerinden 12 V da düşüş yaşamadan devre tarafından çekilebilecek max elektriksel yük miktarı.
Yani anlamı senin devren bu ampersaatin üzerinde bir yüke ihtiyaç duyuyorsa akün artık 12V da çalışamıyacak voltaj düşüşü yaşayacaksın demektir.
Bisey olmaz kardeşim, orjinal akü 5 ampere kadar bu aküde 7 ampere kadar akım sağlıyor, akımı çeken devre elemanlarıdır. İhtiyacı kadarını çeker. akunun biraz güçlü olması iyidir.
Maalesef bizim sektörün en büyük yarası bu.
2 tane alçı tipi bilen, 2 torba çimentoya kaç litre su ekleneceğini bilen her usta başı veya tekniker kendini mühendisten üstün görüyor, mühendisin hiç bir şey yapmadığını, en çok işi kendilerinin yaptığını düşünüyor.
Yukarıda verdiğim örneği anlayamamışsın. Mühendis ehliyet sahibi insandır, seni denetlemek üzere oradadır. Metrajı da tekniker çıkarsın, hesabı da tekniker yapsın, gerekli her türlü çizim ve dizaynı da tekniker modellesin. Ben onu kontrol ederim, işin yönetmeliklere göre yapıldığını beyan ederek imzamı atarım. Kolonun enini, boyunu ve yüksekliiğini çarpmakla mühendis olunmaz, ancak tekniker olunur. Adını veya ne olduğunu hiç bilmediğim parametrik objelerin metrajlarını çıkarırım. Bakınız: http://www.autodesk.com/solutions/bu...eling/overview[/QUOTE]
size (2çimento bir su )konusunda katılıyorum. anamadığınız nokta örnektede belirtiğim gibi bir işin pratiğini bilmezsen ustabaşınada anlatamassın,sahada zayıf kalırsın,hesabını,ismini bilmediğin yapmadığın işin kontrolörlüğünü nasıl yapacaksın.
2. si üstün görme olayı nedir ya herkesin işi ayrı zaten olyı ego meselesi yapmayın bahsettiğim tüm mühendisler deildir tırı vırı her ilde bir mühendislik fakültesi bir bakın allaha aşkına bu işler yurt dışında uygulamalı stajlı,labaratuvarda, görerek anlaşılır öğrenmenin en iyi metodu önce kendin yapmaktır düşününki siz süper bir motor sürücüsüsünüz motor üzerinde hertürlü akrobasiye sahip ve tecrübelisiniz banada yaptıklarınızı anlatarak öğretmeniz mümkünmüdür.
Benim bunu öğrenmem için sizi iyidinleyip,sonrada motor üzerinde anlattıklarınızı nasıl yaptığınızı görmem lazım ki ,sonrada kendim motor üstünde deneyerek yapabileyim.
eli cebinde tekniker yapsın,usta yapsın olayına karşıyım onlar yapacaklar tabiki ama onları denetleyebilmeniz için onların yaptığı işide bilmek gerekir.yönetmeliğe işin uygunluğunu kontrol etmek olsaydı mühendislik;ismi denetmenlik,yada kontrolörlük olurdu türk insanının en büyük handikapı birkerede 10.basamakta olmayı istemesi amelelik yapmadan kalfa,kalfalık yapmadan usta,ustalık yapmadan sanatkar olunmuyor maalesef alman örneğini iyi okuyun lütfen şantiye tozu yutmak istemeyen takım elbiseli mühendisler asgari ücretle çalışırlar kendini yatiştirenler şantiye tozu 3-5 sene yutar ama kendi işinin patronu olurlar işini hakkıyla yapan hiçbir mühendise lafım yoktur ama beton laboratuvar'ı dersini kitap üzerinden alan hayatında harç karmamış ve harcın suyumu eksik,agregasımı fazla bilemeyen,şantiyede pratik çözüm üretemeyen adamada mühendis diyemem ben kusura bakmayın.okumak cehaleti alıp eşşekliğin baki kalmaması lazım sözüm berbat olan üniversitedeki eğitimlere öncelikle.(bizim insanımız dediğiniz gibi eline birkere mala aldımı inşaattan anlıyorum der (7 yıl inşaat okumuş biri olarak) o konuda sizden daha fazla uyuz olurum.teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
[QUOTE=mozgur;3760673]Ne çok mühendis düşmanı varmış. Buram buram eziklik kokuyor memleketim. (:
laflarınıza dikkat edin kimsenin mühendis düşmanlığı yok okuduğu bölümden bey haber olanlara lafımız birde bir halt bilmeyip sadece ünvanıyla birşeyleri ispat etmeye çalışanlaradır.Çünki herşeyi biliyorum diyene birşey öğretilmez lafımız okumuş cahilleredir.yanlış anlaşılmasın
Lafımda dikkat edilecek bir durum yok. Yazdığımı üzerinize alındıysanız ya öylesinizdir ya da kendinizi anlatamamışsınızdır. (:
İnşaat kısmında işlerin nasıl yürüdüğünü bilmiyorum ama tasarımın ve mimarinin sıvayla harçla bir ilgisi yok. Evet bir mühendis için işin alt tarafında ne döndüğünü bilmesi iyidir ama mühendislik disiplinine bir katkısı yoktur.
Hemfikir olduğumuz(ama farklı yönlerden) bir nokta var. Diploma bir kişiye mühendis önekini kazandırmakla beraber onu mühendis yapmaz. Burada hemfikiriz. Hemfikir olmadığımız nokta ise altta işlerin nasıl yürüdüğünü bilmek de bir kişiyi mühendis yapmaz.
Mühendislik bir disiplindir. Eğer yatkınlık varsa bir eğitim sonucunda veya kendi kendini eğiterek(şu ana kadar 1-2 kişiye denk geldim bu şekilde) edinilir. Kaba tabirle çekirdekten gelmekten veya altta neler döndüğünü bilmekten çok hayatın her anında tümevarım ve tümdengelim yeteneklerinin sergilenmesiyle ilgilidir.
Daha kısaca anlatacak olursak tornavidayı nasıl tutacağını bilmekten çok tornavidayı nereye sokacağını analiz edebilmekle ilgilidir.
Sabahtan beri milletin diline doladığı arkadaş mühendis(Yalan söylemesi için bir sebep göremiyorum). Sadece analizinde hata var. Ne yazıkki onu eleştiren bir çok kişi bu analizi bile yapmaktan aciz. Doğru söylemekle beraber bir çoğu ezberden konuşuyor.
Bir de toplumun genelinde yaygın olan mühendis, öğretim görevlisi, doktor düşmenlığından bahsetmiyorum bile...
O yüzden yanlış olan birşey söylemediğim sürece dikkat edilecek bir durum olduğunu düşünmüyorum.
Kim ne derse desin arkadaş orj takacaksın başın ağrımaz
Kimsenin kimseye düşman olduğu yok eleştiriye kapalı olmanız sonucu insanlara ezik diyemezsiniz, madem mühendis akıl fikir üretir o zaman doğru fikir üretir. Orjinal aküsü 5 amper olan today 50 de 2 yıldır 65 amper akü var ona ne diyeceksin peki.
Eğer devlet memuru değilse o mühendis özel sektör de ustanın maskarası olur, çok bilmişlik yaparsa
cihazlar ihtiyaç duyduğu akımı çeker yani bir marş dinamosu atıyorum 10 amper çekiyorsa 20 amper akü taksanda o marş dinamosu 10 amper çekicektir kablolar erimez yeterki voltaj uysun yüksek amper akü takmanın iki zararı olabilir 1.cisi yuvaya uydurmak 2.si şarj dinamosu şarj ederken akü daha çok akım istiyeceği için sargılar daha çok ısınır
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)